help niet meer ongesteld worden.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

help niet meer ongesteld worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:01

Ik heb best lang zitten twijfelen of ik dit ging plaaten maar ik doe het toch maar.

ik ben nu 19, beweeg best veel en snoep of drink(kwa drank)niet veel.
Ga ook niet veel uit en eet eigenlijk best heel gezond bijna nooit friet maar verse groente enzo...
En naja de titel zegt het eigenlijk al,ik word dus niet meer ongesteld.
en k heb geen idee waarom niet.
Ik ben al 3 jaar aan de pil mis nog wel iets langer, heb al anderhaf jaar de zelfde vriend.
En ik word er best wel onzeker van nu.

Ik heb al echt iets van 5 zwangerschaps testen gedaan niet allemaal de zelfde maar verschillende ook die nieuwe die zou zeggen als je zwanger bent hoe lang dan.
Maar ze zeggen allemaal niet zwanger.

Maar wat in g*dsn**m is het dan ik zou nu voor de 3e maand niet ongesteld worden.
Maar vind het dood eng om langs de huisarts te gaan en daarbij is dat ook nog is een verschrikkelijke heks...

Heeft iemand een idee?
Ik voel me verder fit word niet dikker of dunnen eet net als noormaal en drink ook als normaal.
Heb wel erg veel stres gehad en veel gezeik thuis maar of dat er mee te maken heeft geen idee.
Is er iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn of moet ik toch maar een afspraak gaan maken bij die heks van een huis arts?

groetjes

vuurneon

Re: help niet meer ongesteld worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:02

Stress kan er heel goed voor zorgen dat je menstruatie uitblijft :) Dus probeer goed te ontstressen en dan is de kans heel groot dat alles weer normaal word.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:02

Stress en ondergewicht/overgewicht.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:03

als je heel veel stress hebt gehad kunnen je hormonen wel wat op hol slaan ja. Daar kun je niet veel aan doen, dat moet weer tot rust komen.
Verder kan het ook nog zijn dat je ondergewicht hebt, en daardoor niet meer ongesteld wordt..

Ik denk dat het toch verstandig is om langs de heks te gaan, die kan je veel meer zekerheid geven dan wij hier achter ons computertje. :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:03

Jeetje, wat vervelend! Zoiets kan wel degelijk door stress komen, maar een bezoek aan de huisarts kan nooit kwaad! Even op de tandjes bijten en toch een afspraak maken, zou ik zeggen.....

Succes!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:04

Stress kan inderdaad de oorzaak zijn van het uitblijven van je menstruatie. Als 5 tests zeggen dat je niet zwanger bent, dan lijkt het me dat je dat wel aan kunt nemen.

Je zegt dat je heel erg gezond leeft, wat is je BMI als ik vragen mag? Extreem ondergewicht kan ook een oorzaak zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:05

Je bedoelt dat je niet (meer) ongesteld wordt in je stopweek?

Dat is heel normaal! ;)
Geen zorgen over maken dan hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:05

als ik het zo lees denk ik toch echt dat het door de stress komt hoor...

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:06

Dat heb ik ook gehad.
Ik moest toen van de doctor even met de pil stoppen, zodat het weer opgang kan komen. Dit werkte bij mij wel goed.
Daarna ben ik na de laaste dag gewoon weer de pil gaan slikken. Tot nu toe gaat alles weer goed.

Succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:08

De hormonen van de pil kunnen de uitslag van de zwangerschapstest beïnvloeden. Inderdaad kan stress en ondergewicht (vaker dan overgewicht) de cyclus beïnvloeden. Als je het niet vertrouwd, ga dan naar de huisarts, die kan je gerust stellen. Dit levert namelijk voor jou al zoveel stress op dat het kan zijn dat je hierdoor niet meer ongesteld wordt. Dat gebeurd vaker dan je denkt: meiden die denken dat ze misschien zwanger zijn en door de stress niet meer ongesteld worden.

Succes!

Tallie1979

Re: help niet meer ongesteld worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:10

Ik zou toch naar die heks gaan en een bloedtest uit laten voeren. Beter zeker weten, dan kunnen ze daarna verder zoeken. :)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:11

Stress.

