Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus probeer goed te ontstressen en dan is de kans heel groot dat alles weer normaal word.
Lotte1990 schreef:Niet meer ongesteld worden is niet normaal en zeker niet gezond. Ik zou eens proberen een maandje met de pil te stoppen zodat alles weer normaal op gang komt.
En inderdaad kunnen de pil-hormonen zwangerschapstesten beïnvloeden, maar als 5 testen negatief uitkomen dan denk ik niet dat je zwanger bent.
japielover schreef:zo als ik al schreef ben ik nu al 2 maanden zonder de pil
japielover schreef:MLoeser schreef:je ideale gewicht is 64 (ik ben zelf ook 1m71 dus vandaar dat ik het weet) daar zit je wel iets onder, maar het is niet extreem laag: zo mag het dus best je hebt een gezond gewicht.
nou ik kan echt eten wat ik wil en als een gek maar m'n gewicht word hier niet meer van:S
Chubby schreef:Er hoeft niks op gang te komen als je de pil slikt![]()
De pil bevat hormonen die maken dat je geen eisprong hebt. Normaal gezien zorgen de hormonen rond de eirijping ook voor de aanmaak van baarmoederslijmvlies. Omdat er geen ei ontwikkelt, ontwikkelt er dus ook minder tot geen baarmoederslijmvlies. Daardoor verlies je in de stopweek na een poos pilgebruik veel minder tot zelfs geen bloed en baarmoederslijmvlies.
Hetzelfde geldt voor de prikpil of een implantaat...
Een spiraaltje voorkomt de innesteling van een bevrucht eitje. Omdat er bij een spiraaltje (zonder hormonen) wel een eitje rijpt, ontwikkelt er ook baarmoederslijmvlies en heb je wel een volwaardige onttrekkingsbloeding.
Mallodie schreef:Ik zet ook mijn geld op de stress... Verder leid ik af dat je vrij mager bent. Als je té mager bent dan kan dit ook aan de basis liggen van je probleem. 'Amenorroe' ik ben geen dokter uiteraard maar amenorroe kan een verschijnsel zijn van magerzucht, beter bekend als anorexia nervosa. Nogmaals... dit zijn gedachten die in me opkomen, kan goed zijn dat het niet klopt.