Overlevingspakket Mex griep ontvangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Overlevingspakket Mex griep ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:49

Yes, vorige week lag er een plastic zak op mijn bureau met daarin:

- 15 mondkapjes
- bus bacteriendodende doekjes
- bacteriendodende handgel (halve liter)
- doos tissues

:') en een briefje erbij.....uw wordt op de hoogte gehouden via email wanneer u de mondmaskers moet gaan gebruiken

Ik werk voor een groot ingenieursbureau, op een grote olieraffinaderij (die hebben ook al emails zitten sturen met allerlei protocollen etc.)

in mijn branche kan ik het wel begrijpen, als er 50% van het personeel ziek wordt dan moeten ze de productie stil leggen ivm de veiligheid. En dat wordt chaos: binnen een week worden benzine stations niet meer bevoorraad, dan kan niemand meer op zijn werk komen ;)

maar ....wie ! nog meer werkgevers zo begaan met de Mex griep ? kan me voorstellen dat bv banken....50% ziek mensen die niet meer aan hun geld kunnen komen (geld distrubitie bedrijven etc.)

Letizia

Re: Overlevingspakket Mex griep ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:25

Ow, die mensen die de overlevingspakketen verkopen lachen zicht rot, mexicaanse griep, wat een opgeblazen toestand :Y)

Nee, op mijn werk zijn ze daar niet mee bezig, ik werk in de oudere zorg, een risicogroep dus :Y)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:30

Ik werk in een supermarkt en wij moeten sinds vorige week maandag om de zoveel klanten onze handen insmeren met desinfecterende zeep. Het stinkt, het voelt vies aan en je handen drogen er enorm van uit (en gaan jeuken).

Toen de mex. griep net uitbrak en voor zoveel doden zorgden, hield ik het toch wel in de gaten. Maar nu.. ik maak me geen zorgen meer. Veel mensen ondervinden de mex. griep als een gewone griep..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:38

Letizia schreef:
Ow, die mensen die de overlevingspakketen verkopen lachen zicht rot, mexicaanse griep, wat een opgeblazen toestand :Y)

Nee, op mijn werk zijn ze daar niet mee bezig, ik werk in de oudere zorg, een risicogroep dus :Y)

Ik werk bij een medische groothandel en wij verkopen die pakketjes :D
Er is ontzettend veel vraag naar van scholen en bedrijven en op zich begrijp ik wel dat iedereen wat "in huis" wil hebben, maar dan moet je er wel heel serieus mee om gaan en iedereen het ook echt gebruiken anders heeft het natuurlijk geen zin.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:41

:')
Nou als mijn baas daar aan begint zeik ik écht in mijn broek. :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:44

Vast geen recessie in jullie branche :Y)

Ik blijf er bij: mexicaanse griep is zwaar overschat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:46

Ik werk in de horeca als bijbaan en daar begon laatst een klant over de pindanootjes, stel dat iemand met zijn handen in de nootjes heeft gezeten en die heeft mexicaanse griep, dan krijg ik dat toch ook. Een heel probleem was die ervan aan het maken terwijl ik aan het uitleggen was dat wij de pindanootjes echt niet recyclen. Toen heb ik hem gewoon gezegd dat hij zijn telnr maar moest geven en dan zou ik hem bellen als ik de griep had, dan kon hij wel naar de dokter gaan.
Wij zijn er eigenlijk totaal niet mee bezig op het werk. Toen met de vogelgriep wel omdat ik werk in een zwembad werk dat dicht bij een riviertje ligt met veel eenden die ook wel even komen genieten van de ligwei en graag in het voetenbadje ronddobberen. Daar zijn er een paar van doodgemaakt maarja, er is alweer een nieuwe kolonie neergestreken maar die hebben die vervelende streken zoals friet jatten van een peuter nog niet geleerd.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:47

Ik werk in een ziekenhuis, ik kan tegenwoordig mijn handen desinfecteren bij de ingang. Nu kan ik er al niet eens meer ademen, het ruikt zo naar alcohol dat ik een blaastest niet meer zo doorkomen mocht ik daar per abuis toch inademen.....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:48

Hmm Stond laatst in de Apotheek , netjes op mijn beurt te wachten , op gepaste afstand .
Woon in een dorpje in de Brabantse Kempen :) staat een mw bij de balie , ze wilde mondkapjes hebben , want ja ze was op vakantie en de mex. griep ziekte kiemen konden hier wel anders zijn als thuis ( aan het praten te horen ergens uit de randstad ) jah doh blijf dan thuis , dacht ik bijmezelf ...

Wordt beetje erg veel overtrokken die griep !!!

TessaVB

Ik heb 6 keer geholpen met schoonmaken bij een advocatenkantoor, daar liepen serieus 2 mensen met mondkapjes op.

Ik heb ze gewoon recht in hun gezicht uitgelachen. :')

Anoniem

Oei. Ik nieste net! Zou ik nu ook de mexicaanse griep hebben :\ ?

:Y)

Vind het echt zo opgeblazen allemaal.... kom op zeg....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:24

raket schreef:
Ik werk in een ziekenhuis, ik kan tegenwoordig mijn handen desinfecteren bij de ingang. Nu kan ik er al niet eens meer ademen, het ruikt zo naar alcohol dat ik een blaastest niet meer zo doorkomen mocht ik daar per abuis toch inademen.....

