Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
patos schreef:Tijdens mij co-schappen (met name Neurologie) hoor ik met name negatieve verhalen over 'kraken'. Met name omdat de meeste therapeuten problemen op geheel verkeerde wijze benaderen en de problemen alleen maar erger maken.
Cowgirl schreef:Ik heb een hele slechte ervaring bij een manueel therapeut, dat koste me 2 weken ziekenhuis.
Als ze me nu ook maar ff vastpakken krijg ik al de bibbers.
Ik doe nu een speciaal rugtrainings programma, ben al een jaar bezig en volgens mij heeft het wel geholpen. Ben nu bijna 4 maanden pijnvrij en dat na 6 jaar tobben met een kleine break van een maand of 7.
am13 schreef:patos schreef:Tijdens mij co-schappen (met name Neurologie) hoor ik met name negatieve verhalen over 'kraken'. Met name omdat de meeste therapeuten problemen op geheel verkeerde wijze benaderen en de problemen alleen maar erger maken.
Ik vind dit wel erg generaliserend en ongenuanceerd.
Vooral ook omdat je er de 'meeste therapeuten' in noemt.
Er zijn tig verschillende opleidingen en benaderingswijzen in deze branche die je eigenlijk helemaal niet met elkaar kunt vergelijken puur aan de hand van het woord 'kraken', wat ook niet de goede benaming is.
Het heet manipuleren en een goede manipulatie hoort helemaal niet per definitie te kraken.
Punt 1: Ik heb in 9 jaar bij ons in de praktijk nog niet meegemaakt dat mensen ALS GEVOLG VAN het manipuleren in het ziekenhuis terechtkomen.
DAT het soms gebeurt is op zich al erg genoeg (en ja, ook ik ken de verhalen), de vraag is in hoeveel van de gevallen de manipulatie hier debet aan was.
Punt 2: de gevallen DIE als gevolg van een manipulatie in het ziekenhuis terechtkwamen zullen waarschijnlijk bij de spreekwoordelijke 'rotte appels' in de beroepsgroep zijn geweest.
Ik denk niet dat dat representatief is voor de beroepsgroep, die iegenlijk ook veel te divers is om als 1 beroepsgroep te bezien.
Mensen die gekwalificeerd zijn om te manipuleren hebben over het algemeen een lange en zware opleiding doorgemaakt en zijn zich vaak ook heel goed bewust van de indicaties en CONTRA-indicaties.
Al met al dus weer een paar zeer ongenuanceerde uitspraken op bokt waardoor er weer praatjes in de wereld komen die niet goed onderbouwd zijn.