ochtend misselijkheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

ochtend misselijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 10:31

he bah, iedereen die al een kindje heeft zal het wel kennen, je word wakker en meteen ben je misselijk
Wie heeft tips
enige wat ik op internet kon vinden is cola drinken, maar ben bang dat het dan JUIST eruit komen
Wie heeft tips?

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:32

Eten voordat je opstaat schijnt ook te helpen volgens mij. Pak beschuitjes/liga naast je bed leggen misschien ;)
Laatst bijgewerkt door EveliNero op 26-07-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:33

Hier ben ik héél benieuwd naar..
Mn zus is namelijk zwanger, houd echt niks meer binnen, en zit inmiddels al aan de 2e soort medicijnen. Ook begint ze inmiddels al uit te drogen, en is ze in 3 dagen al 2kg afgevallen.
Lees dus even mee in de hoop dat er goede tips komen. :)

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:34

Had ik ook heel erg last van. Bij mij hebben droge beschuitjes geholpen en een glas water voor het opstaan. Succes iig. Hoever ben je?

Blue_Eyes

Re: ochtend misselijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:03

Even rustig aan. Wekker een kwartiertje eerder, beschuitje, kopje slappe thee en nog even terug liggen.

Mocht het echt niet gaan (zoals bij mij dat je na twee weken 5 kg afgevallen bent), dan kun je bij je huisarts om Emesafene vragen.

Verder: proficiat! :)

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:08

Pfff hier ook weer dat probleem. Bij m'n dochter had ik het echt alleen smorgens.
Nu de hele dag door komt het zo in een keer. Vooral als ik dus lekker aan tafel zit te eten, dan ineens hoef ik niet meer, en ben blij als ik het binnenhoud. Ik hoop dat het na de bekende 3maanden minder word. Maar helaas was dat bij de zwangerschap van m'n dochter ook niet zo.
Ik ga tegenwoordig even buiten op een stoel zitten, frisse lucht helpt altijd wel, of even in huis op de bank liggen.
Verder goed proberen te eten, zeker smorgens is erg belangrijk.

Veel succes. Hoever ben je nu?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:17

Vervelend, he.... :\
Ik wil je niet bang maken, maar ik ben 9 maanden kotsmisselijk geweest tijdens mijn zwangerschap (5 jaar geleden).
Niets hielp, ik heb alles ALLES geprobeerd (o.a. vanillevla, cola, gember, biskwietjes e.d.) tot aan medicatie (o.a. Emesafene, als ik het goed heb ;) ) aan toe om het draaglijker te maken. Al hoewel dat ook niet hielp :\ . Ik raakte zo uitgeput en uitgedroogd (van het overgeven), dat ik in mijn 32e week in het ziekenhuis opgenomen werd. Ik voelde mijn kindje al een paar dagen niet meer bewegen en ik was helemaal op. Gelukkig was er niets aan de hand met mijn meisje, maar ik moest aan het infuus en rusten. Anders zou ik de bevalling zelf helemaal niet meer trekken. Ik heb tot en met de bevalling die misselijkheid gevoeld, maar mijn kindje was er uit en het was OVER!!! *\o/*
Toen kon ik de hele wereld aan, ondanks dat mijn lijf topsport bedreven had. :D

Nog steeds ben ik dat nare gevoel niet vergeten, na al die jaren. Maar goed, ik ben dolgelukkig met mijn mooie dochter, dus ze was het helemaal waard. Maar ik hoef niet nog een keer, als je snapt wat ik bedoel. ;)

Overleg even met je verloskundige of gynaecoloog wat je het beste kunt doen. Het is toch een kwestie van uitproberen wat voor jou werkt. Althans, dat hoop ik echt voor je. ;)

Sterkte en geniet ook van je zwangerschap, want het is toch een hele bijzondere tijd!!! :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:11

weten ze niet helemaak, heb over anderhalve week echo, verloskundige denkt 6 a 7 weken, ik denk korter
slikte namelijk de pil en was niet helemaal de bedoeling, maar wel gewenst

op zich valt t mee, ik ben niet hele dag door misselijk, en ben alleen paar dagen goed duizelig geweest

ik eet normaal smorgens nooit, maar ben me nu al aan het aanwennen om zodra ik de paarden gedaan heb wat fruit te eten, en dat hou ik gelukkig wel binnen

echt spugen heb ik nog niet veel gedaan, alleen dat misselijke gevoel heb ik dus

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 07:13

ik ben nog steeds misselijk, niemand huis tuin en keukentips??
Ik heb er vooral smiddags veel last van, smorges valt het gelukkig mee, zolang ik bezig blijf ( lees: zodra ik wakker ben uit bed springen en beginnen met alles) gaat het nog wel

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:21

Ik ben ook zwanger, nu 14 weken. Meteen toen ik wist dat ik zwanger was ben ik begonnen met ontbijten (deed ik daar voor nooit). Brood krijg ik echt niet naar binnen maar ik eet nu een appel voordat ik maar iets doe. Gisteren bleef ik te lang in mijn bed liggen waardoor ik geen tijd had om mijn appel te eten voordat ik naar het werk ging, toen ben ik heel erg misselijk geworden.

Ik hoor regelmatig dat het helpt om iets te eten naast je bed neer te leggen en als je wakker wordt (dus nog liggend) dat op te eten. Goede reden om elke dat ontbijt op bed te krijgen dus :D

Succes!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:23

eerder en regelmatiger eten

probeer te ontbijten , al is het maar een krackertje
je krijgt dan ook eerder weer trek

als je je ontbijt overslaat kan je uren door voordat je echt trek krijgt
je bent dan over je honger heen
eten creeert trek

(moet zeggen dat mij dat behoorlijk wat moeite koste
je vergeet te eten als je druk bezig bent)

maar geen snelle zuikers maar boterhammetjes etc

sterkte succes en GEFELICITEERD :D

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:28

koppie thee met suiker voor je opstaat :+

kreeg die tip vd arts uit het ziekenhuis en warempel,... het werkte :D
toen ik later in t ziekenhuis moest blijven,maakten ze me ook standaard altijd wakker met kopje thee.
dus even je man/vriend/moeder lief aankijken en lekker laten vertroetelen met een bakkie thee :+

(het bekende "beschuitje" eten werkte niet bij mij)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:29

ik had crackers of toastjes op het nachtkastje, ff rustig opstaan wat kmnabbelen in bed, dat hielp mij

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:33

Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn..... echt heel zielig..... je moet maar zo denken het is tijdelijk en er zijn tig vrouwen die graag misselijk zouden zijn van een zwangerschap!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:36

Cola! En dan flink boeren :D
Dat helpt tot op heden het best bij mij, maar je mag ook weer niet teveel caffeïne...

Maar dat beschuitje met thee voor het opstaan werd mij ook aangeraden, maar helaas geen geduld voor en vriendlief 's morgens ook geen zin (gokje hoor ;) ).

Of de tip van mijn moeder: 'elke ochtend 2 tompoucen eten, vinger in je keel steken en je bent er de hele dag vanaf!'. Geloof nog steeds niet dat dit DE oplossing is, heb het ook nog niet geprobeerd.

Het helpt bij mij ook wel om aan vriendlief te vragen: 'wat heb je me aangedaan???' |(
Medeleven voelt fijn!

Succes...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:38

@Abbeltje: tja, ik wil niet vervelend doen, maar ik denk dat alle zwangeren zich daar ook wel bewust van zijn en TS heus niemand wil kwetsen.
Maar als je het hebt, kan het heel vervelend zijn hoor en zijn alle tips vast van harte welkom!
Ik had het alleen 's morgens als ik wakker werd, ontbijten thuis lukte niet. Maar tegen de tijd dat ik op het werk was, kon dat wel en ontbeet ik op het werk.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:40

Ik ben nu bijna 15 weken en het wordt eindelijk wat minder.
Ik ontbijt op bed en doe na het ontbijt even rustig aan. Ga ik daarna douchen, dan is dat ook vragen om problemen, dus dat doe ik heel kort en snel. Van die vochtige warmte word ik misselijk.
Verder eet ik kleine hoeveelheden, maar wel vaak. Zodra ik merk dat mijn maag leger wordt, word ik weer misselijk. Ik ga dus altijd de deur uit met een flesje water en ontbijtkoek.
Ik eet geen sterk gekruid eten of heel erg vet eten. In het begin ook geen gebakken aardappeltjes o.i.d.
Ik heb in het begin van de zwangerschap ook veel kleine slokjes cola gedronken, dan kon ik daarna lekker boeren en dat luchtte weer op.
Probeer ook wat afleiding te zoeken de hele dag. De dagen dat ik alles eruit jaagde, waren de dagen dat ik lang op bed lag. Oja en vermijd etensluchtjes. Ik kwam niet meer in de keuken, ik werd naar van etensluchtjes.

Het wordt langzaamaan steeds beter, maar het is echt even een vervelende periode waar je doorheen moet.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:40

abbeltje schreef:
en er zijn tig vrouwen die graag misselijk zouden zijn van een zwangerschap!

En daarom mag ze niet vragen of wij iets weten waardoor de misselijkheid minder wordt?? :=

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:47

Tuurlijk mag dat wel, maar ik mag toch ook wel ff zeggen hoe ik er over denk, ik val ook niet over het feit dat ze vraagt naar een oplossing maar meer over de ah bah en de pffff, zucht steun, etc.
Mij kwets je niet zo snel hoor, maar ik heb af en toe het idee dat zwangere vrouwen nogal snel in het beklaagde bankje gaan zitten. Is mijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn hoor.

PS en nee ik ben niet een vrouw die niet zwanger kan raken, ik heb namelijk al een prachtige zoon!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:52

Abbeltje, ik ben met je eens dat mensen enorm kunnen zeiken, zwanger is niet gehandicapt (hoewel sommigen het wel zo doen lijken), maar ik weet niet of je zelf last hebt gehad van misselijkheid?

