Ook zo slap met dit weer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Ook zo slap met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:49

Natuurlijk zullen veel mensen er wel last van hebben.
Ik zit op kantoor, kan me niet meer concentreren, ben draaierig en vooral heel slapjes.
Heb al een lage bloeddruk van mezelf, en door het warme weer wordt dit alleen maar erger.
Als ik opsta denk ik steeds dat ik gelijk weer neer ga, overal sterretjes. Zelfs als ik gewoon achter mn bureau zit ben ik draaierig en zie ik zwarte vlekken.
Ben hiervoor al vaker naar de dokter geweest, maar lage bloeddruk daar kun je, volgens hem dus, weinig aan doen. Een soepje of dropje af en toe wil nog wel helpen. En natuurlijk veel drinken.
Maar verder voel ik me maar nutteloos met dit weer.

Gekke is dat ik hier in de buitenlucht totaal geen last van heb!

Nog meer mensen die zich ab-so-luut niet kunnen concentreren nu?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:52

vreselijk is dat, ben al lang blij dat ik vakantie heb! Maar in de schoolperiode en als het dan warm is... ik wordt er ook altijd misselijk van, en echt zoo slap. Helemaal als je dan moet gymen en de grasvelden worden gezaaid en je moet binnen gymen is het een ramp :+ maar ik heb wel een gewone bloeddruk, maar met een lage bloeddruk lijkt het me inderdaad erg vervelend!

sterkte verder op je werk... :(:)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:53

ik ! werk in een gebouw dat ooit de staalprijs heeft gewonnen. heet

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:54

de dokter vroeg zich bij mij af waarom ik nog op mijn benen stond met zo'nl lage bloeddruk :P
Er is echt wel wat aan te doen hoor als het heel extreem is.. maar ik slik ook niet graag medicijnen.
Gewoon een week lang VEEEL ZOUT, overal in! Soep megazout, chips, papat met veeeel zout. Ik kan eten wat ik gooi het overal doorheen :P

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:55

Ik heb gelukkig al vakantie.
Ik heb ook een wat lagere bloeddruk, als ik lang zit en ik sta op, wordt het mij ook draaierig.
Van mezelf drink ik heel weinig, hartstikke slecht dus.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:59

Ja ik kan het ook niet. Werk in een dierenwinkel en behoor nu wat dingen schoon te maken.
Het lukt allemaal echt niet.
Heb inderdaad net als TS lage bloeddruk, ben je lekker slap met zwart voor je ogen.

M'n collega en ik hebben net al bedacht dat we een ijsje gaan halen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:00

ja dat heb ik dus ook te horen gekregen diesel_ hij zei tegen mij dat mensen met zo'n lage bloeddruk normaal gesproken mensen zijn die in coma liggen!
Helaas zegt hij en mijn vorige arts ook dat er echt niets aan te doen is.
Zout gooi ik al overal overheen, eet veel soep en doe er dan nog meer zout doorheen, chips gaan er bij mij per zak doorheen. Dat zijn dus dingen die ik standaard al doe.
Ik kan trouwens ook onder een hete douche duizelig worden.
Dokter heeft me uitgelegd dat dat komt omdat je bloedvaten uitzetten bij hitte, waardoor ze dus meer inhoud krijgen en je bloeddruk nog lager wordt.
Zie het als een emmer van 5 liter, waar 2 liter water in zit. Of een emmer van 10 liter waar 2 liter water in zit. Veel meer ruimte over dus.
Evenveel bloed dus, over meer inhoud verdeelt en dus wordt de druk lager :(
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 06-08-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:01

Ik herken er alles in, we zitten hier op een snikheet kantoor, ventilator erbij voor verkoeling.. meerdere ventilatoren zelfs, genoeg koud water, maar ik kan me totaal niet concentreren, raak duizelig, bah.. en dat terwijl ik echt veel werk moet verzetten..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:02

Hier dus nog zo een unwritten! En het gekke is, op bokt kan ik me dan wel redelijk concentreren :+

Waarschijnlijk ook omdat het niet van die diepgaande dingen zijn :Y)

Anoniem

Re: Ook zo slap met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:04

Uhuh dat heb ik ook, maar ook alleen op het normale bokt, dat vergt niet zoveel concentratie.. nadeel is dat ik gewoon mijn deadlines vandaag heb die ik moet halen _O-

Kregen net ook mail van onze EHBO'er met alle symptomen van oververhitting.. ik voeldoe aan het hele lijstje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:05

