Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 13:19

na aanleiding van een ander topic stel ik deze vraag:

stel voor je raakt zwanger van iemand die je pas kort ken of een one night stand hebt gehad..
wat voor optie kies je dan?

1: abortus plegen zonder dat de andere persoon ervan op de hoogte is?(en het hem/haar nooit vertellen)
2: abortus plegen voor je het aan de andere persoon verteld?
3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld?
4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?
5: de situatie overleggen met de andere persoon en dan een beslissing maken of je het ongeboren kind wil houden of niet?
6: anders..zelf invullen..

Lynn_Nikita

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:20

denk dat iedereen hier anders op reageerd

persoonlijk zou ik, als ik die jongen niet goed kende en alleen die nacht iets met hem gehad heb, voor 1

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:31

Ik zou het hem wel vertellen en daarna abortus plegen. Maakt niet uit wat zijn mening daar over is.

Dan praat ik wel over als het nu zou gebeuren. Over 5 jaar kan het wel heel anders zijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:35

LizMD schreef:
Ik zou het hem wel vertellen en daarna abortus plegen. Maakt niet uit wat zijn mening daar over is.

waarom vertel je het dan? Als je je van zijn mening toch niks aan trekt is vertellen ook nutteloos en doe je hem misschien onnodig pijn?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:36

Ik moest hier een tijdje terug hier ook over nadenken.

Ik heb een 'vriend' gehad, die geen condoom wou gebruiken, en ik kwam niet aan de pil, kreeg de huisarts niet overtuigd, behalve toestemming van ouders. En die kon ik dit niet vertellen. (Achteraf weten ze de helft ofzo..). Ben toen constant bang geweest om zwanger te zijn, vooral toen mijn ongesteldheid wegbleef. Die uiteindelijk te laat was. Elke keer weer een opluchtiing. Uiteindelijk na 4 maanden is dit gestopt, helemaal toen hij vertelde dat hij nog meer meisjes had. Een hele klap was dat.

Ik heb toen inderdaad moeten bedenken wat als ik zwanger was geweest. Mijn keuze viel toch op houden, en zelf de opvoeding doen, was 18, dus had opzich gekunt met hulp van ouders.

Als dit zo was, had ik hem er niks van verteld.

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:37

4. Interesseert me dan niet wat anderen denken ;)

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:37

nou zou het niet weg halen,je hebt ook rubbertjes en nog veel meer om je te beschermen.

ik zeg maar zo wippen vond je ook niet vies,dus moet je ook voor de consequentie in staan.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:39

__Nathalie__ schreef:
waarom vertel je het dan? Als je je van zijn mening toch niks aan trekt is vertellen ook nutteloos en doe je hem misschien onnodig pijn?

Hij hoeft dat kind niet te dragen en uit te poepen... Samenwonen zit er op dit moment financieel niet in voor mij, dus komt de zorg van dat kindje op mij (en m'n ouders neer). Het is als jongen zijnde toch iets simpeler dan.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:39

Ik ben niet van de one night stands, maar wel van de beveiliging. :o
Kan me nu niet zo goed inbeelden wat ik zou doen in een situatie waar ik niet in terecht zal komen. Daar ben ik te zorgvuldig voor.

Mocht het gebeuren, dan weet ik gewoon niet wat ik zou doen. Abortus lijkt me een hel, maar een kind van een vreemde hebben lijkt me ook niet jofel. Totaal geen goede basis voor het kindje. Ik weet het gewoon niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:43

weghalen zou ik nooit doen.
dat gaat vroeg of laat spoken in je hoofd, kinderen zien van die leeftijd, je schuldig voelen tegenover je kids die er al waren of die later nog komen, je afvragen wie het kind zal zijn geweest, etc etc...
ik denk dat teveel meiden (en hun vriendjes of de verwekkers) deze stap ergens in hun leven te makkelijk zetten, zonder de gevolgen op langere termijn echt goed te kunnen overzien.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:46

