vermoeidheid....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

vermoeidheid....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 20:57

Tja... ik weet niet zo goed hoe en wat ik moet vertellen.

Komt erop neer dat ik snel/vaak moe ben.
Misschien moet ik wel heel erg wennen aan het 36 uur werken, pony's na mijn werk, vriend etc.
soms als ik geslapen heb, dan sta ik op en heb ik wat gedaan en eigenlijk ben ik dan nog steeds moe.

Pfeiffer heb ik wel eens om een test gevraagd bij huisarts.
HA vraagt dan: hoelang ben je al moe...
ja dat houd ik dus niet bij in mijn agenda :+
toen hebben ze mijn HB geprikt, dat was goed dus was het 'niet nodig' om op pfeiffer te testen.

ik heb wel eens aan oververmoeid zitten denken, of overwerkt..
maar dan denk ik... er zijn zoveel mensen die zoveel meer uur werken dan ik.
die dan hetzelfde werk doen of zwaarder werk.
hoe moe moeten die dan wel niet zijn?
of dan denk ik: "ik stel me aan, want mensen die meer werken of zwaarder werk doen dan ik zijn niet overwerkt"

lang verhaal kort te maken: Hebben jullie dit ook?
en wat zou ik hieraan kunnen doen?

BigOne

Re: vermoeidheid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:00

terug naar de arts,bloedarmoede heeft vak niets te maken met pfeiffer, gewoon terug gaan en bijhouden wanneer je moe bent, je kunt het zelf even gaan uitproberen door op dezelfde tijd te gaan slapen en op tijd eruit en gewoon iets rustiger aan doen, kijk of het verbeterd , zoniet gewoon elke keer bij je arts aan de bel trekken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:06

Hier ook iemand die snel moe is. Op zich niet gek met een 32 urige werkweek, 2 kleine kinderen, 2 honden, een eigen paard en dan nog een sociaal leven :)

Wat ik doe om rust te brengen in alles is maar 1 afspraak in het weekend plannen. Bv. zaterdag naar vrienden of zij hier en dan zondag voor ons zelf. Komt er dan op neer dat mijn man gaat hardlopen en ik 's middags naar mijn paard ga.

Verder lig ik door de weeks altijd om 22 uur in mijn bed, wekker gaat om 6.30 uur. Heb dan zeker mijn 8 uur slaap te pakken, minder uren trek ik niet lang.

En ik slik sinds een tijdje vitamine C 1000 mg Time Released tabletten. 2 per dag op aanraden van de homeopaat. Hierdoor heb ik veel meer energie, mijn weerstand is een stuk toegenomen, waardoor ik minder snel verkouden ben. En mijn huid ziet er een stuk beter uit, heb altijd erg last van eczeem.

En verder spreek ik door de weeks 's avonds nooit wat af (ben ook vaak naar paard). En ik merk toch dat ik al van 1 glaasje alcohol de volgende dag ook erg moe ben. Dus ook dat drink ik bijna nooit.

Sterkte ermee!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:07

Dat je de eerste tijd flink moe bent van de nieuwe hoeveelheid belasting, omdat je dat soort conditie nog niet hebt kan heel goed, maar echt lang mag dat niet duren.
Klopt je dieet met de hoeveelheid werk die je doet (juiste soort energie)?

En alleen HB zegt erg weinig. Geen bloedarmoede maakt nog niet meteen gezond. Is er ook voor B12 geprikt?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 21:09

ik werk al meer dan een jaar ongeveer 30 tot 36 uur per week.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:14

Ik heb ook echt een enorm druk leven, ben echt altijd moe. Lees eventjes mee hier in dit topic

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:16

Niet alleen denken aan pfeiffer maar je kunt ook denken aan lyme.Laat gewoon bloed prikken en je niet wegsturen!!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:11

Ik zou als ik jou was nog even een weekje aan zien om te kijken of het komt door het nieuwe ritme (weer veel werken enz.) Maar de vermoeidheid moet dan toch wel weg gaan. Anders direct naar de huisarts. Ik heb/had ook last van vermoeidheid en voel(de) me heel lamlendig en het bleek dat mijn schildklier niet meer goed zijn werk doet (lees: mijn lichaam maakt antistoffen tegen mijn schildklier). Dus altijd even langs de dokter gaan om bloed te laten prikken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:01

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Ze hebben toen bloedgeprikt en ik werd moe door ijzertekort. Toen heb ik een tijd van die pilletjes meoten slikken daarvoor.
Misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:13

ik heb daar ook last van. Ik kreeg vorig jaar deze tijd Pfeiffer, en sindsdien ben ik alleen nog maar moe, terwijl de Pfeiffer allang over is..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:18

M3lisss schreef:
ik heb daar ook last van. Ik kreeg vorig jaar deze tijd Pfeiffer, en sindsdien ben ik alleen nog maar moe, terwijl de Pfeiffer allang over is..

Heb je dat wel terug laten checken dan?
Ik heb namelijk ook pfeiffer, (en er eigenlijk nooit last van (gehad)) heb toevallig woensdag mn bloed weer laten prikken om het na te checken.

