Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij wel eens coke?

Nooit
271 (88%)
Soms
14 (4%)
Vaak
4 (1%)
Altijd
2 (0%)
Niet meer
16 (5%)

Totaal aantal stemmen: 307

Nanne

Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:25

Hoi.

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet zeg het dan TeM ik even. ;)

Ik vraag me af of er veel bokkers zijn die cocaine gebruiken of ervaring hebben met gebruikers.

Bij ons in de buurt word het sinds anderhalf jaar heel veel gebruikt en is het haast normaler om in de kroeg een lijn te nemen dan een biertje te bestellen.

Het is schrikbarend hoeveel mensen in mijn kring het gebruiken en er komt steeds meer aan het licht. Bij sommige is het al zo erg dat ze niet eens het huis meer uit durven zonder te snuiven.

Ik zie de mensen om mij heen gewoon kapot gaan. Ze leven hun eigen leven niet meer, maar de snuif leeft het voor hun.

Hebben jullie wel eens gebruikt en zo ja hoe voel je je dan? Zo nee, waarom niet?

Ik zelf heb het nog nooit gebruikt en dat wil ik graag zo houden, al word de verleiding elke keer maar weer in m'n gezicht gegooid. Ik zal nooit iemand be- of veroordelen op wat hij of zij gebruikt, zo ben ik niet. Vind het alleen vreselijk om mensen om wie ik geef kapot te zien gaan en elke vorm van hulp af te wijzen.

meeikk

Re: Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:28

nee heb het nog nooit gebruikt + ben het niet van plan
en ik ben pas 15 dus dat zou sowieso een beetje jong zijn...

Yell

Laat je er niet toe verleiden!!

In mijn vriendengroep van eerder was het ook heel 'normaal'. Ik zelf heb daar nooit aan meegedaan en heb sommige van die mensen hard achteruit zien gaan. Zowel sociaal en geestelijk.

Nu 8 jaar later kom ik nog wel eens mensen tegen van die tijd. Sommigen zitten nog in het zelfde leventje en daar komt dus ook niks van terecht.

Het vervelende is, mensen die dat gebruiken willen in het begin niet zien hoe snel hun situatie verslechterd. Daarom zijn ze moeilijk te helpen.

_Jessie

Ik ken 2 mensen in mijn ongeving die het gebruik en 1 daarvan.....die durf je niet meer aan te kijken. Hij eet ook niet, aangezien je eetlust er door verminderd (Zeggen ze) hij is letterlijk een wandelend geraamte. Echt onwijs eng. Die andere die het gebruikt is ook heeeeeeeeel veel kilo's kwijt maar zij woog best veel dus zij ziet er nu normaal en mooi uit....maar wil niet weten hoe ze er over een jaar uit ziet. Deze mensen gebruiken het iedere dag. Ik zou er niet aan moeten denken :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:30

Ik heb ook nog nooit gebruikt & dat wil ik ook graag zo houden ;)
In mijn omgeving wordt wel gebruikt, niet zozeer snuif maar ook andere troep.. Wel in lagere mate dan in jouw buurt zo te horen..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:36

Goed zo Paardje13, houden zo! :j

Yvonniej, dat vind ik zo erg. Ik zie mijn vrienden gewoon kapot gaan en ze blijven maar volhouden dat ze niet verslaafd zijn en dat ze geen probleem hebben. Het worden gewoon wandelende lijken.
Ze proberen het mij, gelukkig, nooit aan te smeren. Ik weet van mezelf dat ik heel verslavingsgevoelig ben en wil er gewoon niks van hebben.
Ik kan alleen niet mijn rug toe keren, ik wil ze niet kapot zien gaan.

Jessiesand, een vriend van mij zag er ook zo uit een tijd geleden. Toen heeft zijn broer hem verlinkt bij zijn ouders en die zijn toen heel streng op getreden en je zag hem gewoon opknappen. Hij ziet er nu goed uit, alleen hij gebruikt sinds kort weer en het word weer meer en meer. Vorig weekend is hij weer eens 48 uur doorgetrokken en het breekt echt mijn hart om hem zo te zien..

