mijn moeder vind me te dik worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

mijn moeder vind me te dik worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:30

hoi bokkers dit moet me toch van het hart
zoals in de titel staat vind mijn moeder me te dik worden.
ik ben nu 15 jaar over 2 maanden 16
ben 1.67 en weeg 60 kilo.
ik ben vrij breed gebouwt en gespiert
nou ben ik deze zomer ronder geworden buikje beetje dijen en 2 cup maten.
de hormonen beginnen een beetje op te spelen.
aan het begin van de zomer woog ik iets van 62.
dus bent ik ook nog afgevallen.
mijn moeder roept constant dat ik te veel eet.
dit kwetst me nogal erg
zo ziet er voor mij een normle school dag uit

half 7 opstaan thee drinken heel soms een sneetje brood met niks.
als mijn moeder beneden komt en vraagt heb je al gegeten zeg ik ja terwijl dat niet zo is.
half 8 naar school 10 km fietsen en dan vrij snel.
op school eet ik niks behalve 2 keer in de week een flesje fanta uit de automaat
half 4 weer 10 km naar huis fietsen wat soms erg zwaar is
thuis sneetje brood of iets uit de koekjes trommel
6 uur avond eten.
in het weekend rond 8 uur schips
en zaterdag 10 uur werken

zelf vriendinnen zeggen er wat van dat ik te weinig eet
dus dit moest ik ff kwijt

Anoniem

Re: mijn moeder vind me te dik worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:30

[LZP] > [MW]

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:32

Jij bent niet te zwaar hoor! Ik weet niet hoe je eruit ziet oid, maar jij eet ook niet belachelijk veel ofzo. Ik eet meer zullen we maar zeggen.. :+.
En s'ochtends een ontbijt is wel een aanrader! Heb gehoort dat je daar ook dik van kan worden, als je dat over gaat slaan.

Ik zal me er niets van aantrekken, dat je lichaam verandert ligt gewoon aan de puberteit en heeft iedereen last van (gehad) :)!
Laatst bijgewerkt door Spritz op 01-09-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:32

officieel weeg je niet te veel, maar wat vind jij? daargaat het om! Voel je je lekker in je vel? ik heb ook de hele tijd van dit soort dingen met mijn ouders, en dan ook echt dagelijks ;) en ben ook zeker niet de dunste, maar dik vind ik overdreven

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:33

Denk er aan, dat wanneer je zo weinig eet, je lichaam alle vetjes ed die ze kan vinden, op gaat slaan, en je dus idd bij gaat komen ;)

Verder kun je eens met je moeder praten over het feit wat je allemaal eet? Misschien denkt je moeder dat je veel meer eet als dat je eigenlijk doet? Ben daar eerlijk in!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:34

ik heb geen flauw idee wat je op die leeftijd zou mogen wegen maar als ik kijk naar lengte plus gewicht is daar niks mis mee!
smorgens niet eten is helemaal niet goed voor je!
zowiezo is te weinig eten niet goed, praat er eens over met je moeder en geef aan dat ze je kwetst als ze zegt dat je te dik word!
kan me voorstellen dat je er erg onzeker van word.....
heel veel succes er mee meissie en laat je in elk geval niet de grond in stampen door niemand!

Suusel19

Wat vervelend dat je moeder dit tegen je zegt.
Als ik zo kijk naar je lengte ivm je gewicht is deze prima hoor!
Kan je haar niet zeggen dat je dat vervelend vind?
Daarnaast is het ontbijt heel belangrijk. Sla deze niet over!!
Je kan beter brood eten dan fanta of koekjes of chips! Je eet meer tussendoortjes dan gewoon brood.

Sjapaz

Wist je dat je van weinig tot bijna niets eten juist dik kunt worden? Je lichaam kan de energieopslag dan niet goed regelen, energieverbruik wordt overhoop gehaald, alles gaat door de war als het ware.

Als ik jou was zou ik heel snel een normaal eetpatroon aanmeten... Ontbijten, al is het maar een beetje. Onmiddelijk ophouden met niets eten op school, een flesje fanta is geen eten en ook niet gezond! Een gezond broordje lunchen, ergens tussendoor een appel of banaan, en dan je avondeten gewoon. Dan zou je een heel stuk gezonder zijn, ik wil je echt op het hart drukken om dit te gaan doen!!

Overigens lijk je me totaal niet dik, dat je 'vrouwelijke rondingen' meer tot uiting komen op die leeftijd is erg normaal, en dat gewicht bij die lengte is ook absoluut erg normaal!

