Pijn onder de rechter borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stef_sweety

Pijn onder de rechter borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 15:51

Hoi,

Misschien heeft iemand het hier ook al een keer gehad,

Ik heb namelijk al een aantal maanden last van stekende pijn onder mijn rechterborst. Het is niet altijd onder de borst, maar ook gewoon boven mijn rechterborst. Het is met vlagen, soms duurt het 10 sec maar het kan ook 30 sec duren. Soms heb ik er dagen geen last van, en soms de hele dag. Ik wil nou wel graag weten wat het is. Aankomende donderdag heb ik een afspraak bij de dokter.

Wie kan mij wat meer vertellen??

Groetjes stef_sweety

stef_sweety

Re: Pijn onder de rechter borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 18:11

Helemaal niemand die het weet? :(

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:12

misschien dat je in een verkeerde houding zit? weet t ook niet..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:19

klinkt eerder als hyperventilatie, daarbij kun je ook veel steken krijgen in je borstgebied .

Maar ook een verkeerde houding is zeer voor de hand liggend.

Het hart geeft zelden steken bij hartproblemen, ook borstkanker voel je niet. Dus maak je niet al te druk van te voren.

Vd week gewoon horen wat de dokter te zeggen heeft.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:21

Ben hier wel erg benieuwd naar, heb het zelf namelijk ook steeds vaker...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:31

Dit kan een Samentrekkende (borst) spier zijn
Goed oplosbaar met de juiste massage!
Doet het ook pijn bij diep inademen?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:18

Ben je wel op goed gewicht?
daar kan het ook mee te maken hebben.

Eet je voldoende per dag? (ontbijt ,lunch , avondeten & tussendoortjes)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:20

Ik hou dit ook in de gaten bij mij zijn ze beiden gevoelig :? Alsin soort spierpijn

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:13

Even snel de vragen beantwoorden,

Het is dus niet constant, het is met vlagen van 10 tot 30 seconde, ik zit en loop altijd rechtop. Ik heb een goed gekeurd bed, ivm rug klachten. Ik eet voldoende, en ben op een goed gewicht. Het zit op verschillende plekken de pijn, pijn op de borst/eronder, op dat moment doet ademen pijn,krijg ik steken en een bedrukkend gevoel. Ik maak me op dat moment geen zorgen, ik krijg het zelfs op bed als ik probeer te slapen.

Even snel getest, als ik diep inhaal krijg ik ook druk op mijn borst, en steken bij me rechterborst

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:16

klinkt op het zelfde als mijn zus heeft. Die had het ook eerst een paar sec. maar later veel langer. Bij haar hebben ze nu galstenen ontdekt.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:30

Ik denk ook aan hyperventilatie.
Heb dit vroeger ook wel gehad, en ik heb ook hyperventilatie.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:36

Bij mij begint het ook elke keer wat langer, en pijnlijker te duren hoor, maargoed donderdag naar de dokter. Ik hoop niet dat het erg is of wat dan ook.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:37

Dat was bij mij net zo..
Heb je verder geen hyperventilatieaanvallen als je erg gestresst bent geweest of je hebt ingespannen?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:42

Een soortgelijke pijn heb ik ook regelmatig gehad. Ik heb het altijd maar op stress gehouden. Soms was het echt niet te harden, dan kon je alleen maar wachten tot de pijn weg trok.

Inmiddels heb ik het al een hele tijd niet meer gehad. Een paar reacties boven de mijne werden galstenen genoemd. Een tijdje geleden zijn bij mij galstenen ontdekt en is de galblaas verwijderd. Ik heb de twee pijnen nooit met elkaar in verband gebracht, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat ze beide wel in verbinding hebben gestaan. Sinds de operatie heb ik in ieder geval geen steken meer gehad en nog wel een boel stress... :+
Dus misschien is het zoiets. Ik zou me inderdaad maar niet te veel zorgen maken. Het komt vast goed... ;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:44

Ik heb er soms ook last van, echt irritant weet ook nog steeds niet waar het van is :P

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:46

Nee, geen idee wat het eigenlijk inhoud, hyperventilatie

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:48

Hyperventilatie is dat je heel snel en daardoor heel hoog gaat ademen, en daardoor komt er te veel zuurstof in je hersenen. Dat kan weer leiden tot tintelingen, hoofdpijn, en sterretjes zien.

