Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 14:24

Voor de mensen die er graag bruin uit willen zien, ik vroeg me af hoe jullie dan doen?
Gaan jullie gewoon buiten zitten en wachten jullie vanzelf tot je bruin bent? Of toch maar een paar keer onder de zonnebank? Of gebruiken jullie gewoon zelfbruiner?
Ikzelf doe het meestal toch door de gewone zon, maar door al die waarschuwingen dat zon niet echt goed voor je is, gebruik ik af en toe een bodylotion met zelfbruiner erin.
En jullie?

Mizoan

Re: Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:27

Ik ben nu een aantal keren in een studio wezen zonnebanken omdat mijn melkflessen die 10 jaar geen zonlicht aanschouwd hebben maar keurig altijd onder een rijbroek verborgen zaten zometeen met de vakantie toch het e.e.a. te verduren krijgen.
Gisteren ben ik echt overdreven gaan zitten bakken op mijn balkon :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:29

Niet alleen de zon, maar ook de zonnebank is erg slecht voor je huid. Verbranden is al helemaal moordend, bijna letterlijk. Als je jong vaak verbrand maak je extra kans op huidkanker. En dat is dus echt zo.

Ikzelf smeer me altijd dik in met factor 40, aangezien ik een lichte huid heb. Ik ben niet zo van het zonnen, dus vaak verbrand ik niet :) Als ik dan toch bruin zou willen zijn, dan denk ik dat ik voor de zelfbruiner ga. Die is het minst schadelijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:29

Ik heb deze jaar alleen maar zon gebruikt, maar ik ben van plan om volgend jaar wel voor het zomer begint een paar keer onder zonnebank te gaan..

Verder gewoon goed smeren en tussen 12.00 en 15.00 uit zon blijven.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:30

ik heb een zonnebank.....
ik ben van mezelf in en in wit en verbrand dus heel snel, omdat wij naar spanje op vakantie gingen ben ik dus een paar maanden van te voren al gaan banken, eerst rustig aan 1 minuutje en zo steeds opgebouwd tot een half uur.
heb nu een redelijk kleurtje en dat is zo goed, hoef niet poeppie bruin te worden....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:33

Door al die waarschuwingen ben ik niet meer zo happig op de zon. Ik gebruik zonnebrandcreme met factor 30, terwijl ik geen lichte huid heb. Gelukkig zie ik niet snel wit of bleek en als ik een middagje bij mijn paard ben geweest heb ik al een lekker kleurtje. Bakken op het strand of in de tuin doe ik sowieso niet, en tussen 12:00 en 15:00 probeer ik in de schaduw te blijven.

Zonnebanken begin ik niet aan, van mij mag dat ook verboden worden. In de winter gebruik ik weleens zo'n lichtkleurende dagcreme, maar alleen voor mijn gezicht, hals en decollete.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:33

Zonnebank, en overmatig zonnen is erg slecht voor je huid, en op den duur voor je gezondheid. Daarnaast verouderd de huid er veel sneller door. De zelfbruiner is dus de beste, gezondste optie. Een voedende zelfbruiner kan niet zoveel kwaad. Ik heb zelf hier een flesje van Dove staan (gebruik het soms voor vakanties enzo, ik heb zonneallergie, dus ben sowieso nooit in bikini in de zon te vinden).

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:35

Ik heb ook niet zo'n zin om er op mijn 30ste uit te zien als een vrouw van 50, spijt me zeer ;).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:41

Met allemaal van die rimpels, geblondeerd haar en zonnebankbruin.. oei! Dat is niets voor mij :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:42

Als ik in de zon ga zitten "bakken" smeer ik factor 50 (van Nivea)
Onder de zonnebank gebruik ik speciale beschermingscreme die daar in kleine potjes te koop worden aangeboden.
Ik gebruik nu de zonnebank omdat ik richting Afrika op vakantie ga en wil proberen te voorkomen dat ik daar giga verbrand aangezien ik dat nogal snel kan doen en mijn hele vakantie naar de knoppen is en ik vervolgens weer 10 jaar wacht tot ik de volgende vakantie durf te boeken :P

Enne deze dame van 30, brunette, is nog geheel rimpelvrij en ziet er totaal niet zonnebankbruin uit :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:49

ik verbrand heeeel snel in de zon, maar vind het heerlijk om aan het strand te liggen... dus begin halverwege maart/april ongeveer met 2x per 3 weken een zonnenbankje, niet te veel, want wil er niet té bruin uitzien. zo heb ik een basiskleurtje en verbrand ik minder snel in de echte zon.
onder de zonnenbank doe ik mn huid vooral goed hydrateren, en in de zon smeer ik elk half uur met factor 20.
nog steeds wordt ik niet heeeel snel bruin, maar ben tenminste ook geen melkfles meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:34

In de zon, nooit geen nepspul. :n
Maar mijn huid wordt dan ook wel erg snel bruin.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:48

Het liefste in de zon (met zonnebrand creme!) en in de winter smeren met zo'n bruinende bodylotion. Dan ben je tenminste niet helemaal lijkbleek! En het is gezonder dan de zonnebank...

