Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:26

Ik poets 's morgens mijn tanden en 's avonds poets en flos ik mijn tanden. Ik heb een elektrische tandenborstel en poets ook minimaal 2 minuten.
Helaas heb ik een zwak gebit, waardoor ik snel gaatjes krijg. Tussen de middag kauw ik vaak op zo'n speciaal kauwgummetje.

Wat doen jullie om je tanden in vorm te houden :D

Teelee

Re: Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:34

's morgens poetsen, en 's avonds poetsen. Ook minimaal 2 minuten met een electrische tandenborstel :j

Verder eigenlijk niks. Al moet ik het wel doen, want heb een mega slecht gebit helaas.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:47

2x per dag met de hand poetsen.
1x per dag spoelen

dat is het wel eigenlijk :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:49

Ik poets 2 keer per dag. (Soms 1 keer :o) met een normale tandeborstel. Had een electrice, maar die is kapot gegaan!
Eigenlijk moet ik met een speciaal klein tandenborsteltje tussen al mijn tanden/kiezen poetsen, ivm zwak gebit, maar ik vergeet dit vaak :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:54

Mijn tanden zijn heilig ;-)

Ik poets drie keer per dag, waarvan s'avond extra flosbeurt en mondspoeling...
Meestal gebruik ik mijn electrische behalve op het werk een gewoon simpel tandenborsteltje.

Verder in de wagen een kauwgommetje en eet ik veel appels.

Daarnaast twee keer per jaar naar de tandarts...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:21

Ik doe 1 keer per dag met de tandenstoker mijn hele gebit. Dat heb ik echt nodig volgens mijn mondhygieniste. En 2x per dag poets ik elektrisch. Ook volgens een vast ritueel, opgelegd door diezelfde mondhygieniste.

Ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts, meer is niet nodig. Heb ijzersterke tanden en nog nooit een gaatje gehad. Heb alleen 1 probleemtand, maar die is onder controle.
Wel ga ik 2x per jaar naar de mondhygieniste. Het probleem zit bij mij namelijk in het tandvlees. Dat is erg zwak bij mij, ik heb haar echt nodig om de boel gezond te houden.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:27

2x per dag (soms ook 1x :o, denk hierbij aan heel erg moe zijn en op de bank in slaap vallen, bij wakker worden in bed kruipen) met een normale tandenborstel. Heb een 'soft' model ivm gevoelig tandvlees. Als ik een tandenstoker gebruik of flosdraad, begint de boel meteen te bloeden dus dat doe ik maar niet.

Oh en minimaal 2 minuten maar vaker 3/4 minuten en soms ben ik klaar en zit ik nog 5 minuten met mijn tandenborstel in m'n mond op bokt ofzo haha. Heb het idee dat de tandpasta dan beter z'n werk doet :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:32

Gewoon 2 keer per dag met een gewone tandenborstel. Af en toe een keer flossen en af en toe spoelen met mondwater.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:34

Ik krijg van mondwater erg gevoelige tanden... En het smaakt ook best smerig haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:39

Gewoon 3x per dag poetsen...nét geen 2 minuten per keer zou ik zo denken. O:) Tandpasta voor wittere tanden...gewone tandenborstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:40

2 keer per dag, soms maar een minuutje.. kauw ook regelmatig een kauwgompje.. en nooit problemen bij de tandarts. Ben denk ik gezegend met een sterk gebit :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:41

Ik wil ook een sterk gebit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:43

Ik neem wel tig keer per dag een TicTacje voor een frisse adem. :D

Mondwater vind ik vreselijk...flosdingetje staat er wel...maar hij vind het staan wel best zei die. :')

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:43

Ik poets met zo'n elektrische tandenborstel met smartguide, wat een uitvinding zeg. Super, heb vaker last gehad van tandvlees/veel plak etc maar nu niet meer. Ik poets 2x 2/3 minuten met aquafresh.