Laura, bij ons in de buurt is het heel erg. Het word bijna gewoon aan de bar gedaan.. Ik ken op het moment meer mensen die wel snuiven dan mensen die niet snuiven.. :n

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:38

Paardje_13 schreef:
nee heb het nog nooit gebruikt + ben het niet van plan
en ik ben pas 15 dus dat zou sowieso een beetje jong zijn...

Geldt 100% ook voor mij ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:39

Nog nooit gebruikt, en ga dat ook niet doen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:45

ik ken iemand die gebruikt en daar gaat het ook niet zo best mee.
van een flinke stoere kerel binnen een jaar veranderd in een mager oud mannetje.
helaas ziet hij het zelf niet:(

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:47

Dat is het ergste hea?

Ze zien zelf geen probleem, ontkennen het probleem en wijzen elke vorm van hulp af..

Ik zeg ook wel eens tegen mensen die heel dichtbij mij staan dat ik ze heel graag wil helpen, dat ik hun moeder oid niet ben en ze nooit zal veroordelen.. Maar het lijkt wel tegen dovemansoren gericht te zijn..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:53

Zel f heb ik het nog nooit gebruikt. Maar een vriendin van mij gebruik wel af en toe wat. Op feestjes etc. Naar mijn idee heeft ze alles goed onder controle.

Verder vind ik dat iedereen helemaal zelf moet weten wat hij/zij wil gebruiken. Iedereen weet de gevolgen ervan..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:55

Ik heb er ook mensen aan onderdoor zien gaan.
Na jarenlang gebruik zie je de mensen oud worden, hun huid word slecht en lichaam verteerd...

Kwam laatst nog zoiemand tegen en die zal nu rond de 30 zijn, maar zag eruit alsof ze 45 was...

Godzijdank heb ik nooit die rommel aangeraakt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:05

Het probleem ligt 'em vaak bij de mensen die het gebruiken. Genoeg mensen die drank en drugs kunnen nemen zonder dat het problemen opleverd. Die functioneren goed, hebben een baan, gezinsleven, een goed dag en nachtritme, vrijetijdsinvulling etc.

En ik heb het idee dat het bij de jongeren vaker een probleem is dan bij ouderen. Je zegt het zelf al Nanne, je bent verslavingsgevoelig. Het is mooi als je zoveel zelfkennis hebt, dan weet je waar je grenzen liggen. Veel jonge gebruikers hebben die zelfkennis wat minder. Ik las laatst nog een stuk over het gebruik van drugs en aantal zelfdodingen in de kop van Noord Holland, da's momenteel zorgwekkend.

Bij ons in de instelling werken we met het biopsychosociaal model. Het is biologisch/erfelijk bepaald dat de ene gevoeliger is voor verslaving dan de ander. Er ontbreken vanaf de geboorte al meer stofjes in de hersenen. Drank/drugs zorgen er voor dat die (tijdelijk) aangevuld worden. De omgeving en opvoeding blijven ook belangrijk bij het al dan niet verslaafd raken. Als er langdurig in één van bovengenoemde items niet voldaan kan worden loop je al meer risico om psychisch af te glijden en bij wijze van spreke naar de fles te grijpen.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:07

tjah, cocaine .....

ikzelf durf het niet eens door mijn neus te snuiven, maar dat geld
ook voor neus sprays.
wel zou ik het een keer willen proberen, maar durf niet hoor ...

ik had vroeger ook een hoop vrienden die wel elk weekend aan
de pillen zaten en de snuif ( speed, coke enz ).
klappertanden en drie dagen grote ogen .... schaamde me zo
voor ze.
Gelukkig is een vriendin van mij er volledig mee gestopt en heeft
haar leventje weer opgepakt. ook zij merkte wat het allemaal kapot maakte.
de rest van het 'vrienden clubje' heb ik geen
flauw idee van, waarschijnlijk nog steeds bezig met zichzelf
kapot maken..... moet er niet aan denken.

