Hi Ashley,
als eerste heel veel sterkte, wat een schrik zal dat geweest zijn. Ik hoop dat je vader er weer bovenop komt.
Onwijs knap trouwens dat je de symptomen van een tweede infarct herkende!
Een klein halfjaar gelden heb ik in mindere mate hetzelfde meegemaakt met mijn moeder, gelukkig is die er weer helemaal bovenop gekomen. Ik was zelf als eerste bij haar toen het gebeurde en gedroeg me hetzelfde als jij: stoer doen en de boel regelen. Ik kan me daarom enigszins voorstellen hoe eng deze situatie is en hoe belastend het is voor jou om nu sterk te blijven.
Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar je moet nu goed voor jezelf zorgen! Als jij ook nog eens ziek wordt of oververmoeid raakt, kom je in een neerwaartse spiraal terecht waar zowel jij als je familie niet mee geholpen is. (moe zijn-minder kunnen doen-je schuldig voelen-nog moeier worden-nog minder kunnen doen-...etc etc)
Uit je post begrijp ik dat je advies wil over je paard:
Denk er even goed over na of je je beter zou voelen als je je paardje wat minder aandacht zou geven. Kost het erg veel energie, vraag dan stalgenootjes of vrienden of ze je willen helpen door je paard aandacht te geven. Zo hoef jij je niet schuldig te voelen dat je er niet bent en wordt je paard goed verzorgt.
edit: ik lees net dat je bovenstaande al doet. Help jezelf er aan herinneren dat het nu even nodig is om voor jezelf te zorgen. Je paard is in goede handen!
Krijg je echter energie van het verzorgen van je paard of wordt je er weer blij van na een dag vol stress, neem dan de tijd om dit te doen! Als jij er beter van wordt door bij je paard te zijn, dan is het belangrijk dat je dit jezelf gunt. Je helpt jezelf ermee en uiteindelijk kun je je familie daardoor ook beter helpen.
Is er misschien een ander punt waar je wat gas terug kan nemen? School/werk of misschien een tante of buurvrouw die je in het huis kan helpen?
Heel veel sterkte met de situatie, wens je vader beterschap van me.
Laatst bijgewerkt door mrs_ed op 17-09-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt