te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:45

Ik vraag me altijd af, of de klachten die ik heb te maken hebben met mijn ondergewicht.
Nu kan ik wel het een en ander vinden op internet, maar uit persoonlijke ervaringen kom je soms toch net iets anders tegen.
Bovendien ben ik erg leergierig en wil ik meer weten over mezelf, maar ook over de medische aspecten van ondergewicht.

Wat zijn de klachten voor jou? En als je daar geen moeite mee hebt, wat is je bijbehorende gewicht of bmi?

Hebben jullie ook dat je helemaal naar wordt in de kou? Voor vrouwen; werkt de menstruatie bij jullie nog? en welke andere klachten heb je?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 20-07-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:47

een bmi van 17.6 :+
als jongen zijnde heb ik niet echt last van een niet werkende menstruatie ;)
ben idd niet echt fan van kou, maar heb een veel grotere hekel aan regen als ik op de fiets zit

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:48

Ik zit op ondergewicht, kan er niets aandoen omdat hoeveel ik ook eet ik niet aankom.
Verder heb ik nergens last van, menstruatie werkt goed eigenlijk alles wel ;) Behalvehet aankomen. :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:49

Asyaa schreef:
een bmi van 17.6 :+
als jongen zijnde heb ik niet echt last van een niet werkende menstruatie ;)
ben idd niet echt fan van kou, maar heb een veel grotere hekel aan regen als ik op de fiets zit

Oh haha oeps :o even veranderd in de beginpost.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:50

ik heb nu geen ondergewicht meer maar vorig jaar wel had 's winters wel 5 paar handschoenen aan en dan nog vroren mn handen eraf altijd blauwe lippen en nagels van de kou. en er is een periode geweest dat mijn menstruatie idd ook niet meer werkte en ik was ook best veel moe

Equidea

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:51

@ Anthea, heb je nu minder last van de kou dan vroeger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:51

aankomen komt bij mij er ook niet echt van
het heeft jaren geduurd voordat ik door de 40 kilo grens heen kwam
en nu zit ik rond de 55
enigste wat ik wil is wat meer vet om onderarmen heen... die zijn echt veels te dun :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:53

Ja ik ken het, ik moet meer dan 2000 calorien op een dag eten om niet af te vallen.
Werkt bij mij allemaal als een stoomlokomotief, helaas valt er niet zoveel meer te verbranden :(

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:54

ik heeb geen ondergewicht, wel heel erg lang gehad, en had toen me hele lichaam vol met donshaartjes, die zijn nog niet helemala verdwenen maar wel veel minder geworden. ook had ik het altijd heel erg koud, echt niet normaal koud.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:55

ja veel minder last van kou heb het nu eigenlijk nooit meer koud vaker warm zelfs

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:58

Oh anthea, je geeft me hoop! :o
Weer een motivatie om toch die extra botheram naar binnen te werken, zodat het minder koud is in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:59

van kou heb ik gelukkig niet zo last, maar de regen :n

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:59

:D :D :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:00

Ik heb ondergewicht, al ben ik tegenwoordig stabiel 3.5 kg zwaarder :)
Aankomen lukte me niet en ik eet al vrij veel van mezelf.

Nadelen?
Broeken te wijd, truitjes af en toe te wijd (vooral bij mijn taille).
Ik heb het vrijwel altijd koud, maar of dat aan mijn gewicht ligt geen idee.
We zijn allemaal een stelletje koukleumen in de familie :D
Mijn weerstand is niet hoog, maar ik denk eerder dat dat van mijn astma afkomt dan van het ondergewicht.
Menstruatie is wel normaal.

Ik voel me prettig in mijn lichaam :)
Aankomen is best, maar het is voor mij een tijdje een obsessie geweest waardoor ik minstens drie keer per dag op de weegschaal stond in de hoop dat die éne kilo eraan zou blijven :')

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:04

Ik heb Anorexia gehad, en ik had het echt altijd IJSKOUD ook 's zomers met 30 graden. En 's Winters waren de koude dagen echt één hel voor mij... Verder zag ik ook nogal bleek, en waren mijn handen altijd koud... %)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:11

Ik heb altijd ondergewicht gehad, maar weeg sinds een paar maanden ineens veel meer (bijna 20 kilo...), en ik zit nu wel op een gewicht dat bij me "hoort".

