Waar gaat dit heen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar gaat dit heen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:31

Vanmiddag rond kwart voor 6 ben ik van de kuil afgesprongen, een stukje van 80 cm. Met landen heb ik iets met mijn enkel/voet gedaan wat erg pijnlijk was. Ik barste meteen in tranen uit van de pijn. Heb een stukje van 2 meter gestrompeld zodat ik kon zitten, hierna hebben ze mij in de kruiwagen gezet en naar de badkamer gereden. Ik heb ruim 45 min onder een koude douche gezeten met mijn enkel/voet, daarna deze omhoog gelegd met ijs erop.

Mijn tenen kan ik niet bewegen, er lopen vliegen over mijn voet die ik niet voel lopen, ik kan er niet op staan en begin al te huilen van de pijn als er iemand naar wijst.

Om kwart voor 9 besloten het niet langer aan te kijken en toch de huisartsenpost maar te bellen want er staat wel een weekend voor de deur. En hoelaat kan ik terrecht..weljaaaaa, om 10 over half elf kan ik pas terecht!

Dat is nog gewoon 2 uur wachten vol pijn, want pijnstillers helpen inmiddels niet echt meer.

En daar betaal je dan 100 euro voor in de maand...waar gaat dit heen......

Muisbal

Re: Waar gaat dit heen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:33

Niet naar de huisartsenpost gaan maar naar het ziekenhuis :)

Wel erg raar dat je zo lang moet wachten zeg... sterkte!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:34

Muisbal schreef:
Niet naar de huisartsenpost gaan maar naar het ziekenhuis :)

Wel erg raar dat je zo lang moet wachten zeg... sterkte!

Bij ons sturen ze je dan gewoon weer naar de huisartsenpost hoor (en terecht!)

Misschien zijn er wel ergere dingen die voorrang hebben?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:35

Als het goed is ga je heen naar de huisartsenpost ;).
Natuurlijk is het vervelend dat je (zo) lang moet wachtten, maar je hebt zelf ook lang gewacht voor je hebt gebeld; je had er vanmiddag al heel veel last van. Ik denk dat die twee uurtjes er dan ook nog wel bij kunnen ;).

@Muisbal waarschijnlijk is het druk bij de huisarstenpost! Ik denk dat je beter wel eerst naar de huisartsenpost kunt gaan, want waarschijnlijk sturen ze je bij het ziekenhuis toch eerst langs de huisartsenpost. Ziekenhuis is echt voor spoedgevallen, en (nogmaals) het is vanmiddag 'al' gebeurd.

Beterschapjes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:35

Misschien hebben ze enkele noodgevallen dus ergere gevallen je weet nooit :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:36

Inderdaad.
Ik zou al naar de eerste hulp gegaan zijn geloof ik.
Zo te lezen zit er wel iets mis. :j

Muisbal

Nou als jij geen gevoel meer hebt in je voet lijkt mij het wel een gevalletje spoed. Als er zenuwen bekneld zitten (geen gevoel) lijkt mij hoe eerder dit verholpen is hoe beter. Maargoed, misschien ben ik te zuinig met mn lichaam :D

sjanien

Je moet tegenwoordig eerst een verwijzing van de huisartsenpost krijgen voor je door mag na de ehbo. Ook al staat je arm er andersom aan. Wel raar dat je zolang moet wachten. Koel je nu ook nog? Helpt dat niet tegen de pijn? Sterkte!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:37

naar de eerste hulp rijden bij het ziekenhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:37

Als je hier rechtstreeks naar het ziekenhuis gaat met mijn soort klachten word je naar de huisartsenpost gestuurd. Je komt er dus niet zomaar binnen.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:38

Ik vind het ook best raar dat je zolang moet wachten, ik ben afgelopen nacht ook naar de huisartsenpost geweest en ik mocht meteen komen..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:39

sjanien schreef:
Je moet tegenwoordig eerst een verwijzing van de huisartsenpost krijgen voor je door mag na de ehbo. Ook al staat je arm er andersom aan. Wel raar dat je zolang moet wachten. Koel je nu ook nog? Helpt dat niet tegen de pijn? Sterkte!

Nee hoor. :) Als je echt spoedeisende hulp nodig hebt mag je gewoon zonder doorverwijzing naar de EHBO.

HAP is voor spoedeisende huisartsdiensten, dan is 2 uur toch niet zo lang wachten? Al kan ik me voorstellen dat dat heel anders voelt met zo'n pijnlijke voet. :(:)

Beterschap!
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 31-07-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:39

Dat is heel vervelend..

Het kan zijn dat je de vliegen niet voelt om dat je huid verdoofd is door het koelen.. Ik ga in dit soort gevallen altijd gelijk naar het ziekenhuis.. Aangezien mijn enkels altijd gitzwart worden sturen ze mij bij de HA of HAP altijd gelijk door.

