Opa overleden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilie

Opa overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 21:45

Ik ben niet zo'n topic opener maar ik moet het gewoon kwijt.
Mijn opa is vanmiddag overleden aan de gevolgen van een beroerte, beetje onverwacht en snel gegaan allemaal. Ik weet gewoon niet hoe ik er mee om moet gaan, eerste keer dat ik in mijn leven een familielid verlies en bah, ik ben er kapot van, wat een gemis.

Anoniem

Re: Opa overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:46

Ach meiske toch.. Wat vreselijk naar.. Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je familie.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:50

Dat is schrikken :(:) Mijn opa is ook in 2007 overleden heel erg onverwacht, op moederdag net toen we wegliepen van ons bezoek naar de auto heeft hij ons uitgezwaaid en toen hij omdraaide is hij ingezakt en overleden. Nooit verwacht, van mijn opa en oma was hij nog de 'betere' van de twee maar helaas ;( Ik had het er ook heel erg moeilijk mee begrijp dat je verdriet hebt, mijn pb-box staat open als je je verhaal nog even extra kwijt wilt!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:12

Sterkte en gecondoleerd meid. :(:)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:14

Veel sterkte met dit verlies! Y;(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:17

veel sterkte meid,
het is niet fijn, vooral niet als het
allemaal zo snel gaat..

nogmaals veel sterkte en gecondoleerd Y;(

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:20

Heel veel sterkte meid! :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:34

Gecondoleerd!
Dat is schrikken zo plotseling en zeker moeilijk als het de eerste keer is dat je een dierbare verliest.
Luister naar je gevoel en volg deze.
Heel veel sterkte deze dagen en in de toekomst :(:)

Liefs, Brenda.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:41

Heel erg veel sterkte!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:45

Heel veel sterkte meid!! :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:48

Een jaar terug is mijn opa ook heel plotseling overleden, was er heel close mee, en mijn arme oma opeens alleen :(:) Ze waren echt zo'n geweldig stel, het voorbeeld van ware liefde.
Het erge was dat ik mijn opa ook net 2 weken niet had gezien.

Het is echt verschrikkelijk zo'n verlies, echt waar.
Ik werd helemaal gek toen ik mijn opa daar zag liggen, in de kist.
Heb het volgens mij nog niet verwerkt, weet ook niet hoe?

Héél veel sterkte, voor mij was vooral de begrafenis een hel en toen we hem voor het eerst zagen in de kist.
En het feit dat mijn oma geen graf voor hem wilde, ik kan nu nergens heen als ik aan hem wil denken... |(
Ik ben er lichamelijk ook heel beroerd van geweest.
Gecondoleerd, en als je opa net zo'n lieve vrouw achterlaat als mijn oma, ook voor haar heel veel sterkte.. :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:03

Madelief, verwerken doet ieder op zijn eigen manier.
Belangrijk is er over te praten, te schrijven en huilen wanneer jij daar behoefte aan hebt.
Een hoop mensen schamen zich voor hun gevoel maar ontluchten is zo goed.
Wat triest dat je geen plekje hebt om aan hem te denken.
Misschien kun je zelf een plekje maken met een een foto en een persoonlijk iets.
Ook iets wat bij het verwerkingsproces hoort.
Als je eens van je af wilt schrijven staat mijn pb open.
Ts dit geldt ook voor jou.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:09

Gecondoleert! Sterkte meissie.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 07:27

madelief88 schreef:
Een jaar terug is mijn opa ook heel plotseling overleden, was er heel close mee, en mijn arme oma opeens alleen :(:) Ze waren echt zo'n geweldig stel, het voorbeeld van ware liefde.
Het erge was dat ik mijn opa ook net 2 weken niet had gezien.

Het is echt verschrikkelijk zo'n verlies, echt waar.
Ik werd helemaal gek toen ik mijn opa daar zag liggen, in de kist.
Heb het volgens mij nog niet verwerkt, weet ook niet hoe?

Héél veel sterkte, voor mij was vooral de begrafenis een hel en toen we hem voor het eerst zagen in de kist.
En het feit dat mijn oma geen graf voor hem wilde, ik kan nu nergens heen als ik aan hem wil denken... |(
Ik ben er lichamelijk ook heel beroerd van geweest.
Gecondoleerd, en als je opa net zo'n lieve vrouw achterlaat als mijn oma, ook voor haar heel veel sterkte.. :(:)

Jij ook nog sterkte!
Ik weet dus ook niet helemaal zeker of ik hem moet gaan begroeten in de kist, word dus ook de eerste keer dat ik zoiets zie en ben er beetje bang van eigenlijk.
Laatste beeld dat ik van hem heb is verleden week donderdag, toen was alles nog prima.

Nu maar op weg naar zijn huis waar het dus leeg is zonder hem. :\
Dank jullie wel nog allemaal.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:28

:(:) Heel veel sterkte, ik weet niet of je hem moet gaan zien in zijn kist, maar bij de crematie lag mijn opa ook zichtbaar in de kist. Was dus wat dat betreft "blij" dat ik daarop al voorbereid was.. Daarnaast, als je je opa helemaal niet ziet, kan ik me voorstellen dat je nog de gedachte hebt van dat hij nog leeft.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:45

Meissie.. heel erg veel sterkte..
Het is verschrikkelijk om een familielid te verliezen, zeker zo onverwachts..

