Een hele zere nek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Een hele zere nek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 11:56

Ik moet zeggen dat ik daar dus al een tijdje last van heb, het voelt aan als of je hoofd veel te zwaar is voor je nek, :+ en dat er dus heel veel druk op staat.
Klinkt stom maar ik kan het niet anders beschrijven,
Het zit precies waar de schedel over gaat in je nek.
En daar door heb ik denk ik ook redelijk vaak last van hoofdpijn.
Zijn er mensen die dit ook hebben, of misschien zelfs weten wat dit is?
Ik weet dat bokt geen dokter is, maar ik heb het niet zo op de dokters, vandaar dat ik het eerst hier probeer. :)

zij

Re: Een hele zere nek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:58

stress? spanning?

heb je een goed bed en goed kussen?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:00

Hm wel wat problemen met mijn werk, maar daar voor had ik het ook al.
Ook heb ik wel een goed bed en een goed kussen. :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:01

Slaap je met het raam open of ventilator?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:02

Nee ik heb altijd mijn raam dich, en heb ook geen ventilator.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:07

Dit is spanningshoofdpijn, hoe lang heb je het al?
Ik heb het de laatste tijd weer heel vaak, en kan het inmiddels herkennen aan het begin al. Ik slik dan preventief 400mg Ibuprofen.
Helpt meestal wel.
Ook mediteren helpt, of even een wandeling maken buiten.
Bij mij helpt ook kippen knuffelen, paardrijden of iets waardoor ik totaal opgeslokt word en ik mijn zorgen even kan vergeten.
Probeer ook niet je schouders op te trekken en deze ontspannen te laten afhangen.

Mijn vriend voelt/ziet het aan mij en zorgt ervoor dat ik gelijk achter mijn PC wegga, en stopt me dan een kip of parkiet in mn handen, of zet me op de fiets naar de paarden. *D 8-)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:09

Ik heb het eigenlijk al wel ruim een jaar. :j
Maar de afgelopen weken word het steeds vaker en erger.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:40

Ik heb er weleens last van, best vaak eigenlijk. :j
Al mijn spieren in mijn nek / schouder gedeelte zitten dan vast.

Ik kijk dan altijd vriendlief erg lief aan voor een lekkere massage. O:)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:42

Als je het masseert gaat het dan weg?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:44

Nee, wel bij de fysio toendertijd. Maar ik voel wel degelijk verschil en ik voel me een heel stuk losser, als ik los ben heb ik wel minder hoofdpijn. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:45

Idd. dit kunnen zeker je spieren zijn in je nek en schouder.
Hier kun je idd. ook hoofdpijn van krijgen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:48

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Verkrampte spieren laten los na massage (naja meestal dan). Vanuit je nek kan het zo zijn dat het doorstraalt naar je hoofd.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:48

Haay!

Wat vervelend dat je hier last van hebt. Mijn vriend heeft er ook erg veel last van, gewoon door stress. Het heet idd spanningshoofdpijn. je kan hier een aantal medicijnen voor nemen:
- iboprofen(evt in combinatie met paracetamol, zodat het beter werkt)
- diclophenac (kan in gel vorm, die werkt erg goed, kan ook in pil vorm, werkt ook goed, alleen is zwaar voor je maag!!)
- medicatie van de dokter, alleen wordt je daar vaak erg slaperig van

Omdat het bij mijn vriend een beetje de spuigaten uitloopt, gaan wij het nu homeopatisch oplossen met wat magnesiumpillen en acapunctuur. Ik hoop dat dat een beetje werkt, want t is erg vervelend.

Als je hier last van hebt, is het trouwens een goed idee om even langs de dokter te gaan, zodat die je even kan onderzoekemn of er echt niet mis is.

Afleiding werkt ook goed, alleen niet te zwaar want dan kan de hoofdpijn 's avonds erger terug komen!