Zo voelt het alleen nog altijd niet. Ik ben mijn dunne lijf gewend, ik voel me regelmatig gewoon ontzettend vet zoals ik nu ben (en dat ben ik to-taal niet!!). Met het dun zijn had ik geen klachten, ja, het gezanik van andere mensen ("Eet je wel gezond???" "Oeh wat ben jij dun!" etc.), nu ik een gezond gewicht heb, heb ik ineens veel meer klachten: heftigere menstruatie, buikpijn, groeipijn, etc.

Hopelijk went het een keer. Ik wil graag een gezond gewicht behouden, maar ik wil me ook weer zo graag mezelf voelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:13

dat gezeik van andere mensen heb ik ook ;)
mijn paardrijbroek zit echt mega los dus ik werd bevolen meer friet te eten :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:21

Asyaa schreef:
dat gezeik van andere mensen heb ik ook ;)
mijn paardrijbroek zit echt mega los dus ik werd bevolen meer friet te eten :+

Ah ja, dat ken ik ook ja. Had ik de kleinste damesmaat en die flubberde nog aan alle kanten. Ik ben echt geobsedeerd geweest door mijn ondergewicht, wat ik per dag weg werkte aan eten was gewoon niet normaal meer. Ik bestelde rustig na mijn avondeten nog een pizza, om die dan vlak voor het slapengaan op te eten (want als je direct gaat slapen na het eten, blijft het er beter aan zitten had ik eens gelezen). Naast mijn ontbijt dronk ik nog een drinkontbijt, zoveel mogelijk tussendoortjes.. en ik kwam geen gram aan.

Toen ik in februari stopte met werken, begon ik pas ineens aan te komen. In een korte tijd gewoon dik 15 kilo erbij, ik paste van de een op de andere week al mijn kleren niet meer.. van de ene kant ben ik er blij mee, en ik hoor ook van iedereen dat ik het goed kan hebben, dat ik er eindelijk gezond uit zie en zo, maar ik voel me ontzettend níet thuis in dit lichaam. Ik voel me echt een vet varken af en toe, al weet ik dat het volkomen onterecht is. Ik ben mezelf gewoon helemaal niet gewend zo. Ik heb mezelf ook al een paar keer klem gelopen omdat ik dacht ergens nog tussendoor te passen, maar dat past nu niet meer :')

Bah, soms wil ik dat ondergewicht graag terug :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:25

ik vind het ook niet erg
aankomen was nooit echt bij mij een big issue
het boeide me nooit dat ik zo weinig woog
al zat mn hele omgeving te zeiken dat ik zo weinig woog, ik kon een hele vrachtwagen leeg vreten en nog kwam ik niet aan

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:26

Ik heb niet echt ondergewicht (1.74m 52 kilo). Maar merk wel dat ik het snel koud heb, sneller als collega's.

Ook is het niet gemakkelijk om broeken te kopen. Maat 34 past goed, maar is vaak wat aan de korte kant. In de lager geprijsde winkels beginnen de maten vaak bij 36 wat mij vaak te wijd is. Dit voornamelijk bij pantalons..
Ondertussen wel ontdekt dat Zara kleine maatjes heeft die wel gewoon lang zijn.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:29

@ renee, Zara is toch in het zelfde rijtje als vero moda en Only?
Die passen mij altijd weer heel fijn, en in frankrijk kon ik ook makkelijk aan kleding komen, maargoed om elke keer heen en weer te rijden voor een broek :=

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:31

Ik heb een bmi van 16.65, niet schrikbarend laag dus maar ook niet goed!
De laatste tijd vind ik het ook steeds lelijker worden, vroeger vond ik het echt niet erg dat ik lang en dun ben maar ik ben nu echt een lange plank. heb bijna geen borsten. Mn menstruatie is wel heel erg onregelmatig, soms ben ik het 2 maanden niet. Verder eet ik echt mega veel, mensen verbazen zich echt aan hoeveel ik eet. Ik kan dus niks verzinnen om iets aan te komen, jullie?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:33

Ik ben ooit in het verleden een aantal kilo aangekomen door de hele dag door friteuse-goodies te eten (friet, bitterballen, loempia's etc etc.)
Helaas is dat niet blijvend geweest en zijn die na z'n 6 maanden allemaal weer weg.
Maargoed, het heeft eventjes gewerkt.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:34

Ik heb helaas overgewicht, dus zou er graag wat kilotjes af hebben.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:35

Dat eet ik al best wel veel, en tja dan krijg je er weer een probleem bij.. veel pukkels haha :')