Ik vind mezelf saai!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Ik vind mezelf saai!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:55

Nee nee, rustig maar, ik vind mezelf als PERSOON niet saai hoor. ;) Ben ik ook absoluut niet, mensen onthouden mij als persoon ontzettend makkelijk ook al kunnen ze er niet altijd een naam bij bedenken.

Maar ik heb af en toe weer eens zo'n tijd dat ik in mijn kledingkast kijk en denk van "Dat kan niet, dat wil ik niet aan, dat is saai" en dat ik dan op misschien 1 of 2 dingen uitkom die ik nog wel aan wil. Dit gebeurt algemeen ook wanneer de seizoenen wisselen, maar ook gewoon wel eens midden in een seizoen. Gewoon saaie kleuren, of te veel hetzelfde, ik weet bv. absoluut niet hoe dat rare khaki shirtje zonder opdruk of wat dan ook in mijn kast komt en waar ik het voor nodig dacht te hebben.

Gewoonlijk loop ik dus in spijkerbroek en een shirtje, en soms is dat shirtje leuk als ik het iets bijzondere ding toevallig van de waslijn heb kunnen pielen.

Maar meestal vind ik mezelf gewoon qua kleding heel saai vergeleken bij anderen. Hoe komt het nou dat andere mensen van mijn leeftijd (mijn vrienden dan weer uitgezonderd haha :+) zelfs met hele simpele dingen er toch veel leuker gekleed bij lopen? Wat is dat nou weer dan?

Ook ben ik bang de "interessantere" dingen te proberen in de winkel (al pas ik ze tegenwoordig voor de grap wel eens aan) omdat ik dan gewoon denk van "ja maar dat is niets voor mij" of "dan ben ik weer te overdressed". Vooral dat laatste heb ik moeite mee, zeker omdat ik vrienden heb waarbij je al gauw overdressed bent, en dan weer op de uni bv. of in het dagelijks leven ben ik eigenlijk gewoon heel saai.

Snap er niks meer van. Wie kan me helpen?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:56

Volgens mij heeft elke vrouw dat wel een keer... Daarom zitten onze kledingkasten zo vol :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:57

ik kan je helaas niet helpen, ik heb precies hetzelfde! :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:58

Ik ken het :j

Maar dan qua uitgaan :P ben zelf helemaal niet van het uitgaan en vrienden weer wel.. ga ook nooit mee en blijf lekker thuis bankhangen :)

Dan denk ik ook dat ik saai ben.. mjaa als ik mee ga, ben ik ook saai omdat ik het niet leuk vind en me dan verveel :+

drama's haha... kleding probleem heb ik ook wel eens dat ik het saai vind.. maar dan helpt een dagje shoppen altijd wel weer :)

Nummus

Re: Ik vind mezelf saai!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:00

Tja maar om nou elke keer dat ik het heb weer geld uit te gaan geven... is zeker niet handig omdat we krap zitten wegens verhuizing naar aanleiding van mijn ouders hun scheiding, wordt een beetje rustig aandoen. (Ik doe niet aan kleedgeld omdat ik dan alleen zou moeten gaan winkelen en dan heb ik al helemaal geen klankbord meer. Bovendien vind ik dat saai. Dus we delen het.)

Uitgaan doe ik trouwens ook niet, maar meer omdat ik het JUIST saai vind om bv de halve nacht in een club te staan hossen met drank op. Dronken mensen zijn ontzettend irritant! En al dat kruisschuren van die jongens die te veel op hebben zie ik ook niet zitten. Dan zit ik liever met iemand te praten ergens en films te kijken!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:04

ja kan ook proberen je saaie kleren leuk te maken met een leuke riem en ketting.

of toch gewoon overdressed kleren kopen.

ik had t zelfde probleem ook vaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:06

Dat heb ik ook.. Maar ik ben ook echt saai. Bijna al mijn shirtjes en vesten zijn zwart, wit, of grijs.. :x En ik heb ook bijna altijd gewoon een skinny en strakke shirtjes aan met een vest erover heen, en dan m'n all stars.. zucht. :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:10

Li_lee_yang schreef:
ja kan ook proberen je saaie kleren leuk te maken met een leuke riem en ketting.

:j Dat werkt heel goed. Koop een wat kettingen, armbanden, sjaaltjes en riemen en je 'saaie' outfit ziet er gelijk heel anders uit. Werkt echt prima. Zo fris ik mijn outfits ook op, heb meestal 'saaie' kleding aan, spijkerbroek en uni shirt maar met accessories ziet t er elke keer anders uit. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:11

justdiesel schreef:

ik heb t zelfde, vind mezelf maar een dik saai propje :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:12

Dat is ook zoiets! Meer rokjes willen dragen, maar het niet doen omdat ze dan weer onhandig zijn op de fiets, of het toch te overdressed vinden omdat ik zoiets midden in een schooljaar besluit, verlegen word met alle opmerkingen omdat ik dat normaal natuurlijk niet doe, en net op die dag iedereen ineens in een spijkerbroek loopt!

