Gebeten door client.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Gebeten door client.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:41

Natuurlijk kan ik hiervoor contact op nemen met mn huisarts, maar laat die nou net gesloten zijn. En ik vind het wat overdreven naar een dienstdoend arts buiten kantooruren te gaan. Dus misschien hier op bokt mensen met verstand van zaken die mij goed kunnen adviseren.

Hoera, voor de 2e keer in een halfjaar ben ik gebeten door t zelfde clientje :P Ach, risico van t vak ;).

De eerste beet was in mn hand, dwars door mn handschoen ( lang leve de winter !) heen, en was door mn huid heen, dus open. Klein wondje, maar toch op aanraden van collega's even langs de huisarts. Tetanusprik gekregen, antibioticakuur mee. Mooi litteken aan overgehouden.

Vandaag was het echter weer zo ver, dit keer in mn pols. de tandafdrukken waren het eerste uur te zien, nu is het een rode kring met onduidelijke afdrukken. Het is nergens echt open, maar toch heb ik nadat clientje beet wat bloed gezien. Dit echter niet op de plaats waar de kring van tandjes zich bevind, maar in het rondje dat de tandafdrukken gemaakt hebben. Dit waren hele kleine puntjes bloed. Vreemde plek, maar waar bloed is ligt dus wel iets open.

De tetanusprik heb ik dus al gehad, tot dusverre dus alles prima, maar nou vraag ik me af of ik wel of niet weer even langs moet gaan voor een antibioticakuur.... Op google even gezocht, en daar word wel gesproken over het geven van een antibioticakuur ter hoogte van de handen.. de beet zit precies bij de overgang van mn hand naar mn pols... Clientje in kwestie pakt alles wat op de grond ligt om t in zijn mond te stoppen, kauwt op schoenen, takjes, modder, alles wat voorhanden is. Aardige infectiebron dus.

Iemand die mij hierbij kan adviseren ? Heb me vorige keer 3 dagen naar gevoeld van de antibiotica, dus liever vermijd ik die, maar als t nodig is is t nodig ;). Of toch morgen maar even voor advies bellen/langs gaan bij de huisarts ?

Alvast bedankt :D

benangelique

Re: Gebeten door client.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:43

als het open licht moet je idd wel antibiotica krijgen. tetanus zal je niet nodig hebben na je laatste injectie.
je huisarts kan je ook andere a.b. geven als je van de vorige naar werd.

de huisartsenpost kan je sowieso bellen, je hoeft dan niet direct langs te komen. zij schalen dan wel in of ze het verantwoord achtten je tot morgen te laten wachten ja of nee.

balen is dit he, ach.. risico van het het (ons) vak zoals je al zegt :+

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:44

Ik zou morgen toch even bellen voor een advies, kost niks toch ;) Ik denk dat de HA wel antibiotica voorschrijft, aangezien je ook zegt dat het clientje van alles in zijn mond steekt.

DaisyDarling

En wat is eht clientje?

Lievemeid

Het eerste dat in mij opkomt..Ben je ingeënt tegen hepatitis?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:46

Ik mis even wat voor iets het clientje is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:47

Ben je op je werk niet meteen naar de arts gegaan? (of was die niet meer aanwezig?)
Weet niet wat jullie verder voor protocol hebben bij prik- en bijtincidenten?
(al is dat vaak ook alleen maar een 'formaliteiten-bezoekje' maar goed)

Cliënt heeft geen hepatitis of hiv o.i.d.? ( neem aan van niet)
Dan zou ik me verder niet zoveel zorgen maken en ook nog geen HA bellen. Gewoon even afwachten hoe het gaat de aankomende dagen. Mocht het nou echt gaan ontsteken of zo, kan je altijd nog heen.

is natuurlijk persoonlijk, wat je wil. maar ik ren ook niet voor ieder bijt/krab/wat voor wond dan ook incident naar de HA, loop netjes het protocol af en that's it :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:47

een client is een persoon; een jong kind in dit geval in vermoedelijk een instelling voor verstandelijk gehandicapten.

hepatitus zal wel in haar standaard pakket zitten; bij ons wel iig.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:48

ik heb ook clientjes, maar
als die bijten verstop ik hun gebit.

ik denk niet dat wij het over de zelfde clientjes heben :D

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:49

Jeetje, wat een reacties, trok de gruwelijke titel jullie aan ? :D

Ja heel gek, ik zie niks dat open ligt, maar er waren toch kleine puntjes bloed te zien. Niet op de plek van de tanden zelf, maar in het midden van t rondje dat de beet gemaakt heeft. Hele kleine spikkeltjes bloed, alsof t uit mn porieen kwam ?!

Die inenting tegen hepatitis is er nog nooit geweest.... :o Niet heel slim natuurlijk, maar mijn leidinggevenden hebben er gek genoeg ook nooit op aangedrongen. Zal gelijk eens navragen als ik dan toch de huisarts bel.

Misschien inderdaad toch maar even bellen dan ja.... vorige hap was veel erger en toen werd ik door collega's bijna gedwongen te gaan, maar deze is veel minder ernstig waardoor ik denk ik een beetje laks ben...

