Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

! Wanja schreef:Ik heb ook ritmestoornissen, bij mij zijn ze onschuldig. Ik werkte in die tijd zelf op de cardiologie als verpleegkundige, in de nachtdienst zat ik toen op een gegeven moment op een frequentie van 200-220. Dan voel je je niet echt happy kan ik zeggen. Kamertachycardieën zijn gevaarlijk, maar dat zie je maar zelden. Bij mij is de oorsprong in de boezems. Na verschillende onderzoeken (echo, fietstest etc.) zijn ze er bij mij achter gekomen dat ik een aangeboren hartafwijking heb: morbus ebstein. Door de andere bouw van mijn hart heb ik dus de ritmestoornissen. Nu ik weet dat ze onschuldig zijn ben ik er ook niet meer zo bang van als ik het krijg. De eerste keer was voor mij ook erg angstaanjagend. Het is iets wat veel voor komt bij mensen van onze leeftijd, dus maak je er niet te druk om. Ik hoop dat de onderzoeken je nog meer gerust zullen stellen. Succes in ieder geval!
! 
Amy77 schreef:Iets met een A
)Quellian schreef:Amy77 schreef:Iets met een A
Atriumfibrilleren? Ik heb last van boezemfibrilleren.
Vorig jaar ben ik na anderhalf jaar medicijngebruik (3 soorten) opgenomen voor ablatie. Het is bij EFO gebleven, omdat het zuurstofgehalte in mijn bloed te snel zakte tijdens de narcose. Ze hebben het wel getraceerd, maar hebben niets durven doen omdat ze bang waren dat ik niet meer uit de narcose zou komen. Na het extuberen ging ik niet zelfstandig adem halen en hebben ze me weer moeten intuberen.
Ik werd wakker met keelpijn (van die rot buizen) en 2 infuzen (in m'n hand en rechtop in m'n pols), helaas hebben ze dus niet geableerd en heel eigenlijk was ik er toen ook gewoon helemaal klaar mee. Heb nog ablatie overwogen met alleen een roesje, maar ben gewoon weer braaf medicijnen gaan slikken en gaan letten op genoeg slaap en gezond eten.
Begin dit jaar wilde ik stoppen met de medicijnen i.v.m. kinderwens en werd er gezegd dat ik die beslissing zelf moest nemen. Voor- en nadelen van beide werden besproken en ik ben ermee gestopt. Heb heel wat tegen het plafond gezeten, maar na het stoppen met de anticonceptiepil ging het al een stuk beter. In het hele prille begin van m'n zwangerschap heb ik wel weer paniek gehad, kreeg weer meer hormonen in m'n lijf en daar reageerde mijn hart behoorlijk heftig op.
Je hoeft je er niet voor te schamen, je mag er best angstig voor zijn
Pebblesther schreef:Wat apart zeg dat je een EFO onder narcose hebt gehad.
Bij ons op de afdeling gebeuren alleen ablaties onder plaatselijke verdoving. Alleen bij kleine kinderen of mensen die heeel angstig zijn willen ze het wel eens onder narcose doen. Maar dan moet je heel lang wachten tot er een keer een plaatsje vrij komt voor narcose want die plekjes zijn erg schaars en niet gebruikelijk.

Quellian schreef:Pebblesther schreef:Wat apart zeg dat je een EFO onder narcose hebt gehad.
Bij ons op de afdeling gebeuren alleen ablaties onder plaatselijke verdoving. Alleen bij kleine kinderen of mensen die heeel angstig zijn willen ze het wel eens onder narcose doen. Maar dan moet je heel lang wachten tot er een keer een plaatsje vrij komt voor narcose want die plekjes zijn erg schaars en niet gebruikelijk.
Ik heb mijn arts gezegd dat hij me overschatte op het gebied van 'niet meer kind zijn' en onderschatte op het gebied van angst en dat ie dan maar met eigen oren moest horen hoe hard ik kon schreeuwen
Nee hoor, heb gewoon gezegd dat het niet gebeurde en hij vond het nodig. Nou ja, dan zullen we beide voor een middenweg moeten gaan ;)

en dan dus dat tychardie erbij 
Wanja schreef:Bedoel je de AV-knoop? Die volgt namelijk de impulsen van de sinusknoop op. Dan heb je waarschijnlijk SVT's net als ik en dan waarschijnlijk een AV-nodale-re-entry-tachycardie. Oftewel een heel ingewikkeld woord voor een cirkeltachycardie in de boezems van je hart. Komt vaak voor bij jonge vrouwen en is onschuldig.