snelle hartslag en altijd futloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

snelle hartslag en altijd futloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:27

mijn hart klopt echt onwijs snel
ik lig vaak gewoon rustig op de bank of op bed en dan ligt mijn vriend wel eens naar mijn hart te luisteren

deze gaat als een razende tekeer... echt enorm snel en dat terwijl ik 'in rust' ben

ik ben ook al jaren echt enorm futloos.. kan moeilijk de moeite opbrengen om ook maar iets te gaan doen..

kan dit met elkaar te maken hebben? en hebben meer mensen hier ervaring mee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:30

Ik denk dat je beter naar de dokter met deze vraag kan gaan. Een verklaring voor de ene is niet noodzakelijk toepasbaar op jou

Kan misschien iets met elkaar te maken hebben en misschien niet. Ik heb bv van nature een snelle hartslag

kamsel

Re: snelle hartslag en altijd futloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:36

Wat is onwijs snel??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:41

ik heb hier niet zo'n hartslag ding maar sneller dan normaal voor mijn gevoel

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:43

hartslag is vrij makkelijk zelf te meten aan de halsslagader of bij de pols, het gaat in slagen per minuut, en een paar keer meten geeft een relatief betrouwbaar gemiddelde. Afhankelijk van je fysieke conditie moet de hartslag tussen de 60 en 100 slagen p. minuut zijn.

Gaat het verder wel goed? Maak je je veel zorgen? Stress?

Ik kan je wel adviseren er niet te snel overheen te lopen en misschien eens een keer met je HA het erover hebben :)
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 11-09-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:44

ik voel hem meestal zo hard kloppen, dat hij mijn borstkast uit komt ofzo, niet echt snel. Ben ook wel enigszins futloos, nooit ergens zin in hebben. Dus ook geen zin in een huisarts :o

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:53

deflin schreef:
ik voel hem meestal zo hard kloppen, dat hij mijn borstkast uit komt ofzo, niet echt snel. Ben ook wel enigszins futloos, nooit ergens zin in hebben. Dus ook geen zin in een huisarts :o

dat heb ik dus ook.. woon al 2 jaar in rotterdam en mijn huisarts zit nog in zwolle.. heb er gewoon de fut niet voor om het te regelen..
ik slaap ook echt lang.. als ik op 1 uur naar bed ga word ik om 1 uur of soms nog later de dag erna wakker

ook als ik een ritme heb van half tien tot 5 werken.. altijd moe..
heb 3 jaar geleden ongeveer ook een jaar thuis gezeten ivm een depressie en ik denk dat ik daar nog lang niet overheen ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:55

Toevallig ook keelpijn?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:56

nee dat niet :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:57

LimaMambo schreef:
deflin schreef:

dat heb ik dus ook.. woon al 2 jaar in rotterdam en mijn huisarts zit nog in zwolle.. heb er gewoon de fut niet voor om het te regelen..
ik slaap ook echt lang.. als ik op 1 uur naar bed ga word ik om 1 uur of soms nog later de dag erna wakker

ook als ik een ritme heb van half tien tot 5 werken.. altijd moe..
heb 3 jaar geleden ongeveer ook een jaar thuis gezeten ivm een depressie en ik denk dat ik daar nog lang niet overheen ben

Oh dat kan ja, ik heb geen last van depressie, slaap ook niet zo lang uit, maar heb gewoon nergens zin in.
Af en toe ook een soort kramp in mijn borstkast.

Ja misschien heb je nog last van je depressie?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:58

LimaMambo schreef:
nee dat niet :)

Ah ok.

Denk dat je toch echt de HA moet bellen. Desnoods eentje die dichterbij woont :) Of je vraagt iemand anders om het te regelen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:02

Bizzybijtje schreef:
Toevallig ook keelpijn?

ja ik wel!

ik volg het topic even. ik heb al maaaaanden last van vermoeidheid, en nu is het zover dat ik regelmatig meerder dagen per week 'ziek' ben (lees: duizelig, misselijk, hoofdpijn, buikpijn, regelmatig ook buikgriep)
ik probeer elke dag ongeveer 8 uur te slapen. volgens mij kan je namelijk ook moe worden van teveel slapen of onregelmatig slapen. soms houd ik het echter niet uit en ga ik smiddags nog 2 uur liggen tukken...

vorige week toch maar eens naar de dokter geweest, die verwees me naar het ZH voor een bloedonderzoek, maar daar was niks mis mee. dus binnenkort nog een keer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:14

duChambre schreef:
Bizzybijtje schreef:
Toevallig ook keelpijn?

ja ik wel!

ik volg het topic even. ik heb al maaaaanden last van vermoeidheid, en nu is het zover dat ik regelmatig meerder dagen per week 'ziek' ben (lees: duizelig, misselijk, hoofdpijn, buikpijn, regelmatig ook buikgriep)
ik probeer elke dag ongeveer 8 uur te slapen. volgens mij kan je namelijk ook moe worden van teveel slapen of onregelmatig slapen. soms houd ik het echter niet uit en ga ik smiddags nog 2 uur liggen tukken...

vorige week toch maar eens naar de dokter geweest, die verwees me naar het ZH voor een bloedonderzoek, maar daar was niks mis mee. dus binnenkort nog een keer...

