baby en slapen ( wie heeft de gouden tip?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

baby en slapen ( wie heeft de gouden tip?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 04:52

Na heel internet afgezocht te hebben, alles geprobeerd te hebben ga ik het hier maar eens proberen, er zitten zat moeders hier en misschien herkent iemand mijn probleem..en heeft iemand de gouden tip

Ik heb een zoontje van 10,5 maand, een onwijs lief vrolijk en beweeglijk kindje.
Toen hij 3 maandjes oud was begon hij heerlijk door te slapen, echt een voorbeeldkindje
Toen met 5,5 maand zijn eerste tandje doorkwam en de rest van zijn 6 tandjes in de 3 weken daarna doorkwam is het eigenlijk feest.
Hij gaat rond 7 uur half 8 heel lief slapen, hij krijgt na zijn badje even een uitgebreide kroelbeurt en vervolgens zijn fles ( papfles, pyjama papjes, rijstebloem heb alles geprobeerd) hij gaat dan ook heel lief slapen, allemaal geen probleem

Vervolgens word hij rond 1.00 wakker (soms spookt hij eerder ook, maar dan helpt het nog wel om hem even te laten huilen)en gaat dan ook echt te keer als een bezetene, als ik dan naar hem toe ga, probeer ik eerst of het helpt om zijn speentje er in te stoppen, soms gaat hij dan weer slapen en soms is hij echt ontroostbaar, in dat laatste geval geef ik hem een schone luier.. kroel even met hem en stop hem weer in bed, maar dat pikt meneer niet, hij begint dan echt te brullen, en niet zachtjes, als ik dan een paar keer zijn kamer inloop, hem even toespreek en over zijn wangetje aai en hem weer goed in zijn bedje stop dan gaat hij weer slapen om vervolgens een half uur later weer wakker te worden... soms als het te lang duurt dan geef ik hem een extra fles,want dan gaat hij wel weer lief slapen maar eigenlijk hoor en lees je overal dat dat hardstikke slecht is.. vervolgens herhaalt hij dit grapje ook om een uur of 4 welleens. dan kan ik hem toch niet weer een fles geven.. maar laten huilen werkt ook gewoon niet, hij blijft dan echt zo te keer gaan, helemaal over zijn toeren, dat kan toch ook nie goed zijn...( hij slaapt ook soms welleens een nachtje door, dus naar mijn idee ligt het niet aan honger ofzo)

weet gewoon niet meer hoe ik het aan moet pakken, en het consultatie bureau heeft ook geen goeie tips, behalve laten brullen, en dat heb ik nu al vaak genoeg geprobeerd maar dat werk echt niet...

Ik loof een beloning uit voor diegene die me mijn nachrust terug geeft :Z :Z

Caily

Re: baby en slapen ( wie heeft de gouden tip?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:30

Tjaa, ik ben pas zeventien en heb echt geen ervaring ermee.
Maar mijn ouders hebben vroeger hetzelfde probleem met mij gehad. Ze zijn er zelfs voor bij een psychologe geweest. Uiteindelijk heeft het toch echt geholpen om mij gewoon de laten krijsen, de eerste nacht was ik behoorlijk witheet, maar nar vier nachten was het over.
Of het bij jouw kindje helpt weet ik niet, het kan natuurlijk ook een andere reden hebben, misschien naar gedroomd?
IIg heel veel sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:38

Heb je wel eens van Jo Frost gehoord? :D Supernanny?

Als je kind wakker wordt dan ga je ernaar toe, kroel tot hij stil is, stopt hem weer lekker in en je zegt hem dat het tijd is om te gaan slapen en dan ga je in de kamer op de grond zitten zodat hij ziet dat je er bent. Negeer hem verder volkomen en ga ook niet tegen hem praten. Ga pas weg als hij slaapt.

Komt hij weer of wordt hij weer wakker ga dan weer naar hem toe, niet kroelen maar gewoon instoppen en zeggen dat het bedtijd is. Ga weer op de grond zitten, negeren en wachten tot hij slaapt.