tegenwoordig is ghb ook helemaal in, helaas is dit echt een drug waarmee niet
geexpirimenteerd ( hoe schrijf je dat ... ) kan worden zonder dat je in het ziekenhuis
belandt.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:09

Toen ik nog een andere 'vrienden groep' had.. zag ik het vaak gebeuiren. lijntje hier pilletje daar blowtje dr bij.
Even over de cocaine, nog nooit gebruikt. ik heb wel een tijdje geblowt.. onder foute invloed ;).

Nu.. als ik wel ns die mensen tegen kom lijkt het erop alsof ze hun leven niet echt willen verbeteren. lang leve de drugs :S

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:16

Ik heb het wel eens geprobeerd, om te proberen hoe het was. Maar niks aan, merkte er niks van afgezien van een wat snellere hartslag en ik snap ook helemaal de aantrekkingskracht er niet van nu ik het zelf geprobeerd heb. Maar ik ken inderdaad ook een aantal mensen voor wie een feestje geen feestje is zonder een lijntje. Goed, nu vind ik zelf een feestje ook minder leuk als ik geen alcohol kan drinken, dus ik zou mezelf behoorlijk hypocriet vinden als ik hun dan zou veroordelen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:19

Nee, nooit. Ben ik ook zeker niet van plan. Het enige wat ik ooit heb gegeten is een plakje space cake, en daar zat zo weinig in dat je er niets van merkte. :Y)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:23

Ik heb nog nooit iets van drugs gebruikt, geen joint, geen pillen, geen coke, spacecake, niets... ook nog 1 trekje of wat dan ook... Ik heb zo vreselijk veel 'vrienden/kennissen' naar de kl*te zien gaan door al die troep..

Idd is Coke tegenwoordig erg normaal. Waar er vroeger af en toe geblowd werd, is het nu heel gewoon om maar een snuifje te nemen... Zie het in mijn omgeving van vroeger ( heb altijd in volkswijkje in Utrecht gewoond, dus ken daar erg veel jongeren/mensen) heel veel. Heb ik ze een tijdje niet gezien, kom je elkaar tegen in de kroeg en ja hoor, weer 1 aan die meuk...

Ik snap nog dat als je 16 bent je bepaalde dingen uit wilt proberen ( al heb ik godzijdank op een drankje en een sigaretje na nooit die neiging gehad). Maar ik praat over mensen die op hun 22-23e gewoon pas begonnen zijn met dat spul. Inmiddels zijn ze zo tussen de 25-30, hebben zelfs al gezinnetjes en zijn volledig naar de kl*te... Al zien ze dat zelf niet en zijn ze vooral niet verslaafd...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 11:25

Ik woon dus ook in de Kop van NH.. ;)

Drank is hier vrij "normaal", ik houd zelf ook van een stevige borrel. Maar niet elke dag..

Wij, NH'ers, hebben een reputatie op het gebied van drank en er word hier ook stevig gedronken. Maar momenteel overheerst de drugs gewoon heel erg..

Ik heb zelf ook geblowt, 4 jaar lang, en ooit eens een XTC'tje genomen, maar ben er op tijd uitgestapt. Aan de blow ben ik nooit echt verslaafd geweest want ik ben van de een op de andere dag gestopt. Was het zat..

Ik ben zelf ook blij dat ik die zelfkennis heb, maar ik blijf toch de angst houden dat ik het ooit op een stom moment ga proberen.. Dat komt denk ik ook door het feit dat het altijd in de buurt is..

Ik weet niet of je de drugs de schuld kan geven.. De gebruiker heeft 9 vd 10 problemen met zichzelf en ipv die op te lossen grijpen ze naar een makkelijkere methode. The easy way out..

