griep en werken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

griep en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:31

Ik moet waarschijnlijk werken vanavond (in een verpleeghuis), maar ik ben sinds gister echt ziek (griep, koorts, hoesten, keelpijn, hoofdpijn als ik buk etc). Vanmorgen ging het nog wel, ik dacht als ik nou mn paardje doe, kan ik straks wel werken. Desnoods maar 2 uurtjes dat ik me daarna ziek meldt. Daarom had ik me vanmorgen nog niet ziek gemeld. Maar nu moet ik dus van half 3 tot 23.00 werken, en ik ben nu gewoon al verrot van alleen het paard doen. Heb 38 graden koorts. Ik werk in een verpleeghuis, dus in principe mag ik eigenlijk niet werken als ik griep heb, omdat het ivm de mexicaanse griep gevaarlijk is en ik de ouderen aan kan steken.

Ik ging dus 2 uur geleden afbellen, dat het niet ging lukken, maar nou had er dus nog iemand zich ziek gemeld, waardoor er dus nu maar 3 mensen op 3 afdelingen staan, waar normaal gesproken 5 a 6 mensen staan op 3 afdelingen. Ze (leidinggevende) is nu al een tijdje aan het bellen of er misschien iemand anders in mijn plaats kan komen werken, maar als dat niet het geval is, moet ik wel komen werken, maar mag ik misschien eerder naar huis, en morgen mag ik sowieso thuis blijven.

Maar hoe kom ik de avond door? T liefst kruip ik in mijn bed en kom ik er pas morgen weer uit. Heb al aantal nachten niet goed geslapen door het hoesten en de hoofd- en keelpijn.

Paracetamol heb ik al genomen. Daar leef ik op nu. Kzal toch wel moeten werken dan.. Anders wordt het een rotte avond voor mn collega's. Vind het moeilijk!

Xx

eekhoornerik

Re: griep en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:37

Meid, je hebt griep! Je bent ziek! En dan op een verpleegafdeling werken? Wat voor afdeling is dat? lopen de patienten geen gevaar als je ze aansteekt?

Heb jij geen vriendinnen die misschien even een avondje jouw werk voor je over kunnen nemen? Wat voor ervaring heb je nodig?

Het lijkt me zelf niet verstandig om te gaan werken als je echt ziek bent...je voelt je blijkbaar echt beroerd en je kan beter in bed liggen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:40

Ik als verpleegkundige vind het ook raar.
Ze maken een protocol, maar daar houden ze zich niet aan wanneer het hun niet uitkomt...
Als je eerder weggaat kun je nog mensen besmetten, je moet er gewoon komen.
Als je je ziek meld, dan kunnen ze je niet verplichten om te komen werken.
Al dat soort zaken kun je terug vinden in de CAO.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 16:37

Gelukkig heb ik ze ook echt kunnen overtuigen dat ik te ziek ben om te komen. Heb 38.2 koorts en je mag niet komen als je 38 graden hebt. Ben echt zoooooooo blij dat het niet hoefde! Ze was wel aan het twijfelen omdat er nu gewoon te weinig mensen zijn, maar als ik echt moest komen, was ik een gevaar voor de mensen. Denk dat dan de bewoners aangestoken werden.

Nee een vriendin had het niet kunnen doen voor mij, je mag daar alleen werken als je een diploma hebt of in opleiding bent.. En als je onbekend bent daar, is het nog lastig om het voor een avondje te doen ook!

Het is de afdeling somatiek. Zitten mensen met parkinson en mensen die cva hebben gehad e.d. Ze zitten wel allemaal in een rolstoel en de meeste hebben een tillift (passief of actief) nodig om de transfer naar bed te maken...

Heb net geslapen, van 14.45 tot nu, daar knapt een mens van op. Ga nu ff lekker kopje thee drinken. Jemig, ben nooit ziek, en als ik ziek ben, ben ik ook goed ziek!

Thanx voor lieve reacties!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:34

Fijn dat je thuis mag blijven..doe rustig aan en slaap lekker veel.

Je kan er ook niets aan doen dat je ziek bent, is nooit leuk!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:38

Ik heb sinds vorige week vrijdag last van de griep en voel me nog steeds heel ellendig. heb ook nog eens een voorhoofdholte ontsteking, dus doe alsjeblieft rustig aan en ziek goed uit.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:03

Dank je wel. Morgen mag ik ook t huisblijven, dus ik heb 2 dagen om uit te zieken.

Sterkte Mistery, voorhoofdholte ontsteking is niet fijn!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 07:48

Ik moet zo bellen naar mn werk of ik kom werken of niet vanavond... Wat zal ik doen? Ik heb geen koorts meer. Rest van de symptomen wel. Voel me alleen niet meer zo beroerd als gister..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:56

Is er wel bekeken of het gewone griep is of mexicaanse, want dat lees ik helemaal niet terug in je verhaal?!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:57

Ik zou als ik jou was lekker nog even uitzieken in huis.