Of je moet kijken in de kist is een keuze die je zelf moet maken.. Of je hem wilt herinneren levend, of toch dat laatste beeld van hem in de kist.. Dat is je eigen keuze.
Het besef dat hij overleden is komt toch wel, klinkt misschien grof, maar hiervoor hoef je niet in de kist te kijken..
Doe wat je voor jezelf het prettigst lijkt.

Gecondoleerd.. :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:51

Ach meisje toch :(:) Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Mijn oma is in maart overleden, en dat is ook nog steeds 'open', dat doet nog steeds pijn. Ik weet niet of je close bent met je familie? Zo ja, probeer dan samen met hen te rouwen, krop je gevoelens niet op maar uit ze.

Of je bij je opa gaat kijken is helemaal jouw keuze. Ik heb mijn oma wel gezien, toen ze net overleden was, toen ze opgebaard lag en op de dag van de begrafenis wel. De laatste keer was wel naar, toen leek ze helemaal niet meer op mijn oma :\
Mijn broertje is niet meer bij haar geweest, die wilde haar herinneren zoals ze was.
Alleen jij kan die keuze maken :)

Nogmaals heel veel sterkte :(:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:59

Sterkte meid!!

Mijn 2 opa's zijn in 2 weken achter elkaar overleden, was heel raar. Beide een hartstilstand, echter de ene in zijn slaap en de ander terwijl die zich aan het scheren was, waar mn tante ook bij was. Die heeft toen nog gereanimeerd (ze is verpleegkundige) maar het mocht niet meer baten.

Ik was er vol van overtuigd dat ik ze niet wilde zien. Toch ben ik gaan kijken, omdat ik nieuwsgierig was en omdat het de allerlaatste keer zou zijn dat ik ze zou zien. Ook ik herkende ze niet eigenlijk, natuurlijk omdat al het "leven" eruit was. Toch vond ik het fijn, het gaf een gevoel van afsluiting. Ik heb ze echter niet aangeraakt, dat werd me toch iets te veel. Het beeld van in de kist zal je altijd bij blijven, maar het gaf mij een gevoel van afsluiting.

Doe hetgeen waar jij als persoon het dichtst bij staat, laat je niet overhalen door anderen (wel-niet kijken) maar doe wat je hart je ingeeft. Dan zal je daar altijd vrede mee hebben.

Edit: Ook na het kijken in de kisten had en heb ik nog het beeld van hoe ze waren toen ze leefden. Het beeld van in de kist is niet overheersend bij mij, ik kan ze nog levend herinneren. :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:54

Volg je gevoel en vertrouw daarop. Heel veel sterkte!!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 11:59

De familie is wel close nu ja, gelukkig.
Ik ga het ook gewoon doen denk ik nu kan ik hem nog zien, donderdag is het echt gedaan. Hoewel ik toch een tikkeltje bang ervan heb, maar komt wel goed.
Ik heb alleen nog steeds het gevoel dat het niet zo is, dat het niet kan, ik wil of kan het gewoon nog niet geloven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:03

Neem anders iemand mee als je naar je opa toe gaat, zodat je bij diegene steun en troost kan zoeken :)

Ik heb oma nog wel een kus gegeven, maar ik schrok ervan hoe koud en hard ze was. Oma was altijd heel zacht (zo'n rimpelsnoetje :)) ) en nou was ze dus hard en koud.
En mijn vader stortte helemaal in, de dag dat ze overleed en de op de dag van de begrafenis zelf. Dat maakte het ontzettend zwaar, en dat maakt de verwerking ook moeilijk. Als ik aan oma denk, denk ik aan mijn vader die zo instortte dat ik hem overeind heb moeten houden...

Fijn dat je familie close is, dan kun je steun en troost bij elkaar zoeken. Erover praten helpt écht :j

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:32

Ik zou he tliefst van al alleen willen gaan, heb ondertussen gebelt en kan straks om 7 uur terecht, ik moet gewoon gaan.
Ben wel benieuwd, wil hem ook wel aanraken, maar dat zie ik dan wel alles maar stap voor stap doen nu.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:54

Heel veel sterkte, voor jou en je familie. Mijn opa (tevens vaderfiguur) is 7 jaar geleden ook overleden op 4 september. Ik mis hem nog elke dag. Goed dat je heen gaat, je moet je verdriet verwerken op jou manier waar jij je prettig bij voelt.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:50

Meissie.. heel veel sterkte straks!
Dappere keuze dat je alleen gaat!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:26

Zilie schreef:
Ik zou he tliefst van al alleen willen gaan, heb ondertussen gebelt en kan straks om 7 uur terecht, ik moet gewoon gaan.
Ben wel benieuwd, wil hem ook wel aanraken, maar dat zie ik dan wel alles maar stap voor stap doen nu.

Heel veel sterkte en gecondoleerd!
Je moet doen waar jij je het beste bij voelt :)