normale/gemengde huid producten vichy,dr v/d hoog,yves roche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

normale/gemengde huid producten vichy,dr v/d hoog,yves roche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:56

Heey

Al wat aantal jaren loop ik te sukkelen met mijn huid! Ik heb een normale tot gemengde huid, en heb werkelijk alles al geprobeerd (behalve bovenstaande). Ik ben bij de dokter geweest voor de puistjes, maar dit droogte mijn huid zo uit, dat de vellen er letterlijk aan hingen (dit is normaal gesproken voor een hele vette huid, maar heb toch last van wat puistjes en littekentjes dus vandaar dat ik het mee kreeg). Ik loop nu bij de huidtherapeut, maar zelfs die producten zijn nog te vet! Producten voor een "vette huid" drogen mijn huid dus te erg uit, dus dit is ook al een optie die ik geprobeerd heb.

Nu heb je natuurlijk producten voor een normale/gemengde huid. Momenteel gebruik ik de oranje lijn van dr v/d Hoog, en dit bevalt "redelijk", toch wel last van iets vetter voorhoofd met puistjes.

Nu vraag ik me dus af, zijn jullie bekend met deze merken? Bv normaderm van vichy, dr v/d hoog? En de groene lijn van yves rocher?
Graag hoor ik daarvan jullie ervaringen...?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:03

Heeej,,
Ik weet niet wat dr v/d hoog en normaderm etc kosten en wat je ongeveer wilt uitgeven maar kijk eens naar de producten van de Bergman Kliniek! Verkopen ze oa bij de Douglas!
Ze hebben daar een zeer uitgebreide lijn voor verschillende huid types. Ik ben overgestapt naar dit merk en moet zeggen ik merk meteen verschil je voelt het echt. Meerdere mensen in mijn omgeving heb ik het aangeraden om daar eens bij te kijken en na de proefmonster zijn ze allemaal overgestapt naar de producten van de Bergman Kliniek.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:07

Mandy_ schreef:
Heeej,,
Ik weet niet wat dr v/d hoog en normaderm etc kosten en wat je ongeveer wilt uitgeven maar kijk eens naar de producten van de Bergman Kliniek! Verkopen ze oa bij de Douglas!
Ze hebben daar een zeer uitgebreide lijn voor verschillende huid types. Ik ben overgestapt naar dit merk en moet zeggen ik merk meteen verschil je voelt het echt. Meerdere mensen in mijn omgeving heb ik het aangeraden om daar eens bij te kijken en na de proefmonster zijn ze allemaal overgestapt naar de producten van de Bergman Kliniek.

Oke, en heb jij speciale producten voor een gemengde huid? En zie je verschil in vermindering van roodheid(littekentjes) en pukkeltjes?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:12

wat ik heb gedaan in de tijd dat ik nog puistjes had was mijn gezicht 2x op een dag reinigen met de reinigings melk van de hema en daarna met een wattenschijfje de komkommer melk van de hema aanbrengen :) het is niet vet en droogt je huid ook niet uit :)
Dit werkte voor mij beter dan welke dure creme dan ook :)
tegenwoordig gebruik ik Oil of Olaz dag en nachtcreme en make-up remover en ook van deze cremes blijft mijn huid goed :)

Bonechi_

Re: normale/gemengde huid producten vichy,dr v/d hoog,yves roche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:14

Ik heb vichy gebruikt. Duidelijk beter dan een cremetje van de nivea oid, maar niet het gewenste resultaat. Mijn huid werd er toch wat droog van.

Nu gebruik ik clinique, dat werkt bij mij heel behoorlijk. Zo'n huidje van de reclame zal ik nooit krijgen, maar dit werkt wel beter bij mij dan vichy

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:16

Ik gebruik een tonic en lotion om mijn huid elke dag te reinigen. En gebruik 1x per week een maskertje om alles goed te reinigen. Een dagcreme die oa antibacterieel is en heb daarvan ook de nachtcreme die zijn oa ook voor een onzuivere huid. Ik merk zeker verschil mijn huid is gladder en rustiger. Ik zou als ik jou was eens naar een zaak gaan waar ze meerdere merken verkopen. Van de bergman hebben ze heel veel dingen die voor meerdere dingen goed zijn. Je moet met een onzuivere huid geen dingen gebruiken die je huid uitdrogen daar van word het alleen maar erger.