Komt hij een 3e keer stop hem dan gelijk weer in maar doe of zeg verder helemaal niets. Ga weer op de grond zitten, negeren en wachten tot hij slaapt.

De 3e manier blijf je herhalen tot hij dus niet meer komt. En dit herhaal je elke avond. (dus vanaf stap 1) Ik kan je bijna voor 100% garanderen dat hij al snel weer doorslaapt. Ik heb deze methode nu al vaak bij Jo gezien en het werkt gegarandeerd MITS je deze stappen precies aanhoud en dus consequent blijft.

Succes!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:41

*kijkt naar het tijdstip van posten* Da's inderdaad vroeg :+
Als je je nachtrust terug wilt..... 's avonds in zijn eigen bed gooien en kijken of hij wel lekker bij jullie in bed wil slapen als hij wakker wordt. ;) Het is een fase, gaat vanzelf over, dan kan je het beter zo aangenaam mogelijk voor jullie beide maken denk ik altijd maar. Als je allebei gestresst en vermoeid bent breng je dat op elkaar ook weer over en dat zal het slapen ook niet ten goede komen.

Bij ettergedrag vind ik de frost methode wel een goede, maar voor een kindje van 10 maand dat een beetje in zijn eenkennige en verlatingsangstfase zit vind ik het een beetje hard.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:41

Kan je hem niet wat later `s avonds zijn pap geven, misschien is het net te lang tot `s morgens en heeft hij idd honger.

Hoe vaak slaapt hij nog overdag, misschien een idee om hem overdag wat meer bezig te houden zodat hij wat meer moe is en dan `s nachts slaapt.
Mijn dochter had ook niet veel slaap nodig, die was al snel af van overdag slapen, mijn zoon die heeft tot zijn 4 jaar overdag een dutje gedaan, zo zie je niet ieder kind heeft overdag een dutje nodig.

Is heel vervelend die gebroken nachten, je bent zelf kapot :(:) hopelijk vind je de gouden tip, succes!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:44

Hard? Hoezo? Je knuffelt hem de eerste keer nog en de 2e keer praat je ook nog tegen hem en je blijft alle 3e de keren (of vaker als nodig) in de kamer tot hij slaapt.

Wat is er hard aan? :+

Maar TS, je hoeft het niet te doen hoor, tis maar een tip. ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:49

mijn jongste dochter deed dit ook. Ik heb ook vanalles geprobeerd. Van extra flesje tot mee naar mijn eigen bed nemen en op de arm wiegen. Wat uiteindelijk heeft geholpen...gewoon laten huilen. Als je van je zelf weet dat alles goed is, schone luier, geen honger e.d.. De eerste paar dagen/nachten waren verschrikkelijk, maar uiteindelijk sliep ze weer door.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:58

Ik heb zelf een zoontje van 8,5 mnd en had afgelopen maand hetzelfde: om 1/2 9 slapen, en vervolgens om 1/2 10, 12 uur, 3 uur en 6 uur wakker. En om 1/4 over 6 gaat mijn wekker ivm werk - echt, na een week kon je me opvegen en was ik niet te genieten meer voor mijn omgeving }>
Op dit moment gaat het gelukkig een stuk beter, hij wordt nu één of twee keer voor 12 uur wakker, maar daarna slaapt hij de nacht weer door.
Zelf heb ik het gevoel dat hij misschien begonnen is met dromen krijgen ofzo. Als hij wakker wordt huilt hij soms echt hartverscheurend, soms nog met zijn ogen dicht en nauwelijks wakker :(:)
Hieronder een paar tips wat bij ons lijkt te werken, misschien heb je er wat aan:
1. Snel pakken, als je 'm laat huilen wordt ie steeds meer overstuur.
2. Zo min mogelijk / geen licht maken!!!
3. Zo min mogelijk handelingen verrichten, daar worden ze alleen maar wakkerder, en dus ook weer moeier van. Dus geen luiers verwisselen oid (tenzij ze echt een uur in de wind stinken en je kind daar huilerig van wordt)
4. Wat bij ons goed hielp: oppakken, zachtjes heen en weer wandelen, niet praten, evt. beetje zacht zingen in het begin om te troosten. Onze zoon viel steeds vrij snel weer in slaap en dan legden we hem terug. Nu is hij inmiddels zover dat hij in z'n bedje kan blijven liggen en dat je alleen even zachtjes over z'n buikje hoeft te wrijven.

