shampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:28

ik heb tot nu toe vele shampoo's geprobeerd maar nog niet echt de juiste gevonden.

als ik mijn haar gewassen heb en ik fohn het niet dan is het een pluizenbol.
nu doe ik als het gewassen is een er een beetje bodylotion in en fohn het dan
en merk dat het dan iets beter zit maar moet dan meestal nog wel met de stijltang
eroverheen gaan.

maar ik zoek dus eigenlijk een shampoo waar je haar gewoon lkkr glad van word en niet zo gaat pluizen.
ik verf me haar wel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:31

Probeer eens het frizz ease serum van John frieda :)
Prijzig, maar werkt wel en je doet er een hele tijd mee. Pluizig haar is meestal ook gewoon aanleg, maar met goede producten kun je het enigszins onder controle houden :j Met dat serum kom je iig een heel eind!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:32

Pantene is ook super voor pluishaar, de groene. Die maakt je haar glad.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:34

Kerastase lijn van Loreal heeft hele fijne shampoo's :) http://hairloss1.introweb.nl/cgi-bin/ha ... talog/1062 Ook speciaal voor krullen. Gebruik zelf de KERASTASE BAIN AGE RECHARGE en het is echt superfijne shampoo (met andere shampoo's gaat mijn stijle haar enorm pluizen en ben ik net een heks.. :+ )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:35

bodylotion in je haar? word het daar niet heel erg smerig/vet van?

ik vind dat glans serum van andrelon wel erg fijn.. helpt ook goed tegen pluizen.
heb je al geprobeerd je haar regelmatig (2 keer per week, zo nodig vaker) met een maskertje te behandelen? dat kan ook nog wel eens helpen!
enne, fohnen en stijlen maakt je haar droooooog helemaal als je t ook nog eens verft dus op den duur ver-erger je je probleem daar alleen maar mee.

oh enne, nog een tipje, haarmaskers en cremespoeling enz gewoon lekker lang (kwartier, als t kan langer) in laten trekken, dat helpt bij mij ook erg goed..

en wat ik nog steeds een wondermiddeltje vind...bij bepaalde haarverf van loreal (van deze lijn:http://www.drogisterij.net/producten/129x129/3238536_1_Loreal_Paris_Recital_6_23_Parelmoer_L_br.jpg ) zit zon tube met creme voor na t verven...dat is echt wonder middel voor je haar...daar wordt het zoooo zacht van..helaas heb ik t nog nergens 'los' kunnen kopen/ontdekken maar alleen in die verf verpakkingen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:39

Marieke_K schreef:
Kerastase lijn van Loreal heeft hele fijne shampoo's :) http://hairloss1.introweb.nl/cgi-bin/ha ... talog/1062 Ook speciaal voor krullen. Gebruik zelf de KERASTASE BAIN AGE RECHARGE en het is echt superfijne shampoo (met andere shampoo's gaat mijn stijle haar enorm pluizen en ben ik net een heks.. :+ )

Ja dit is goed spul maar bijna 10 x zo duur als Pantene. :D

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:44

Ik zou naar een kapperswinkel gaan en daar om een shampoo gaan. Je merkt echt verschil. Die shampoos in de winkel ben ik niet zo over te spreken. De shampoo bij de kapper is wel wat duurder, maar je doet er in verhouding ook langer mee. Het is je geld waard. Ik heb zelf de kappersshampoo van Landol.

Iris_B

Re: shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:53

Inderdaad naar een kapperswinkel, al zijn die shampoos vaak wel gigantisch duur.
Ik gebruik zelf herbal esscenses, vind ik persoonlijk echt een fijne shampoo.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:55

van een kennis van mij die kapster is heb ik altijd geleerd dat je shampoo weinig uitmaakt maar dt het gaat om de conditioner die je er na er in smeert. zij had zelf ook altijd cheap-o shamooo maar wel goede conditoner. werkt bij mij ook prima.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:58

Ik heb goede ervaringen met Gliss Kur van Schwarzkopf.

Eerst was ik mijn haar gewoon met Schwarzkopf shampoo voor elke dag. Daarna doe ik er Gliss Kur in, laat het even een minuut of wat zitten en dan spoel ik het uit. Mijn haar droogt echt een stuk minder pluizig op (en föhnen moet ik idd ook niet doen, wordt het alleen maar erger van).

Potje Gliss Kur kost 8-9 euro, maar ik doe er zeker een half jaar mee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:04

ik gebruik altijd na het wassen (shampoo maakt dan weinig uit)
tigi smoothing lusterizer....super spul, ik koop het altijd bij de kapper, wel prijzig zo rond de 26 euro maar je doet er erg lang mee
je haar word super glad, je kunt er zo doorkammen.
Het is beschermd tegen de warmte van de fohn en stijltang
en als extraatje zit er wat glans in waardoor je haar supermooi gaan glanzen...
ik kan niet meer zonder...een echte aanrader

http://www.feelunique.com/p/TIGI-S-Fact ... 200ml.html

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:31

Bodylotion in je haar lijkt me erg slecht!
Ik heb de shampoo van de kapper gebruikt; kerasine, erg fijn spul.
Nu gebruik ik L'oreal voor gekleurd haar met cremespoeling.
John Freida heeft ook een goede lijn.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:40

Idd, geen bodylotion in je haar doen! spreekt uit ervaring :o

Ik ben lid van 'Het krullenforum' en ik heb daar laatst tips gevraagd om pluis te verminderen.
Ik kreeg toen als reactie om alleen wat gel in mijn haar te doen en niet al die andere troep (wax en cremes ed) en ik moet zeggen, het zit nu wel iets beter dan dat ik er veel in doe! Scheelt nog geld ook! :P

Persoonlijk ben ik van mening dat het niet zo heel veel uit maakt wat voor shampoo je gebruikt, dat is bij mij teminste het geval. Duur of goedkoop, goed merk of eigen merk van de winkel, bij mij is er geen verschil zichtbaar of voelbaar. Maar misschien werkt dat bij andere mensen anders. :)

Mijn tip is dus; Niet te veel shampoo, creme spoeling, conditioner en spul om het in model te brengen erin doen. En niet te veel stijlen / fohnen!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:50

Bodylotion :n
Olijfolie! :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:51

Olijfolie maakt je haar ook erg vettig heb ik gehoord en is ook niet nodig als je een goede shampoo en vooral ook cremespoeling hebt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:55

Karin schreef:
Ik heb goede ervaringen met Gliss Kur van Schwarzkopf.