Zou nog eens een bloedonderzoek laten doen, want ik denk eerlijk gezegd dat jij misschien richting Pfeiffer gaat :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:19

ja ik was er zelf ook al bang voor, maar ik ben dus eerder bij de dokter geweest voor mijn keel, en deze zei dat ik keelpijn heb omdat ik verkeerd praat. dat ik daardoor dus pijn aan mijn stembanden krijg..
en na het bloedonderzoek zei de ha dat ik dus op alles heel netjes scoor, dat niets ook maar enigszins afwijkt van normaal. en dat als ik een infectie of een of andere ziekte zou hebben dat er dan toch wel iéts te zien moest zijn...

maargoed, ik ben net verhuisd en moet dus een nieuwe ha zoeken, dus die heeft er misschien weer een heel andere kijk op :D. soort van gratis second opinion :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:16

Gewoon een huisarts in de buurt bellen uitleggen dat j bent verhuisd en nu een nieuwe zoekt waarschijnlijk kan je dan zonder problemen langskomen.

Mijn hartslag gaat vrij snel omhoog gewoon een stukje lopen en hij zit op 140 maar in rust moet hij toch echt onder de 100 zitten of je moet al veel te dik zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:20

herkenbaar..........depressie's
bonkend hart, moe ,futloos, wispelturig, opvliegend,malend hoofd, dingen extra aantrekken, alles negatief zien

ik zou je aanraden om zo niet te blijven zitten maar je door een huisarts door te laten verwijzen naar een psycholoog
lijkt in eerste instantie niks (weet het maar al te goed)
maar nu na maanden begin ik er eindelijk profijt van te zien en klim ik langzaam uit het dalletje en zie ik dingen toch soms al zonniger

het hoeft natuurlijk niet te hepen maar je kan het op zn minst proberen voor 2 x toch? kijken hoe je je erbij voelt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:22

ikdoemaarwat schreef:
herkenbaar..........depressie's
bonkend hart, moe ,futloos, wispelturig, opvliegend,malend hoofd, dingen extra aantrekken, alles negatief zien

ik zou je aanraden om zo niet te blijven zitten maar je door een huisarts door te laten verwijzen naar een psycholoog
lijkt in eerste instantie niks (weet het maar al te goed)
maar nu na maanden begin ik er eindelijk profijt van te zien en klim ik langzaam uit het dalletje en zie ik dingen toch soms al zonniger

het hoeft natuurlijk niet te hepen maar je kan het op zn minst proberen voor 2 x toch? kijken hoe je je erbij voelt

alles wat je hier opnoemd, heb ik..
had vanmiddag al een huisarts gebeld hier maar die zijn allemaal na 12 uur niet meer bereikbaar.. maandag weer proberen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:33

ik zette gewoon mijn klachten neer ;)
ik herken mijzelf in jouw verhaal namelijk :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:42

:D
heb je ook medicijnen daarvoor gehad?
ik heb het namelijk een aantal maand geslikt maar werd er echt nog ellendiger van..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:45

wouden ze mij wel geven, ik heb geweigerd, weiger het als zombie door het leven te gaan en onder druk te staan

ik los op het op door een soort en met van dagboek bij te houden en die elke 2 weken met mijn psycholoog door te spreken (mail het naar haar)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:49

oke als dat beter helpt.. ik heb die medicijnen ook weg gegooit.. verschrikkelijk ;(
voelde me echt in alles 3 keer zo erg..

ik wil zowiezo ook bloed laten prikken en even naar mijn haart laten luisteren..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:51

gwoon idd even naar een huisarts gaan, een volledige checkup laten doen
maar als ik je andere topic zo lees komt depressie echt als eerste naar boven (mijn mening)

voor elke patient staat zijn eigen behandelmethode bij een spych
je kan zelf ook aangeven wat je het prettigst vind en wat jij denkt wat bij je helpt
heb ik ook gedaan :j
ik ben er nog lang niet maar ik ben wel weer op de goede weg
en dat zonder medicijnen :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:55

echt goed van je dat je dat op 'eigen kracht' kan :D hoop dat ik het ook zou kunnen straks als blijkt dat het daadwerkelijk depressie is :)

ga idd even een check up laten doen.. ben al een tijd niet bij een huisarts geweest en ben er maar mee door gekwakkeld.. moet nu maar eens een einde aan komen! :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:57

goedzo meid! that's the spirit :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:00

Ben je inmiddels al bij je huisarts geweest? Wat zei hij / zij?
Kijk anders eens op www.kiwiamsterdam.nl

Futloosheid en een te hoge hartslag hebben namelijk wel degelijk met elkaar te maken. Doordat je een te hoge hartslag hebt, verbruikt je lichaam veel meer energie dan nodig is. Dit put je uit, waardoor je je futloos voelt.