zomaar flauwvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

zomaar flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:20

heb er nu al een paar jaar last van ...het is begonnen toen ik 15 was op ponykamp ...daarna heeft zich het nog vaak herhaald ben nu bijna 24 en heb er nog steeds last van.
ben getest op bloedarmoede etc. maar al mn bloedwaarde's zijn goed.
het zet vanuit het niks op ....ik krijg het warm , begin te rillen en alles gaat een beetje in slowmotion , dan weet ik dat ik moet gaan zitten anders lig ik op de grond , ik voel het nu goed aankomen maar in het begin dus niet.
nu had ik het vorige week weer in de stad ...vanuit het niks.
ik eet goed ik slaap goed.....doe niks vreemds....met uitgaan heb ik het ook vaak gehad....best beschamend omdat de meeste denken dat ik gewoon laveloos ben .
de dokter zegt gewoon dat ik meer moet eten en rusten erg frustrerend want dat doe ik juist.
de laatste tijd gebeurt het wel vaker als ik tussen veel mensen ben (uitgaan , stad ) maar ook met paardrijden moet ik af en toe stoppen en afstappen of rustig gaan stappen want ik voel het aankomen.
ben nu zwanger , maar daar is het niet van want heb het al jaren.
het belemmerd me gewoon met alles , ik kon de laatste tijd niet meer uit , paardrijden werd moeilijk en gewoon even de stad in is al een hele opgave.

op mn 16/17e heb ik wel een brommer ongeluk gehad , weet er niks meer vanaf dus zal een fikse hersenschudding hebben gehad...misschien dat het daarmee verband houdt ....?? maar ik had het daarvoor ook al een paar keer gehad dus dat leek me ook erg vreemd

iemand een idee ? of tips ...de Huisarts neemt het niet echt serieus ofzo ...terwijl het me wel belemmerd

vuurneon

Re: zomaar flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:26

Spanning? Te weinig eten? Te veel hooi op de vork? Niet goed uitgeruste hersenschudding? Verkeerde(oppervlakkige) ademhaling? Te weinig zuurstof als je tussen teveel mensen bent?

Als ik jou was zou ik gewoon een keer een verwijzing vragen voor het ziekenhuis zodat ze je even goed kunnen doorlichten! Jij kent je lichaam het allerbeste dus gewoon doorzeuren!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:31

Welshcobfan schreef:
Spanning? Te weinig eten? Te veel hooi op de vork? Niet goed uitgeruste hersenschudding? Verkeerde(oppervlakkige) ademhaling? Te weinig zuurstof als je tussen teveel mensen bent?

Als ik jou was zou ik gewoon een keer een verwijzing vragen voor het ziekenhuis zodat ze je even goed kunnen doorlichten! Jij kent je lichaam het allerbeste dus gewoon doorzeuren!

nee spanning helemaal niet eigenlijk , ik eet juist express wat meer als ik ergens heen moet zodat ik weet dat het daar niet van kan zijn .
maar de angst om flauw te vallen had ik wel altijd zeker met uitgaan omdat ik dat erg beschamend vond en door die angst zette ik het zelf wel in werking.
maar net als afgelopen week dat ik gewoon in de stad loop....niks aan het handje....dan zet het weer op.

ik bel morgen sowieso even de dokter , blijf er gewoon achteraan gaan net zolang tot ze me wat serieuzer nemen.

2 weken na mijn geboorte heb ik wel stuipen gehad mijn moeder zat gewoon met me , en ineens stopte ik met ademhalen , werd blauw en heb geloof ik 15 minuten zonder lucht gezeten.
volgende de doktoren zou ik ook nooit 'normaal 'zijn ....ik zou gehandicapt zijn door het zuurfstofgebrek.
de doktoren zijn er nooit achter gekomen wat het was , en of ik er wat aan over zou houden , maar spraken van een wonder dat ik 'normaal 'ben en eigenlijk niks mankeer.

nu ben ik bang dat het ergens daarmee verband houd, maar dat vind ik dan weer raar dat ik er pas rond mijn 15e voor het eerst last van heb gekregen
zeker nu ik zwanger ben wil ik graag weten hoe en wat...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:38

Ik heb het wel eens omdat ik zelf vergeet goed adem te halen. Dus haal ik te oppervlakkig adem en sja, dan ga je ook onderuit := Vooral bij inspanning of als ik te druk ben (of teveel indrukken) Fysio heeft mij daarbij enorm geholpen!
(dus vandaar dat ik een verkeerde ademhaling ook opperde :) )

Verder kan ik onderuit gaan door allergie, dan krijg ik ook letterlijk even geen lucht meer omdat alles dicht gaat zitten.