Edit: vanaf komende winter geen last meer van, op de Canarische Eilanden schijnt altijd de zon, dus altijd een gezond kleurtje!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:14

Dani62 schreef:
Ik heb ook niet zo'n zin om er op mijn 30ste uit te zien als een vrouw van 50, spijt me zeer ;).

klopt ;) ik ben er door al die waarschuwingen ook wel voorzichtiger mee geworden om gewoon in de zon te gaan liggen.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:20

Voordat de zomer begint ga ik een aantal keer gewoon thuis onder de zonnehemel. (Heb een hele lichte huid) Met de bedoeling van 1 keer in de week, maar dat vergeet ik ook nog wel eens.
Als de zon schijnt ga ik als ik tijd heb ik de zon liggen. En verder laat ik het over aan de zon in Spanje, waar we dan 2 weken heen gaan met vakantie. :D
Hoorde dat je van zelfbruiner rare vlekken krijgt dus dat gebruik ik maar niet.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:27

Ik heb al jaren een zonnebank en ik gebruik hem NOOIT, zelfs niet in de winter.
De keren dat ik eronder heb gelegen vond ik het wel heerlijk ontspannend maar voor een kleurtje...nee daar doe ik het niet voor.
Ik houd van de zon, ben veel buiten, in de tuin grutten en met honden en paarden bezig en zodra de zon schijnt ben ik buiten te vinden, heerlijk! Soms zit ik ook wel echt te "bakken" maar nooit uren. Omdat ik in het vroege voorjaar de eerste zonnestraaltjes al meepak heb ik al snel een kleurtje en zelfs in hartje winter ben ik nooit echt wit. Ik gebruik geen hele zware beschermingsfactor, factor 10, maar ik smeer wel mijn neus heeel goed in want die verbrandt altijd. Ik denk als je in de zon bezig bent je het mooiste egaal bruin wordt.
Ik ga tegenwoordig nooit meer naar het buitenland op vakantie maar ben vaak bruiner dan degenen die net terugkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:30

ik werk in een zonnestudio en gebruik dus de banken daar. Verantwoord zonnen onder een zonnebank kan minder kwaad dan en weekje aan de b.v de spaanse kust liggen bruin bakken op het strand! Dat is VEEL gevaarlijker. Ik ben altijd 2 maal per week een kwartiertje gegaan ( dus niet overdreven vaak of lang ) en ga dat afbouwen naar 1 kee per week ( anders ben ik van de winter te bruin en dat vind ik niks )
Wel smeer ik me altijd in voor t zonnen met speciale middeltjes boor onder de zonnebank van Australien Gold of Twin Tan. Na het zonnen altijd een aftersun ( pas na het douchen wat ik een paar uur na het zonnen doe ) en op andere dagen vaak een bodylotion. Je moet je huid wel goed verzorgen en voeden anders krijg je een uitgedroogde huid en dat bruint niet :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:33

Celinee_ schreef:
Voordat de zomer begint ga ik een aantal keer gewoon thuis onder de zonnehemel. (Heb een hele lichte huid) Met de bedoeling van 1 keer in de week, maar dat vergeet ik ook nog wel eens.
Als de zon schijnt ga ik als ik tijd heb ik de zon liggen. En verder laat ik het over aan de zon in Spanje, waar we dan 2 weken heen gaan met vakantie. :D
Hoorde dat je van zelfbruiner rare vlekken krijgt dus dat gebruik ik maar niet.

dar hoor je vaker, maar vaak is dat met goedkopere merken van b.v de etos. Je moet een zelfbruinende lotion goed uitsmeren. Gelijk matig overal en niet zomaar op kwakken. En als je een beetje kwalitiet wilt betaal je daarvoor maar dan heb je er wel wat voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:38

Pletje123 schreef:
Met allemaal van die rimpels, geblondeerd haar en zonnebankbruin.. oei! Dat is niets voor mij :P

er bestaat geen zonnebank bruin ;) je word hetzelfde bruin in de zon als onder de zonnebank. Is gewoon de zelfde uv straling. Wat je op je huid smeert dat kan je kleur veranderen :)

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:39

Cinnepin schreef:
Pletje123 schreef:

er bestaat geen zonnebank bruin ;) je word hetzelfde bruin in de zon als onder de zonnebank. Is gewoon de zelfde uv straling. Wat je op je huid smeert dat kan je kleur veranderen :)

maar ik vind toch wel altijd dat je kan zien wie er vaak onder de zonnenbank heeft gelegen!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:42

Waarschijnlijk omdat zij altijd poeppiebruin zien terwijl het eigenlijk niet eens mooi weer is geweest... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:43

dat komt dus door wat ze erop smeren :) je wordt echt niet anders bruin van uv van de zon dan van de zonnebank :) is echt dezelfde uv straling :)
Ik dach eerst ook dat het verschil had, maar ik heb veel moeten leren van t vak in de studio en weet dus nu dat het zo is.

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:45

Alleen nepspul voor mijn bovenbenen vlak voor de bikinifase eraan komt. Armen en schouders zijn altijd in no time bruin en onderbenen ook nog wel.. maar als de rokjes en bikini uit de kast mogen vind ik het wel fijn om me geen zorgen te maken over lichtreflecterende witte benen :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:46

Zonnebank nooit. Soms even zonnen, maar heb al maanden niet meer gezond, want ik durf niet meer lekker te liggen hier achterhuis met al die wespen.
Doe op mijn nek, hald en schouders na het douchen altijd bodyspray met lichtbruinende werking.

En 's winter ook nog zelfbruiner uit een spuitbus van de hema op mijn gezicht. Anders ben ik zo bleek. plus dat ik andere foundation zou moeten kopen want ik heb al de lichtste kleur en daar heb ik geen zin in :)

Ohja voor zelfbruiner smeer ik altijd even hydraterende creme op, want zelfbruiner pakt het meest op droge/dode huid. Dus als je egaal wilt: goed hydrateren en goed uitsmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:31

In de zon liggen.
Erg bruin ben ik niet vaak, maar ach.. ik vind zonnebank bruin zó lelijk.

Ik smeer trouwens me zelf bijna nooit in, want ik verbrand niet zo snel.. toch maar meer gaan doen :j