Uiteraard is ieder kind anders. Normaal zou ik ook zeggen: laten huilen, maar ons zoontje ging dan ook totaal over de rooie, omdraaien in bed, achterstevoren op de buik, afzetten tegen de wand, krijsen, enz. En sorry hoor, maar dan breekt mijn hart. Laten huilen helpt alleen als ze het er om doen volgens mij. En die paar keer dat we het geprobeerd hadden waren we helemaal de hele nacht zoet en was de rust totaal weg. Bovenstaand hielp bij ons zeer goed en inderdaad: vaak zijn het fases.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 07:52

pff zit ook echt ff met tranen in mijn ogen te lezen... ik ben ook gewoon echt op... moe, hij is afgelopen nacht denk 4 of vijf keer wakker geworden en heb van kwart voor 4 tot 6 beneden gezeten (normaal doe ik dat echt niet hoor, dan hou ik m op bed, maar mijn vriend is ziek en moet wel gewoon werken..)

Het slapen overdags is net zo verschillend als snachts, de ene dag doet hij twee dutjes van 2 uur, de andere dag doet hij alleen smorgens een dutje en smiddags niet, merk dan ook geen verschil in de nacht met de slaapverschillen overdags

Bellatrix, Ik heb het hele Jo Frost verhaal al geprobeerd, in principe doe ik dat nogsteeds wel hoor, alleen pak ik hem wel als hij heel erg overstuur is, anders is hij helemaal van de leg en dan gaat hij echt krijsen, soms heb ik nachten dat hij maar 1 keer komt, en dan wrijf ik ook alleen maar over zijn hoofdje en dan gaat hij slapen..

Hij krijgt om 4 uur zijn potje groente, om half 6 een papje, en om half 8 zijn fles, overdags eet hij dan ook nog 1,5 boterham en een potje fruit, soms ook nog een liga.. smorgens krijgt hij ook een fles

naar mijn idee word hij niet wakker van de honger, maar hij valt al vanaf baby zijnde direct na zijn fles in slaap, vandaar ook de fles als laatste, dat vind hij gewoon het fijnst, heb dat ook al omgewisseld ( vaak krijgt hij ipv opvolgmelk ook een pyjama papje, dat vult ook weer iets meer.. dus van de honger is het denk ik niet,..

roadracer, ik denk dat hij het net als bij jou niet doet om de aandacht als hij huilt, ik heb ook echt het idee dat hij wakker schrikt en bang is, als ik bij hem ben is het ook gelijk weer stil, ik kan er ook echt absoluut niet tegen als hij huilt, dat gaat echt door merg en been.

AARGHHH ik hoop maar dat het echt een fase is want dit gaat me opbreken, maar het lucht in elk geval al even op om het van me af te schrijven en te lezen dat ik niet de enige ben :o

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 07:53

dat supernanny trouwens, ik zit me elke keer weer te verbazen over hoe die mensen hun kinderen opvoeden, echt een geniaal programma... maar echt erg hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:59

Heel herkenbaar..............Mijn dochtertje is spijtig genoeg tot 3,5 jaar zo geweest regelmatig 5/6 keer mijn bed uitweek in week uit.
Een klein nachtlampje wil ook nog wel eens helpen of een doekje wat naar jou ruikt.Badderen met lavendel van nathusan/zwitsal wil ook nog wel eens helpen.
Probeer zijn slaapje anders te beperken van bijv. 11.00/12.00 tot een uur of 14.00
Succes en indien mogelijk probeer zelf anders overdag even te slapen als hij ook slaapt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:59

dus als ik het goed begrijp is hij met een flesje weer in slaap te krijgen?
dan zal ik dat gewoon geven,hij blij en jij je rust.
probeer hetjezelf niet moeilijk te maken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:04

Heb je een verplaatsbaar bed?

