Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:16

Ik zit in de laatste week van mijn strip van de pil. Ik heb in de eerste weken wel andere medicijnen erbij gebruikt, maar zover ik weet was dat geen risico voor de pil.
Maandag heb ik onveilig seks gehad. Hij is niet in me klaar gekomen.
Alleen nu ben ik woensdag en donderdag de pil vergeten. Kan dit kwaad? Kan ik nu beter gewoon deze week en volgende week de stopweek overslaan (de pil) of kan ik hem nu toch beter weer in nemen en de week afmaken?

Ik zit te twijfelen of ik mijn huisarts zal bellen, want ik kom dan heel ergens anders terecht omdat mijn eigen op vakantie is dus dat houd me tegen.

Volgens mij loop ik geen risico om zwanger te zijn omdat het de laatste week van de strip was heb ik begrepen van mensen.
Iemand toevallig enig idee?

Anoniem

Re: Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:19

Risico loop je altijd..

Gewoon je stopweek laten komen nu en daarna weer met een nieuwe strip beginnen

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:28

Ja, risico loop je altijd!

Ik vertrouw nooit medicijnen en de pil samen, hoor te vaak dat die dan toch niet "goed" werkt ookal staat er dat het geen kwaad kan, of het zou om een paracetamol moeten gaan.

Verder je, dom (maar daar heb je weinig aan) dat je de pil vergeten bent en een man verliest altijd voorvocht en daar zou ook iets in kunnen mee zwemmen.

Voor de zekerheid toch maar even bellen en je verhaal aan de echte arts voor leggen dan kan hij/zij je altijd vertellen wat de juiste stap is.
En ik zelf vind het juist fjiner als ik een andere arts voor zo iets krijg dan mijn eigen arts.

succes ermee

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:31

er is hier een hele fact over! ik heb even getemd

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:38

benangelique schreef:
er is hier een hele fact over! ik heb even getemd

Heb je een link?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:42

Je zit in de laatste week en nu ben je 2 dagen pillen vergeten.
Volgens mij kun je dan beter gewoon helemaal stoppen voor een week, zodat je je periode krijgt en dan 7 dagen na dinsdag weer beginnen.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:46

Meteen huisarts bellen!
Beter zeker weten dan er achter komen dat je zwanger bent en er niks meer aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:47

Als je in de laatste week een pil vergeet wordt er aangeraden meteen de stopweek in te lassen. Verder begrijp ik dat je eerst onveilige sex hebt gehad en een paar dagen daarna de pil vergeten bent? Dan loop je in principe geen risico als je verder de pil wel iedere keer op tijd hebt genomen. Wat voor medicijnen gebruikte je ernaast als ik vragen mag? Bij een antibiotica kuur is de kans namelijk groot dat de pil niet goed werkt en dan zou je dus een flink risico hebben gelopen. In voorvocht zitten ook zaadjes, dus ook al is ie niet in je klaargekomen, dat maakt niet zoveel uit.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:48

Ik ben 'm ook wel is vergeten. Gewoon doorgaan tot einde strip, stopweek, en weer doorgaan met de volgende.
Ik heb nooit problemen ermee gehad tot nu toe, risico loop je natuurlijk altijd.

Wel veilig sex hebben aankomende tijd, maand, omdat de pil nu niet helemaal meer dekt volgens mij

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:49

Voor de zekerheid even een zwangerschaptest halen bij de drogist, weet je het gelijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:51

Nee joh! :D
Je kunt niet gelijk 2 dagen nadat je zwanger bent, zien dat je zwanger bent op die test. Dan maak je ngo niet genoeg hormonen aan om een positieve uitslag te geven.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:52

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:56

Ik heb 3 weken daarvoor in het ziekenhuis gelegen dus heb verschillende medicijenen toegediend gekregen. Daarna heb ik een tijdje ibrufen 600, zware zetpillen die niet in de winkel te koop zijn die tegen erge pijn na een operatie zijn bedoeld en ook als ontstekingsmiddel werken en de dag na de gebeurtenis dinsdagavond dus heb ik nog oxazepam op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:32

bo0tjeee schreef:
Ik ben 'm ook wel is vergeten. Gewoon doorgaan tot einde strip, stopweek, en weer doorgaan met de volgende.
Ik heb nooit problemen ermee gehad tot nu toe, risico loop je natuurlijk altijd.

Wel veilig sex hebben aankomende tijd, maand, omdat de pil nu niet helemaal meer dekt volgens mij

Wát een onzin.. Als je na 7 dagen stopweek weer gewoon met een strip begint en de pil netjes iedere dag inneemt ben je gewoon weer helemaal veilig..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:01

Hele kleine kans dat je zwanger bent. In je stopweek ben je ook nog beschermd (anders zou ik zwanger zijn :P) En dat ze een paar x vergeten bent moet ook niet veel uit maken, het is zelfs meestal zo, dat als je stopt met de pil na een maand pas zwanger kunt raken. Maar als je twijfelt, gewoon even zwangerschapstest halen, dan heb je die tenminste al ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:04

ja je kunt een test halen,maar die geeft je nu nog geen betrouwbare uitslag,want áls je al zwanger bent,is dat nu nog niet te testen. Naar wat ik begreep kan dat pas in de periode dat je ongesteld zou moeten worden(en het dus niet zou worden als je zwanger bent.)

