Gewoon zo moe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Gewoon zo moe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 20:14

Ik ben heel erg snel moe, en hoe laat ik ook naar bed ga, de volgende dag sta ik ALTIJD met een moe gevoel op. Vandaag had ik tijdens gym ook heel erge misselijkheid.
Ik durf niet te bloedprikken, serieus niet dus dat is geen optie. (heb zoiezo een pijnfobie denk ik want ik vermijd alles waarbij ik pijn kan hebben :P )
Dan word ik erg misselijk en duizelig en lijkt het net of ik ga flauwvallen. Maar een kwartier later is het over, terwijl ik niks doe. Ook heb ik enorme stemmingswisselingen en jank ik om de kleinste dingen en word heel snel chagrijnig.Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
(heb net het feestje van de maand gehad dus nee dat is het niet)

vuurneon

Re: Gewoon zo moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:17

Hop naar de dokter toe ;) en als je echt niet weel bloedprikken of een prik in je vinger wil hebben zou ik toch maar naar de psycholoog gaan :) Dan kunnen zij je verder helpen.

Want het kan stress zijn, maar ook bloedarmoede of een virusje.
Dus als je echt geholpen wil worden, zul je toch naar de dokter moeten gaan :)

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:21

ik had dat de laatste tijd ook best vaak, vooral in de zomervakantie, lag savonds rond half 9 vaak in me bed, en de volgende dag rond half 7 eruit, toch wel genoeg slaap.. maar bekaf als ik dan weer thuis kwam,

Nu ben ik weer lekker aan het sporten 5x in de week, en ik moet zeggen het gaat een stuk beter met me! zit weer lekker op school, het ritme komt er bij mij weer lekker in, kan een stuk meer hebben, en heb ook me energie weer lekker terug! :)

Maar als het toch zo blijft, zou ik wel bloed gaan prikken ook al ben je daar nog zo bang voor, en desnoods eerst naar de dokter misschien kan die er gewoon wat aan doen! zo wil je toch ook niet door blijven lopen??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:22

zwanger, oververmoeid, ijzertekort?

zij zo veel redenen die hieraan ten grondslag kunnen liggen; bokt is geen dokter. ga naar een huisarts.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:24

Bloed laten prikken. Als je naar de dokter gaat dan gaat die dat ook voorstellen, waarschijnlijk nog voor ze een afspraak willen maken. Het is namlijk niet alleen pfeiffer, maar ook leverwaardes, nierwaardes, ontstekingen in je lichaam, bloedarmoede en nog 3 of 4 dingen waar ze op prikken.

Het prikken zelf: je kunt creme krijgen die het verdooft. Vraag of je mag liggen en of er iemand meegaat die je vertrouwd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:25

benangelique schreef:
zwanger, oververmoeid, ijzertekort?

zij zo veel redenen die hieraan ten grondslag kunnen liggen; bokt is geen dokter. ga naar een huisarts.

Inderdaad. :j

Het kan echt zoveel zijn..

En bloedprikken valt meestal echt wel mee hoor! :j
Gewoon even niet kijken. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:26

En vraag om een vlindernaald als ze meerdere buisjes moeten afnemen: dan ligt de naald stabieler en voel je het niet als ze buisjes gaan vervangen (die zitten aan de andere kant van een slangetje, dus niet direct aangesloten op de naald).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:40

Gewoon langs de dokter gaan! Ik had het en heb het nog steeds. Maar ben ook naar de dokter geweest en weet de oorzaak :) .
Dat bloed prikken is zo voorbij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:44

Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Dit zijn klachten die veroorzaakt kunnen worden door veel verschillende dingen. Wij kunnen niet zeggen wat het is.
Sterkte in ieder geval, hopelijk voel je je gauw weer wat lekkerder.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:01

StillAngel schreef:
Ik ben heel erg snel moe, en hoe laat ik ook naar bed ga, de volgende dag sta ik ALTIJD met een moe gevoel op. Vandaag had ik tijdens gym ook heel erge misselijkheid.
Ik durf niet te bloedprikken, serieus niet dus dat is geen optie. (heb zoiezo een pijnfobie denk ik want ik vermijd alles waarbij ik pijn kan hebben :P )
Dan word ik erg misselijk en duizelig en lijkt het net of ik ga flauwvallen. Maar een kwartier later is het over, terwijl ik niks doe. Ook heb ik enorme stemmingswisselingen en jank ik om de kleinste dingen en word heel snel chagrijnig.Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
(heb net het feestje van de maand gehad dus nee dat is het niet)

