Uit mijn moedervlek groeit een zwarte haar, ik heb deze eruit getrokken maar hij komt weer terug. Ik had gehoord dat dit huidkanker kan zijn, weet iemand hier meer van?
Groetjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

is er niets aan de hand 

Maar ik houd alles voor de zekerheid wel in de gaten.
Nickeltje schreef:Kaatje64 schreef:Je kunt ook naar de dermatoloog gaan. Die kan het dan verwijderen. Dit hebben ze bij mijn zoon ook gedaan en het is echt heel mooi geworden
Maar om naar een dermatoloog te kunnen gaan, heb je wel een verwijzing van de huisarts nodig.

LindyH schreef:Kaatje64 schreef:Je kunt ook naar de dermatoloog gaan. Die kan het dan verwijderen. Dit hebben ze bij mijn zoon ook gedaan en het is echt heel mooi geworden
Weet jij of dat vergoed wordt, ook als het om cosmetische redenen is?
En zo niet... Hoeveel kost zoiets?
Mireille schreef:Een moedervlek verwijderen is niet cosmetisch. Er is een kans dat een vlek uitgroeit tot een melanoom en dat laten verwijderen valt absoluut niet binnen cosmetische handelingen, gezien ze echt verwijderd moeten worden. Het zal dan ook gewoon vergoed worden.
Citaat:Een moedervlek verwijderen is niet cosmetisch. Er is een kans dat een vlek uitgroeit tot een melanoom en dat laten verwijderen valt absoluut niet binnen cosmetische handelingen, gezien ze echt verwijderd moeten worden. Het zal dan ook gewoon vergoed worden.
Mireille schreef:Als je er prettiger bij voelt als het weg is halen ze het ook weg. Niet alleen als de artsen verdenkingen hebben. Maar wanneer het voorkomt in de familie en het vlekje ziet er wat apart uit dan halen ze het liever direct weg.
Of het mooi wordt na het weghalen vind ik in dat geval van mindere zorg. Als je de vlek weg wilt laten halen omdat je de vlek niet mooi vind dan is dat wat anders. Maar als je een moedervlek niet mooi vind dan wil dat, neem ik aan, in de meeste gevallen zeggen dat het bijvoorbeeld een grote, donkere of iets opliggende vlek is. Die kun je sowieso weg laten halen omdat je kans hebt dat je de vlek perongeluk openhaalt. Ook is het niet goed als je jeuk aan een vlek hebt. Ook dat is reden om er een weg te laten halen.