Hoera, voor de 2e keer in een halfjaar ben ik gebeten door t zelfde clientje
Ach, risico van t vak
. De eerste beet was in mn hand, dwars door mn handschoen ( lang leve de winter !) heen, en was door mn huid heen, dus open. Klein wondje, maar toch op aanraden van collega's even langs de huisarts. Tetanusprik gekregen, antibioticakuur mee. Mooi litteken aan overgehouden.
Vandaag was het echter weer zo ver, dit keer in mn pols. de tandafdrukken waren het eerste uur te zien, nu is het een rode kring met onduidelijke afdrukken. Het is nergens echt open, maar toch heb ik nadat clientje beet wat bloed gezien. Dit echter niet op de plaats waar de kring van tandjes zich bevind, maar in het rondje dat de tandafdrukken gemaakt hebben. Dit waren hele kleine puntjes bloed. Vreemde plek, maar waar bloed is ligt dus wel iets open.
De tetanusprik heb ik dus al gehad, tot dusverre dus alles prima, maar nou vraag ik me af of ik wel of niet weer even langs moet gaan voor een antibioticakuur.... Op google even gezocht, en daar word wel gesproken over het geven van een antibioticakuur ter hoogte van de handen.. de beet zit precies bij de overgang van mn hand naar mn pols... Clientje in kwestie pakt alles wat op de grond ligt om t in zijn mond te stoppen, kauwt op schoenen, takjes, modder, alles wat voorhanden is. Aardige infectiebron dus.
Iemand die mij hierbij kan adviseren ? Heb me vorige keer 3 dagen naar gevoeld van de antibiotica, dus liever vermijd ik die, maar als t nodig is is t nodig
. Of toch morgen maar even voor advies bellen/langs gaan bij de huisarts ? Alvast bedankt
Niet heel slim natuurlijk, maar mijn leidinggevenden hebben er gek genoeg ook nooit op aangedrongen. Zal gelijk eens navragen als ik dan toch de huisarts bel. 
. Ach, hij doet t niet expres, dus ik kan er wel mee leven. Al is t contact met client t eerste uur na de beet wel lastig merk ik aan mezelf. Heb m even overgedragen aan een collega, maar daarna toch weer opgezocht om dit goed af te sluiten. Wilde niet de rest van de dag met een rotgevoel zitten 
!
Wel een keer een harde tik met een wandelstok gehad omdat ik in de weg stond