Zet hem eens bij je op de kamer :)

Moniek : maar 4x per nacht ene flesje is niet goed...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:07

Jolliegirl schreef:

ik kan er maar 2 keer uithalen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:08

Moniek schreef:
Jolliegirl schreef:

ik kan er maar 2 keer uithalen.

maar hij wordt wel meerdere keren per nacht wakker ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:10

Ik kan het niet helemaal goed opmaken, maar hij krijgt 's nachts ook nog eten/voeding?
Mocht dat zo zijn, zou ik proberen om dat toch wel zoveel mogelijk te vermijden..

Als hij naar bed gaat, is hij dan wel echt moe?
Vriendin van mij heeft ook lange tijd voor een beeb gezorgd, dag in, dag uit en zat er ook mee. Soms maakten ze hem nog even een halfuurtje wakker rond 11 uur. Dan merkte hij erg snel dat hij weer moe was, en kon ook sneller en beter de nacht doorslapen.. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:11

stoer schreef:
Het slapen overdags is net zo verschillend als snachts, de ene dag doet hij twee dutjes van 2 uur, de andere dag doet hij alleen smorgens een dutje en smiddags niet, merk dan ook geen verschil in de nacht met de slaapverschillen overdags

ik heb er niet zo denderend veel verstand van...maar heeft hij wel een slaapritme?
als hij overdag ook al zo wisselvallig slaapt lijkt me dat dat snachts ook terugkomt.
kun je niet gewoon overdag naar 1x slapen gaan en dan echt op een vaste tijd??
ook al is hij moe,niet nog een tweede keer in bed gaan leggen,hij kan eventueel ook wel even bij jou op schoot een dutje doen.

lijkt me dat dit ook heel verrwarrend is, en probeer conseqent te zijn he?
slapen is slapen,als hij alles heeft gehad en er is niks aan de hand moet hij gewoon in bed blijven.

je hebt ook al gekeken of hij eventueel reageerd op iets in de voeding?
( maagpijn,bijvoorbeeld koemelk allergie?)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:11

opvoeden is een vak appart :+ ik heb een zoon van bijna 6 en een dochtertje van twee en een half.
en ook hier wat slaap probleempjes gehad.

geloof me ts als ik zeg dat het ook allemaal beter zal worden.......het zijn echt fases,maar daar heb jij nu niks aan.

mijn oudste heeft meer in mijn bed geslapen dan in zijn eigen bed de eerste 3 jaar,ook van alles mee geprobeerd,maar meneer sliep pas lekker als ie dicht bij mammie lag.......en ik vond het op een gegeven moment allang goed,als ie maar sliep.

slaap tekort kan een mens echt breken.

bij mijn jongste dagt ik dat ga ik dus anders doen.......wat er ook gebeurd ze blijft in haar eiegn bed ;)
ook zij heeft mij heel wat uren slaap gekost,en als ik dan eens knakte midden in de nacht en ik haar maar mee nam in mn eigen bed dan brulde ze daar gewoon verder..........schoot dus ook niet op,en bij haar werkte dus alleen maar ''laat maar huilen metode'' niet aan haar lot overlaten maar steeds even terug gaan in stoppen en weer weg gaan,vaak werd ze zo boos dat instoppen gewoon niet lukte,en liet haar dan maar 10 minuten uit razen.
nu slaapt ze heel goed,word soms nog wel eens wakker,maar weten daar nu aardig mee om te gaan.

jou kindje is nog erg jong,alleen jij kent jou kindje het beste,en je zal denk ik zelf een manier moeten zoeken.als er al een manier zal zijn,je zal nog heel veel fases mee gaan maken,de een is maar heel kort de ander kan langdurig zijn.

maar 1 troost.......het gaat weer over. echt waar. :(:)

