Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar aan de andere kant, als ik daardoor lekkerder de winter doorkom is dat natuurlijk ook wat waard
heb ik overheen gelezen
lovey_ou schreef:die topic's zijn uit 2007 en 08 handig om informatie te zoeken maar niet om vragen te stellen die daar niet in zijn gesteld
ik zou gewoon een wakeuplight kopen het kan zijn dat die van de action bromt/zoemt en dat je daarvna wakker blijft
dan is het een ramp.SofieHavan schreef:Ik heb zo een van Phillips die koste rond de 100€ en kwam uit de mediamarkt (België).
Zelf kan ik fantastisch opstaan maar mijn vriend die inwoont, heeft er het veel moeilijker mee, vandaar dat ik de lamp kocht.
Voor hem werkt het, ik word er gek van aangezien ik bij het minste wek-geluid ook écht wakker ben.
De lamp begint een kwartiertje voor wektijd zacht te branden en naar mate de tijd verstrijkt steeds harder tot op het ingestelde niveau.
Gelijktijdig kan je een geluid instellen, dat is een biep, een kikker of de radio. Deze begint ook zacht en steeds luider.
(en zo lig ik elke dag een kwartier voor wektijd wakker met een idioot licht in mijn gezicht te luisteren naar een nog idiotere radio stem waardoor IK slecht gezind word...) Maar ik kan het dus wel aanraden. Mijn vriend wordt er wakker van, maar of ie nu beter gezind is?
Het is ook niet zo 'natuurlijk' zoals men het boeltje probeert te verkopen, het blijft mechanisch en met de zon op je gezicht wakker worden is nog steeds leuker
Dat 'probleem' heb ik in de zomer dus, bij het lichtworden wordt ik ook wakker, heb al een verduisterend rolgordijn, maar wordt evengoed heel vroeg wakker door het licht wat langs de rand komt en heb al een 'subtiele' wekker, maar schrik nog met m'n hart in m'n keel wakker als ik vast in slaap ben en dat ding gaat
Daarom leek die wake up light me wel prettig, maar dan wil ik idd wel rustiger wakker worden dan nu en niet zodra het geluid/licht aangaat rechtop in bed zitten
Nu staatie in de kast maar van de winter ga ik hem denk ik wel weer gebruiken. Wendel schreef:Vogens mij kun je ze ook bij de blokker kopen. Dan heet het iets anders. Mijn zus en zwager hebben die en zijn er eigenijk we over te spreken. Alleen mijn zwager werd eerst niet wakker van de vogeltjes die beginnen te tjilpen

silvana schreef:Ik heb er ene.Een eenvoudige wel ,van philips.
Hij kan of biepen of een vogelgeluid geven.
In de winter vind ik het een prima lamp en word ik er ook wel wakker van.
Maar zomer'sdan is het een ramp.
Door het licht slaap ik heen want om 7 uur is het gewoon al licht en doordat de vogels buiten ook al fluiten hoor ik die van de lamp ook niet.
Dus dan werkt hij bij mij alleen op zijn biep ,biep.
(dan ben ik dus ook al rond 7 uur wakker meestal
) Maar voor de winter lijkt het me ideaal
Heb nu vogelgeluidjes op m'n telefoon als wekker, en daar schrik ik ook goed wakker van 
CaPrIoLe`79 schreef:Een echt wondermiddel vind ik het niet en het licht is wel erg vol op de vroege ochtend. Het is wel heel fijn als je rond 5 uur ofzo uit je bed moet. Ik heb de variant met vogeltjes, maar hoor geen verschil met de vogels op mn wekker en de vogels buiten.
Kun je dat licht dan niet instellen? En het wordt toch langzaam steeds feller, dus wen je er dan ook niet aan voordat het op volle sterkte is of valt dat tegen?xMarit schreef:Ik heb er ook een van de Kruidvat (€35 dacht ik). Aan de ene kant istie wel handig in de winter, aan de andere kant maaktie geluid als het licht aangaat. Als ik dan wil dat het licht een half uur van tevoren langzaam aangaat, betekend dat dat een half uur van tevoren hij zachtjes begint te zoemen. Heel zachtjes .. maar daar wordt ik wel wakker vanNu staatie in de kast maar van de winter ga ik hem denk ik wel weer gebruiken.

CaPrIoLe`79 schreef:Dan kijk ik nog altijd liever in een lamp waar zo`n kap omheen zit die het licht dempt. Maar zo`n lamp heeft ook zeker zn plussen, zeker als je hem net hebt is het super. Voor mijn gevoel wordt dat minder als je er aan went.
Dus dat ben ik op zich wel gewend
Maar als je het een poosje gebruikt werkt het dan niet meer omdat je het gewend bent?Alatariel schreef:Die van de Action was geloof ik 39 eurie, maar dat weer ik niet zeker meer. Denk dat ik toch die maar ga proberen om te voorkomen dat ik van de winter weer te lang blijf liggen en de snooze 100 keer indruk
Eens kijken of ze die hier ook hebben 
jodi schreef:Ik heb een wake-up van Philips,maar als ik moe ben slaap ik er dus gewoon doorheen,juist omdat het licht me enigzinds wakker maakt en me het gevoel geeft dat ik nog wel de tijd heb me 'eventjes' om te draaien.....