Ik vind het wel mooi dat er zoveel mensen zijn die een ander er niet op veroordelen. Hoeveel mensen hun "vrienden" de rug wel niet toekeren omdat ze gebruiken.. Het is ongelovelijk..

Mijn beste vriendin heeft een jaar lang elke dag speed gesnoven en werd echt gevaarlijk en gek, maar ik heb haar nooit in de steek gelaten.. Het blijven je vrienden, wat ze ook gebruiken..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:29

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt en ben het absoluut niet van plan. Waarom niet? Nouja.. waarom wel? Ik heb echt geen reden om dat ooit te gaan proberen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:30

Nanne schreef:
Mijn beste vriendin heeft een jaar lang elke dag speed gesnoven en werd echt gevaarlijk en gek, maar ik heb haar nooit in de steek gelaten.. Het blijven je vrienden, wat ze ook gebruiken..

Tot ze je op een gegeven moment meetrekken in hún sh*t...
Elke avondje uit, vechten, agressief zijn, etc etc...
Alleen nog aan zichzelf kunnen denken, dieper en dieper in de ellende zakken.
Vrienden of geen vrienden, maar dat is het moment om voor mezelf te kiezen. Niet omdat ze gebruiken ( al moet ik daar niets van hebben) maar omdat ze zichzelf niet meer zijn en jij er weinig meer toe doet voor hen. Om mezelf de ellende van een ander te besparen kies ik ervoor die vriend die vriend te laten en het contact te verbreken.
Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf ( en wat ie dus slikt, snuift, spuit noem het maar..), wanneer het dan zó ver gaat dat een vriendschap nog van 1 kant komt, met alle bijbehorende zorgen en ellende, neuh... Dan ishet wat mij betreft over...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:39

Ben blij dat ik nooit van die troep geprobeerd heb. :=

M'n vriend heeft nogal foute vriendjes die dat wel allemaal doen, hij blowt "gelukkig" alleen maar.
Dat vind ik best al erg... als ik bij hem ben wil ik ook echt niets zien van die rotzooi.. en dan zie je al dat hij ernaar verlangt :(:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 11:42

Daar heb je gelijk in Rosita.

Maar zoals zegt, ze zijn dan zichzelf niet meer. Ze worden geleefd door de drugs. In zo'n geval zou ik waarschijnlijk zelf ook weg lopen. Op dat moment gaat je eigen welzijn gewoon voor.

Maar ik help graag mensen en zie graag het goede van mensen. Ik probeer sommige vrienden wel eens te laten voor wat ze zijn, maar dan krijg ik toch het schuldgevoel en de angst dat ze verder gaan afglijden..

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:46

Heb wel eens een blowtje gerookt maar daar houdt het dan ook echt bij op. Dat blowtje is trouwens denk ik ook al 10 jaar geleden. Verder trekt drugs me helemaal niet en ben ook te schijterig om het te gebruiken. Bovendien heb ik het niet nodig om me te vermaken op een feestje oid. Dat kan ik ook goed zonder... geef mij maar een lekker wijntje en op een colaatje light doe ik het ook heel goed!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:54

coke heb ik nog nooit gebruikt,speed wel om een keer te proberen(vroeger),ten eerste is het hartstikke goor als je het door je keel voelt gaan nadat je t gesnoven hebt := en toen het begon te werken voelde ik me wel lekker en relaxed totdat ik er goed misselijk van werd en begon te kotsen |o het is dan ook bij die ene keer gebleven...

mijn vriend daarentegen gebruikte al langer,niet iedere dag maar wel regelmatig...ook op feesten enzo...
het is heel moeilijk voor hem geweest om er vanaf te komen...
gelukkig gebruikt hij nu ook al een jaar of 4 niet meer en hij ziet er stukken beter uit nu als toen hij gebruikte :=
het was net een wandelend lijk zoals meerdere zeggen!

ik zou zeggen,begin er niet aan :n
het is zulke troep en voor sommige mensen erg verslavend ;)
voor je t weet kom je er niet meer (makkelijk) vanaf ;)