Agis weer duurder.. welke beter en goedkoper?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Agis weer duurder.. welke beter en goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:51

Ik heb echt al jaren Agis, maar ik vind ze zo duur...
Wie weet welke goed is en goedkoper is die ik heb?

Ik betaal per maand 132,83 en dan heb ik comfortpolis en tand comfort dus volgens mij overal het hoogste.

Dat heb ik ook nodig omdat ik vaak gaatjes heb en twee keer per jaar naar de tandarts ga.

Ik slik ook veel medicijnen en dat soort dingen dus moet wel alles er bij hebben eigenlijk...

wie weet een goede zorgverzekering?

Ragdollcat

Re: Agis weer duurder.. welke beter en goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:57

De zilveren kruis? ik ben er tevreden mee, en ook snelle service.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 20:02

Ragdollcat schreef:
De zilveren kruis? ik ben er tevreden mee, en ook snelle service.

Oke ga ik daar eens kijken!
Wat betaal jij als ik vragen mag?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:05

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik zit ook bij de agis nl

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:11

Ik zit bij Anderzorg...

Heb basisverzekering + tandverzekering voor samen 93 euro pm :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:32

Basisverzekering en verzekering extra's, waaronder de Tandartsverzekering en vele andere soorten erin, voor van alles en nog wat, voor 105 per maand, maar het is niet enkel alleen maar basis verzekering, je weet maar nooit, maar als je alleen maar basisverzekering en tandverzekering zoals Aspirer, dan ben je goedkoper uit als wat ik heb.

Hangt dus af van wat je wil verzekeren, je mag kiezen wat je wil die of die, en daar is de prijs ook naar.

Dus de prijs is niet overal zelfde, hangt erg af van wat je wil en gekozen hebt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:38

Univé is ook heel goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:21

femke27 schreef:

Nou dat si dus niet zo als je kijkt wat je nog aan eigen bijdragen moet betalen als je bv naar de tandarts gaat...
Ik zit ook bij anderzorg, goed en goedkoop. Al jaren, en ben chronisch ziek.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:22

Vgz, ik heb echt alles en betaal 132 euro.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:23

Ik heb ook anderzorg, tand en extra zorg, totaal 107.95.
Betaalde vorig jaar hetzelfde bij Agis, kreeg er alleen de helft minder voor daar (of nog minder zelfs)
Ook declareren gaat goed, dus ben erg tevreden :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:25

De premies voor 2010 zijn nog niet bij alle verzekeraars bekend gemaakt, dus nu kiezen is zinloos.
Waar je goed op moet letten is hoeveel eigen bijdrage je hebt.
Als je fysio bv gedekt is, is dat handig, maar niet als je zelf nog een x bedrag bij moet leggen bij elke sessie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:40

Noukie schreef:
Ik heb ook anderzorg, tand en extra zorg, totaal 107.95.
Betaalde vorig jaar hetzelfde bij Agis, kreeg er alleen de helft minder voor daar (of nog minder zelfs)
Ook declareren gaat goed, dus ben erg tevreden :)

precies, ook staan ze je vriendelijk te woord als je een vraag heb, je kunt zelfs chatten met ze als je een snelle vraag heb!
Zelfs voedingssupplementen kreeg ik vergoed die nergens vergoed worden nee ben erg tevreden en de premie is ook prima.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:04

Ik zit bij IZZ, ideaal, maar het is alleen voor mensen die in de zorg werken. Het is wel ontzettend goedkoop:
Voor basis betaal ik €88,- , waarvan € 58,- zorgtoeslag, dus eigenlijk maar € 30,-. En aanvullend kan ik tot mijn 24e bij mijn moeder in verzekerd blijven. (ben nu 20) Ideaal dus!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:25

Ik ben bij Univé dit jaar voor controle geweest, heb me twee keer laten schoonmaken bij de MH en univé heeft dat keurig betaald hoor!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:27

@chiqa: Ik ben bij de tandarts dit jaar voor controle geweest, heb me twee keer laten schoonmaken bij de MH en univé heeft dat keurig betaald hoor!
Laatst bijgewerkt door Palmera op 24-08-09 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:27

Chiqa schreef:
femke27 schreef:

Nou dat si dus niet zo als je kijkt wat je nog aan eigen bijdragen moet betalen als je bv naar de tandarts gaat...
Ik zit ook bij anderzorg, goed en goedkoop. Al jaren, en ben chronisch ziek.

ik heb ook unive maar ik draag geen tandarstkosten bij hoor :n

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:00

Ik denk dat anderzorg geen optie is voor TS. Anderzorg is idd goedkoop, maar je hebt dan ook echt maar de basis. Aangezien heel veel dingen tegenwoordig uit het aanvullende pakket komt zal het in geval van TS niet gunstig zijn.

Ik zou via united consumers oid naar de VGZ overstappen, was het niet dat groene land (waar ik nu bij zit) de ene fout naar de andere maakt waardoor ik niet over kon stappen. Uiteindelijk ben ik blij dat ik gebleven ben, dit jaar ben ik erg goedkoop uit! Doordat ik zorgbemiddeling aangevraagd heb via groene land, heb ik dit jaar geen eigen bijdrage. Dus ik heb al 155 euro bespaard door hier te blijven. Ik weet niet of een VGZ ook zo'n regeling heeft. Dus ik blijf toch maar waar ik zit...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:02

Anderzorg heeft ook aanvullend hoor, juist daarom ben ik overgestapt! Had Agis compact, nu Anderzorg aanvullend, betaal dus hetzelfde maar krijg veel meer vergoed! Denk aan bijv 12x fysio ipv 6, om maar wat te noemen. En dan wordt t ook gewoon volledig vergoed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:06

Noukie schreef:
Anderzorg heeft ook aanvullend hoor, juist daarom ben ik overgestapt! Had Agis compact, nu Anderzorg aanvullend, betaal dus hetzelfde maar krijg veel meer vergoed! Denk aan bijv 12x fysio ipv 6, om maar wat te noemen. En dan wordt t ook gewoon volledig vergoed.