Armani88

officieel mag je volgens mij 67 kilo wegen met jou lengte

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:35

Je eet in ieder geval erg weinig en erg ongezond. Goed ontbijten en lunchen en een gezonde avondmaaltijd zijn belangrijk. Eet ook voldoende (gezonde) tussendoortjes. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van het voedingscentrum. Als je zo weinig en onregelmatig eet gaat je lichaam juist op de spaarstand en zal zoveel mogelijk opslaan.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:35

Ik vind ook dat je te weinig eet! Zoiezo s'ochtends wat eten.
En misschien ook wel een broodje/koekje nadat je 10 kilomter gefietst heb.

Naar mijn idee is 167, en 60 kilo wegen wel oke?
Ik ben 1,55 en weeg 52 kilo. Dat is denk ik inverhouding wel een beetje hetzelfde?
Ik mis in jouw voeding een beetje de gezonde dingen, zoals fruit en melkproducten.
Misschien s'ochtends een idee om yogurt te gaan eten inplaats van brood en als je op school komt een appel?
Bij mij wordt de laatste tijd ook geroepen dat ik te dik wordt.

Me pa maakte van de week ook een 'leuk' grapje.
'Wat voor paardje wil jij later, een arabier of een trekpaard?'
Ik gaf als reactie, 'een arabier of een andalusier, hoezo?'
Me pa met zijn flauwe grapje, 'Dat wordt zeker een trekpaard, als je zo door gaat met eten' :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:36

Tja, je moeder zegt dat natuurlijk niet voor niets en dat je in de zomer zomaar een buikje ontwikkelt en wat meer dij, dat heb je op je 16de liever niet. Tuurlijk mag je een beetje meer vorm krijgen, maar 60kg bij 1.67m. is een prima gewicht om op te blijven. Je wilt niet nog zwaarder worden en je moeder is waarschijnlijk bang dat je blijvend aan het groeien bent... en dat je over een halfjaar misschien wel 65kg of meer zult wegen. En dat wil je natuurlijk zelf ook niet!

Mijn advies aan jou: eet 's morgens als ontbijt meer, veel meer.
Daarmee begin je de dag met een actieve stofwisseling en heb je gedurende de dag gewoon veel meer energie.
Geen wonder dat je met je eetpatroon van nu, aankomt en weinig energie hebt.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:36

Ik vind wel dat je slechte eetgewoonte hebt. Met zo een dieet werkt je spijsvertering niet constant en zal je minder snel afvallen. Je moet eigenlijk elke 2 a 3 uur iets eten. Dan blijft je spijsvertering aan het werk.

Laat je moeder lekker praten. Het gaat erom wat jij zelf vind.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:37

het is niet zozeer dat ik bij het ontbijt niet wil eten maar ik krijg het dan gewoon niet door mijn keel en tussendoortje is meestal een appel of ander fruit

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: mijn moeder vind me te dik worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:39

ik hou niet zo zeer van snoep of zo ik had maar ff snel koektrommel neer gezet

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:40

Je moet gewoon proberen een paar happen van een boterham te nemen s ochtends je raakt er vanzelf aan gewend, ik kon ook nooit ontbijten omdat ik niet weg kreeg, maar nu heb ik honger als ik uit bed stap ;) Eet je op school helemaal niks? Ook geen brood ofzo? Je moet wel genoeg eten, ik vind dat je nogal slecht eetpatroon hebt hoor. Je moet echt proberen om goed brood te eten en gezonde tussendoortjes te nemen.

Edit: nu ik gewoon gezond eet; ontbijt, in mn pauze paar boterhammen, tussen de middag brood, s middags tussendoortje en avondeten, ben ik zo'n 10 kilo kwijt geraakt. van bijna 77 naar ong. 67 kg

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:42

Hier spreek je jezelf tegen:

105159 schreef:
het is niet zozeer dat ik bij het ontbijt niet wil eten maar ik krijg het dan gewoon niet door mijn keel en tussendoortje is meestal een appel of ander fruit

Citaat:
op school eet ik niks behalve 2 keer in de week een flesje fanta uit de automaat

Je eet gewoon te weinig, als je naar je eigen eet gedrag kijkt zie je hopelijk toch wel in dat je (veel) te weinig eet, je kunt niet leven op 2x een flejse fanta per week, vooral niet als je daar ook nog iedere dag 20km bij fietst. Die 20km die je per dag fietst is genoeg lichaamsbeweing om af en toe een chippie te eten.

Probeer wat gezonder te gaan eten (en wat meer!) dus ontbijten, tussendoortje, lunch, tussendoortje en avondeten. Nu je lichaam niets binnenkrijgt houdt het vast wat het wel lbinnen krijgt; te weinig dus. Ontbijt desnoods met wat fruit of ontbijtdrink...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:42

Jouw moeder moet gewoon ophouden met jou een complex aan te praten!