Tenzij ik mijn enkelbanden scheur, dan ga ik gewoon naar de fysio voor wat tape.. Dat gebeurt zo'n 6 x per jaar dus is normaal geworden.. :')

Ik zou iig naar de EH gaan..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:41

Een tijdje terug belde ik omdat ik pijn bij mijn neusholtes had.
Niet en beetje pijn maar veel.
De huisartsen post wilde me afschepen met, pak maar een paracetamolletje.
Toen ik wat pittig vertelde dat ik dat echt wel al had geprobeerd voordat ik ging bellen mocht ik ineens wel langs komen.
Niet voor niets bleek, kreeg namelijk een flink zware antibiotica kuur.

Met andere woorden, laat je niet afschepen maar ga op je strepen staan als het zo'n pijn doet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:53

Je kan nog zo hard op je strepen staan, maar als het toevallig spitsuur is op de huisartsenpost dan heeft dat toch geen zin? Tenzij jij er blij van wordt als je voor een ander noodgeval kruipt... Een gebroken ledemaat is helaas geen noodgeval, tenzij je een open breuk hebt, en zo te horen is dat niet zo. Dus zal je gewoon je beurt moeten afwachten, hoe naar ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:59

Je wilt niet weten voor wat voor dingen de huisartsenpost wordt gebeld.. Vergeet niet dat er mensen zijn die bellen als ze alleen maar een scheet dwars zit, dit aan de telefoon doen overkomen alsof ze bijna doodgaan en vervolgens komen ze en blijkt het dus allemaal wel mee te vallen en worden ze door de huisarts alsnog met paracetamol naar huis gestuurd. :j Assistentes die al langer op de HAP werkzaam zijn hebben dit soort gevallen al vaak meegemaakt en zijn dus erg voorzichtig met wie ze laten komen.. Zij moeten van over de telefoon een oordeel geven.
Als jij aan de telefoon hebt aangegeven dat het vanmiddag al is gebeurd, dan gaan ze je er nu niet ineens met spoed ertussen zetten.. Zo werkt het nu eenmaal, dan had je maar eerder moeten bellen :)

Ik werk zelf in de apotheek bij de HAP en moet er soms 's nachts dus serieus uit voor paracetamol oid.. :( Dan zat er dus weer een assistente die wel iedereen liet komen, je kan het gewoon meteen merken wie er achter de telefoon zit :j En dan nog niet te spreken over wat een consult bij de HAP kost :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:00

Volgens mij is dat toch één pot nat bij de huisartsenpost?! M'n zus moet er regelmatig heen, omdat ze óf altijd 's avond's of het weeken last krijgt van blaasontsteking oid. Kan ze pas weer 's avond's laat terecht en ze hebben het zelfs soms voor elkaar haar niet te laten komen.

Mijn broertje heeft een jaar of wat terug een duikelval gemaakt de sloot in met z'n fiets, gebeurde 's middag's, kon pas 's avond's laat terecht, terwijl we toch direct hadden gebeld. Hij kon met beide armen niks meer, 1 was gebroken, de ander zwaar gekneusd. :\

Snap best dat het druk is, maar dat ze soms mensen afschepen vind ik behoorlijk kwalijk. Overigens heeft onze huisarts er ook wel een handje van.

Ik hoop voor de TS dat het meevalt, maar als ik het zo lees kan je volgens mij beter van het ergste uitgaan. :(:) Veel stertke.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:18

Niet naar de huisartsenpost gaan maar meteen naar de eerste hulp! Geen gevoel in je voet, je tenen niet kunnen bewegen en niet erop kunnen staan is een medisch spoedgeval (duidt zowel op zenuwletsel als een breuk)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:20

Voor dit soort dingen bestaat de EHBO..had je gelijk heen moeten rijden..bij de HA post zullen ze waarschijnlijk ook foto's van je voet willen nemen, dus kom je waarschijnlijk toch ook weer via de EHBO op de rontgen terecht,,
Gelukkig is het al bijna tijd..sterkte meis!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:23

Ik heb ook bij de huisartsenpost 3 uur moeten wachten toen ik gescheurde enkelbanden had. Die wachtkamer zat bómvol en er waren mensen die gewoon niet normaal meer konden zitten zo'n pijn hadden ze. Gelukkig was bij mij de ergste pijn eraf, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt op zolang te wachten.

Sterkte en ik hoop dat je goed geholpen kan worden!
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 31-07-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:23

Nou ik vind een probleem met de zenuwen ook wel redelijk spoed hoor! Kon je er gelijk al amper op staan? Eigenlijk moet je al veel sneller daar of naar de ehbo gaan, je weet maar nooit!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:25

vreemd , normaal kan je altijd gelijk terrecht op misschien een halfuurtje wachten na .. misschien hebben ze het wel zoo druk!
iig sterkte met je voet , en hoop dat je dan nu eindelijk aan de beurt bent!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:36

je bent bijna aan de beurt... laat je nog even weten wat de uitslag was??
Sterkte

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:42

Succes TS!

En laat ons even weten hoe het is afgelopen! :(:)

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:44

Succes TS ik hoop dat het niet te ernstig is! :(:)