Zonder bloedprikken is een goede diagnose en behandeling onmogelijk.
B12 tekort is hier nog niet genoemd als mogelijkheid en er zullen best nog wat mogelijkheden zijn. Ga naar je huisarts en laat prikken. Als het goed is weet je huisarts van je fobie en heeft daar een oplossing voor.
Of het pijn doet hangt ook af van wie je prikt, bij een goede heb je geen last, dan voelt het alleen een beetje raar. Kleinere naaldjes helpen ook, al gaat het vullen van de buisjes dan langzamer.

(ben zelf ook geen fan van bloedprikken, maar kindernaaldjes en een goede prikster maakt het best te doen)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:04

Ik zou toch even langs de dokter gaan, even laten prikken.
Het kan ook zijn dat je juist wat activer moet zijn, meer dingen doen(stuk lopen oid) kun je ook energie van krijgen. Maar ik weet niet of dat verstandig is ivm die misselijkheid.

Eet en drink je wel voldoende en regelmatig??

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:18

Tja, met zo'n klachten ga je toch echt niet onder bloedprikken uitkomen. Geloof me, ik heb ook een heilige schrik voor naalden, maar ik ben blij dat ik mezelf er overheen heb kunnen zetten want enkele maanden terug is daardoor gebleken dat ik Pfeiffer had.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:48

Nee de dokter weet niks van mijn fobie, die lachte me al uit toen ik zei dat ik het niet durfde en toen zei ze dat het écht geen zeer deed. Gisterenavond heb ik zo'n onderzoek gedaan van diabetes en het bleek dat ik daar hele lichte sporen van heb (mijn moeder heeft het ook). Ik heb juist overgewicht dus ik eet voldoende. Sinds een week sport ik wel heel veel meer omdat ik nu een leasepaard heb waar ik 3 x per week een flinke buitenrit mee maak. Na het sporten voel ik mij ook erg misselijk en heb ik best veel spierpijn. Zwanger zijn kan niet haha zover ben ik nog niet. Oververmoeid, ik heb geen idee van wat dan.. Ik heb wel veel stress met school, ik moest op de gang staan vandaag omdat ik teveel praatte met school en ik zat al bijna te janken in de gang, ik wordt zó prikkelbaar als er ook maar iets verkeerds gezegd wordt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:53

Citaat:
Ik heb juist overgewicht dus ik eet voldoende.

Eet je ook voldoende goede dingen? Dus wel 3x per dag maaltijd(of vaker kleinere maaltijden), voldoende groentes, fruit ed? Veel water drinken, water reinigt je lichaam.

Ik heb heel snel een te laag suikerspiegel en eet dus ong 5 keer op een dag wat. 1x een warme maaltijd en 2x sowieso broodmaaltijd en die andere 2 keer verschilt in broodje tot wat droge crackertjes. Verder als ik echt behoefte heb aan even een stoot snelverteerbare suikers(bijv na sporten of met werken af en toe) wil een glaasje zoete ranja ook wel helpen.

Maar nogmaals denk ik dat bloedprikken het beste is en gewoon aan de HA uitleggen van je fobie....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:57

ijssnuiver schreef:
Citaat:
Ik heb juist overgewicht dus ik eet voldoende.

Eet je ook voldoende goede dingen? Dus wel 3x per dag maaltijd(of vaker kleinere maaltijden), voldoende groentes, fruit ed? Veel water drinken, water reinigt je lichaam.

Ik heb heel snel een te laag suikerspiegel en eet dus ong 5 keer op een dag wat. 1x een warme maaltijd en 2x sowieso broodmaaltijd en die andere 2 keer verschilt in broodje tot wat droge crackertjes. Verder als ik echt behoefte heb aan even een stoot snelverteerbare suikers(bijv na sporten of met werken af en toe) wil een glaasje zoete ranja ook wel helpen.

Maar nogmaals denk ik dat bloedprikken het beste is en gewoon aan de HA uitleggen van je fobie....

