ga je terug naar de kapper als je haar niet goed zit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

ga je terug naar de kapper als je haar niet goed zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:06

Woensdag ben ik naar de kapper geweest, voor puntjes bijknippen, en laagjes + pony. Ik wilde eerst een rechte pony maar de kapster zei meteen dat dit me niet zou staan en dat ze wel een schuine zou knippen. :? Bovendien heeft ze nog een flink stuk van mn haar afgeknipt terwijl ik zei alleen de puntjes knippen. Nu vind ik dat laatste niet zo heel erg, misschien waren de punten inderdaad wel erg dood en was het gewoon nodig. :(:)
Maar toen ze de pony had geknipt zei ze dat ze hem tussen recht en schuin in had geknipt. Nu wist ik niet dat dit kon :? maar het zit echt voor geen meter. }:0 Ik kan hem niet recht én niet schuin maken!
Bovendien kreeg ik achteraf een giga klodder wax erin (ze had het erin gesmeerd voordat ik het door had, dus geen kans om stop te roepen :+ ) waardoor ik thuis meteen weer mn haren kon wassen, heb een hekel aan die vettige troep, ik leek wel een leeuw met een getoupeerde manenkam. :)ddd
Aangezien mn moeder de pony niet bij durft te knippen omdat we niet zien waar we moeten beginnen :)) heb ik toch maar de kapper gebeld, en ik mag het zometeen opnieuw laten knippen (door een andere kapster :(:) ).
Foto ter illustratie (dit is de rechte pony :Y) ):
Afbeelding

Wat doen jullie als je haar niet zit na het kapperbezoekje? In een staartje of met diadeem totdat het bij is gegroeid, zelf bij (laten) knippen of opnieuw de kapper bellen en terug? :Y)
Ik heb nog nooit de kapper gebeld omdat ik niet tevreden was maar ik kan hier echt niets mee.... :=

Blue_Eyes

Re: ga je terug naar de kapper als je haar niet goed zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:07

Ik laat de kapper even terugkomen (komt aan huis). Het is me echter bij deze kapster nog niet gebeurd :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:07

terug als je niet tevreden bent.....

pony hebbe ze zo bijgeknipt en meestal hoef hje er ook niet voor te dokken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:08

Ik zit met hetzelfde probleem nu. Zit ook nog te twijfelen of ik terug moet gaan (bij mij is het niet verkeerd geknipt, maar m'n krullen verdwijnen ineens na een dag)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:10

gewoon teruggaan, kappers zijn duur tegenwoordig en dan mag je toch ook verwachten dan het goed zit zoals jij dat wilt

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:11

Jeetje, ik haal uit jou kapsel niet echt een pony ;)

De laatste keer dat ik bij de kapper geweest ben in in februari geweest en die kapper had het ook goed verknalt haha het was zo beroerd dat het leek als of ik het zelf geknipt had. Ga altijd expres na de kinky kapper omdat die het beste en het leukst kunnen knippen, behalve de laatste keer dan.

Bij thuis komst heb ik gelijk een vriendin gebeld of ze er wat aan kon doen maar die durfde het niet want was bang het het te kort werd. Uiteindelijk heb ik zelf met de kappersschaar en snijmesding me haar gedaan haha en het zat nog ook.

Ik durfde niet terug te gaan omdat ik bang was dat ik zo boos zou worden haha Morgen ga ik ook na een andere kinky kapper;)

Heb zolang gewacht zodat het een beetje normaal kon groeie ;)
Laatst bijgewerkt door Vrouw2014 op 17-07-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:11

Rana schreef:
terug als je niet tevreden bent.....

pony hebbe ze zo bijgeknipt en meestal hoef hje er ook niet voor te dokken

zou ook niet goed zijn als je nog moet betalen als je terugkomt omdat je niet tevreden bent

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:14

Terug gaan! Zij moeten goede service leveren, je betaald er voor.

Ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan kappers, ze flikken het verdorie állemaal. Meer knippen als je aangeeft, rotzooi erin smeren waar je niet om gevraagd hebt (en waar je wél voor moet dokken) etc. etc.
Ik ga al jaren niet meer naar de kapper om te knippen. Moeders knipt (was ook kapster hoor, anders vertrouw ik dat ook niet!) en zij knipt ook echt alleen de hoeveelheid die ik aangeef.

Ga alleen tegenwoordig weer naar de kapper ivm het blonderen en verven, ik heb er nu zo'n motief in zitten dat ik dat niet zelf kan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:15

ik ga ook gewoon terug hoor, tis toch m,ijn kapsl en ik moet ermee lopen, niet de kappers ;)
(trouwens, tussen recht en schuin is gewoon schuin toch := ? schuin blijft schuin, onder welke hoek ook.. of ben ik nu zo blond dan : +)?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:16

mijn haar is een nachtmerrie voor iedere kapper geloof ik

tot nu toe nooit echt tevreden geweest
of scheef
kleuren heeft ook nooit lang gezeten
altijd eingelijk direct een halve meter er af willen halen
etc etc

nee hoor knip het gewoon lekker zelf ;)
ik kom niet meer voor mezelf bij een kapper binnen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:16

ik ga altijd naar dezelfde kapperszaak en vraag dan vaak ook nog om de kapster die mij het beste bevalt (al moet ik zeggen dat ze daar allemaal heel erg goed knippen)
het is een dure kapper (wassen, modelknippen en in model brengen met product kom ik uit op zo'n 35/40 euro) en als ik dan niet tevreden zou zijn ga ik echt wel terug.