:')!!!
HAHAHA geniaal :))

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:25

Mijn werkgever springt ook heel serieus in de op de MG-hype. Wij hebben op alle toiletten infoposters hangen en de gewone zeep vervangen voor desinfecterende zeep, alle kantoren zijn voorzien van een oorthermometer en alle medewerkers hebben een brief ontvangen met info over "hoe te voorkomen" en "wat te doen als".
Vandaag hebben ze alle bureaus voorzien van desinfecterende doekjes (uit het eigen assortiment) en na de bouwvak gaan we voorlichting geven aan de buitendienst.
Wat ik ervan vind? Ik weet het eigenlijk niet. Ik geloof niet dat de bedreiging heel groot is, maar vind het toch wel een prettig idee dat mijn werkgever er alles aan doet om het bedrijf gezond te houden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:45

Ik mis eigelijk de instructies wat te doen ,als je je als personeel niet helemaal lekker voelt??
Wanneer je wel ziek melden en wanneer niet??
Zal straks de nieuwe richtlijn eens gaan bekijken.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:51

Ja hier op het werk hebben we ze nu ook..
Ontsmettingsmiddel doekjes en mondkapjes.
Alleen is het meer ter bescherming van onze klanten dan voor onzelf.
Ik rij op de taxi en vervoer ook mensen die naar bestraling moeten ed. en dus al een verminderde weerstand hebben.
Voor die mensen is zo'n griep echt een ramp.
Er zit ook een heel instructievel bij.

edit:Typo
Laatst bijgewerkt door Latruda op 17-08-09 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:53

Gunst, wat overtrokken allemaal zeg.
Zoals De Griep nou is, is het gewoon een milde variant griep. Het enige 'gekke' eraan is dat in de zomer dit type griep normaal niet voorkomt, ivm de droogte en de warmte. Vindtie niet zo lekker. En dat juist jongeren een risicogroep vormen, en níet ouderen. Die slaat hij over.

Ik blijf erbij, gewoon zelf na blijven denken en niet mee gaan in de massa hysterie. Eet desnoods een sinaasappeltje extra voor de weerstand en was je handen goed, maar verder? Al die bacteriedodende troep zoveel gebruiken, dat is écht niet goed voor je vel hoor :n

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:57

Ik werk in een risico groep, en wij hebben alleen een papiertje gekregen met info, verder nog geen maatregelen genomen. maar goed ook, stomme mond kapjes enzo .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:05

Het zal de directie hier een zorg zijn welke medewerker ziek is, of dood dreigt te gaan, als de klanten nog maar wel in onze winkel ketens komen :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:27

Bij mijn zusje in de winkel moet personeel standaard 5 dagen thuisblijven als ze verkouden zijn / griep hebben.

Bij ons op het werk zijn nog geen speciale regels ingevoerd.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:32

Letizia schreef:

Amen!!

Vrouw van de pensionhouder werkt in het ziekenhuis op de kraamafdeling. De verloskundige daar heeft twee dochters thuis met mex. griep maar zij is gewoon aan het werk, zonder mondkapje!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 13:39

Saffier schreef:
Het zal de directie hier een zorg zijn welke medewerker ziek is, of dood dreigt te gaan, als de klanten nog maar wel in onze winkel ketens komen :+

Maar dat is het hem nu net...wat als die winkels (supermarkten bijv.) niet meer bevoorraad kunnen worden omdat zoveel mensen thuis zitten. Dat is nu net bij ons ook het punt, je kunt de raffinaderij niet runnen vanaf je laptop thuis.

Gevaar is niet het aantal doden, maar meer de mate waarin het besmettelijk is, dus heel veel mensen thuis op hetzelfde moment.

Heb al eens eerder 3mnd met een mondmasker op mijn werk moeten lopen vanwege legionella besmetting in de koeltorens, moet zeggen zie er niet naar uit !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:44

Iris82 schreef:
Bij mijn zusje in de winkel moet personeel standaard 5 dagen thuisblijven als ze verkouden zijn / griep hebben.

Bij ons op het werk zijn nog geen speciale regels ingevoerd.

Das luxe! :D
Ik zit nu al een paar dagen tegen verkouden aan, licht verstopte neus, rare keel enzo.
Niet erg, gaat wel weer over maar om daar een wéék voor thuis te mogen blijven? :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:24

Mijn vriendin die geneeskunde studeert zij ook, je moet je er niet druk om maken, het is opvallend omdat het in een rare periode gebeurt (de zomer) en als je de medicatie gebruikt ben je 1 dag minder ziek dan wanneer je het wel gebruikt. Helaas heeft de medicatie vervelende bij werkingen, zo krijgen kinderen last van nachtmerries en angsten en kunnen volwassenen er depressief van worden.. Tja dan denk ik, dan maar één dag langer ziek :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:08

[MW] Mexicaanse Griep - Pandemie? is al een topic over ik tem wel even.
MG besmettelijk laat me niet lachen, ik gebruik geen van allen en heb life een MG patient gemeet vorrige week.
Ben nog steeds zo fit als een hoentje.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:15

Ik las vanochtend in de metro dat 1 op de 20 mensen die zich ziek gaat melden vanwege Mexicaanse griep, de Mg helemaal niet heeft, maar gewoon even gebruikt maakt van de situatie (lees: lekker thuis willen chillen, nu geloven ze toch wel dat je echt iets hebt)...

Daar kan ik zó slecht tegen.

ONT: bij mij op mijn werk nog helemaal níets gehoord over de Mg, ik denk dat ze hier (gelukkig) denken dat het wel los zal lopen.