Citaat:
Kenmerken van oververhitting zijn:

* duizeligheid
* concentratiegebrek
* hoofdpijn
* spierpijn
* oververmoeid voelen
* extreme dorst dat niet weggaat
--
Mocht je last hebben van bovenstaande verschijnselen dan kun je :

* veel water drinken
* iets zout eten
* polsen onder de koude kraan houden
* uit de zon blijven
* ijsje eten

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:06

ik heb ook een lage bloeddruk en ook last van een warme douch. Ook mijn huisarts snapte mijn bloeddruk niet, had allang in het ziekenhuis moeten liggen, heb het nu inmiddels al 10 jaar. Veel drinken en bij mij helpen suikers erg goed. en soep!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:08

Babel schreef:
Ik kan trouwens ook onder een hete douche duizelig worden.
Dokter heeft me uitgelegd dat dat komt omdat je bloedvaten uitzetten bij hitte, waardoor ze dus meer inhoud krijgen en je bloeddruk nog lager wordt.
Zie het als een emmer van 5 liter, waar 2 liter water in zit. Of een emmer van 10 liter waar 2 liter water in zit. Veel meer ruimte over dus.
Evenveel bloed dus, over meer inhoud verdeelt en dus wordt de druk lager :(

Wat herkenbaar :Y)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:10

Polsen onder de kraan houden daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ik snap het idee wel, want die verkoeling werkt natuurlijk tot in je bloedvaten door. Goed idee, ga ik gelijk even doen!

Claudianoa, bij mij helpen suikers dan weer niet, maar zout des te beter. Ik heb het ook als ik iets eng vind trouwens, bijvoorbeeld vorig jaar, 2e x skien, verkeerde route en ik MOEST van een zwarte piste af. Werd helemaal zwart voor mn ogen. Gelukkig had ik zout bij me en voelde ik me daarna een stukje beter. Maar ik moest nog steeds naar beneden :+.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:14

val jij ook wel eens flauw? ik wel namelijk, hierdoor best angstig geworden, vooral met dit weer

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:16

Idd. suiker of zout nemen.
Ik heb er nu weinig last van gelukkig, maarja zit dan ook binnen waar het te doen is in huis :)

Ik heb ook vaa last van een lage bloeddruk, sinds ik siroop van de aldi(doorzichtige fles, rood) ben gaan drinken heb ik er al een stuk minder last van, zitten dus genoeg suikers in :+

En een goede dorstlesser met dit weer :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:18

Ja ik val inderdaad ook wel eens flauw. Ben vorig jaar een maand thuis geweest van mijn werk, en het jaar ervoor ook. Het ging gewoon niet met dit weer. Toen werkte ik ook nog in een winkel en moest ik dus veel bewegen. Die combinatie ging gewoon niet. Gelukkig kan ik nu wel gewoon werken, omdat ik lichamelijk niet veel doe. Maar een soort van oplossing zou heel fijn zijn.

Net wel mijn polsen onder de kraan gehouden, zo'n 5 minuten. Voel de kou helemaal door trekken richting mijn ellebogen :) Een aanrader dus!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:21

ik ook, elk jaar weer een tijd thuis door dat ik het trek. van mij mag het vanacht goed regenen en morgen 20 graden, niet meer!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:50

JaJa, ik zit hier met een Calipo.
Lekker veel suiker.

Zou wel heel de dag willen blijven zitten.
Heb hoofdpijn, loom, en helemaal geen concentratievermogen.
Heb nergens zin in.
Als het zulk weer is en ik ben vrij gaat het wel, buiten is het koeler dan hier in de winkel:S

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:10

Ik heb nu gelukkig vakantie. maar ik kan ook heel slecht tegen deze hitte! probeer mijn eigen zo rustig mogelijk te houden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:12

heb je geen ijzer te kort?

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:11

ik niet, vorige week nog bloed laten prikken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:50

Ik ook niet, heb m'n bloed laten checken en alles was verder in orde.
Inderdaad echt lage bloeddruk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:55

Ik heb daar ook last van! Heb ook een lage bloeddruk.
Ik heb al vaak zat gehad dat ik bijna flauw viel, maar als ik dan iets zouts eet dan is het weer over :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:59

Ik heb daar ook altijd last van, dan val ik echt bijna flauw en zak ik helemaal door me benen, en eten of drinken helpt niet :\