Lenzen en make-up.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Lenzen en make-up.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:50

Hoi,
Ik heb sinds een week of twee een lens(1 ja :+ ). De opticien heeft gezecht dat ik wel make-up mocht dragen, maar alleen olievrije. Nou ben ik op zoek gegaan naar olievrije make-up. Ik heb enkele merken gevonden die hier op bokt als olievrij bestempeld worden, tóch olie bevatten.
Dus: Wie weet een merk dat je kunt dragen met zachte lenzen en het liefst ook nog een beetje betaalbaar is?
Groetjes Saskia.

Oliebeer

Re: Lenzen en make-up.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:53

ik heb ook zachte lenzen en nog nooit gehoord van olievrije make-up. Gewoon opdoen hoor, alleen even oppassen dat de mascara enzo niet aan je lenzen komt. En anders gewoon goed eraf spoelen en hopla. Niet zo moeiljk doen hoor, die dingen kunnen meer aan dan je denkt :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:54

Heb je speciale zachte lenzen? Want ik heb ook zachte lenzen en mag van m'n opticien gewoon normale make-up dragen.. Als je goed je ogen schoonmaakt en je lenzen goed schoonmaakt is het volgens mij niet zo'n probleem?

Maargoed ik heb even gegoogled en ik kom op Living Nature als merk zonder olie.. is dat wat?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:54

Ik heb ook lenzen en gebruik gewoon alles :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:56

heb je harde of zachte lenzen?

Ik heb nachtlenzen (voorde mensen onder ons die het niet weten: die doe je 's nachts in en je ziet overdag), en ik doe gewoon overdga make-up op..best logisch, maar aan gezien k zo lui als een varkentje ben haal ik het er nooit af... dus komt vaak zat op mn lens, gewoon even afspeolen en weg is d emake up dus olievrije hoeft niet perse hoor, maar je kunt wel beter eerst je lens in doen en daarna je make up op

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:00

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb geen speciale lenzen ofzo..
Living nature had ik ook gevonden, maar op een andere site had ik gevonden dat er wél olie inzat..
Maar als het bij jullie altijd goed gaat, kan ik het ook wel proberen dacht ik zo. Mascara droeg ik wel gewoon, maar ik wil ook wel graag oogpotlood op eigenlijk. Als ik jullie reacties zo lees, doe ik morgen gewoon weer oogpotlood op. Ik kijk wel hoe het gaat!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:30

Bij mijn opticien verkopen ze make-up die speciaal is voor mensen met lenzen.
Ik had erg vaak last van make-up vlekken op mijn lenzen, maar sinds ik van dat merk oogpotlood gebruik is het een stuk minder. :) Ook hebben ze mascara, maar die is geen waterproof en gebruik ik dus niet.

Ik weet niet of je het ook ergens anders kunt kopen, maar het merk is: Eye care cosmetics.

Edit: http://www.toffoptiek.nl/shop/?p=productsList&iPage=1

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:13

De duurdere merken gaat eigenlijk altijd goed met lenzen. Om de 3 a 4 maanden nieuwe mascara heb je wel nodig omdat anders je mascara een grote bactieriekolonie is en gaat klonteren. Pas wel op met oogpotlood aan de binnenkant van je wimperrand opdoen, dat geeft vaak irritatie.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:16

Ik heb ook lenzen en eigenlijk nooit ergens last van..
Oogpotlood e.d. ook niet..
Dus gewoon even proberen..!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:57

Het enige wat ik met mijn lenzen niet op mocht doen was waterproof mascara en inderdaad oogpotlood op de binnenste rand van je ooglid. En geen make-up remover met olie!! Dat was het allerbelangrijkste, dat laat een filmpje op je oog achter wat slecht is voor de lens. Helaas voor mij, want mijn ogen kunnen niet tegen reiniginglotion...

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:59

Ik mag gewoon alles op van mijn opticien. :)

Mij was ook geadviseerd om geen waterproofmascara op te doen, maar van gewone gaan mijn ogen/lenzen ontsteken. Dit omdat ik regelmatig last heb van tranende ogen, waardoor de mascara in mijn ogen komt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:09

Hermelijn schreef:
Het enige wat ik met mijn lenzen niet op mocht doen was waterproof mascara en inderdaad oogpotlood op de binnenste rand van je ooglid. En geen make-up remover met olie!! Dat was het allerbelangrijkste, dat laat een filmpje op je oog achter wat slecht is voor de lens. Helaas voor mij, want mijn ogen kunnen niet tegen reiniginglotion...

Remover op oliebasis is emulgerend en dan kan het wel. Heel veel mensen gebruiken baby olie etc. om make up te verwijderen en dat geeft hele vervelende ontstekingen en oogproblemen. Nooit oogmake up verwijderen met je lenzen in, dan kan kan er bijna niets fout gaan mits je een goed product gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:15

Ik heb al járen lenzen. (Alles gehad : van hard tot zacht tot nacht ;) )
Inmiddels heb ik weer zachte lenzen, die je iedere 2 weken moet vervangen.
Er is wel tegen mij gezegd 'Let op met make-up' (niet dat de klodders mascara/eyeliner achter je lens gaan zitten).
Maar ik koop gewoon make-up die ik zelf will. Of dat nou waterproof is of niet, van een duur merk of juist heel goedkoop.

Beter zorg je gewoon dat je dagelijks je lenzenhoudertje voorziet van nieuw vloeistof ;)
Het gaat gewoon met name om de bacteriën die anders in overloed ontstaan.