Er is wel een verklaring voor hoe dat komt, iets in je hersenen, maar ik kan 't niet zo prachtig omschrijven. :\

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:48

Ik heb het ook een enkele keer weleens, maar vaak linksonder als ik heel diep in adem. Als ik dan even mijn adem inhoudt ebt het weg. Gek genoeg heb ik het meestal in de auto (als ik meerij, niet als ik zelf rij). Ik denk dat het te maken heeft met een verkeerde manier van adem halen ofzo. Het gaat in ieder geval niet bewust.
Soms heb ik het lange tijd niet en dan weer kort achter elkaar. Heb het nu al een hele poos niet meer gehad!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:22

stef_sweety schreef:
Even snel de vragen beantwoorden,

Het is dus niet constant, het is met vlagen van 10 tot 30 seconde, ik zit en loop altijd rechtop. Ik heb een goed gekeurd bed, ivm rug klachten. Ik eet voldoende, en ben op een goed gewicht. Het zit op verschillende plekken de pijn, pijn op de borst/eronder, op dat moment doet ademen pijn,krijg ik steken en een bedrukkend gevoel. Ik maak me op dat moment geen zorgen, ik krijg het zelfs op bed als ik probeer te slapen.

Even snel getest, als ik diep inhaal krijg ik ook druk op mijn borst, en steken bij me rechterborst

Ik heb PRECIES hetzelfde...dus ben benieuwd wat je dokter zegt!
Lees even mee als je het niet erg vind :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:24

Ik heb 't ook, meer links dan rechts dus denk dat 't iets met me hart is ofzo.. Heb er al tijden geen last van gehad maar soms.. OEF!

laat je 't weten als je de uitslag hebt? :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:34

Hannah/Menno , pijn en steken in de hartstreek duiden zelden op hartproblemen ;)

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:04

Een paar jaar geleden had ik daar ook last van steeds maar even, dacht toen ook zal me wel te druk maken. De pijn trok ook snel weer weg. Toen ik hier in Overijssel kwam wonen werd het steeds erger de aanvallen duurden ook langer. Hyperventilatie erbij enz grrrr :( . Toch maar na de huisarts gegaan.
Die zei dat het paniekaanvallen waren. :? (zou niet weten waar ik in paniek van moest raken maar goed hij zei het).

Al met al ging het maar niet over, en omdat bij ons in de famlie hartproblemen voor komen begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Mijn broer was net opgenomen geweest met hartproblemen. Dacht ga toch eens vragen of dat het niet kon zijn. Ha dacht het niet maar wou me wel doorsturen als ik er op stond. :P
Dacht kan nooit kwaad zo n 'onderzoek. Bij de cardiloog werd me verteld dat ze niet dacht dat het iets met het hart was maar eerder aan galstenen dacht. Echo gemaakt en idd galstenen. Op de wachtlijst .... intussen oppassen met eten en drinken.

Afgelopen vrijdag begonnen die aanvallen weer maar dit keer kreeg ik ze heviger dan dat ik ze ooit had gehad. De aanvallen gingen nu gewoon een paar uur door. Dit dagen achter elkaar. %) %)

Ik ziekenhuis gebeld verhaal uitgelegd. Had geluk iemand was voor aankomende vrijdag uitgevallen en ik wordt dus nu vrijdag geholpen. :(:)

Ik zou toch bij de ha vragen na galstenen heb je het niet is het een meevaller, heb je ze wel kunnen ze je gelijk helpen en bespaart het je een hoop ellende.

Wens je veel sterkte toe

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:07

crossmonster schreef:
Hannah/Menno , pijn en steken in de hartstreek duiden zelden op hartproblemen ;)

Oke! :) Dat wist ik wel dus voveel zorgen maak ik me niet maar 't doet toch wel pijn! :+

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:42

Nou, ben vandaag dus heen geweest, omdat ik gister op school een hele heftige aanval kreeg. Volgens de dokter heb ik of heel veel melk dingen ( kan niet op het woord komen ) of het is wat anders, ik moet morgen naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van mijn borst.

Groetjes

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:47

heb ik wel eens bij bepaalde bewegingen gecombineerd met spanning of vermoeidheid. Bij mij is het dat vlies rondom longen even bekneld raakt door ribben.... doet heel erg zeer. stretchen, ontspannen en dan is het weg. te snel weer door, dan is het net zo snel weer terug...........