Edit: wat een spelfouten ! * schaamt
Laatst bijgewerkt door Sjaap op 11-08-09 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:50

whahahaha denk het niet vrouwke :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:50

ik neem aan dat clientje geen aids oid heeft, ken iemand die 2 keer een aidstest heeft moeten laten uitvoeren omdat hij gebeten was(door volwassen mensen dan)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:51

benangelique schreef:
een client is een persoon; een jong kind in dit geval in vermoedelijk een instelling voor verstandelijk gehandicapten.

Afgaande op deze zin "Clientje in kwestie pakt alles wat op de grond ligt om t in zijn mond te stoppen, kauwt op schoenen, takjes, modder, alles wat voorhanden is" zou het ook nogeens een hond kunnen zijn in opvoedcursus :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:52

Ik zat dus heel hard na te denken wat voor dier een client nou was.. :')

Zou dus toch maar even bellen, misschien is die tetanusprik wel nodig ;)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:53

Nee clientje mankeert "niets" behalve een ernstige stofwisselingsziekte. Zeer naar voor client en de beet is hem dan ook niet kwalijk te nemen. Geen aids, hepatitis oid. Maar stopt wel ALLES in zn mond, tot poep aan toe als je niet oppast ( sorry voor de mensen die op t punt staan te gaan dineren :D).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:57

haha lekker sjaap!

die hepatitus toch even navragen. die kleine puntjes in het midden van de beet kunnen ook van de druk komen; denk maar aan een zuigzoen. leek het daar op?

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:00

Ja dat was t meer inderdaad... zat daar zelf ook al aan te denken. Wat is dan wijsheid ? Die drukplekjes zijn dan ook in aanraking geweest met speeksel wat krioelt van de bacterien.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:04

ab is in dat geval ws niet nodig (was bij mij toendertijd iig zo). ik moest het toen in de gaten houden of het niet ging zwellen en of ik geen verhoging kreeg.

wel achter die hp aangaan hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:11

Hepatitus moet je werkgever vergoeden, ik zou me wel laten enten als ik jou was, je behoort zeker tot de risico groep. Ik zou hier zo snel mogelijk mee naar je leidinggevende gaan. Daarnaast zou ik ook contact opnemen met een arts, maar dat ben je al van plan geloof ik. Ik ben ook ooit eens gebeten, door een client in een agressieve bui, ik stond alleen en moest hem snel uit de ruimte verwijderen hij draaide zich snel om en beet in mijn vinger. Ik heb heel veel soorten agressie mee gemaakt maar vond gebeten worden wel het toppunt, ben ook heel blij dat ik daar weg ben. Gelukkig is er bij jou geen sprake van agressie, maar leuk is anders.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:17

Ja ik zal achter die hepatitisinjectie aan gaan. Probleem is echter dat ik wel al 3 jaar binnen dezelfde instelling werk, maar wel onder verschillende leidinggevenden. Over 2 weken is mn baantje binnen die instelling echter klaar (tenzij ik toch besluit oproepkracht te worden), en dan wil ik op zoek gaan naar een baantje in mn huidige woonplaats. Weet dus niet of ik er nu nog achter aan kan gaan en of mn leidinggevende t nog wil vergoeden. Ik denk echter van niet. Maar is het vragen waard.

Ik denk inderdaad ook niet dat AB nodig is... t is wel dik en rood, maar dat is op de plek waar gebeten is en niet om de wond heen. Uiteraard hou ik t wel in de gaten. Foto's volgen mocht mn arm er toch afvallen ;) Bedankt voor de reacties !

Client in kwestie bijt/schopt/slaat/krabt wel gericht en kan nog veel gerichter kopstoten uitdelen, maar dit komt bij hem voort uit pure frustratie omdat hij zich niet op een andere manier kan uiten, niet omdat hij je graag pijn wil doen. Heel sneu voor hem, en ik ben dagelijks slachtoffer. Elke dag wel nieuwe wondjes van t krabben en nieuwe blauwe plekken }:0 . Ach, hij doet t niet expres, dus ik kan er wel mee leven. Al is t contact met client t eerste uur na de beet wel lastig merk ik aan mezelf. Heb m even overgedragen aan een collega, maar daarna toch weer opgezocht om dit goed af te sluiten. Wilde niet de rest van de dag met een rotgevoel zitten :(:)

Edit: Beet heeft duidelijk mn hersens aangetast, ik zet echt onzin neer :D Typfouten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:31

Ik zou´t gewoon zelf even goed ontsmetten (kon even niet vinden of je dat gedaan had) met alcohol en hoe-heet-het-ook-weer zalf (van die bruine).

Je hebt toch geen reden om aan te nemen dat hij hepatitis zou kunnen hebben of iets ergers? Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid later nog even een bloedonderzoekje laten doen bij de HA.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:46

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 15:36

Drie keer raden wie er vandaag in er voorhoofd gebeten is :Y) !

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:40

Sorry maar ik moest echt vreselijk lachen om sommige reacties hier, hilarisch!

Ik hoop niet jij.. Maar ik gok dat het wel zo is :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:41

Ben ik blij dat mijn clienten niet bijten := Wel een keer een harde tik met een wandelstok gehad omdat ik in de weg stond :+ én bedankt :+

Ik zou zeker even de HA raadplegen,je kan beter door een hond worden gebeten dan een mens :=