Mijn tanden voelen ook superschoon aan na het poetsen! (voel me nu net zo'n tv reclame :+ )

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:01

Ik poets mijn tanden maar 1 keer per dag ('s ochtends) en dan wel een minuut of 4. Ik heb hele gevoelige tanden. Als ik ze 2 keer per dag poets dan loop ik een week lang met overgevoelige tanden rond en dat doet zo'n zeer. Ik heb van de week 2 keer mijn tanden op een dag gepoets omdat ik naar de tandarts moest en loop nu al een week lang met onwijze zere tanden rond.
'S avonds flos ik mijn tanden op advies van de tandarts. Ik heb een zwak gebit en heb nu net mijn eerste 2 gaatjes gehad. Maar voor de rest heb ik een heel net gebit volgens de tandarts. Eerst ging ik 1x per jaar naar de TA, nu ik deze 2 gaatjes heb gehad, ga ik ieder half jaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:09

1x pd; alleen 's avonds. electrisch.

zeer sterk gebit; nog steeds geen gaatjes of problemen met plak en tandvlees.

1x per jaar naar de tandarts, 1x per jaar naar de mondhygieniste.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:15

Ik ook 's ochtends en 's avonds. Soms ooit een keer niet aangezien ik dan echt geen zin heb.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:15

Nu poest ik 3 keer per dag electrisch mijn tanden en spoel 2 keer per dag. Voor een paar jaar terug poetste ik na elke keer iets eten meteen mijn tanden ( smetvrees ) Nu poets ik dus 3 keer en sla echt niet 1 keer over. Ik heb niet zo'n super goed gebit en heb al eens gaatjes gehad wat ik best erg vond/vind. Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts en 2 keer per jaar naar de mondhygieniste. Flossen doe ik niet want dan bloed mijn hele mond, als ik heel iets aan mijn tandvlees kom bloed het al erg. Met poetsen ook een beetje en dat is niet zo prettig.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:19

@benangelique, ben je niet bang voor mondgeur als je sochtends niet poetst?
Ik poets 2x p/d grondig met n gewone tandenborstel en ultrafresh tandpasta. Flossen doe ik weinig. Ik heb nog maar 1 vulling en ga 1x p/j naar de tandarts voor controle.
Volgens de tandarts zou ik voor mn sterke gebit n wapenvergunning moeten aanvragen. :=
Wat is zon slimme electrische tandenborstel en hoe werkt dat?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:22

Ik verzorg mijn gebit heel slecht mag ik wel zeggen. Poets vaak alleen s'avonds en gebruik een tandenstoker. Als ik het in de morgen doe is het vaak even snel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:27

nee hoor amanda, ik neem na mijn ontbijtje altijd een xylifresh kauwgommetje.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:39

Ik verzorg m'n gebit heel slecht, ik poets meestal alleen 's ochtends en dan ff snel voordat ik de deur uit ga. Nog nooit gaatjes gehad gelukkig.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:41

Waarom poets je niet 's ochtends dan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:42

op aanraden van de tandarts! 1x per dag is echt afdoende.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:42

ladyjoy schreef:
2x per dag (soms ook 1x :o, denk hierbij aan heel erg moe zijn en op de bank in slaap vallen, bij wakker worden in bed kruipen) met een normale tandenborstel. Heb een 'soft' model ivm gevoelig tandvlees. Als ik een tandenstoker gebruik of flosdraad, begint de boel meteen te bloeden dus dat doe ik maar niet.

Oh en minimaal 2 minuten maar vaker 3/4 minuten en soms ben ik klaar en zit ik nog 5 minuten met mijn tandenborstel in m'n mond op bokt ofzo haha. Heb het idee dat de tandpasta dan beter z'n werk doet :P

Edit: en ik poets mijn tong natuurlijk ook, als ik klaar ben met mijn tanden + tandvlees en gehemelte. Niet zo normaal in de opvoeding van Nederlanders, voor zover ik weet, maar wel super belangrijk omdat er ook 1000 bacterien op je tong blijven zitten als je deze niet poetst.