Had het ook toen ik eindexamen moest doen. Had daar zo veel stress van dat ik niet meer ongesteld werd. Was erg eng, maar is toch goed gekomen. Maar toch kan je ook door de pil heen zwanger worden, maar als al die testen zeggen dat het niet zo is, zou ik voor de zekerheid nog even door de huisarts laten testen en anders gewoon rustig afwachten wanneer het weer gaat gebeuren.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:13

nou ik ben na de eerste keer uit blijven van menstuatie gestopt met de pil dus dat kan de test niet beinvloeden.
mocht ik zwanger zijn dan is het kindje van harte welkom dus ook daar geen stres over.

m'n BMI weet niet hoe k dat met omschrijven maar k ben
1,71 slank en weeg 58,9 kilo. maar dat weeg ik echt al heel lang schommel wel tussen de 58en60 maar das geen probleem vind ik.

hmm dus dan mis toch maar naar de heks

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:14

Niet meer ongesteld worden is niet normaal en zeker niet gezond. Ik zou eens proberen een maandje met de pil te stoppen zodat alles weer normaal op gang komt.
En inderdaad kunnen de pil-hormonen zwangerschapstesten beïnvloeden, maar als 5 testen negatief uitkomen dan denk ik niet dat je zwanger bent.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:15

je ideale gewicht is 64 (ik ben zelf ook 1m71 dus vandaar dat ik het weet) daar zit je wel iets onder, maar het is niet extreem laag: zo mag het dus best je hebt een gezond gewicht.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:16

Lotte1990 schreef:
Niet meer ongesteld worden is niet normaal en zeker niet gezond. Ik zou eens proberen een maandje met de pil te stoppen zodat alles weer normaal op gang komt.
En inderdaad kunnen de pil-hormonen zwangerschapstesten beïnvloeden, maar als 5 testen negatief uitkomen dan denk ik niet dat je zwanger bent.

zo als ik al schreef ben ik nu al 2 maanden zonder de pil

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:16

MLoeser schreef:
je ideale gewicht is 64 (ik ben zelf ook 1m71 dus vandaar dat ik het weet) daar zit je wel iets onder, maar het is niet extreem laag: zo mag het dus best je hebt een gezond gewicht.

nou ik kan echt eten wat ik wil en als een gek maar m'n gewicht word hier niet meer van:S

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:17

Ik zet ook mijn geld op de stress... Verder leid ik af dat je vrij mager bent. Als je té mager bent dan kan dit ook aan de basis liggen van je probleem. 'Amenorroe' ik ben geen dokter uiteraard maar amenorroe kan een verschijnsel zijn van magerzucht, beter bekend als anorexia nervosa. Nogmaals... dit zijn gedachten die in me opkomen, kan goed zijn dat het niet klopt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:17

Ik heb dat momenteel ook. Ik zit al een aantal weken te wachten tot ik weer ongesteld wordt (pil wordt ook niet gebruikt momenteel, die neem ik weer vanaf het
automatisch terug op gang komt). Ik heb ook al 2 testen gedaan die beiden negatief zeggen. Het is momenteel ook een vrij stressy periode en dat kan er allemaal
invloed op hebben blijkbaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:18

Er hoeft niks op gang te komen als je de pil slikt :+

De pil bevat hormonen die maken dat je geen eisprong hebt. Normaal gezien zorgen de hormonen rond de eirijping ook voor de aanmaak van baarmoederslijmvlies. Omdat er geen ei ontwikkelt, ontwikkelt er dus ook minder tot geen baarmoederslijmvlies. Daardoor verlies je in de stopweek na een poos pilgebruik veel minder tot zelfs geen bloed en baarmoederslijmvlies.

Hetzelfde geldt voor de prikpil of een implantaat...

Een spiraaltje voorkomt de innesteling van een bevrucht eitje. Omdat er bij een spiraaltje (zonder hormonen) wel een eitje rijpt, ontwikkelt er ook baarmoederslijmvlies en heb je wel een volwaardige onttrekkingsbloeding.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:19

japielover schreef:
zo als ik al schreef ben ik nu al 2 maanden zonder de pil

Na pilgebruik kan het tot 6 maanden duren voor de hormonen uit je lichaam zijn en voor er dus weer een eisprong is en baarmoederslijmvlies ontwikkelt.

