Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
) dit geeft erg veel rust en in overleg
) Zij denken niet aan de prevalentie van vroeggeboortes en laag geboorte gewicht. Er zijn talloze onderzoeken die laten zien dat ontwikkelingsproblemen en daaruit voortvloeiend probeelmgedrag (ja zelfs delequent gedrag!!) vele malen vaker voorkomen bij kinderen die te vroeg geboren zijn of een te laag geboortegewicht hebben.
Roken is voor jezelf al slecht, laat staan voor je ongeboren kindje! Iedereen weet dat het risico´s met zich meebrengt.
Iessie schreef:Mijn schoonzusje rookt ook stug door.
kindje wordt volgende week gehaald en als ze geboren is, is dat een maand te vroeg.
Ik vind het egoïstisch om te roken tijdens de zwangerschap, maar houd na enig aandringen en hopen op een reactie, wijselijk mn mond.Roken is voor jezelf al slecht, laat staan voor je ongeboren kindje! Iedereen weet dat het risico´s met zich meebrengt.
Goed van je dat jij niet meer rookt TS!
malita04 schreef:ben nu 18 wkn zwanger en ook erg verslaafd aan roken![]()
rookte altijd 1-1,5 pakje per dag,ben ook vanaf t moment
dat ik t wist gestopt met roken,maar was continu gestrest.![]()
dus rook nu 2-3 siga pw.(krijg nu vast heel bokt over me heen) dit geeft erg veel rust en in overleg
met de verlos die uiteindelijk ook zei dat dit een betere optie was
(aangezien dat stressen ook veel complicatie's kan veroorzaken)
zydeco schreef:Dit is een discussie welke nooit zal ophouden ...
Laat elkaar in de waarde en hou op met oordelen zou ik zeggen
Daarbij zou ik het niet leuk vinden dat ik besproken word op i net als ik hetzelf niet wist
Stel ik was zwanger en ik rookte dan was het eigen keus en als dan iemand aankwam met allerlei info van i net (ongeacht of het goedbedoeld is of niet ) kan je bij mij meteen vertrekken
Daarbij weet je niet wat de verloskundige voor advies heeft gegeven
Ik wil niet zeggen dat ik je punt niet snap maar als zij wil roken moet ze dat zelf weten
En daarbij zoiets bepaald een moeder zelf hoe cru ook , ieder heeft zijn eigen verantwoordelijk hierin
Hou de eer aan jezelf en doe wat jij denkt dat goed is voor je kind
Wat een ander doet is zijn / haar verantwoording
En zal zelf wel kunnen inschatten wat kan en niet en als ze dat niet kan maak het niet jouw probleem
Als we eens minder met elkaar gingen bemoeien .........
vanitymay schreef:Ik snap je punt wel hoor, maar als het kind wel degelijk gehandicapt ter wereld is gekomen is het wel opeens ene probleem van ons allemaal...Lees het kind heeft veel extra dure zorg nodig, het kind in kwestie slaat jouw kindje met grof geweld uit de zandbak, het kind wordt delequent en benadeelt daar anderen mee..En dan opeens op hart van nederland dat niemand begrip voor de moeder heeft en dat ze het zelf ook allemaal zo erg vind.
Kinderen opvoeden doe je nooit alleen en is de verantwoordelijkheid van de hele gemeenschap! Waarom dan niet al ingrijpen op een punt dat je er daadwerkelijk nog iets aan kan veranderen ipv achteraf?

Citaat:Sla je nu niet een béétje door?
Een laag geboortegewicht is aangetoond als gevolg van roken tijdens de zwangerschap. Een huilbaby ook, ivm het afkicken. Voor de rest zijn nog steeds geen wetenschappelijke feiten op tafel. Het is te makkelijk om al het 'onverklaarbare' op roken te gooien.
vanitymay schreef:Ik kan je verzekeren dat er heel veel onderzoeken liggen die allemaal eenduidig zijn in de samenhang tussen gedrags en ontwikkelingsproblemen en laag geboortegewicht!! hoef je niet heel lang naar te zoeken
Quellian schreef:vanitymay schreef:Ik kan je verzekeren dat er heel veel onderzoeken liggen die allemaal eenduidig zijn in de samenhang tussen gedrags en ontwikkelingsproblemen en laag geboortegewicht!! hoef je niet heel lang naar te zoeken
Laat me die uitslagen maar eens lezen, dan kan ik het overwegen. Ook zo sneu voor het kind als het een moordenaar wordt en het allemaal mijn schuld is omdat ik gerookt heb he