Bij mij bleef het niet bij de ochtend, maar het was de hele dag en dan middenin een verbouwing (en uiteraard fulltime werken) is geen pretje hoor! Want je wordt erg slap in je benen tijdens het behang krabben als je op je werk hebt zitten kotsen en je dus in feite niets binnen hebt gekregen die dag. De baby pakt wel wat ie nodig heeft, maar om nou te zeggen dat je heuwl erg gelukkig wordt van de misselijkheid... :n :+

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:53

Niet iedereen heeft een makkelijke zwangerschap. Dus ik vind niet dat je van achter je computer kan oordelen of ze 'recht' hebben om te klagen of niet.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:57

Inderdaad niet iedereen heeft een makkelijke zwangerschap. Maar een zwangerschap duurt ongeveer 9 maanden, daarna krijg je er als het goed is iets heel moois voor terug. Je bent dan alle ellende vergeten.
Ik heb gewoon een hekel aan klagen, mensen die dat wel willen doen moeten dat zelf weten.
En inderdaad heb ik zelf de perfecte zwangerschap gehad, misselijk tuurlijk ook dagen dat ik niets binnen kon houden, en tuurlijk baal je op dat moment, maar je weet toch dat het tijdelijk is. Dus zet je schouders er onder en kijk vooral uit naar al het moois wat komen gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:04

Ik denk dat iedere misselijke zwangere qua dit de tijd aftelt :D
Bij mij wordt het nu al een stuk minder gelukkig.

Maar er zijn ook mensen die 9 maanden misselijk zijn, prrrrrt! Moet er niet aan dénken!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:16

abbeltje schreef:
Inderdaad niet iedereen heeft een makkelijke zwangerschap. Maar een zwangerschap duurt ongeveer 9 maanden, daarna krijg je er als het goed is iets heel moois voor terug. Je bent dan alle ellende vergeten.
Ik heb gewoon een hekel aan klagen, mensen die dat wel willen doen moeten dat zelf weten.
En inderdaad heb ik zelf de perfecte zwangerschap gehad, misselijk tuurlijk ook dagen dat ik niets binnen kon houden, en tuurlijk baal je op dat moment, maar je weet toch dat het tijdelijk is. Dus zet je schouders er onder en kijk vooral uit naar al het moois wat komen gaat.

Dat het tijdelijk is wil toch niet zeggen dat TS niet mag vragen naar een oplossing om van de misselijkheid af te komen?

Verder hoor ik veel mensen die cola drinken, maar wat bij de één helpt, hoeft bij de ander niet te helpen natuurlijk.. Ik zou zeggen probeer het eens, alle tips die hier voorbijgekomen zijn. Succes ermee en van harte gefeliciteerd! :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:35

Quellian schreef:
Ik denk dat iedere misselijke zwangere qua dit de tijd aftelt :D
Bij mij wordt het nu al een stuk minder gelukkig.

Maar er zijn ook mensen die 9 maanden misselijk zijn, prrrrrt! Moet er niet aan dénken!

Dat heb ik dus gehad. Je raakt er helemaal van uitgeput en weet soms niet waar je het zoeken moet. Bovendien is het echt niet leuk als je in de auto zit en plotseling langs de weg moet stoppen, omdat je MOET kotsen in de berm :+ . Of dat je bij iemand in het ziekenhuis op bezoek gaat en over de parkeerplaats loopt en ineens ter plekke MOET kotsen. Iedereen kijkt je aan van 'aaaaah' en 'gatver'. ;)
Fijn, hoor. :+
Daarbij raakt je lichaam zo op dat je kindje blijkbaar ineens 'rustiger' wordt, want ik voelde haar ineens een tijd lang helemaal niet meer bewegen en ben met spoed opgenomen. Enig idee, Abbeltje, wat dat met je doet? Hoe bang je dan wordt? Jij hebt makkelijk praten met je normale zwangerschap met een paar kwaaltjes. :j

Ik heb ook genoten van die kleine in mijn buik, ondanks dat het een hele zware tijd is geweest (wij zijn in die periode ook verhuisd met al het geklus etc.). En ik ben dolgelukkig met mijn nu 4-jarige dochter. Maar vergeten, nee, dat ben ik het dus niet. Ik wil niet meer zwanger worden, me nooit mee zo voelen. Ondanks dat ik het ook een hele mooie, bijzondere tijd heb gevonden en heel dankbaar ben voor zo'n heerlijk kind. :)

Verder ken ik in het echte leven geen zwangere vrouw die allleen maar heeft lopen klagen. De meesten stralen van geluk en een enkeling heeft het wat zwaarder of wat kleinere kwaaltjes. En een andere minderheid heeft helaas een miskraam of een doodgeboren of gehandicapt kindje. Je mag blij zijn als je een (relatief) relaxte zwangerschap hebt en een gezond kind op de wereld zet. Zo vanzelfsprekend is dat namelijk niet!