Dit kan toch ook in dat andere topic?
Aaangezien dit topic komt op basis van mijn antwoord daar? :)

En er zijn al heeeeeel veel topics over abortussen :j

Ik kies voor niet vertellen en weghalen.
Laatst bijgewerkt door Kana op 05-09-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:47

Ik heb een vaste relatie, en mijn vriend en ik willen beide geen kinderen. Temninste nu nog niet. Ik weet niet wat wij zouden doen mocht ik perongeluk zwanger raken. Het enige wat ik weet is dat ik het hem gelijk vertel, en we er dan samen over moeten praten en samen een keuzen gaan maken.

Edit;

Als ik zwanger zou raken van één avondje plezier, dan zou ik het weg laten halen! Hoe stom ik zelf dan ook ben geweest. Ik weet alleen niet of ik het de ander zou vertellen..
Laatst bijgewerkt door Rienn op 05-09-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:49

Kana schreef:
Dit kan toch ook in dat andere topic?
Aaangezien dit topic komt op basis van mijn antwoord daar? :)

Idd en dus gooi ik even de link ertegenaan :D
[MW] Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Ik heb mijn mening ook al in dat andere topic gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:46

Abortus absoluut, geen twijfel mogelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:48

Jeej,

ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.

Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.

Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.

Consort

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:54

Ik op mijn beurt ben dan weer verbijsterd dat Linchen op haar 18e de pil niet krijgt van de huisarts... Onvoorstelbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:57

Delphi schreef:
Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.

Ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dr zijn dus ook mensen die hier geen drama van maken.
(En gelukkig maar wordt pas een drama als je een kind ter aarde pleurt waar je niet achter staat)
Kind ongelukkig, jij ongelukkig dan vind ik zo'n abortus een prima idee.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:00

linchen schreef:
Ik moest hier een tijdje terug hier ook over nadenken.

Ik heb een 'vriend' gehad, die geen condoom wou gebruiken, en ik kwam niet aan de pil, kreeg de huisarts niet overtuigd, behalve toestemming van ouders. En die kon ik dit niet vertellen. (Achteraf weten ze de helft ofzo..). Ben toen constant bang geweest om zwanger te zijn, vooral toen mijn ongesteldheid wegbleef. Die uiteindelijk te laat was. Elke keer weer een opluchtiing. Uiteindelijk na 4 maanden is dit gestopt, helemaal toen hij vertelde dat hij nog meer meisjes had. Een hele klap was dat.

Ik heb toen inderdaad moeten bedenken wat als ik zwanger was geweest. Mijn keuze viel toch op houden, en zelf de opvoeding doen, was 18, dus had opzich gekunt met hulp van ouders.

Als dit zo was, had ik hem er niks van verteld.

Hoezo kom je niet aan de pil als je 18 bent? Dat snap ik niet..en waarom sex met iemand die geen condoom wil gebruiken..waar is je zelfrespect vraag ik me dan af?

Maar goed, ik kan geen antw. geven op de vraag..dat is iets wat je bedenkt als het je over komt lijkt mij!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:01

@consort

Ik dus ook! Je moet natuurlijk ook wel de kans hebben om wat aan anticonceptie te doen. En niet iedereen zit nou eenmaal te wachten op een condoom. (of dat verstandig is laten we hierbuiten)

Overigens zou ik het zelf dus gelijk laten weghalen. Aangezien ik van mezelf kan zeggen dat ik altijd alles doe om een zwangerschap te voorkomen. Altijd keurig aan de pil en in mijn wilde tijden nog een condoom erbij. Nu met vaste partner doe ik dat niet meer. Maar ik kan dus wel zeggen dat ik alles heb gedaan om het te voorkomen. En als ik dan alsnog zwanger zou raken is het het ook echt een ongewenst ongelukje. En daar zit ik niet op te wachten. Overigens zou ik het met vriendlief uiteraard wel bespreken en hij zal me steunen. Maar met een one nightstand bespreek ik helemaal niets... :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:01

Optie 5, zonder twijfel.