laatst hadden ze me een nieuw model geknipt met een nieuwe techniek en toen zei de kapster zelf ook dat ik gewoon terug moest komen als ik niet tevreden was

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:22

Ik ga ook gewoon terug. Ze hebben me laatst echt scheef geknipt, ben gewoon terug gegaan en ze hebben het opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:36

Ik heb een vaste kapster maar laatst was ze op vakantie en mijn haar moest toch dringend geknipt worden. Toen heb ik het laten doen door een ander maar het zag er echt niet uit. :n

Mijn vaste kapster weet hoe ik het wil hebben; veel uitgedund en een beetje wild en nonchalant. Dat had ik allemaal gezegd maar ik kreeg me toch een truttig kapsel. :7 Twee dagen later teruggegaan, toen heeft ze het wat meer uitgedund maar het is nog steeds niet zoals ik het echt wil. Ik ga echter niet weer terug naar haar, ik wacht wel tot mijn vaste kapster terug is en dan laat ik het ook nooit meer door een ander knippen. ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:38

als je steeds weer terug gaat gaat er ook steeds meer af ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:40

Ik heb alleen ooit een gedoe gehad bij het kleuren. Ben toen teruggegaan, hebben ze het nog meer verpest. Toen ben ik naar een andere kapper gegaan, gevonden via internet (L'Oreal), waar ze mijn haar weer goed hebben gekregen.

Ik experimenteer niet meer, heb een fijne kapper, die precies weet wat ik wil en qua knippen, ik heb het toch lang en wat laagjes hier en daar, dat kan ze echt niets aan verpesten gelukkig.

Maar ik zou wel teruggaan, al hoewel het echt ligt aan wat er met het model fout is gegaan. Anders gewoon een staartje of zoiets in doen en lekker laten groeien...... Sterkte!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:42

nee!,
dan zoek ik echt een andere kapper, voordat ze het nog erger verpesten!
als een kapper mijn haar verkeerd knipt zie je mij er niet weer terug :P
niet dat ik vaak bij de kapper kom (om het jaar ofzo voor dode puntjes).
laatste keer heeft de kapper het helemaal RECHT afgeknipt onderaan, oeh wat baalde ik daarvan!
zegt ze ook nog doodleuk dat het wel weer ongelijk zou worden als ik weer dode puntjes zou hebben, tja!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:49

Ik ben juist blij als mijn kapper mijn lange haar aan de achterkant recht afknipt. :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:54

Kapsalon heeft ook de mogelijkheid om terug te komen! Dat is helemaal geen probleem, zien het zelfs als stukje service.
Zelfs als je haar nog te lang had gevonden, knippen ze dat nog kosteloos bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:55

rommulus schreef:

Nou in mijn geval mocht er zelfs nog meer af dan ze in 2 knipbeurten heeft gedaan. :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:55

Mijn kapper krult het altijd als ik zeg dat ik het steil wil...
Ben dus gister ook naar de kapper geweest, veel te kort. :\
Groeit wel weer aan.... Snel.... hoop ik.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:58

xxxdonja schreef:
Mijn kapper krult het altijd als ik zeg dat ik het steil wil...
Ben dus gister ook naar de kapper geweest, veel te kort. :\
Groeit wel weer aan.... Snel.... hoop ik.....

Ik zeg dan ook 10x dat ik er echt 2mm vanaf wil. ;)
En reken maar dat ik op let, want je ziet toch wat ze doen in de spiegel?
Ik ben ook panisch voor kappers die er teveel af halen. Ben juist zo blij met mijn lange haar.....

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:59

Ik zou teruggaan. Er zijn zelfs kapsalons waar ze het erbij zeggen. u mag binnen 2 weken terigkomen als het niet bevalt. Wel met bon uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:03

Ik denk dat mijn kapper beledigd zou zijn als ik NIET terug zou komen als ik niet tevreden was. Ik ga altijd naar dezelfde (en niet voor niets ;) ) en ik weet zeker dat 'ie zou balen als 'ie wist dat ik niet tevreden zou zijn.
Je moet 'leveranciers' de kans geven een klacht op te lossen vind ik. Teruggaan dus!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:03

RedPassion schreef:
rommulus schreef:

Nou in mijn geval mocht er zelfs nog meer af dan ze in 2 knipbeurten heeft gedaan. :+

ik geloof dat ik moord neigingen zou krijgen als ze bij de eerste knip beurd er al een cm of 20 af halen om er vervolgens om het weer recht te krijgen weer 20 cm afhalen

nee eerst vlink janken en dan komt de buks van zolder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:18

Haha Rommulus, maar bij mij mocht er wel 10 cm. af en er is in 2 knipbeurten hooguit 6 cm. vanaf gegaan. :D
Bij 2x 20 cm. zou ik kaal zijn. :+

Ik heb mijn haar liever te kort dan te lang (schouderlengte het liefst). Het is erg dik en zwaar en als het te lang is hangt het maar futloos langs mijn hoofd. Ik ben niet zo panisch voor die schaar, groeit wel weer aan denk ik dan. :D Maar ik kan er dus niet tegen als het truttig zit. ;)