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:52

Bij mij helpt alleen slapen tegen hoofdpijn, verder kan ik doen wat ik wil maar niets werkt. :o

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:55

Ik heb het ook een tijd gehad. Bleek dat alles vast zat zonder dat ik het in de gaten had. Kon pillen slikken wat ik wilde, hielp allemaal niks.
Ik ben toen een paar keer bij een chiropractor geweest, die heeft alles losgemaakt (wat een opluchting was dat) en sindsdien heb ik er geen last meer van.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:58

Ipv naar de fysio een keer naar een chiropractor gaan!
In mijn nek is anderhalf jaar geleden een wervel verkeerd geschoten (door een stomme beweging) en na 5 weken vreselijke nekpijn toch maar eens naar de fysio. Die heeft mijn nek gekraakt, alles los gemasseerd, maar het bleef terug komen, incl. de pijn.
Nu ben ik 3 weken geleden, en vorige week ter controle naar een chiropractor geweest. Die keek als eerste naar mijn bekken (die dus super vast zaten) en daarna mijn hele rug en nek nagelopen (en dus niet alleen naar de pijnplek gekeken) en alles recht gezet.
Sinds 1,5 jaar kan ik weer echt over mijn schouders kijken, voelt het echt los in mijn nek (losser dan na de massage van de fysio) en geen vervelende pijn meer.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:16

Ik heb dit ook altijd, al zowiezo een jaar.
En dit is volgens mij ook spanningshoofdpijn.
Ik slik iboprofen. En dat helpt wel aardig.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:28

Ik heb het ook heel erg.. Me hele kop doet er zeer van. Ik kan gewoon niet meer op me ene zij liggen in bed, het doet gewoon te zeer. Verschillende kussens geprobeerd niks helpt. De fysio heeft het wel lossen gemasseerd en dan is het wel iets minder.
Pillen niks helpt. De fysio zei wel tegen mij, omdat ik rechts ben doe je natuurlijk alles rechts. Probeer je paard eens met links te borstelen, en nog meer dingen links, dit omdat ik vooral links heel erg pijn heb.

Ik merk het precies wanneer ik stress heb ook onbewust, ik heb gelijk een stuk meer pijn. Nu denk ik dat ik de Chiropractor maar proberen.

Mijn nek kraakt en knakt ook constant.. Lijkt me niet horen haha

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:33

Ik heb hier ook veel last van, teveel eigenlijk.
Maargoed, wat wel goed werkt is gaan liggen, en dan die aanhechtingsspieren voorzichtig masseren. Dus je gaat liggen en plaatst je handen onder je hoofd ter hoogte van je oren en je masseert ze zachtjes, niet te hard en teveel want dat is niet goed dat kan je beter overlaten aan een fysio.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:54

Ik heb jullie reacties allemaal even door gelezen, en ik besluit toch maar even langs de dokter te gaan voor eventueel de tabletten en de fysio. :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:23

Tja, ik heb er ook last van. Maar voordat ik een jongetje ben is het alweer over. Dat zeggen wij thuis altijd in ieder geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:28

Ik ben heel benieuwd wat je huisarts vind in je nek.
Hoop alleen voor je dat het geen arthritus is.
Dat is ook heel pijnlijk en is niet te genezen,ik loop er al jaren mee.Laat je weten wat je huisarts gezegt heeft?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:30

Och, hier nog zo'n geval! Typisch gevalletje van spanningshoofdpijn. Verschrikkelijk vervelend om te hebben, maar wel zelf te voorkomen. Inmiddels ben ik zover heen dat ik mijn eigen nekwervels hypermobiel gemaakt heb, doordat ik meerdere keren per dag mijn nek zelf kraak(fysio i.o. haha!) en dat is natuurlijk niet bevorderlijk! Ik heb nu de tip gekregen om eens een haptonoom te bezoeken, ik denk dat ik dat maar eens ga doen, want zo kan het niet verder!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:37

[LZP] > [MW]

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:17

Somebody_ schreef:
Och, hier nog zo'n geval! Typisch gevalletje van spanningshoofdpijn. Verschrikkelijk vervelend om te hebben, maar wel zelf te voorkomen. Inmiddels ben ik zover heen dat ik mijn eigen nekwervels hypermobiel gemaakt heb, doordat ik meerdere keren per dag mijn nek zelf kraak(fysio i.o. haha!) en dat is natuurlijk niet bevorderlijk! Ik heb nu de tip gekregen om eens een haptonoom te bezoeken, ik denk dat ik dat maar eens ga doen, want zo kan het niet verder!

Veelal word haptonomie niet vergoed door de verzekering ...En sessie kost al gauw honderd euries!!!!!
Ik ben er na 3 sessies mee gestopt , ik schoot er niks mee op en mijn spaarpot slinkte wel errug hard.