MEGApuist en morgen date!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

MEGApuist en morgen date!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 08:49

Dit is een wanhoop-topic!
Morgen heb ik een date en natuurlijk heb ik een MEGApuist net tussen m'n ogen |( Heb al wat zitten duwen enzo, maar dat werkt niet (nu is het rood en beetje bloederig :o ).
Iemand DE gouden tip? Ik stress gigantisch!

(en hij is te groot, om weg te werken met make-up. Zeker omdat we ook gaan zwemmen..)

Juangi

Re: MEGApuist en morgen date!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:50

Tandpasta! 's avonds opsmeren en dan gaan slapen. Volgende morgen is het al een stuk minder :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:25

Neee, geen tandpasta! Is echt slecht.

Heb je geen diepreinigind masker of een klei masker? Smeer dat dan op je puistje. En ga daarmee slapen, dan komt die ook omhoog. En daarbij niet gaan knijpen. Pas als die echt rijp is, anders maak je het alleen maar erger!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:26

Maar die maskers helpen juist na een paar dagen. Tandpasta is miss niet de beste oplossing, maar het is wel een stuk minder.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:28

Trekzalf en daar mee gaan slapen.
Let wel op dat het niet afgeeft op je kussen.
Werkt super.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:29

Tandpasta of zo'n clearasil stick halen bij de drogist. Neem dan gelijk ook een camouflagestickje mee.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:31

Arniflor op smeren. En anders zo'n puistjes patch er op doen die droogt het ook uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:32

Bij de drogist kan je van die SOS-sticks halen. Ik weet niet of het helpt, maar het zegt in elk geval direct te helpen.
Niet meer knijpen/peuteren in elk geval!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:34

Blijheid schreef:
Bij de drogist kan je van die SOS-sticks halen. Ik weet niet of het helpt, maar het zegt in elk geval direct te helpen.

Bedoel je die van Nivea? Die werkt echt niet meteen hoor :n
edit; na 2 dagen wel, maar het is echt niet weg in 1 dag met zo'n SOS-stick.. Helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:35

suus_Mette schreef:
Blijheid schreef:

edit; na 2 dagen wel, maar het is echt niet weg in 1 dag met zo'n SOS-stick.. Helaas...

Nee, die van clearasil, die zouden binnen 2 uur het puistje uitdrogen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:38

Blijheid schreef:
suus_Mette schreef:
;(

Nee, die van clearasil, die zouden binnen 2 uur het puistje uitdrogen

Oh, die ken ik niet.. Maar als die echt werken, zou dat wel ff handig zijn :+

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:47

Ik heb ook regelmatig last van pukkeltjes, en heb daarom een tijdje geleden info ingewonnen bij drogist, en make-up winkel.

Je gezicht goed reinigen met een product waar geen olie inzit. ( Nivea pure wash bijv. ) En dan zachtjes scrubben met een product waar ook geen olie inzit ( bijv nivea pure scrub ) ( wel even extra zacht scrubben als je bij je wondje ben) en dan geen make-up dragen, vroeg gaan slapen en probeer zoveel mogelijk water te drinken, dat zuivert je huid. als je pukkeltje al uitgeknepen is gewoon lekker een korstje op laten komen, anders een stick kopen die hem uitdroogt.

Qua make-up kun je watervaste foundation kopen voor de dag dat je gaat zwemmen ( smeer in de winkel met een tester op de binnenkant van je pols, dat is dezelfde kleur als je gezicht, en kies diegene die het meest overeenkomt met de huidskleur daar), daar kun je gewoon lekker mee gaan zwemmen, eventueel kun je na het opbrengen van de foundation ( doe het niet te dik en smeer het goed uit, smeer ook wat door op je hals, dan krijg je geen ''masker effect'' ) ook nog een watervaste coverstick in de zelfde kleur als je foundation kopen, waarmee je je pukkeltje nog wat aanstipt als de foundation erop zit. Super egaal gezicht als resultaat.

verder moet je voor het make-up op brengen even je gezicht met een klein (!!) beetje nivea insmeren, dan heb je geen droge huid en zit de make-up mooier.

Als preventie voor pukkeltjes gebruik ik Vichy normaderm creme, daar verkleinen je porieen mee en blijft je gezicht gaaf.

HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER!! :D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:14

Benzylperoxide hydrogel misschien, dat kun je bij de apotheek kopen (iets van 3 à 4 euro). Sterkte :(:)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:51

Juangi schreef:
Maar die maskers helpen juist na een paar dagen. Tandpasta is miss niet de beste oplossing, maar het is wel een stuk minder.

Nee, niet als je ze ook op laat tijdens het slapen. En dan alleen op het puistje. Maar dan wel een klei masker. Dit trekt het de ontstekking ook omhoog..

Ts, wat voor puistje is het? Echt een puistje, een meeëter, gerstenkorrel of echt een ontsteking. Hier zit namelijk verschil in.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 12:24

Oef. Hopelijk ben ik snel klaar met oppassen. Dan kan ik nog ff langs de drogist rennen..

Het is echt een puist. Helemaal dik en pijnlijk (als je eraan zit). Normalitair zitten puisten erg diep bij mij, die krijg je met geen mogelijkheid weg. Maar deze lijkt oppervlakkiger te zitten, dus er is nog enige hoop.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:50

Misschien kan je het beste er gewoon afblijven? Hopelijk is ie dan morgenochtend "rijp", dan uitdrukken en dan de rest van de dag met rust laten en dan morgenavond wat make up erop.

Of misschien even een uurtje in de zon zitten?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:18

Sudocrem, trekt de roodheid in ieder geval van weg!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:57

uit laten drogen idd en dan morgen ochtend kan je hem wel uitknijpen ... iig een stuk frisser als je een wondje hebt dan zo een gele kop erop O:)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:01

En al is tie niet helemaal weg, je date stuurt je heus niet naar huis omdat je een puist hebt hoor haha... of heeft hij soms het mooiste perzikkenhuidje ever? Niet te veel aankomen, gezicht goed schoonmaken en dan komt het vast helemaal goed ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:04

Simpel; je date van tevoren waarschuwen :D :+
*Heey schat, ik heb vandaag een giga knoepert van een pukkel tussen m'n ogen zitten, dan weet je dat..* :Y)
_O-

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:25

Misschien kan je een foto maken? Kunnen wij ook meteen kijken of het echt zo erg is. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:27

Carmenn_ schreef:
Misschien kan je een foto maken? Kunnen wij ook meteen kijken of het echt zo erg is. :)

Ramptoerist!!!! :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:29

Carmenn_ schreef:

Dat is leedvermaak!
Ik zou ook iets van een kleimaskertje doen, zelf doe ik dat twee keer in de week s avonds, de volgende ochtend kan ik gelijk alle pukkeltjes die ik heb uitdrukken!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:00

Niks uitdrukken, krijg je alleen maar littekens van.

Je kan het beste bij de apotheek van die speciale creme halen met hydrocortison ofzo erin, hun weten wel als je zegt dat het voor puistjes is. Kost niet veel en het helpt enorm goed!! Je kan ook met een enorm heet washandje het puistje als het ware 'stomen', je porien gaan dan verder open staan en daardoor wil het puistje eerder het vuil (talg) afvoeren. Vaak gaat ie dan vanzelf open...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:52

Ja met zo een stoom ding waar je in gaat hangen met je hoofd.
Of heb je dat niet?
Je kan ook heet water in een bak doen en dan met een handdoek over je hoofd er boven hangen maar dat is wel iets minder veilig :j.