Pfeiffer gaat overigens wel gepaard met een 'doorbraak' punt, dan krijg je meestal koorts, keelpijn e.d. iig word je flink ziek ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:35

ja klopt.. heb bij de doorbraak 3 weken op bed gelegen. Kon niet eten niks. Wel 10 kilo afgevallen, dat was achteraf best een leuke bijkomstigheid. Maar nee, eigenlijk heb ik nooit laten checken of het echt over is.. daar ging ik een beetje van uit.

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:42

Pfeiffer kan 2 tot 3 jaar in je lichaam blijven ook als je je weer laat prikken krijg je alleen te horen dat je het gepasseert bent ,maar je kan het wel hebben nog.Mocht je met Pfeiffer niet de goeie rust hebben gehouden kan hij naar een chronische vermoeid hij overslaan!En pfeiffer heeft inderdaad niets met bloedarmoede of iets te maken,meestal begint hij met een keelontsteking en koorts

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:42

Doen dus. Want pfeiffer kan makkelijk 2 jaar aanhouden.

Ik ook, moest bij het minste of geringste overgeven, 2 weken plat en 5 kilo af.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:44

Ik kon niet overgeven. Mijn keel was zo dik dat ik niks kon eten. Echt een drama, was nog nooit zo ziek geweest!

Maar ik ga denk ik van de week maar eens even een afspraak voor bloed prikken maken ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:22

Ik blijf dit ook even volgen.
Ben vorige week getest op pfeiffer maar kwam niks uit..

Nou heb ik wel al een kleine 2 maanden niks meer gedaan wegens erg ziek geweest te zijn, terwijl ik eerst 4 keer per week in de sportschool stond.. misschien moet ik er weer even in komen haha..

Ik neem wel van die supradyn ofzoiets in.. helpt wel een beetje maar niet veel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:24

M3lisss schreef:
Ik kon niet overgeven. Mijn keel was zo dik dat ik niks kon eten. Echt een drama, was nog nooit zo ziek geweest!

Maar ik ga denk ik van de week maar eens even een afspraak voor bloed prikken maken ;)

Kun je voorstellen hoe dat overgeven was met zo'n keel... en wij waren net 3 dagen verhuist :=

@TO; denk dat het wel daar aan ligt, want je hebt dan ook geen conditie meer. Ik had ook echt zo'n terugval. Van niets doen opeens wel wat gaan doen, dat breekt je echt op! Ben gelijk weer ziek geworden.

@TS; je bent ''nog'' niet ziek geweest of wel?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:35

Ik heb nog nergens last van gehad.
af en toe wat verkouden, maar dat is heel af en toe.
verder nergens last van eigenlijk.
neerslachtig etc.
maar dat wijt ik aan de vermoeidheid.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:36

Ja echt stom zoiets.. ik kon eerst niet eens zelfstandig lopen.. nu wel.. maar wel met enorme moeite. 8)7
Een hele dag op school zitten lijkt wel topsport.. draai alle kantjes op in de stoel haha.

@ TS.. ik zou gewoon nog een keer alles laten onderzoeken bij de dokter.. en anders ook energiepillen nemen... kan volgensmij niet zo kwaad.
Eet je verder wel gewoon gezond?

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:40

Misschien niet helemaal blij met je huidige werk? En dan vreet het energie. En goed zijn voor jezelf, ipv. alleen goed zijn voor anderen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:36

hoe bedoel je goed zijn voor jezelf dan?
ik ga wel proberen wat meer mezelf te 'verwennen' lekker lang onder de douche.
vanavond krijg ik lekker een massage van vriendlief.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:39

Vermoeidheid kan ook komen door verkeerd eten. Veel groente en fruit en volkoren producten ipv wit brood enzo. En niet teveel chocola enzo omdat je dan even veel energie krijgt en vervolgens juist snel moe wordt :)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:43

het vervelende is dat de huisarts je nooit echt serieus neemt.
naar mijn mening dan.
ze zeggen al gauw dat het tussen je oren zit!
ik had toen bloedarmoede en moest toen staaltabletten.
ik ben ook vegatarisch daar kan het ook aan liggen.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:44

IvysToeter schreef:
hoe bedoel je goed zijn voor jezelf dan?
ik ga wel proberen wat meer mezelf te 'verwennen' lekker lang onder de douche.
vanavond krijg ik lekker een massage van vriendlief.

Ik bedoel daarmee dat je naar je eigen verwachtingen moet leven. Bv doen wat jezelf wil doen en niet doen wat je denkt dat er van je verwacht word. Dit mat mij nogal af vaak en maakt me erg nukkig, wat niet wil zeggen dat dat voor jou ook zo is, maar het zou kunnen.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:46

Ik herken het wel.. Drukke baan, paard, vriendje en vriendinnen..

tips;
- elke nacht consequent 8 uur slapen (niet minder iig)
- Jezelf goed voelen, je haren zoals je het leuk vind etc. etc.
- Af en toe al is het maar een uur doen wat je echt wilt doen!! (dus niet wat je denk wat je moet doen ;) )
- Sporten
- Regelmaat, dus op dezelfde tijden eten/slapen/leven

Rusten hoeft niet in bed of op de bank liggen te zijn.. Kan ook wandelen oid zijn! Of een boek lezen, koken of dammen :+

succes! :D