Ik begin de dag altijd met een broodje en een glas water. Dus water drink ik in principe alleen een glas van s 'ochtends. Ik ben al bij een dieetist geweest maar dat hielp ook niks.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:58

B12 tekort is al genoemd en een mogelijkheid.
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php

Citaat:
Omdat vitamine B12 op zoveel systemen in het lichaam van invloed is, uit een tekort zich bij iedereen anders. Waar de één met name last heeft van vermoeidheid, tintelingen, geheugenverlies en spierkrampen, heeft een ander problemen met zich concentreren, een ontstoken tong, menstruatieklachten en depressiviteit. Wel zijn er een aantal klachten die vaker voorkomen, zoals: een ontstoken of dikke tong, het koud hebben, psychische problemen, neurologische klachten en verlies van eetlust.
Een vitamine B12 tekort is sluipend en het kan jaren duren voordat de symptomen en klachten zich ontwikkelen en voordat ze ernstig worden. Vaak wordt een vroege diagnose gemist, omdat de klachten in het begin mild kunnen zijn en vrij algemeen van aard. Tevens komen veel klachten ook voor bij andere aandoeningen.
Als u last hebt van één of meerdere klachten uit onderstaande opsomming, raadpleeg dan altijd uw huisarts.

Neurologisch:

Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
Concentratiestoornissen, geheugenproblemen
Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken
Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen

Psychisch:

Depressie, dementie, nervositeit, psychose, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen

Overig:

Spierpijn en krachtsverlies
Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond
Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte
Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies
Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn
Gewrichtsklachten
Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen
Duizeligheid
Bleekheid van de huid
Het koud hebben
Impotentie
Onvruchtbaarheid
Haaruitval
Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien
Darmklachten
Incontinentie en/of vaak plassen
Hoofdpijn

"Zo'n onderzoek?" Prik in je vinger? Dat is pas pijnlijk en heb je dus ook gewoon overleefd.
Ik begrijp een naalden fobie dus totaal niet maar goed fobiën zijn dan ook ongegronde angsten, dus niet te begrijpen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:58

En verder?
De rest van de dag, wat eet en drink je dan...?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:10

veel te veel haha. Maar ik ben ook sinds een week bezig met afvallen maar dat lukt niet altijd even goed :( Oei in die symptonen van dat B12 herken ik eng veel !

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:14

Een half jaar geleden had je hier ook al last van toch?
Want toen heb je over dit onderwerp ook een topic geopend.
Wat is er in de tussentijd veranderd? en ben je tussendoor ook steeds moe gebleven?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:18

In de tussentijd ging het eigenlijk steeds beter, maar nu stort het ineens weer in sinsdien ik weer school heb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:22

Misschien is therapie een optie. Je té grote angst voor prikken en misschien hangt het moezijn psychisch ook samen met je weer naar school moeten. Twee vliegen in 1 klap dus.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:23

Het kan zo ontzettend veel zijn. En ik kan het weten want ik ben met dezelfde klachten totaal binnenste buiten gekeerd geweest. Echt ga naar je huisarts. En bang voor bloedprikken?? Dan kunnen we elkaar de hand schudden hoor. Ik meld het altijd even van te voren dan nemen ze de tijd voor me, mag ik liggen en dan is het eigenlijk altijd zo gepiept. (Ja en dit zegt iemand die zelf dierenarts is, het is een schande, bang voor een klein naaldje terwijl ik zelf grotere gebruik). Maar echt laat je nakijken door een dokter anders blijf je zo rondlopen en dat is zonde.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:23

tja het is niet alleen prikken, maar ook voor andere dingen ben ik al heel gauw bang. heel vaak hoor ik van mensen dat ik het echt wel kan maar gewoon niet durf. En erover heen stappen kan ik echt niet.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:28

Mmmm das niet zo goed. Misschien toch ook even met iemand praten die je kan helpen hierbij. Hierdoor lijkt me ook dat je beperkt wordt in je doen en laten. Dat is jammer. Als nog hup naar je huisarts. Het is geen schande hoor.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:31

StillAngel schreef:
veel te veel haha. Maar ik ben ook sinds een week bezig met afvallen maar dat lukt niet altijd even goed :( Oei in die symptonen van dat B12 herken ik eng veel !

Maar als je bezig bent met afvallen kan dat best de oorzaak zijn, als je nu minder energie binnenkrijgt moet je lichaam het uit je vet gaan halen. En dat is best vermoeiend voor je lichaam en zul je echt niet meer energie van krijgen.

Probeer gewoon een week eens gezond te eten en veel water te drinken. Kijk dan of het over gaat, anders toch even langs de huisarts.