Of gewoon wat volwassenere schoenen, maar toch weer die All Stars grijpen omdat ik al die hakken dan ook weer overdressed vind.

Wat riemen betreft: gaan altijd in mijn spijkerbroek. Gewoon zo'n "versleten" leren riem. Brede riemen om mijn middel puilt mijn buikje een beetje onderuit als ik zit om een of andere reden, en sowieso vind ik het een tikje in de weg zitten... maar eigenlijk ben ik daar dus ook gewoon weer te schijterig voor omdat ik het "normaal nooit doe" en dus bang ben dat het vrienden op gaat vallen ofzo. Dat soort dingen dan weer.

Dus dat zijn allemaal smoezen... maar wat sjaaltjes betreft erger ik me daar wel een beetje aan, want ik ben echt zo'n tough chick en vind al gauw dat je sjaaltjes alleen moet doen als je t koud hebt. Zo vind ik het er wel uitzien als het op een bepaalde manier gedaan wordt. Terwijl mijn moeder dan weer heel veel leuke sjaaltjes draagt! Zij is er beter in dan ik... :(

Wat buikje betreft is dat trouwens aan het minderen. ;) Wil niet zo eindigen als mijn moeder...

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:13

Accesoires kunnen het ook veel leuker maken! En bijv, speldjes in je haar of een haarband ofzo. En je nagels lakken (een kleurtje misschien?)
En anders toch een keer echt iets anders kopen, en laagjes dragen.
Een leuke sjaal erbij? Gewoon vaak gaan shoppen en goed naar kleren van andere mensen kijken :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:14

Geen sjaaltje dan. :D Knoop een leren vetertje om je nek en doe er een stoere brede armband bij en klaar. :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:14

justdiesel schreef:

idem :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:18

Haha haarspeldjes heb ik toevallig vandaag van een vriendin veel gehad, echt een hele hoop om een of andere reden. Ze was net terug uit Japan en had allemaal leuke dingen gekocht. ;)

Mijn haar is echter een beetje lastig... heel kroezig en van die kleine rotkrulletjes (zou ze graag wat grover hebben haha maar ja) maar goed dat komt verder wel in orde. Mijn hoofd vind ik tegenwoordig niks mis mee dus. ;)

Maar hebben jullie dan ook tips voor het "durven" dragen van die dingen? Want elke keer als ik zoiets doe lijkt het wel alsof de rest ineens in hun weekendkleding loopt ofzo, en ik ben echt niet blij met overdressed lijken. Ben ook gewoon te onzeker natuurlijk... maar ja wat doe ik daar nou weer aan dan. ;)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:21

je kan brede riemen gewoon om je heupen doen, als je een afzakbroek aan heb kan je een dun riempje eronder doen. lekker stoere brede armband erbij :D

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:23

je moet het gewoon doen
ik heb er zo weken tegenaan gezeten om in een broeklegging te lopen
t voelde veel te bloot heb hem eerst steeds onder een jurk aangehad
uiteindelijk vd week onder een blouse die over mijn kont viel. t viel best mee :P

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:23

Je moet langsaam beginnen denk ik? En niet te lang in de spiegel kijken, gewoon heen gaan waar je heen moet. En dan hoor je vanzelf wat de reacties zijn. En zo word je steeds wat zelfverzekerder over je kleren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:27

Haha afzakbroek heb ik sowieso, ik ben aan het afvallen niet normaal... Was ook de bedoeling want mijn kont was twee maten groter dan de rest maar toch, al dat geslobber, bah! ;) Maar dat is even lastig en dan komt het wel weer goed omdat je dan nieuwe broeken kan kopen en dan ineens een goed excuus hebt.