Mijn make up haal ik er altijd af met speciale reiningingsdoekjes (gewoon te halen bij een Supermarkt, Action of Drogisterij) :
Die van Dèrlon of Onyx.

Zelf gebruik ik nooit vettige/olie-achtige reiningingsflesjes of doekjes.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:18

mn ma heeft al jaren lenzen (harde en zachte gehad en heeft zich gewoon opgemaakt altijd met dat wat zij fijn vond ;) keek niet naar wat er in zat of niet... ze heeft nooit ergens last van gehad! sowieso je maakt je niet op IN je oog maar eromheen! (miss heeft hij het gezegt omdat je het randje boven je onderwimpers doet kleuren (je ogen lijken dan btw kleiner en jee ziet er tranerig uit vaak) zie t vaker bij meisjes...

zo niet dan zie ik het probleem niet... ;)

zj haalt overgins de make up eraf met de reinigings melk en tonic van de aldi/lidle of slecker of hoe heet die winkel nog eens

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 14:01

Bedankt voor de antwoorden allemaa!
Ik denk dat ik het uit ga proberen als ik mijn lenzen moet vervangen(ik heb maandlenzen). Heb het vandaag toch maar niet gedaan. Als ik ze daarna toch weggooi, kan ik het net zo goed dan proberen!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:12

daniella74 schreef:
Remover op oliebasis is emulgerend en dan kan het wel. Heel veel mensen gebruiken baby olie etc. om make up te verwijderen en dat geeft hele vervelende ontstekingen en oogproblemen. Nooit oogmake up verwijderen met je lenzen in, dan kan kan er bijna niets fout gaan mits je een goed product gebruikt.

Ik gebruik altijd van die watjes met olie, maar die mocht ik toch niet gebruiken van mijn opticien... maar ik had zachte lenzen, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:23

Ik draag ook zachte lenzen, draag gewoon alle make-up. Verder zorgen dat je ze goed schoonmaakt en dat er geen mascara of oogpotlood tegen je lens aankomt.
Om make-up te verwijderen gebruik ik van die reinigingsdoekjes, heb niet het idee dat die olie-achtig zijn. Werkt bij mij altijd goed, nergens last van.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:57

ik heb ook zachte lenzen en gebruik ook gewoon make-up!
heb er nooit last van of zo. als ik met de mascara tegen me lens aan kom knipper ik een paar keer, en dan is het weg! dus gaat vast wel!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:59

Ik heb ook lenzen en smeer alles op m'n ogen.. nog nooit gehoord dit :? ... Zou gewoon lekker je normale make up gebruiken, zonde van je geld, als je speciale make-up gaan kopen!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:17

Ik heb zelf zachte maandlenzen, ik draag gewoon waterproof mascara, van goedkope en dure merken. Ook oogschaduw is geen enkel probleem. Als ik knoei met mascara rond m'n oog dan haal ik dit weg met een wattenstaafje met reinigingsmelk, en het eraf halen doe ik of met van die olie doekjes speciaal voor oog make up, maar het gaat eigenlijk nog makkelijker met gewone reinigingsdoekjes voor je gezicht. Ik heb bij de paarden met vuil overigens ook nooit problemen met m'n lenzen !! Hoe doen jullie het trouwens met zwemmen ? Ik durf ze dan niet in te houden, maar ik heb -3.75 en -4 dus ik zie geen steek zonder !! :+ Dan heb ik wel m'n bril bij me maar die doe ik af met zwemmen. Het gaat nog net goed met zwemmen zonder bril of lenzen, maar ik zie echt weinig... Heeeel irritant !! :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 02:12

Maxielover... ik heb ook die -sterkte en ik zie inderdaad ook bar weinig zonder :o .. Ik heb met zwemmen wel mijn lenzen in, anders zie ik gewoon helemaal niks B-) . Mijn brillenglazen hebben nog mijn oude sterkte, dus dat moet ernstig aangepast worden.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 02:15

Ik heb al jaren lenzen en draag gewoon make-up hoor.
Ook nog nooit van gehoord dat het olievrij moet zijn.
En met zwemmen hou ik mijn lensen ook gewoon in alleen moet je wel uitkijken als je met je hoofd onder water gaat dat dan je lens er niet uitspoelt, mijn lenzen blijven altijd zitten met zwemmen.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:58

Ik heb altijd mascara op, maar krijg last van mijn ogen als ik met eyeliner doe op mijn binnenste ooglid... Erg vervelend, dus ik draag nu alleen mascara. Misschien dat die speciale make-up voor lezen wat voor mij is. Zal het er eens met mijn opticien over hebben! :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:11

Hermelijn schreef:
daniella74 schreef:

Ik gebruik altijd van die watjes met olie, maar die mocht ik toch niet gebruiken van mijn opticien... maar ik had zachte lenzen, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

Zouden gewoon moeten kunnen hoor. Opticiens kunnen er soms heel moeilijk over doen terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Mijn eerste opticien was ook echt heel extreem anti make up en alle andere die ik daarna kreeg vonden het prima dat ik make up droeg en het hele verbod grote onzin. Je moet voor jezelf nu gaan ervaren wat wel en niet kan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:23

Op de een of andere manier kan ik nu steeds m'n lenzen niet meer verdragen als ik ze een paar dagen in heb. Heb zelf het idee dat het misschien met de pollen in de lucht te maken heeft of iets, maar geen idee of dat in m'n hoofd zit of dat het echt zo is ;) Ik ga maar weer gewoon over op brillen, denk ik.