Kan niet wakker worden help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Kan niet wakker worden help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 11:41

Ik heb een probleem ik word niet wakker van me wekker, teminste word wel wakker maar heb het niet door.
Terwijl me wekker heel hard gaat aan de andere kant van het huis horen ze hem nog.
Ook als iemand me wakker maakt lukt het niet..

Me vriend heeft me een keer geobseveert wat doe ik op het moment dat mijn wekker gaat ga ik er uit druk me wekker uit en ga weer naar bed.

Maar ik heb het zelf niet door!
ik vind het heel lastig.. Want hierdoor ben ik overal te laat.
En heb ik steeds ruzie met me vriend omdat me vriend niet kan geloven dat ik het zelf niet door heb..
Hij zegt dan: '' Je hebt je ogen open, je praat met me, maar je hebt het niet door? zal wel. ''

Wie heeft nog meer dit probleem en kan mij helpen met tips of iets..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:42

De wekker misschien iets verderop zetten zodat je niet automatisch kan drukken?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:44

ik ken het probleem. Ik heb de wekker nu zo hoog staan dat ik echt ff moet strekken om erbij te komen. Resultaat is dat ik de hele tijd blijf snoozen/wekker uitzet en ga slapen, dus nu heb ik ook beneden (heb een hoogslaper, studentenkamer) een wekker aanstaan, en na een halfuur snoozen moet ik er echt uit om dat kreng (maakt echt een onwijs irritant geluid) uit te zetten. En omdat het bed nogal hoog is spring ik er niet even snel in en uit :P (op mijn vorige kamer deed ik dat dus wel :o toen had ik nog een boxspring. Voor mij werkt het zo.

Typo's en foutje
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 29-08-09 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:45

Meerdere wekkers zetten?

Ik ken iemand met hetzelfde probleem, en die zette echt iets van 5 wekkers (allemaal met een verschillend geluid :P). Dat werkte wel :D

CM_

Re: Kan niet wakker worden help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:47

Ik heb altijd hetzelfde probleem gehad, gelukkig ben ik er wat overheen gegroeit.

Maar ik had dus ook meerdere wekkers, enige wat bij mij hielp was licht . Dus heb een tijdschakelaar genomen met licht daarop aangesloten ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:48

Heb ik ook. :j
Ik heb een wakeup licht, dat helpt wel, dan gaat mn wekker af (heb er dan 4 aanstaan op mn telefoon :+ ) en dan is het ineens licht in mn kamer.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:49

je wekker aan de andere kant van de kamer zetten zodat je je bed wel uit moet komen

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:50

mijn (ex)vriend en ik hadden dat probleem samen ook. hij heeft het heel zijn leven gehad en doordat ik hem bijna niet wakker kreeg heb ik hetzelfde probleem ontwikkeld. ik heb een heleboel wekkers, mobieltje staat op 2 allarmen, alles loopt om de 9 minuten af zo agesteld dat er elke minuut 1 afloopt en mijn moeder komt aan de deur kloppen en zelfs dan presteer ik het om me te verslapen :( hopeloos.
ook ik wil graag weten wat er tegen te doen is. ik ga vroeg slapen, gebruik geen drugs, pillen of alcohol en toch lukt het niet om wakker te worden.
(sorry voor het niet gebruiken van hoofdletters maar de shift knop is kapot)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:50

Licht werkt inderdaad ook. Nu in de zomer heb ik de gordijnen vaak open op mijn kamer, en als ik wakker moet worden is het licht. Dan wordt ik inderdaad net iets makkelijker wakker als wanneer het pikdonker is.

@Crossmonster, MelanieB: dat vind ik een hele goed tip :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:51

Christi schreef:
mijn (ex)vriend en ik hadden dat probleem samen ook. hij heeft het heel zijn leven gehad en doordat ik hem bijna niet wakker kreeg heb ik hetzelfde probleem ontwikkeld. ik heb een heleboel wekkers, mobieltje staat op 2 allarmen, alles loopt om de 9 minuten af zo agesteld dat er elke minuut 1 afloopt en mijn moeder komt aan de deur kloppen en zelfs dan presteer ik het om me te verslapen :( hopeloos.
ook ik wil graag weten wat er tegen te doen is. ik ga vroeg slapen, gebruik geen drugs, pillen of alcohol en toch lukt het niet om wakker te worden.
(sorry voor het niet gebruiken van hoofdletters maar de shift knop is kapot)