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:14

ik denk dat het een fase is heb je het boek van Oei ik groei daar staan alle fases enzo in ik kijk daar altijd in als noa weer huilerig enzo is en je kan daar veel herkenning in lezen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:19

lees een 3 delig "probleem"

heel simpel op deze leeftijd
kan een nacht van 12 uur te lang zijn

iets eerder naar bed
en dan rond 10/11 uur weer een voeding

en sochtends vroeg weer (6/7 uur)
das lang genoeg aan 1 stuk
ivm bloedsuikers groeien etc

daarbij gaat het nu steeds meer zien
das eng soms
en ze gaan proberen
energie in overvloed :D

komt die tussen 18/1900 en 22/2300 dan er bij zitten aaien
NIET uit bed halen
net zo lang tot die slaapt
snachts idem

succes :Y)
Laatst bijgewerkt door nickyu op 12-09-09 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:25

Bij mijn dochtertje was de craniosacraal therapeut de uitkomst, eens in de zes a zeven weken een behandeling en ze sliep als een roos, echt vanaf de eerste behandeling na weken niet doorslapen gelijk de hele nacht. na een week of zes begon ze weer, één behandeling en we sliepen weer weken. Hier ben ik een periode mee doorgegaan tot ze het niet meer nodig had.
Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was, wel de oplossing voor ons :j
Daarnaast zou ik hem op de dag nog maar een keer op een vaste tijd laten slapen, die van mij sliep eigenlijk al vrij vlot overdag niet meer, scheelt ook een boel (ze had het gewoon niet nodig)

http://www.cranio-sacraal.org/therapie/index.html

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:10

Moniek schreef:
dus als ik het goed begrijp is hij met een flesje weer in slaap te krijgen?

Ja eigenlijk wel, maar het is gewoon om meerdere redenen niet goed om het snachts bij te gaan voeden, zo went hij er weer aan en het is ook niet goed voor zijn tandjes, en vanacht was hij dus echt 5 keer wakker, en dan kan ik niet elke keer naar de fles grijpen..
als hij om 4 uur voor de eerste keer wakker word, dan geef ik hem wel een fles, en dan krijgt hij zijn 6 uur fles niet meer maar gewoon een papje ofzo...

Jolliegirl schreef:
Zet hem eens bij je op de kamer

tsja, ook zoiets, vind het zo moeilijk soms om keuzes te maken, want is het niet zo dat als ik hem op mijn kamer zet hij weer went aan bij ons slapen?

Karin_88 schreef:
Als hij naar bed gaat, is hij dan wel echt moe?

Ja, ik kan altijd heel goed aan hem zien of hij moe is of niet

ellepel schreef:
maar heeft hij wel een slaapritme?
als hij overdag ook al zo wisselvallig slaapt lijkt me dat dat snachts ook terugkomt.

hij heeft geen slaapritme, dat is juist het probleem, ik krijg het niet voor elkaar, en op vaste tijden in bed stoppen werkt gewoon echt niet, hij gaat echt een uur staan brullen, gillen, bonken als ik hem in bed stop terwijl hij niet moe is... het is echt zooo moeilijk gewoon... en langer dan een uur laten huilen dat kan ik niet , ik kan het echt niet aanhoren... zo hartverscheurend...

het is gewoon heel moeilijk.. zat er vanmorgen echt ff doorheen, nu heb ik ff onder de douche gestaan, en dan valt het allemaal wel weer mee, maar ik weet gewoon echt niet meer hoe ik hem zo ver krijg dat hij lekker door gaat slapen. Ik ben er bijna aan gewend, en het is niet elke nacht zo'n drama als afgelopen nacht, normaal komt hij eigenlijk 2 keer per nacht, en dat is nog wel te doen als je het voorruitzicht hebt dat het over gaat :D
ik hoop echt maar dat het een fase is, want vriendlief en ik weten allebei gewoon niet meer hoe we het moeten aanpakken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:11

vaste tijden hanteren en even weekje volhouden !

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 11:39

is heel makkelijk gezegd hoor, je zou hem moeten zien als hij in zijn bed staat te brullen, helemaal over zijn toeren, ik ga echt mijn best doen, maar het is echt heel moeilijk :)

Als hij om 12 uur totaal geen slaap heeft kan ik hem wel in zijn bed leggen maar het enige wat ik dan creeer is een kind dat helemaal over zijn toeren gaat...

weet t ook niet, volhouden en afwachten maar

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:47

Is het je eerste kindje?