Hoe ziet je huid eruit dan als ik vragen mag?

http://www.bergmanonlineshop.nl/

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:20

Ik gebruik eucerin dermopirifyer. Heb namelijk ook last van een vette huid en aan clearasil etc. kwam ik niet. Nu gebruik ik de wasgel en tonic. Ik merk na 2 weken dat mijn huid echt rustiger wordt en de roodheid en pukkeltjes verdwijnen. :)

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:21

Ik gebruik op het moment de oranje lijn van Dr. v/d Hoog, maar die bevalt jou niet helemaal goed zie ik. Met de andere merken heb ik geen ervaring. Wel gebruik ik het 3-stappenstysteem van clinique om te reinigen [en dan dr. v/g hoogh dagcrème en nachtcrème]

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:22

Ik heb een hele lichte huid, en als ik puistjes heb gehad zie ik 2 jaar later nog steeds rode vlekjes zitten, momenteel niet veel puistjes, maar word er echt gek van, want ben nog steeds niet helemaal "puist" vrij. En als je ouder word, dan wil je ook wel eens een normaal gezond huidje, ben dan wel 21 maar ook geen 16 meer dus jal...

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:26

Eet je veel varkensvlees en drink je veel zuivel?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:27

wel yoghy drink en magere melk, varkensvlees niet veel volgens mij..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:28

Mayflower_ schreef:
Ik gebruik eucerin dermopirifyer. Heb namelijk ook last van een vette huid en aan clearasil etc. kwam ik niet. Nu gebruik ik de wasgel en tonic. Ik merk na 2 weken dat mijn huid echt rustiger wordt en de roodheid en pukkeltjes verdwijnen. :)

dit klinkt erg goed, heb net op drogisterijnet gekeken...
gebruik je ook de creme van eucerin? En waar kan je deze producten kopen ipv op internet?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:34

Ik heb het bij de apotheek gehaald. Het is wel prijzig, wasgel is 12 euro en de tonic 10. Je kan er trouwens wel lang mee doen! De creme gebruik ik ook, werkt bij mij ook prima. :) Ik ben ook 20 en heb er ook nog steeds last van, ook al eet ik gezond.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:41

Zou mindere met zuivel is heel slecht voor je huid en kan oa een onzuiverehuid veroorzaken! Wat mayflower zegt ziet er goed uit en de prijs valt vind ik dan wel mee. En goed reinigen!!!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:09

maar zuivel heb je toch ook nodig, ik denk dat ik sochtends 2 bekers yoghy drink en savonds 2 a 3 bekers melk...

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:22

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-04-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:23

Japke_Z schreef:
Hm, ik heb zelf veel aan de 'PureCalmille Gesicht' 2-in-1 lotion van yves rocher. Dat is een reiniging zonder alcohol en die je niet hoeft af te spoelen. 's winters gebruik ik dan ook nog stralendfris dagcreme van dr. vd hoog, tegen de droge plekjes op m'n wangen en om te zorgen dat m'n talgklieren niet gaan hyperen zodra ik buiten kom. maar wat werkt is voor iedereen anders, dat is toch een kwestie van proberen.

heb je wel eens meerdere producten uit die calmille lijn geprobeerd?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:24

Ik heb echt jaren lopen klooien met mijn huid. Bij mij is het echt héél erg verbeterd sinds ik producten gebruik uit de lijn van La Roche. Deze zijn verkrijgbaar bij de Apotheek.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:28

Ptries schreef:
Ik heb echt jaren lopen klooien met mijn huid. Bij mij is het echt héél erg verbeterd sinds ik producten gebruik uit de lijn van La Roche. Deze zijn verkrijgbaar bij de Apotheek.

die heb ik al is geprobeerd, maar ik vind dat niet zo fijn ruiken, haha!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:31

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-04-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:23

Ik heb ook een gemengde huid en mij bevallen de volgende producten prima:

- L'Oreal, Pure Zone. De reinigingsgel is fijn en de gezichtscreme ook.
- Garnier Pure A, ik vind alleen de reinigingsspullen wat agressief dus ik gebruik hiervan alleen de creme (nu alleen nog maar de dagcreme maar de nachtcreme -een soort gel- is ook fijn). Dit voelt heel licht aan op je huid, ruikt lekker en bij mij werkt het goed tegen een vette huid. Overigens gebruik ik dit in combinatie met het reinigingsspul -melk en lotion- uit de Sensitive-lijn omdat dit heel 'licht' is.