Ff oftopic... Maar hoe kom je dan aan de haakjes?? ( ) ??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:52

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:52

Zo'n ouderwetse rotwekker aan de andere kant van je kamer zetten. Die krengen maken zo'n kabaal daar wordt je wel wakker van en om hem uit te zetten moet je wel je bed uit.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:54

Volgens mij helpt het ook wel goed om te zorgen dat je een goed ritme hebt. Dus elke avond op het zelfde stijdstip naar bed en elke ochtend op het zelfde tijdstip wakker worden.... en dan is het de vraag hoe belangrijk je het zelf vindt want het is best lastig om dat vol te houden, zeker met weekends. Maar ik merk bij mezelf als ik dit een week doe dan kan ik rustig elke ochtend om 6 uur opstaan (maar dan ga ik dus ook wel elke avond om 10 uur naar bed)... laat ik het een tijdje verslonzen, dan lukt het me echt weer niet.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:55

@ crossmonster ik heb een azerty toetsenbord. en daar staan de leestekens anders ingesteld

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:57

Ik ken het. De eerste paar keer dat ik mijn wekker uit druk gaat dat op de automatische piloot. Vanaf keer 3 of 4 word ik me er wat bewuster van dat hij staat te rinkelen, maar ben ik nog te lui om eruit te komen. Meestal heb ik een uur tot anderhalf uur nodig voor ik wakker genoeg ben om uit bed te stappen, aan te kleden en naar mijn werk te gaan. Eea uiteraard afhankelijk van hoe laat ik naar bed ga, of mijn man moet werken of niet en of het zomer of winter is. Pas halverwege de ochtend en een paar kommen koffie verder ben ik pas echt wakker.
Licht werkt bij mij ook (in de zomer word ik makkelijker wakker ;)), maar je moet mij ook echt niet teveel pushen. Als mijn man werkt is hij al lang en breed weg voor mijn wekker voor de eerste keer gaat (de zijne hoor ik dan ook absoluut niet :o), maar als hij vrij is dan lijkt het nog langer te duren omdat hij het nodig vind iedere keer te moeten zeggen "ga er nou uihuit!".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:58

Mijn wekker. ;)

Misschien een wake up light? Veel succes!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:59

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:01

Mijn wekker staat niet naast me bed dus ik moet er al zo en zo uit. alleen ik besef het niet.. zodra ik echt wakker ben heb ik het gevoel dat me wekker nooit gegaag is.. echt heel raar en apart net of ik ge slaap wandeld heb.

Me bed zit naast het raam dus heb opzich wel genoeg licht.. dus denk niet dat een wake up light helpt...

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:06

Misschien een natte handdoek of een bak water naast je bed zetten. Zodra je uit je bed gaat krijg je dus natte voeten en lijkt het me dat je wel wakker wordt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:06

Woon je nog thuis? Want dan zou je kunnen vragen aan pa/ma of ze zo vriendelijk willen zijn je uit bed te trekken :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:09

Dat deden me ouders altijd daardoor heb ik het probleem waarschijnlijk gekregen. dus daar wil ik nu van af aangezien ik er veel eerder uit moet dan me ouder (5:30 / 6:00)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:12

Wauw, die puzzelstukjes wekker is geniaal :D.
Es even kijken wanneer ik weer geld over heb, ik heb er ook nog altjd moeite mee..

TS@ mijn ouders trokken mij ook altijd uit bed, maar heb het zelfde probleem als jou; ik moet er nu eerder uit..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:16

ga die wekker puzzel stuk en vliegende wekker maar is kopen kijken of ik er dan uit wil komen :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:17

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zet daarom altijd 2 wekkers, beide met snooze-functie. Wel zet ik ze een half uur vroeger, zodat ik genoeg tijd heb om te kunnen ontwaken. Werkt bij mij op zich wel goed. Ik heb ook over een wekker zitten nadenken die een propellor afschiet, of een wekker die bij afgaan door de kamer gaat rijden. Buiten dat ik ze eigenlijk nog te duur vind, maak ik mn vriend er ook niet blij mee vermoed ik.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:24

zet je gewone wekker en dan op je telefoon bijv. 8.30 dan duw je hem uit 8.32 8.34 en dan denk ik dat je zovaak moet opstaan je je echt wakker word :P