Zou toch even de huisarts bellen.
wat ik ook weleens deed,toen ik nog de pil slikte,is kijken op
www.pilvergeten.nl

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:05

willy_ursb, wat een onzin dat je pas na een maand zwanger kan worden..
je kan ook zwanger worden als je aan de pil bent hoor, zelf zonder meddicijnen en zonder hem te vergeten

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:34

ik denk dat het er misschien ook wel te maken mee heeft met wat voor kwaliteit eitje je hebt en het sperma van de man.
misschien is de ene wel sneller zwanger dan de andere.
(als je het vergelijkt met paarden dan)

Ik zou toch voor de zekerheid even met de huisarts bellen omdat je in het ziekenhuis ook aardig wat medicatie hebt gehad.En hij/zij krijgt vast dagelijks zulkt telefoontjes dus zal echt niet vreemd opkijken hoor. Dan weet je het wel zeker.....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:00

Lees de bijsluiter eens, daar staat het duidelijk in :)

Waarschijnlijk zegt de bijsluiter: 1 pil vergeten in de laatste week? Slik geen pillen meer, las een stopweek in en begin na 7 dagen een de volgende strip. Of: neem de vergeten pil in en ga gewoon verder, doe geen stopweek dus ga direct door emt de volgende strip.

Maar die laatste is denk ik minder handig omdat je al 2 pillen bent vergeten.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:07

nou risico is der altijd zelf al pak je de pil wel iedere dag netjes op het zelfde uur zoals mij

en kijk nu ik heb een zoontje van 6 maanden en ben nog nooit mijn pil vergeten !!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:33

- gewoon je pil doorslikken als gepland. Bij het starten met een nieuwe strip op de eerste dag van de menstruatie is hij meteen weer betrouwbaar, later de maand erop.
- en ja, je kan zeker zwanger zijn! vanaf woensdag ben je niet meer beschermt tegen zwangerschap en zaadcellen overleven 3-5 dagen, dus maandag tot zeker woendsdag/donderdag aangezien je op deze dagen de pil niet hebt geslikt kan het zijn dat de geremde eisprong nu toch geweest is en de zaadcelen die nog leven op deze dagen die toen bevrucht hebben. wel is er iets minder kans doordat je baarmoederslijmvlies iets dunner wordt door de pil en de slijmlaag van de baarmoederhals dikker, maar het effect hiervan is nihil.
- ik zou dus toch naar die huisarts gaan, en het goed uitleggen. omdat een eventuele bevruchting op donderdag of vrijdag geweest moet zijn is er mischien nog een kans dat je alsnog de morning-after pil kunt nemen, zo niet kun je alleen maar hopen op een menstruatie en anders als je 12-16 dagen overtijd bent een overtijdbehandeling laten doen (schijnt totaal niet prettig te zijn). hierbij wordt de hele baarmoeder leeggehaalt en schoongespoelt.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 17:29

Ja klopt er staat in mijn bijsluiter dat ik helemaal moet stoppen en dat heb ik ook gedaan. Dinsdag heb ik voor de laatste keer de pil geslikt. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld. Ben wel erg misselijk 's ochtends en heb buikpijn.
Ik heb 2 weken geleden ook onveilig seks gehad. Dat was de eerste week van de strip.
Nu is mij verteld, omdat ik in het ziekenhuis allemaal medicijnen heb gekregen (dat was 1.5 week voor dat ik onveilig seks heb gehad) een maand lang voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.
Is dat waar?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:34

Uhm... waarom bel je niet gewoon de huisarts? :? Nu is het weekend ja, maar had je imo sowieso al beter kunnen doen. Ook al is het nu vakantie. Informatie vragen, bijv. vanwege die medicijnen, kan altijd toch? Maandag meteen even een telefoontje plegen als ik jou was...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:35

Wie heeft je dat verteld? Het zou inderdaad kunnen dat je in het ziekenhuis antibiotica hebt gekregen dat de pil dan niet veilig is. Onveilige seks, bedoel je dat je toen ook de pil vergeten bent of alleen geen condoom hebt gebruikt?
Ik denk dat een arts je beter antwoord kan geven omdat je ook nog andere medicatie hebt gebruikt wat wij niet weten, dus het is geen normale situatie.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:36

0Nanneke0 schreef:
Ja klopt er staat in mijn bijsluiter dat ik helemaal moet stoppen en dat heb ik ook gedaan. Dinsdag heb ik voor de laatste keer de pil geslikt. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld. Ben wel erg misselijk 's ochtends en heb buikpijn.
Ik heb 2 weken geleden ook onveilig seks gehad. Dat was de eerste week van de strip.
Nu is mij verteld, omdat ik in het ziekenhuis allemaal medicijnen heb gekregen (dat was 1.5 week voor dat ik onveilig seks heb gehad) een maand lang voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.
Is dat waar?

Pfff vooral als ze zeggen dat je een maand lang voorbehoedsmiddelen moet gebruiken... waarom doe je het dan in vredesnaam nog onveilig? Sorry hoor, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij :n
Als ik jou was zou ik heeel snel even een bezoekje brengen aan mijn huisarts!!!