- Dr. v/d Hoog, de Puur lijn (groen). Hiervan heb ik alles (masker, scrub, schuimreiniger, dagcreme), en dit bevalt me prima. Mijn huid is hierbij duidelijk een stuk minder vet en ik ben puistjesvrij sinds ik dit gebruik. Ik heb het als een pakket gekocht voor een zacht prijsje, maar ik weet dus niet precies hoe duur het in de winkel is. Ohja, de schuimreiniger maakt je gezicht niet zo superdroog, wat de meeste van die dingen wel doen. En de creme lijkt vet als je 'm opsmeert maar als je dan 10 sec wacht is dat helemaal weg. Kortom, ik ben na de 2 bovenstaande productlijnen te hebben gebruikt hierop overgestapt omdat het me zo goed bevalt.

Succes met het vinden van iets dat jij zelf prettig vindt!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:33

Ffortuna schreef:
Ik heb ook een gemengde huid en mij bevallen de volgende producten prima:

- L'Oreal, Pure Zone. De reinigingsgel is fijn en de gezichtscreme ook.
- Garnier Pure A, ik vind alleen de reinigingsspullen wat agressief dus ik gebruik hiervan alleen de creme (nu alleen nog maar de dagcreme maar de nachtcreme -een soort gel- is ook fijn). Dit voelt heel licht aan op je huid, ruikt lekker en bij mij werkt het goed tegen een vette huid. Overigens gebruik ik dit in combinatie met het reinigingsspul -melk en lotion- uit de Sensitive-lijn omdat dit heel 'licht' is.

- Dr. v/d Hoog, de Puur lijn (groen). Hiervan heb ik alles (masker, scrub, schuimreiniger, dagcreme), en dit bevalt me prima. Mijn huid is hierbij duidelijk een stuk minder vet en ik ben puistjesvrij sinds ik dit gebruik. Ik heb het als een pakket gekocht voor een zacht prijsje, maar ik weet dus niet precies hoe duur het in de winkel is. Ohja, de schuimreiniger maakt je gezicht niet zo superdroog, wat de meeste van die dingen wel doen. En de creme lijkt vet als je 'm opsmeert maar als je dan 10 sec wacht is dat helemaal weg. Kortom, ik ben na de 2 bovenstaande productlijnen te hebben gebruikt hierop overgestapt omdat het me zo goed bevalt.

Succes met het vinden van iets dat jij zelf prettig vindt!

Hier zat ik ook aan te twijfelen (de grijze lijn zowiezo niet) maar wat gebruik je dan als nachtcreme?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:37

Meestal de Pure Zone van L'Oreal, of gewoon de dagcreme. Er is nml geen nachtcreme van (ook niet van de Pure Zone trouwens). En een nachtcreme is eigenlijk alleen nodig als je geen vette huid hebt (een nachtcreme is vettig om het herstel van je huid te bevorderen en rimpels tegen te gaan, over een paar jaar dan :+ ), dus op zich is reinigen goed genoeg.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:04

Sissi87 schreef:
Ptries schreef:

die heb ik al is geprobeerd, maar ik vind dat niet zo fijn ruiken, haha!

Nee dat klopt, maar het werkt wel (althans bij mij).

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:25

Oh, ik het probleem, ik heb ook al aardig wat geprobeerd en bleef meestal hangen als het redelijk bevalt, omdat ik toch vind dat je het altijd een paar weken moet proberen. :P Inmiddels gebruik ik spul van Clarins wat ik eigenlijk nogal duur vind, maar het is wel fijn spul. Puistjes blijf ik echter ook houden en soms wordt mijn huid aan het eind van de dag weer flink vettig...
Ik heb ook een hele tijd Collistar gehad, maar dat werd hier op een gegeven moment niet meer verkocht. Het was wel fijn, maar ook best duur.
Clinique heb ik ook nog heel even geprobeerd, maar dat vond ik niet lekker ruiken.
Verder natuurlijk ook Clearasil, Nivea, enzovoorts, maar dat werkte allemaal voor geen meter van mij, werd het naar mijn idee alleen maar erger van. :P

Edit: Ik heb ook nog eens wat proefmonstertjes van Tea Tree Oil van de Bodyshop geprobeerd, maar dat vond ik écht vreselijk stinken...