3e keer keelontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

3e keer keelontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 10:31

In deze zomervakantie! Heb het nu voor de derde keer deze vakantie. Heb nu een keer antibiotica gehad, en toen was het weg.
Nu begin het weer, mijn amandelen lijken wel pingpong ballen. De dokter zei dat ze er wel snel uit moeten de vorige keer, maar ze was het wel
met me eens dat dat na de zomervakantie ook wel kon. Nu heb ik weer echt heel erg opgezette amandelen, echt er past denk ik nog geen vinger
tussen. We hebben de huisartsenpost gebeld. Die muts zegt dat ik maar op veel ijsklontjes moest sabbelen terwijl de dokter had gezegt dat
ze er de volgende keer echt uit moeten. (even voor de duidelijkheid: voor deze zomervakantie heb ik het ook al zon 5 keer gehad en moesten
ze er eigenlijk al uit) Ben nu even gefrustreerd :+

Pasamba

Re: 3e keer keelontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:34

Nou dan zou ik dat maar even goed duidelijk maken en gewoon een afspraak eisen bij je arts.
Zo kan je er toch niet langer mee rondlopen..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:32

Nou en dat je vakantie hebt? Lekker opereren die handel. Dan een weekje of 1,2 rustig aan doen en je bent weer de oude.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 13:35

Daar ging het niet om. Ik kon er met een antibiotica-kuur zo van af zijn, en ik ging de volgende week op vakantie. Daarom zijn ze er niet
meteen uitgehaald! Nu mogen ze er wat mij betreft uit, maar moet ik het op ijsklontjes doen.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:25

Ik heb ook altijd om de haverklap keelpijn, opgezette keel e.d.
Volgens mijn moeder zijn als klein kind bij mij de keelamandelen er al uitgehaald, dus dat is het niet. Of ze moet zich vergist hebben, want ik meende altijd dat de neusamandelen eruit waren gehaald..
Ik koop vaak dan ook gewoon een zak keelsnoepjes en dan snoepen maar :D dan gaat het uiteindelijk vanzelf wel weer over.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:53

Daar kun je zo even naar kijken hoor, je ziet ze zo zitten! Ze zitten naast dat lelletje :P Dus als daar niks zit dan zijn ze er uit!
Bij mij zijn het nu pingpongballen met witte puntjes. Kan bijna niet meer praten :(

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:55

Mijn vriend heeft in 1 jaar 6 keelonstekingen gehad en hij is daarom deze vakantie eindelijk geopereerd.
Ik denk dat jij ook wel naar de kno arts zal worden gestuurd en wss ook wel zal worden geopereerd.

Kan je een ding vertellen, mijn vriend heeft die operatie niet als fijn ervaren. :n

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:55

Dat komt nu vooral door de extreme droge lucht. Ik heb er zelf nu ook ontzettend veel last van ;(

Ik zou idd maandag meteen naar je ha gaan en ze er meteen uit laten halen (afspraak maken dan)
Sterkte :(:)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:03

Niien_ schreef:
Mijn vriend heeft in 1 jaar 6 keelonstekingen gehad en hij is daarom deze vakantie eindelijk geopereerd.
Ik denk dat jij ook wel naar de kno arts zal worden gestuurd en wss ook wel zal worden geopereerd.

Kan je een ding vertellen, mijn vriend heeft die operatie niet als fijn ervaren. :n

Hoe oud is je vriend?
Het schijnt dat hoe ouder je bent, hoe pijnlijker het is. Daarom wil ik het ook sowieso niet meer uitstellen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:48

Even prikken op pfeiffer?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:33

Hmm ik blijf dit even volgen.. ik heb het ook. :roll:
Heb ook van die witte vlekjes in m'n gehemelte.. moet nu met ontsmettingsmiddel ofzoiets spoelen..

Heb je wel al bloed laten prikken?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 20:37

Nee! De dokter was er laatst zeker van dat de ontsteking uit mn amandelen kwam. Ik had de vorige keer ook koorts, maar daar heb ik nu
helemaal geen last van. Mijn moeder belt maandag de dokter, en ik ga er van uit dat ik dan een doorverwijsbrief krijg voor het ziekenhuis. Ze
zij de vorige keer namelijk dat ik die zou krijgen als het weer zou gebeuren. Heb jij je amandelen nog?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:39

Ik heb geen koorts gelukkig, maar mijn amandelen zijn ook opgezwollen.. dus ja ik heb ze ook nog.
Heb ook altijd last van opgezwollen klieren in m'n hals.. jij ook? :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 20:49

Jep, ik heb er meer opgezwollen bultjes zitten waarvan ik niet eens wist dat ik ze had :+

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:19

Toevallig kom ik dit topic tegen, en hier iemand die vrijdag haar keelamandelen heeft laten weghalen...