Eerst was ik mijn haar gewoon met Schwarzkopf shampoo voor elke dag. Daarna doe ik er Gliss Kur in, laat het even een minuut of wat zitten en dan spoel ik het uit. Mijn haar droogt echt een stuk minder pluizig op (en föhnen moet ik idd ook niet doen, wordt het alleen maar erger van).

Potje Gliss Kur kost 8-9 euro, maar ik doe er zeker een half jaar mee.

Ik heb z'n potje voor 2,5 euro.
Bij z'n op = op winkeltje.

Staan alleen buitenlandse tekst op, maar dat werkt echt super.

En misschien een hele rare.
Maar ik gebruik ook conditener Andrelon perfect krul.

Dat is eigenlijk bedoeld voor krullen...
Maar dat maakt je haar super glad en niet pluizig.
Ik heb dus ook enorm pluis haar.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:29

Head and shoulders werkt bij mij echt perfect :j
Het pluist veel minder. En ik heb echt pluishaar van mezelf :=

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:36

Andrelon werkt voor mij en mijn moeder echt heel goed! Ik heb enorm veel krullen en het pluist echt erg en om de dag met dat spul wassen dus shampoo en haar verzachter en het is heerlijk zacht en net zoals bij mijn moeder ;)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:39

Aranel schreef:
Probeer eens het frizz ease serum van John frieda :)
Prijzig, maar werkt wel en je doet er een hele tijd mee. Pluizig haar is meestal ook gewoon aanleg, maar met goede producten kun je het enigszins onder controle houden :j Met dat serum kom je iig een heel eind!

:))

Ik heb ook ontzettend pluizig, dik, (vervelend) haar. Heb ook van alles!!! (echt alles, geloof me) geprobeert om het enigzins onder controle te houden. Vaak vond ik producten die het wel aardig deden.. maar die stylde mijn haar ook gelijk.. met andere woorden, dan moest ik het in een model doen, dat spul erin, en dan heel de dag zo laten zitten.. En dat is dan net niet wat ik wil. Ik wil mijn haar 100 keer op een dag anders doen, mijn haar moet gewoon niet zo pluizig zijn!!
Nu wordt mijn haar totaal niet snel vet.. ik smeer vet met kilo's tegelijk erin eigenlijk..
Ik zou zeggen.. als goedkope oplossing moet je kokosvet gebruiken.. Echter niet doen als je haar snel vet wordt, want dan ziet het er juist onverzorgt uit vind ik. Kokosvet kun je gewoon bij iedere drogist kopen. Bijvoorbeeld van Palmer's. Rond de 5,- euro.

Het beste spul ever voor pluizig haar.. het beste dat ik tot nu toe gevonden heb.. is dat Serum van John Frieda! Er zijn 2 varianten zelfs. 1 die je kan gebruiken voor stylen/fohnen.. maar aangezien je iets zoekt, juist zodat je dat niet hoeft te doen.. zou ik echt de normale versie van dat serum gebruiken.. Ideaal!!

Verder gebruik ik de shampoo en de conditioner van John Frieda.. Ik gebruik de stijl lijn.. die het haar 'controleert'.

Als je het wilt gaan kopen, moet je even de reclames van de drogisten in de gaten houden, want het is vaak! in de aanbieding. Voor het serum betaal je normaal 13,- ongeveer, en voor de shampoo/conditioner ongeveer 8,- per stuk. In de aanbieding is alles rond de 7,-!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:10

Bodylotion is een no-go, echt zo slecht. :n

John Frieda is inderdaad een goeie aanrader, maar verder zweeer ik bij de toch wel betaalbare Herbal Essences. :+:
Ook de conditioner en haarmaskers ervan zijn echt superfijn!

Maar ik heb verder geen pluizig haar, juist heel makkelijk haar.
Succes ermee!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:11

Herbal essences is inderdaad erg fijn! En diamond gloss van Nivea is al helemaal super, ik heb veel minder last van pluishaar als ik diamond gloss gebruik.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:04

gewoon die andrelon glans niet met die bruine etiket maar met die roze paarsige etiket daar staat ook glans op en dan daarna een paar druppeltjes andrelon serum olie in je hand en voala je haar ziet er weer stralend uit ;)

maar pas op want je kan zoals op de reclame er rare dingen van gaan doen zoals in je blote billentjes over t voetbalveld rennen :+

maar t helpt echt goed en is niet zo gek duur, heel vaak hebben ze t trouwens in de aanbieding bij de etos 8-)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:08

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:23

Syoss is wel van Schwarzkopf, maar het is net wat 'exclusiever' dan het standaard Schwarzkopf-assortiment dat je in de supermarkt of bij de drogist koopt.

Ik vermoed dan ook dat je Syoss via je kapper of via internet moet aanschaffen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:25

Syoss is gewoon bij de kruitvat en AH te koop!