Huh, mijn ogen verkleuren!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Huh, mijn ogen verkleuren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:14

Ik weet dat de oogkleur van een klein kind in het 1e of 2e levensjaar kan verkleuren van blauw naar groen/grijs of bruin. Ik ben geboren met blauwe ogen, niks bijzonders maar nu verkleuren ze opeens! En nee, dat komt niet door verschillende lichtinvallen :)* Want eigenlijk is het niet mijn oog zelf die verkleurd, maar er komt een donkerblauwrandje om het blauwe heen. *even foto zoeken*

Afbeelding Edit: Even anders foto gedaan, op deze zie je blauwe rand niet...maar zo waren mn ogen dus. Ik zoek even op internet of ik zo'n foto van oog kan vinden die ik bedoel.

Het is links bovenaan begonnen en verspreid nu om mijn oog heen, elke dag meer en bij beide ogen. Ik heb geen last van mijn ogen, er is tot zo ver ik weet niks ingekomen en zie alles nog prima. Enig idee hoe dit kan?
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 07-07-09 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Huh, mijn ogen verkleuren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:16

Mss een iets minder bewerkte foto plaatsen, deze vind ik vrij lastig te beoordelen komt erg nep over weet niet wat echt is :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:16

Raar,maar het zal niets ergs zijn,maar misschien vind je wel wat op Google hierover?, maar ik vind het wel mooi! :D
Laatst bijgewerkt door Liesjeloef op 07-07-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:20

en misschien ook een before foto?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:22

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:50

Mijn ogen verkleuren helaas ook.
Ik heb altijd lichtblauwe ogen gehad met een haast onzichtbare bruine rand op de iris.
Die bruine rand is nu zo groot dat het blauwe amper te zien is.

Enkel als ik huil zijn mijn ogen weer lichtblauw :P

Dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken!!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:17

Mijn ogen verkleuren ook :)
De ene keer zijn ze lichtbruin met groen en een dag later kan het groene in ene wat grijzig zijn. En zo nu en dan gaan ze weer richting donkerbruin :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:20

Nee hoor is helemaal niet raar. Ik had grijze ogen, en vanaf mijn 25 ste levensjaar heb ik opeens groengrijze ogen met om de pupil een oranje cirkel, eigenlijk ben ik er best tevreden mee, want bijna niemand heeft dit :Y) :D Ik mankeer niks aan mijn ogen, het zit in je genen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:22

Een vriendin van me heeft ook verschillende kleuren inderdaad :j

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:22

_Cassandra_ schreef:
De ene keer zijn ze lichtbruin met groen en een dag later kan het groene in ene wat grijzig zijn. En zo nu en dan gaan ze weer richting donkerbruin :)

Mijn oogkleur veranderd niet maar dat randje dat er omheen zit. Heb geen idee hoe het heet :+ De buitenste ring om je oog zeg maar, sommige hebben het, andere niet en ik krijg het nu dus opeens.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:24

Mijn mans ogen en die van mijn zoon verkleuren van blauw/grijs naar groen en weer terug.
Soms ligt het aan hun stemming, soms aan bepaalde kleuren kleren/licht en soms is het onbekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:27

Ik heb met name in de puberteit verkleurende ogen gehad, nu zijn ze al jaren hetzelfde. Maar volgens mij is het niet abnormaal :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:29

Uthrick schreef:
_Cassandra_ schreef:

Mijn oogkleur veranderd niet maar dat randje dat er omheen zit. Heb geen idee hoe het heet :+ De buitenste ring om je oog zeg maar, sommige hebben het, andere niet en ik krijg het nu dus opeens.....

ik heb ook zo'n rand
wees er blij mee ik vind het erg mooi :D
heb groenige/blauw/grijs ogen en rand is mooi blauw ziet er erg mooi uit ;)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:30

Wat raar, dit hoort biologisch niet te kunnen.
Achja, er zijn altijd uitzonderingen in de natuur,
mijn ogen zijn altijd hetzelfde gebleven.
:=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:31

Mijn oogkleur verschilt ook per dag, maar de basis is altijd groen. Soms heb ik zelfs bruine ogen of hele gele, en ook wel eens blauwe. Maar altijd zie je nog wel een zweempje groen erdoorheen. Niks om je druk over te maken (althans, doe ik niet :') ) heb er wel voorbeeldfoto's van. Ik vind het eigenlijk wel leuk, het is wat variatie. :))
Zo'n rand heb ik trouwens ook niet altijd, de ene keer wel en de andere keer niet. Meestal is ie donkergroen. Ik heb soms ook "vlekjes" in mijn iris, bruin.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-07-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:32

Dit is een hele andere foto dan gister die imo erg onnatuurlijk overkwam en mij deed verbazen, aan dit oog zie ik niets abnormaals, veel mensen hebben zulke ogen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:32

Welke foto stond er gister? Ben wel benieuwd nu. :P

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:39

Ik heb wel eens het idee dat mijn ogen in de zomer een andere kleur hebben, wat feller blauw ofzo. En ik ken een jongen met normaal blauwe ogen wiens ogen heel lichtblauw worden als hij dronken is. En nee, ik ben dan niet zelf ook zo dronken dat ik het me inbeeld ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:44

Je ogen kunnen ook van kleur lijken te veranderen na mate je pupillen groter of kleiner zijn.
Ik heb ook welleens heel raar voor de spiegel staan kijken, maar was tot de conclusie gekomen
dat het kwam omdat mijn pupillen onwijs groot stonden.
De buitenste rand is dan lichter of donkerder, waardoor het zo lijkt.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:51

Volgens mij hebben heel veel mensen dit. Mijn ogen veranderen ook steeds dan vooral van groen naar een felle lichte groen en weer terug. Kan aan van alles liggen, licht inval, kleur van kleren/make up, maar heeft denk ik ook met je hormonen/emoties te maken. Ach leuk toch lekker afwisselend.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:00

Het lijkt idd met je emoties te maken te hebben, maar ik weet niet of dat kan? Als ik echt heel boos, verdrietig of blij ben dan krijg ik om mijn pupil aan de binnenkant van mijn oog een bruine rand die er normaal niet zit. Het gebeurt niet heel vaak, maar het lijkt daar mee te maken te hebben.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:02

Ik heb 't ook, maar dan extreem.
De ene keer heb ik groene ogen, de andere keer lijken ze meer blauw, of grijs.
Heel vreemd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:05

Fiffill schreef:
Welke foto stond er gister? Ben wel benieuwd nu. :P

Waren ogen met een kleur die je alleen maar in mooie blaadjes ziet staan :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:16

Ahh zo Chiqa. Nou er zijn mensen met zulke ogen hoor. :P Ik vind die van mezelf ook best mooi (af en toe, niet als ze saai grijzig zijn ofzo :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:17

Ja okay maar aan deze foto kon iedereen zien dat het geen natuurlijke kleur was. En wat ik nu zie ziet er heel anders uit (Natuurlijker) en blauw, die van die foto waren zeegroen.