sjanien schreef:Bij onze tandarts word alleen maar geboort onder verdoving. En dat stelt niks voor, je voelt een klein prikje maar het begint ook al meteen te verdoven. Ik heb na het boren alleen een beetje een stijf gevoel maar nooit pijn. Ook niet met eten of koud/warm. Als ik jouw verhaal zo hoor dan zou ik op zoek gaan na een andere tandarts. Met assistenten die je gerust stellen en zich niet op deze manier gedragen.
Vind het een beetje vreemd dat je tandarts niet wil boren zonder verdoving. Dat blijft gewoon de keuze van de patiënt vind ik.
@TS: Ik laat altijd boren zonder verdoving en nee, het is geen fijn gevoel. Maar ik heb één keer een verdoving gehad (dit keer op aanraden van de tandarts om het toch maar wel te doen, hij kent me namelijk en weet dat ik het nooit wil) maar vond die prikken erg pijnlijk.
Nu hoorde ik laatst dat ze tegenwoordig andere naalden gebruiken waarbij je er dus bijna niets meer van voelt (het zetten van de verdoving dus), dus ik zou zeggen: gewoon proberen. (ik kies ook nog eens voor geen verdoving als het niet moet vanwege de kosten, de tandarts is al niet goedkoop.. Dan bijt ik spreekwoordelijk wel even op m'n tanden)
Over dat pijnlijk nadien, daar heb ik nog nooit last van gehad. Wel dat je tand raar voelt als je met je tong er over gaat, maar dat is ook niet meer dan normaal gezien het spul wat ze er in proppen
Maar zo te lezen hebben meerdere mensen wel last van napijn, dus daar zou ik me ook niet zo druk om maken.
Zou me wel meer zorgen maken over de tandarts die je in je mond port. Vind het juist bij tandartsen echt belangrijk dat ze je op je gemak kunnen stellen, want dat gefriemel en gepruts in je mond is nooit leuk, en kan er idd voor zorgen dat je er nog meer tegenop gaat zien. Dus misschien is het idd een optie om naar een andere tandarts uit te kijken? Succes!