Ik HEB zelfs 3 leggings, maar durf ze bv niet goed aan onder een rokje want ik vind dat mijn knieën er best wel mollig van lijken (terwijl ik in een panty moord-benen heb!) dus ik weet niet hoe dat precies komt... van die kinderknietjes haha. :+

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:28

Oh ALSJEBLIEFT, doe mee en verander de fleecetruien-en-spijkerbroek-traditie op de universiteit :+ Kan best eens als dat handig uitkomt, maar elke dag..... verschrikkelijk. Zoals al gezegd, begin gewoon eens met 1 "apart" kledingstuk of accesoire, en als je daar leuke reacties op krijgt durf je daarna vast wel iets aparters aan te trekken. Kijk in winkels ook gewoon eens hoe ze de paspoppen aankleden en hoe ze een bepaalde stijl neerzetten. Onthouden, en later bij een goedkopere winkel iets soortgelijks proberen op te snorren. Zo deed ik het tenminste toen ik nog student was.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:35

Hoezo fleecetruien-en-spijkerbroek-traditie? Ik zit dan nog wel in het eerste jaar dus dan zijn ze nog allemaal "hip" en jong enzo... Serieus, ik zag er eergisteren eentje in een duur uitziend zakelijk jurkje met panty's en hoge hakken de collegezaal in wandelen in de paardenkliniek, nou is die zaal zelf ook best wel chique hoor daar niet van, maar we zijn geen advocaten! ;)

In ieder geval ik zie de ouderejaars ook niet echt anders zijn ofzo... Mijn "mentorouders" (tweedejaars) ook niet. Maar het is wel een idee! En die paspoppen vind ik altijd zo mooi. :+

Wat doe jij dan aan en moet je wel eens opereren en dat je dan ook die fleecetruien weet te vermijden? (Ik heb maar 1 zo'n trui, voor als het ECHT koud is op een camping 's avonds ofzo hahahaha. Ik heb het anders veel te warm en die dingen zijn zo vormloos bah!)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:38

Ik had hetzelfde altijd eigenlijk..
Maar nu heb ik eindelijk de kleding gevonden waar ik me lekker in voel, denk dat je gewoon veel moet uitproberen!
Ik voel me bijvoorbeeld erg fijn in een legging met een lang shirtje, loop veel liever in dat soort jurkjesachtige dingen dan een spijkerbroek, dan voel ik me zo mannelijk hihi.
Terwijl er ook genoeg vrouwen zijn bij wie het JUIST supervrouwelijk staat, maar liever niet meer voor mij, tenzij er een shirtje overheen zit die tot over mijn kont valt :D!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:40

Lange shirtjes vind ik ook fijn! :) Staan me goed. Net weer een mooi nieuw shirtje aangeschaft maar het is nog iets te vroeg voor die 3kwart mouwen. Heb het niet zo gauw koud.

Maar ik voel me ook algauw mannelijk in een spijkerbroek - ik kan geen skinny jeans aan, dus. :)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:47

Haha nou de eerste keer dat ik bij LHD op hakjes binnenkwam kwamen er allemaal koppies vanuit verschillende kamers kijken (vnl. oudere mannen). Opereren doe ik tegenwoordig in kleding van de uni, ook alle werk met beesten moet in bedrijfskleding dus zelfs al wil je de hele dag op naaldhakken en in minijurkje rondlopen dan kan dat prima. In de praktijk had ik altijd een (goedkoop) shirtje met korte mouwen onder mijn kleding aan, bij het opereren krijg je het toch wel warm en dan heb je meteen je armen vrij. Operatiejas er over (ook ivm steriliteit) en hoppa, klaar is kees.

Qua spijkerbroeken, ik ben wel dol op skinny's maar goed, dat is een kwestie van smaak. Wat vind je van broeken met wijder uitlopende pijp? Accentueert toch een beetje het "vrouwelijke" figuur zonder meteen heel strak te zitten. Schoenen met een klein hakje onder een spijkerbroek doen ook wonderen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 22:50

Ik HEB spijkerbroeken met een ietsje wijder uitlopende pijp, staat in principe wel goed maar ja dat is dus gewoon wat ik al heb... En om een of andere reden (maar dat kan liggen aan dat ie iets te wijd wordt of omdat ik het elke dag zie) vind ik hem slobberig en dus slordig staan. :)

Heb net wel een mooie grijzige spijkerbroek aangeschaft die veel strakker zit (en dat kan best met mijn nieuwe kont :+) en dat zit wel mooi! Dus die gaat maandag aan. :)
Punt met die wijder uitlopende pijpen is dat ik best wel stevige bovenbenen heb. Dus boven zit die broek strak, en onder zittie verschrikkelijk wapperig... Dus misschien vind ikhet daarom niks. Die grijze broek is meer recht (dus ook niet per se skinny, maar voor mij LIJKT ie dat wel een beetje) dus pijpjes onderaan even omvouwen (anders struikel je) en voila. Maar dat is 1 broek. ;)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:53

Kijk hier is op; http://forums.thefashionspot.com/
En dan voornamelijk Star Style en Street Style. Altijd leuk en altijd wel dingen waarvan je denkt; zoiets kan ik ook doen.