Geen honger meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Geen honger meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 11:10

Ik ben zo iemand die eet als ze zich verveeld :+ , maar sinds ongeveer een week heb ik totaal geen honger meer.
Normaal eet ik 's ochtends als ik uit bed kom meteen twee boterhammen, maar daar moet ik nu niet aan denken.
Ook eet ik overdag weinig in tegenstelling tot mijn normale eetpatroon :o Zou dit kunnen komen door de hitte?

Ik blijf wel veel drinken trouwens, daar probeer ik echt goed op te letten.

Anoniem

Re: Geen honger meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:12

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb dat altijd met warmte, dan eet ik bijna niets meer.

Ik dwing mezelf om toch wel wat te eten om te zorgen dat ik niet als een gek ga afvallen, maar met plezier doe ik het ook niet.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:14

Hoi hoi,

Ik heb precies hetzelfde,bij mij komt het idd door de hitte..
Gaat geen hap meer in(normaal snoep en eet ik me helemaal bol ;)),nu het weer een beetje begint aftekoelen gaat het wel al meteen weer wat beter erin...
Drinken doe ik overigens ook nog gewoon,misschien wel zelfs wat meer als normaal ... ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:15

Hier nog één: ik heb met dit weer ook moeite om aan eten te denken, voor mij heeft het zeker met de warmte te maken. Ik probeer wel gewoon te eten, maar over het algemeen is het minder (en minder zwaar) dan normaal.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:15

Kan best door de warmte komen. Mij smaakt het eten op het ogenblik ook niet. Maar ik probeer toch alle maaltijden wat te eten. En inderdaad genoeg drinken. Maar het wordt de komende dagen gelukkig een beetje frisser.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:16

Hier ook ! Het komt toch echt door de hitte,
als het koud is verbrand je ook meer omdat je dan je lichaam op tempratuur moet houden. Ik eet ook haast niets meer hoor

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 11:17

Wat een reacties! Ik was al bang dat het aan mij lag :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:18

Ja, dat is normaal, ik heb er ook last van :j
Als je eet en je voedsel verteert, genereert je lichaam warmte. En dat heb je nu juist niet echt nodig met weer zoals dit. Probeer toch te blijven eten, vooral je zout en vochtgehalte moet op peil blijven. Door te zweten verlies je namelijk veel zout (en andere kostbare mineralen) en door alleen (water) te drinken compenseer je dat niet. Blijf dus eten :j

Wat ik zelf met warm weer wel lekker vind is licht verteerbare dingen zoals soep en salade.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:19

Het ergste is nog , als het zo warm is en je moet aan je aardappels met groente en vlees. Dat krijg ik dan echt niet weg :P!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:23

Ik heb daar ook last van.. Maar dat is wel heel raar, want normaal met deze warmte eet ik als een gek! Het enige wat ik naar binnen krijg is salades en overdag wel een aantal broodjes, maar daar kan ik niet op leven.. Bij het idee dat ik vanavond weer warm moet eten word ik al misselijk.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:32

Ik ken het. Zo had ik gisteravond curry gemaakt. Dat had ik beter niet kunnen doen, het lag zo zwaar op de maag en het was heet en scherp :=
Ik moet van mezelf mijn bord (bijna) leeg eten, dus ik geloof dat ik er wel een half uur over heb gedaan. Vanavond toch maar weer een frisse salade maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:36

Ohh en van curry kan je je ook nog es dood gaan zweten. :=

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:43

Ja, ook dat nog eens :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:45

Ik heb er ook last van. Normaal eet ik erg veel en heb ik altijd honger en als ik nu aan eten maken denk word ik al bijna misselijk. Ik probeer 's middags wel een beetje ships te eten voor het zout en ontbijt, maar verder... Valt het mee dus.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:46

ik heb het ook, en eet over het algemeen al niet zo veel :')
Ik eet 's ochtends al heel erg moeilijk, ook normaal.
Maar moet er bij deze echt niet aan dénken!

's avonds daarintegen, prop ik vol met alles wat los en vast zit :Y)
Hoezo, slecht eetpatroon :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:47

Komt echt door de warmte! Probeer wel echt wat te eten en vooral veel te drinken!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:49

Hee wat grappig, nog meer mensen die dat hebben! Ik heb ook amper eetlust. Door de hitte voel je je dan soms al niet zo lekker, en als je dan niks eet wordt het eigenlijk alleen maar erger maar ik krijg het soms echt niet weg :')

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:52

Heel herkenbaar.. ben sowieso geen grote eter, maar op het moment sla ik gerust de avondmaaltijd over..
Sterker nog, vergeet het al een week.... maar dan neem ik laat op de avond nog een broodj eof maak een simpele salade in elkaar, zodat ik wel wat binnen heb..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:57

Ik ook, ik ook! Ik eet met moeite 1 boterham 's morgens en 's middags eet ik ook amper. Vroeger had ik 's avonds laat ook altijd honger, maar tegenwoordig hoef ik na het avondeten echt niets meer. Vind het niet erg, misschien dat ik zo wat afval :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:19

Rebel_Jits schreef:
Ik ook, ik ook! Ik eet met moeite 1 boterham 's morgens en 's middags eet ik ook amper. Vroeger had ik 's avonds laat ook altijd honger, maar tegenwoordig hoef ik na het avondeten echt niets meer. Vind het niet erg, misschien dat ik zo wat afval :D

Zou ik niet proberen, het is echt niet goed voor je en je bent nu alleen spierweefsel aan het verbruiken. Dus echt wel wat eten en als je dan toch wilt afvallen sporten [vooral zwemmen is nu heerlijk] en blijven drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:49

Heb het ook :j
Heb al een paar dagen niks/nauwelijks gegeten. Alleen maar gedronken.
Komt echt door de hitte.
Ben er al wel flink door afgevallen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:12

Ik herken het ook, was me toevallig vanmiddag nog aan het bedenken dat ik deze week overdag haast alleen maar op fruit leef :o Met het avondeten eet ik dan wel weer wat, maar krijg ik ook maar bijster weinig weg.. Is toch niet helemaal gezond zo, dus moet mezelf toch maar eens dwingen meer te eten :o

Ik krijg met dit weer dus helemaal geen boterhammen weg, maar vandaag heb ik een boterham met aardbei erop gegeten, en dat viel goed! Dus is een aanrader, superlekker en gezond :9

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:17

Ik loop trouwens wel de hele dag met een hongergevoel rond, maar eten kan ik dus echt niet! Als ik dan iets klaar maak is ook gelijk mijn hongergevoel weg. Uurtje later is dat gevoel er net zo hard weer.

Heb vandaag wel 2 broodjes met kaas en komkommer gegeten. Terwijl ik normaal gesproken echt heel veel kan eten op een dag..
Laatst bijgewerkt door Rienn op 04-07-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:18

Ik heb er ook last van, en ondanks dat ik de hele ochtend druk bezig ben geweest met de stallen vegen etc. heb ik over de hele dag nog maar 2 broodjes en een bal gehakt gegeten, heb ook totaal geen honger! Maar normaal gesproken eet ik en stuk meer haha

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:20

Ik zit nu mezelf ook echt te dwingen om te eten. Had vanmorgen maar 1 bolletje gegeten en de rest van de dag wel fruit. Maar ook ik heb geen honger. M'n broodje die ik in m'n hand heb gaat er ook met veel moeite in :P