Overigens: je eisprong is 14 dagen voor je menstruatie, dus je bent nu niet beschermd tegen zwangerschappen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:20

japielover schreef:
MLoeser schreef:

nou ik kan echt eten wat ik wil en als een gek maar m'n gewicht word hier niet meer van:S

Zoals ik aangeef: het is zo in orde, je hebt een gezond gewicht. Als je veel sport heb je waarschijnlijk meer spiermassa en dus een snellere stofwisseling. Daarnaast kan je genetisch ook al een snelle stofwisseling hebben, en dat maakt dat je niet makkelijk aankomt. Dat is geen probleem, en hoewel je misschien wat licht bent is dit binnen de standaard curve, en is de kans dat dat invloed heeft op je cyclus erg onwaarschijnlijk. Daar zou ik me dus juist geen zorgen over maken.

Wat trouwens ook kan is dat, omdat je zo lang aan de pil hebt gezeten en er nu vanaf bent je lichaam zelf weer een ritme in de cyclus moet vinden, en je daarom nog niet ongesteld bent geweest.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:22

Chubby schreef:
Er hoeft niks op gang te komen als je de pil slikt :+

De pil bevat hormonen die maken dat je geen eisprong hebt. Normaal gezien zorgen de hormonen rond de eirijping ook voor de aanmaak van baarmoederslijmvlies. Omdat er geen ei ontwikkelt, ontwikkelt er dus ook minder tot geen baarmoederslijmvlies. Daardoor verlies je in de stopweek na een poos pilgebruik veel minder tot zelfs geen bloed en baarmoederslijmvlies.

Hetzelfde geldt voor de prikpil of een implantaat...

Een spiraaltje voorkomt de innesteling van een bevrucht eitje. Omdat er bij een spiraaltje (zonder hormonen) wel een eitje rijpt, ontwikkelt er ook baarmoederslijmvlies en heb je wel een volwaardige onttrekkingsbloeding.

Nee, als je de pil slikt moet er inderdaad niets op gang komen, dan wordt het door de hormonen in de pil 'automatisch' geregeld. Klopt voor mij ook dat ik dan nog maar heel weinig
bloedverlies heb. Ik ben nu even met mijn pil gestopt, puur omdat ik geen strip meer had (en ook geen sexleven hoor). Het was niet de bedoeling om te stoppen, maar ik dacht dat ik nog één volle strip had,
niet dus. Vandaar dat ik nu even wacht tot het 'van nature' terug op gang komt. Maar dat kan best wel een tijdje duren vermoed ik. Als ik bv maandag terug met een strip zou beginnen, dan is de pil
toch pas veilig vanaf die ganse strip op is? Of al na x aantal dagen?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:23

Mallodie schreef:
Ik zet ook mijn geld op de stress... Verder leid ik af dat je vrij mager bent. Als je té mager bent dan kan dit ook aan de basis liggen van je probleem. 'Amenorroe' ik ben geen dokter uiteraard maar amenorroe kan een verschijnsel zijn van magerzucht, beter bekend als anorexia nervosa. Nogmaals... dit zijn gedachten die in me opkomen, kan goed zijn dat het niet klopt.

nou als ik iets niet heb is het anorexia ;)

ik heb net me opleiding verzorgende afgerond en heb daar mee te maken gehad nou echt nooit dat..
en daarbij ben ik gek op snoepen en lekker eten en dat spuug ik niet meer uit.
ik kan ook echt eten wat ik wil maar word niet dikken mijn eet patoon is:

sochtends

3 boterhammen(bruin brood van de bakker trouwens) 1 hagelslag 1 pindakaas en 1 kaas

of yochert met cruslie

rond 10 uur een sultana pakje met een appel

middag is minimaal 4 boterhammen(bruinbrood ook van bakker)
daar op heb ik altijd iets zoets en dan en harttig met een stuk komkommer of appel

rond 4 uur vaak iets van een appel ofzo

en savonds altijd verse groete en niet iets uit blik(dat vind k vies hihi)
met een stukje vlees en iets van past,rijst of aardappelen ofzo

owja uiterraard heb ik nu veilige sex als ik dat heb;) aangezien er geen pil geslikt word
Laatst bijgewerkt door japielover op 21-08-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:24

Kun je anders geen andere huisarts nemen? Je bent volwassen dus aan jou de keus...
Een huisarts waar je niet graag naar toe gaat en waar je niet alles tegen kunt zeggen omdat je hem/haar niet mag heb je niks aan.

Verder, wat de rest ook zegt, stress..
En anders misschien (ook om meer stress te voorkomen) langs de huisarts...