Er is vorig jaar uitgebreid gesproken over verzekeringen en daar kwam uit dat Anderzorg heel beperkt is en zo kwam er over andere zorgverzekeraars ook het 1 en ander uit. Ik wilde overstappen naar Anderzorg omdat ze zo goedkoop waren, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan en dat is maar goed ook. Dus uiteindelijk is in mijn geval goedkoop duurkoop. Jij krijgt 12 behandelingen van de fysio vergoed? Ik 27, dan mag ik wel wat meer premie betalen, maar dat is nog altijd goedkoper dan de behandeling bij als voorbeeld alleen al de fysio zelf te moeten betalen ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:08

ik heb CZ en dan een collectief pakket via de vakbond. We betalen met het gezin (2 volw + 2 kids) totaal 210,- per maand, dat is inclusief tandarts (tot 450,- per jaar).

ik weet nog niet hoeveel het volgend jaar gaat worden, maar op zich ben ik wel tevreden over CZ, ze betalen snel terug (als dat moet, helaas gaat alles tot nu toe van het verplichte eigen risico)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:15

Heb ook Agis. Ik heb al een aantal keren naar andere maatschappijen gekeken, maar 2000 euro tandarts en onbeperkt fysio kom ik nergens anders tegen tot nu toe. En die 2 dingen zijn voor mij belangrijk. Moet volgend jaar waarschijnlijk weer 1 (misschien 2 kronen) a 660 euro plus wegens fybro ong. elke 2 weken fysio, dus die premie verdien ik wel terug.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:16

MISTRAL94 schreef:
Er is vorig jaar uitgebreid gesproken over verzekeringen en daar kwam uit dat Anderzorg heel beperkt is en zo kwam er over andere zorgverzekeraars ook het 1 en ander uit. Ik wilde overstappen naar Anderzorg omdat ze zo goedkoop waren, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan en dat is maar goed ook. Dus uiteindelijk is in mijn geval goedkoop duurkoop. Jij krijgt 12 behandelingen van de fysio vergoed? Ik 27, dan mag ik wel wat meer premie betalen, maar dat is nog altijd goedkoper dan de behandeling bij als voorbeeld alleen al de fysio zelf te moeten betalen ;)

Het ging hier volgens mij om welke verzekering goed en goedkoop is.
Dan is Anderzorg in vergelijk met Agis (waar de ts nu zit) wel degelijk goedkooper en in verhouding beter ;)
Dat het altijd nog beter kan is zeker waar, maar daar betaal je dan dus ook voor. Daarnaast leef ik met de gedachte dat met 12 fysio behandelingen iets gewoon over moet zijn, zo niet is er meer aan de hand of chronisch. Chronisch wordt dan sowieso vergoed.

Maar zo maakt ieder zn keuzes en naar mijn idee was de vraag wat er relatief goedkoop is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:22

Maar er staat ook bij ik slik veel medicijen enz
Als je idd geen medische voorgeschiedenis hebt is het een mooie goedkope oplossing. Als je dat wel hebt, is het heel belangrijk dat je goed kijkt wat ze wel of niet vergoeden wat je wel of niet wilt verzekeren. Anders kan het nog weleens vies tegenvallen ;) Dat is wat ik ermee probeer te vertellen.

Edit: Al zegt een blanco voorgeschiedenis natuurlijk ook niets. Ik had ook eigenlijk nooit wat. Totdat mijn merrie in februari omhoog kwam in het land en ik haar nog bij het halster vast had. Ik kreeg een enorme ruk aan mijn arm en schoot me direct in de rug. We zijn nu 6 maanden verder en heel wat onderzoeken en behandelingen. Plus een ritje ziekenhuis met de ambu na een ongeluk. Bij een hoog eigen risico was ik nu wel het haasje geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:38

MISTRAL94 schreef:
Ik zou via united consumers oid naar de VGZ overstappen, was het niet dat groene land (waar ik nu bij zit) de ene fout naar de andere maakt waardoor ik niet over kon stappen. Uiteindelijk ben ik blij dat ik gebleven ben, dit jaar ben ik erg goedkoop uit! Doordat ik zorgbemiddeling aangevraagd heb via groene land, heb ik dit jaar geen eigen bijdrage. Dus ik heb al 155 euro bespaard door hier te blijven. Ik weet niet of een VGZ ook zo'n regeling heeft. Dus ik blijf toch maar waar ik zit...

Ik heb even gekeken bij het Groene Land, maar daar ga ik zo'n 30-70 !! euro meer per maand betalen
en er staat niets over een schorsing van het eigen bijdrage.
Dat betekened dat ik in het gunstigste geval met drie maanden alsnóg goedkoper uit ben met Anderzorg, of wat zie ik nu dan verkeerd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:54

Ik heb gebeld of zij zorgbemiddeling aan konden vragen toen ik naar de neuroloog moest en door de MRI. Ik ben en heel vlug geholpen en ik hoefde de 155 euro niet te betalen omdat ik de zorgbemiddeling aangevraagd heb. De medicijnen die ik vooraf aan het ziekenhuis bezoek gehad heb worden dus ook gewoon vergoed.

Groene land is zeker niet de goedkoopste, maar in mijn situatie dus wel. Zeker omdat ik qua fysio ook veel meer behandelingen vergoed krijg.