Was nog nooit onder narcorse geweest, was echt vreemd, na 10 minuten was het al klaar, en dan kom je in een uitslaapkamer..
Je hebt wel gruwelijk veel pijn ( althans ik ) en nu nog steeds, ;(
Je slikt namelijk de hele dag!, en continue voel je dat..
Veel ijsjes ben ik nu aan het eten, en veel ijswater etc.

Ik werd 4x per jaar ongeveer dood ziek door mijn amandelen, en moest ze eruit laten halen, het is nog vers bij mij dus.

Voor vragen etc, die mag je altijd stellen :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 13:36

O god, ik durf niet meer :( Ik ben al wel een keer onder narcose geweest, maar toen was ik vijf. Weet nog wel dat het heel vreemd
was om wakker te worden. Mocht je daarna gelijk weer naar huis?
Mn oma die er wel wat ervaring mee heeft dacht dat mijn amandelen te groot zijn om er nu in een keer uit te halen, en dat ze eerst wat kleiner
moeten worden. Ik ga morgen gelijk naar de huisarts en dan hoor ik het wel!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:39

Een vriendin van mij had het ook vaak en steeds maar weer antibiotica.Was als de dood onder het mes te moeten,tot ze op een dag weer veel pijn had en er bleek een mega abces te zitten, met spoed is ze toen geopereerd.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:43

Als je er koorts bij krijgt moet je oppassen. Dat kan inderdaad duiden op een abces.
Het is inderdaad zo hoe ouder je bent hoe pijnlijker de ingreep. Je hebt ongeveer een week heel veel last van je keel en bent sowieso wel 2 weken uit de running. Het is even doorbijten maar ik denk dat je over een paar jaar zegt dat het het helemaal waard was!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 13:58

Ja dat vind ik wel vreemd, heb geen koorts! Maar ik wil die dingen er ook graag uit, heb het nu wel een beetje gehad.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:06

Ik heb momenteel ook hele erge keelpijn. Niet echt dikke amandelen maar wel allemaal aften/blaren op en rond de huig, erg pijnlijk!

Drink nu veel thee met honing wat de pijn een beetje verzacht en ik spoel af en toe mijn mond met Bocasan.
Wanneer het binnen een paar dagen niet ophoudt, moet ik maar even een bezoekje aan de huisarts brengen..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:30

bluedisx schreef:
O god, ik durf niet meer :( Ik ben al wel een keer onder narcose geweest, maar toen was ik vijf. Weet nog wel dat het heel vreemd
was om wakker te worden. Mocht je daarna gelijk weer naar huis?
Mn oma die er wel wat ervaring mee heeft dacht dat mijn amandelen te groot zijn om er nu in een keer uit te halen, en dat ze eerst wat kleiner
moeten worden. Ik ga morgen gelijk naar de huisarts en dan hoor ik het wel!

Je moet 1 nacht in het ziekenhuis blijven, maar je mag helemaal niks eten, 3 uur vantevoren niet drinken en 6 uur van te voren niet eten. En natuurlijk de dag dat je geoperereerd bent eet je de hele dag niets en drink je alleen maar ijswater en ijsjes ( voor zover je dat kan ) Ik denk dat het bij veel mensen verschillend is, ik vond slapen met het infuus ongelofelijk vervelend.. :=

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 15:33

Slapen met infuus? jeetje, mijn zusje mocht dezelfde dag nog naar huis, maar die was natuurlijk wel een stukje jonger.. Ik durf nu echt niet meer :o

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:27

Mijn vriend is 17, en op die leeftijd doet het inderdaad al heel goed pijn!
Het herstel zou maximaal 2 weken duren en mijn vriend heeft er de volle twee weken last van gehad.
Heeft twee weken zowat niks gegeten, alleen vla, dronk veel water en at super veel ijsjes.
Verder is hij 6 kilo afgevallen, en hij is 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen met infuus.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:05

Ah infuus is niet zo een ramp hoor.. voel je niks van. :)
Ik heb laatst 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, dan begint je infuus wel pijn te doen ja.. maar als je maar een nachtje hoeft merk je e rniks van. :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:10

Wat jij omschrijft lijkt heel erg op hoe ik was toen ik Pfeiffer had gekregen. Ik zou als ik jou was even een bloedproefje laten doen. Het kan zijn dat de HA je antibiotica voorschrijft, maar dat zal weinig uithalen als je pfeiffer hebt en met zo'n keel zijn de verschrikkelijk moeilijk weg te krijgen, dus dat zou ik even goed overleggen.

Succes en beterschap! :(:)