Heb goede medicatie altijd bij mij om mij weer lucht te geven! :D (en ademhalingsoefeningen om een astma aanval te beperken). Scheelt dat ik wel altijd rustig blijf en het nooit eng vind :)

Maar ik herken het wel dat je niet serieus genomen word, de allergoloog zei dat ik last had van spanning als ik in een bos liep en daardoor ziek werd. Bleek echter de schuld te zijn van de appel die ik altijd at in het bos en daar intolerant voor was :=
Gewoon doorvragen en je door laten verwijzen dus :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:54

Ik heb het ook. Gewoon toen ik een keer pizza aan het maken was en ineens me niet meer goed voelde. Ik heb dan altijd dat ik niks meer zie, doof word en ga rillen en zweten. Eerst voelde ik het ook niet aankomen en nu gelukkig wel.

Heb ook bloedonderzoek laten doen en zit nu ook bij een fysiotherapeut die ook alternatieve geneeswijzes toepast.
Ik heb er nog niet zo heel veel baat bij gehad maar ze nemen me verder ook niet serieus. Maar het blijft vervelend. Heb ook een hartritmefilmpje laten doen en het bleek dat ik soms een te snelle hartslag heb en een te lage bloeddruk. Een 'sporthart' zei de huisarts, terwijl ik een conditie van 0.0 heb. Maar ik heb er maar mee te leren leven zeiden ze :roll:

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:58

Hoe is je bloeddruk Rosmoov?
Het zomaar flauwvallen kan komen doordat je bloeddruk te laag is.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:05

bloeddruk was goed ....laatste 2 keren is het gemeten bij de verloskundige nog niet zo lang geleden

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:33

Kan heel goed dat je bloeddruk erg schommelt, dus dat je flauwvalt wanneer die ineens zakt. Gewoon even gaan zitten met je hoofd tussen je benen zodat er wat bloed naartoe gaat, en even een aantal keer diep inademen (verhoogd je hartslag). En even iets van suiker eten kan ook nog wel eens positief werken (als het door een hypo veroorzaakt wordt).
Of er een echte achterliggende oorzaak is kom je hoogstwss niet achter..je kunt je laten doorverwijzen naar het ziekenhuis maar 10 tegen 1 dat ze uiteindelijk zeggen "leer er mee leven".

Succes in ieder geval, en luister naar je eigen lichaam :)
Laatst bijgewerkt door Talisa op 31-08-09 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:35

Ik heb het ook gehad. Nu bijna niet meer. Bij mij dachten ze aan een accute bloeddrukdaling, iets wat al niet meer meetbaar was toen ik diezelfde dag bij de HA aankwam...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:38

ik heb ook zoiets, ik dacht dat dit orthostatische hypotensie heet bij mij. Als ik het warm krijg of ik moet lang rechtstaan, krijg ik opeens een bloeddrukdaling en mag je me van de grond rapen... Daar is goed mee te leven, je leert aanvoelen wanneer het zal gebeuren en kan hier dan op reageren met te gaan zitten of liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:47

Ja ik heb dat ook marieke. Maar is bij mij niet bevestigd als zodanig een ziekte.
Ik kan er ook neit tegen om lang te staan tijdens concerten, dan kan ik ook niet goed tegen de bassdruk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:47

Ik heb precies hetzelfde,ook al jaren last van.
Je suikerspiegel is dan erg laag als je dit krijgt.
Je kan je suiker alleen op dat moment testen als je zo'n aanval krijgt.Als je nu zou testen zou je suikerspiegel normaal zijn,dus daar heb je nix aan.Ik heb mijn suikerspiegel getest tijdens zo'n aanval en de suiker was 2,4 erg laag dus.Ze noemen het ook wel een hypo.
Ik weet bijna zeker dat dit de oorzaak is.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:50

Ik heb het een aantal keer op school gehad, 4 keer achter elkaar :\
Het begint met dat ik het ontzettend warm krijg en dan beginnen me benen te trillen en word het zwart voor me ogen.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 15:35

Joolien schreef:
Ja ik heb dat ook marieke. Maar is bij mij niet bevestigd als zodanig een ziekte.
Ik kan er ook neit tegen om lang te staan tijdens concerten, dan kan ik ook niet goed tegen de bassdruk.