Veel sterkte en beterschap.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:58

Ik denk dat je beter kan wachten tot je je helemaal beter voelt, Anders heb je t zo weer terug denk ik. En dan zit je er nog langer mee dan dat je goed uitziekt. Griep duurt gemiddeld wel een week.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:03

s_spikker schreef:
Ik denk dat je beter kan wachten tot je je helemaal beter voelt, Anders heb je t zo weer terug denk ik. En dan zit je er nog langer mee dan dat je goed uitziekt. Griep duurt gemiddeld wel een week.

Ja, dat vind ik ook.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:05

Je werkt in een verpleeghuis?
Die mensen zijn vaak al vatbaarder voor griep ed. Echt thuis blijven tot je helemaal uitgeziekt bent.... anders kan het zomaar zo zijn dat je bewoners ziek maakt, en dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 08:15

Donderdag had ik al last van verstopte neus en hoesten, vrijdag hoofdpijn en neus en hoesten en geen stem meer, zaterdag koorts etc erbij gekregen.

Is niet naar gekeken of het MExicaanse griep is. Ga ervan uit dat dat niet het geval is, want ik heb alle kinderziektes gehad ofzo, en dan kan je de mexicaanse griep niet krijgen..

GIster zeiden ze op mn werk dat ik alleen niet mocht komen als ik 38,0 of hoger had.. Anders wel. Snap het ook niet..

Dan blijf ik idd lekker nog dagje thuis. Wel saai, want mn ouders zijn de hele dag weg, en ik mag niet nr mn paardje toe vandaag..Dus hele dag maar beetje slapen, tv kijken, bokken denk ik...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:21

itsmi schreef:
Ik moet zo bellen naar mn werk of ik kom werken of niet vanavond... Wat zal ik doen? Ik heb geen koorts meer. Rest van de symptomen wel. Voel me alleen niet meer zo beroerd als gister..

Als je paracetamol neemt, dan heb je ook geen koorts want die wordt onderdrukt! En de para doet waarvoor hij dient: zorgen dat je niet zo ziek voelt! Maar dat ben je gewoon, thuis blijven dus!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 08:25

Heb gistermiddag voor t laatst paracetamol genomen!

Maar ik voel me idd stuk beter dan gister. Ik ziek wel nog een dag uit. Anders komt het misschien weer terug.. Ben trouwens nog wel heel snel buiten adem. GIng net beneden wat drinken halen en ben nu aan het hijgen van dat kleine stukje lopen.

Thanx voor reacties!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:28

opisop_shop schreef:
Is er wel bekeken of het gewone griep is of mexicaanse, want dat lees ik helemaal niet terug in je verhaal?!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 08:30

itsmi schreef:
Is niet naar gekeken of het MExicaanse griep is. Ga ervan uit dat dat niet het geval is, want ik heb alle kinderziektes gehad ofzo, en dan kan je de mexicaanse griep niet krijgen..

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:36

Je hebt wel de symptomen...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 08:40

Symptomen van gewone griep en mexicaanse zijn t zelfde...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:59

Mijn moeder is doktersassistente, en de dokter komt heel vaak bij ons. En die zei ook dat dat wél de symptomen zijn. Het enige is, is dat het voor ons niet schadelijk is. Maar voor ouderen&gehandicapten juist wel. Die zijn de risicogroep.
Dus blijf thuis, en ga lekker uitzieken!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:06

Dat bedoelde ik dus ook inderdaad, en als er niet naar gekeken is kan het best zijn dat je het wel hebt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:08

Citaat:
Ik ging dus 2 uur geleden afbellen, dat het niet ging lukken,

Ging niet lukken??
Jouw leidinggevende heeft echt helemaal niets te vertellen over jouw ziek zijn....

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:37

Goof schreef:
Citaat:
Ik ging dus 2 uur geleden afbellen, dat het niet ging lukken,

Ging niet lukken??
Jouw leidinggevende heeft echt helemaal niets te vertellen over jouw ziek zijn....

Ik bedoelde, dat het niet ging lukken dat ik ging werken, dat ik me te beroerd voelde..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:40

opisop_shop schreef:
Dat bedoelde ik dus ook inderdaad, en als er niet naar gekeken is kan het best zijn dat je het wel hebt!

Mij is verteld, dat als je al je kinderziektes gehad hebt, dat je dan geen mexicaanse griep kan krijgen! Maar ik weet niet of het klopt.

Heb me net weer ziek gemeld. Wat ik me eigenlijk af vroeg, het is misschien wel een domme vraag, maar moet ik die 2 dagen dat ik nu ziek ben, inhalen? Heb een 15 uur(dus 15 uur per week) contract, en zou ik nu die 16 uur van 2 dagne in moeten halen ergens?