Overigens is abortus voor mij zowieso geen optie, ik ben moeder van een bijna 2 jarig zoontje en nu zwanger van de tweede.

Toen ik zwanger werd van mijn zoon was dat erg onverwacht en voor die tijd heb ik altijd gezegd dat ik niet zo nodig kinderen hoefde, het leek me maar lastig. Maar als je dan voor het eerst de baby voelt bewegen, je ziet die armpjes en beetjes op de echo, dan kun je toch niet geloven dat er mensen zijn die zo'n kindje willen weghalen, eigelijk gewoon vermoorden.

Als je bedenkt dat je de baby voelt rond 16-18 weken en een kindje levensvatbaar is vanaf 26 weken, moet het wel erg raar klinken dat je nog een abortus mag laten uitvoeren tot de 24e week.
Ik vind het erg, helemaal als je bedenkt dat mensen kindjes laten aborteren om de stomste redenen; het komt tijdens de vakantie, het heeft een hazelipje, carriere gaat voor enz.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:02

Delphi schreef:
Jeej,

ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.

Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.

Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.

Ik woon al 3 jaar samen en ben over 3 weken uitgerekend van mijn eerste kindje
ik kan me ook niet voorstellen dat mensen er zo makkelijk over denken.

abortus is niet iets wat je zo maar even gaat doen hoor en ook aan abortus zitten verschillende gevolgen
bij spijt is het nooit meer terug te draaien
en mocht je later wel een kindje willen kan het ook nog voor problemen zorgen om weer zwanger te raken.

in nederland is het niet nodig om ongewenst zwanger te raken geloof dat we ons er erg goed voor en tegen kunnen beschermen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:03

Consort schreef:
Ik op mijn beurt ben dan weer verbijsterd dat Linchen op haar 18e de pil niet krijgt van de huisarts... Onvoorstelbaar...

Hmmm dat vind ik echt heel raar ja! Ten eerste ben je meerderjarig en te tweede zie ik geen reden dat een huisarts de pil niet voor zou schrijven.

Wat mij dan nog meer verbijsterd is dat je dan wel zo lomp bent om sex te hebben met een jongen die geen condoom wilt gebruiken. Kijk en dan bedoel ik dat abortus als anticonceptie wordt gezien. En ik vind het belachelijk dat je dan zo makkelijk kunt zeggen ''oeps ik ben zwanger en laat het gewoon maar even weghalen''.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:03

Consort schreef:

Dat dus, dan ging ik mooi door naar een andere huisarts.

En daarbij snap ik niet dat je het dan ook nog zonder condoom gaat doen, alleen omdat een jongen het liever zonder doet. Waar zit je verstand dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:04

Sommige mensen zijn ook wel hard in het feit; een one night stand vertel ik niets! Waarom niet? Jullie hebben samen sex gehad! Het is net zo'n goed zijn kind als dat van jou..maar omdat het in jouw buik zit gaat het hem niks aan? Doet me denken aan die reclame 'we worden steeds brutaler' verder wordt er wel heel makkelijk gepraat over abortus; waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..reken maar dit echt wel even wat anders is hoor! Heb zelf geen ervaring maar ik geloof wel dat dit niet iets is wat je zomaar even doet!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:05

Chiqa schreef:
Delphi schreef:
Ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen.

Ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dr zijn dus ook mensen die hier geen drama van maken.
(En gelukkig maar wordt pas een drama als je een kind ter aarde pleurt waar je niet achter staat)
Kind ongelukkig, jij ongelukkig dan vind ik zo'n abortus een prima idee.

ik weet niet hoe oud jij bent maar je kan ook gewoon je gezond verstand de pil en een condoom gebruiken en o ja der bestaat ook nog zo iets als een morning after pil dus volgens mij denk jij wel heel makkelijk