hier ook ..lang staan heb ik ook moeite mee net als met lang lopen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:47

bij mij kon je dat heel gemakkelijk meten, als ik vb lang neerzit en je neemt mijn bloeddruk zit ik aan 12 over ? (dat laatste weet ik niet meer), als ik dan plots rechtsta en het wordt dan gemeten zie je een daling naar 8-7 over ?
Wat bij mij wel eens wil helpen, is niet de hele tijd stilstaan maar bewegen met je benen, dan wordt je bloed beter naar je hart gepompt...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:12

Als je bloeddruk goed is dan weet ik het ook niet meer.
Mijn bloeddruk is veel te laag, vooral als ik sta, daarom val ik soms bijna flauw.
Bij mij is het op te lossen met zout eten en daarna even zitten.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:24

Heel vervelend! Ik weet hoe het is!
Ik val namelijk ook best vaak flauw, maar bij mij komt het door een lage bloeddruk (90 over 50).
Ik heb daarnaast juist ook weer een hele langzame hartslag.

Misschien toch proberen zout te eten, en veel te bewegen! Ik moet namelijk veel bewegen! Sinds ik dat doe heb ik er veel minder last van!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:44

ik eet echt onzettend zout eerder teveel dan te weinig ...lastig persoon ben ik he :D

het is inderdaad erg vervelend zeker omdat je nooit ergens heen kan...nou ja dat kan wel...maar dan lig ik dus op de grond...ik wacht even mn doktersbezoekje af

heb ook bijna altijd met opstaan van de bank ofzo dat alles zwart word dan moet ik echt even 10 seconde stilstaan en dan zie ik alles weer helder

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:17

Heb het zelf ook een aantal keer gehad. En ben nu soms nog bang dat ik zo weer flauwval van duizelingen ofzo. Kan komen door stress of dat je niet goed in je vel zit.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:19

Ik heb precies hetzelfde, maar dan meer als ik het ontzettend warm heb!
Ik eet ook goed, slaap goed, geen last van stress, dus zou ook echt niet weten hoe het komt!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:21

hier nog 1 .

heb het jaren gehad , en vond het vreselijk .

eerst kwam het uit het niks , en daarna vooral als ik alleen was .
ging dan denken straks gebeurt het weer , enja hoor daar ging ik .

ben een poos alleen thui sgeweest , en zelfs daar ginghet elke dag een paarkeer mis .
ben toen in therapie gegaan , en heb geleert wat te doen als ik het voel aankomen .

toen ik eenmaal doorhad , dat dat werkte ging het een stuk beter .
nu ( ik klop het af ) gaat het super .

ik zoek alleen geen druktes op , want dan gaat het mis

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:26

Dat rechtstaan van een bank komt omdat je een plotse bloeddrukval krijgt, dat is op zich niet raar want velen hebben daar last van.
Maar dat flauwvallen van je daar zou ik me meer zorgen om maken, zeker nu je in verwachting bent! Ik ben geen dokter dus kan van hieruit ook niet bedenken wat de oorzaak kan zijn.
Als deze huisarts je niet ' au serieux' neemt dan zou ik naar een andere gaan want nogmaals; met je aankomend kindje.. Ook is het echt niet fijn meer als je zo hard rekening moet houden met het flauwvallen zodat je bijna niet meer buiten kan zonder dat je daar ligt! Ik denk wel dat het een onderzoek van lange adem zal zijn... Er kunnen zoveel oorzaken zijn! Maar dat is geen reden om het niet te onderzoeken zou ik zeggen.

Als die huisarts je nog eens afwimpelt dan schop je hem er maar uit, zoiets kan toch niet :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:36

Laat het bij de dokter nog eens opmeten terwijl je zit en dan meteen daarna als je opgestaan bent. ik heb ook hele perioden dat het zwart wordt voor m'n ogen als ik bijv. te lang sta of als ik snel opsta. de huisarts heeft het toen m'n bloeddruk gemeten en die was op dat moment goed. toen ik opstond kelderde m'n bloeddruk ineens. had hartslag van 75 en die zakte ineens naar 40. hierna ging die wel weer snel omhoog maar het was wel de oorzaak van het zwartzien.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:15

Wat je hierboven beschrijft heet: Orthostatische hypotensie en is eigenlijk niet zo abnormaal, dit gebeurt bij veel mensen. Heb er zelf ook soms last van maar na een paar seconden verbeterd het weer.
Flauwvallen daarintegen is nog wel een stapje verder..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:20

Kan het niet zijn dat je angst hebt gekregen voor het flauwvallen, en het daardoor juist opwekt? Je gaat trillen zeg je, hoe is je ademhaling op dat moment. Begin je ook te hyperventileren? Het kan heel goed dat je door je eigenspanning en verkramping het dus zelf oproept. Heb je het ook wel eens als je niet tussen de mensen loopt?