Verder zou ik als ik jou was een verwijzing naar een dietist vragen bij de huisarts. Niet omdat je te dik bent, maar om daar advies in te winnen over gezonde voeding. Hij of zij kan jou perfect vertellen wat goede voeding is en waar je op moet letten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:44

Helaas gebeurt het steeds vaker dat moeders hun eigen onzekerheden op hun kinderen projecteren. Zo had ik een werknemster met hetzelfde probleem. Meisje had echt een gezond figuur, niks verkeerds mee maar haar moeder bleef maar pushen met je bent te zwaar bla bla. Meid lekker niks van aantrekken, dit is een fout wat bij je moeder ligt. Dit is haar probleem niet het jouwe! Een gezonder eetritme is altijd goed, maar je moeder overdrijft!

MiSsY_Me

Datzelfde heb ik ook gehad maar dan met mijn vader, die zat ook zo te zeuren om niks. Ik ben 1cm korter dan jou en 61 kilo. Ik heb van mezelf brede kuiten en brede heupen, maar dik ben ik echt niet. Ik ben een echte snoepkont, daar moet ik zelf wel mee oppassen haha.
Wil je toch adviseren sochtends wel gewoon een boterham met (gezond) beleg te nemen. Geen ontbijt eten is wel het slechtste wat je kunt doen.

bulck

Tja ik vind het in verhouding met je lengte best wel zwaar eerlijk gezegd.
Verder heb je geen goed eetpatroon.

Smorgens moet je eten, dus volkoren of meergranenbrood, met iets gezond als confituur. Verder moet je het drinken van fanta of andere suikerige dranken tot een minimum herleiden. Water of echt vruchtensap zijn goede vervangers en minstens even lekker. Ja chips, wederom met mate, maar wekelijks?

Bovendien door jouw eetpatroon werk je het 'dik' worden in de hand, want je lichaam krijgt haast niets binnen, dus wanneer je dan eens iets eet, gaat ze dan eens zo hard opslaan als reserve.

Maar uiteraard moet jij tevreden zijn met jezelf, maar kijk je voedingschema eens echt na, houdt eens bij wat je allemaal achterover slaat en je zal merken dat dat best wel meer is dan dat je nu omschrijft.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:45

Heel vaak eet je dus pas als eerste na vier uur 's middags iets, en dat is dan ook nog eens iets uit de koektrommel?! Je bent heel onverstandig bezig... Als je je spijsvertering om zeep wil helpen gaat dat je zo in ieder geval goed lukken.
Je kan beter gewoon 's ochtends beginnen met een boterham (of misschien ontbijtdrink als je dat beter weg krijgt) en op school minstens één of twee broodjes eten. Je zal zien dat als je hier eenmaal mee bezig bent, je ook echt niet aankomt hoor!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:46

Probeer eens met je moeder te gaan praten.
Ik neem aan dat je moeder dat zegt om je te beschermen om echt dik te worden. Natuurlijk werkt dit niet en kan vaker zelfs juist tegenwerken dat je straks in het geheim gaat eten (bunkeren ;) )
Vertel haar dat ze je kwetst als ze zegt dat ze je dik vind worden en je veroordeeld op wat je wel of niet eet.
Misschien zouden jullie via de huisarts (vergoed) naar een dietiste kunnen gaan. Ik vind ook dat je vrij weinig eet.

succes!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:46

om te beginnen zou ik gewoon ontbijten en iets op school eten want dit is heel ongezond. Regelmatig een klein beetje eten is het beste. En je kan je BMI zelf op internet berekenen dus daar kun je zien of je in de probleemzone zit, maar dit lijkt me niet.
Vind wel je eetpatroon een beetje ongezond om eerlijk te zijn.
Het is niet gek dat de terugweg fietsen soms zwaar is als je de hele dag op een flesje fanta doet!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:47

Je hebt inderdaad een heel slecht eetpatroon. Ik at tot vorig jaar ook niets 's ochtends omdat ik het niet weg kreeg. Maar dat is gewoon gewenning. Dwing jezelf om op zijn minst 1 sneetje brood te eten. Neem voor naar school sultana/liga en een appel oid mee. Goed eten heeft je lichaam nodig voor alles. Voor energie, voor je gezondheid,voor je denkvermogen.

Als ik jou was zou ik tegen je moeder zeggen dat het je erg kwetst dat zij het op deze manier tegen je zegt. Leg haar uit hoe jij erover denkt en vraag haar te stoppen met haar opmerkingen. Ouders bedoelen het goed maar het komt er soms gewoon verkeerd uit.