Rare plekjes op mijn hand/arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Rare plekjes op mijn hand/arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:29

Hey bokkers!

Sinds kort heb ik wat raars op mijn hand, namelijk rode plekjes die verschijnen en dan weer verdwijnen... ook op mijn arm zit wat, en ik heb toch echt niet in de brandnetels gezeten. Het jeukt ook een beetje maar ik heb er geen last van. het zit zowel op mijn linker- als rechterarm. Zou het door de medicaties komen die ik onlangs geslikt hebt?

Even wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:30

heb ik ook, alleen een paar plekjes op mijn armen en benen..
maar jij hebt het wel heel erg!

Es_ther

Re: Rare plekjes op mijn hand/arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:31

Ik heb ze ook.
Ik had ze na het werk op stal, met stof en stro enzo.
Misschien beetje uitslag?
Ik hoor er meer over bij ons op stal.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:32

Je foto's zijn wat onduidelijk...
Ik heb dat soort plekjes gehad als allergische reactie op het water waar ik vorige zomer in heb gezwommen. We stonden een week lang aan een meer in Zweden dat vol zat met algen, echt zwemmen deed ik dus al niet, maar wel steeds in en uit de kano stappen. Dan zat ik wel met mijn voeten in het water.
Heb er echt een hele tijd last van gehad en het deed als ik er op stond ook pijn.
Enne urticalcin poeder erop misschien?

Equidea

das van het hooi!

minkie

Het eerste wat ik dacht was zonne-allergie, maar dat zit vaak niet in de palm van je hand....
Zou toch even je huisarts bellen om te vragen of het door de med kan komen....

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:33

Heb je bepaalde planten of struiken aangeraakt?
Of door (regen)water of op stal door hooi of stro?

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:33

Equidea schreef:
das van het hooi!

euhm, ik ben a een paar maanden niet meer in contact geweest met en paard en dus ook geen hooi

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:34

Ja, ik heb gister wat hooi gevoerd... maar kan het kwaad? of is het binnen een paar dagen weer weg? Het zit ook echt onderhuids: als ik erover heen ga met mijn vinger is het weg maar daarna komt het gelijk weer terug!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:50

Hollando schreef:
Equidea schreef:
das van het hooi!

euhm, ik ben a een paar maanden niet meer in contact geweest met en paard en dus ook geen hooi

Ja maar wie zegt dat je hetzelfde hebt als de TS. Er zijn zoveel verschillende redenen voor rode bultjes. Ik heb mn arm momenteel ook vol rode bultjes door een conifeer die we gister uit de tuin hebben gehaald.

@ TS: heeft er misschien een distel of onkruid in het hooi gezeten? Of had je zweterige handen toen je hooi ging voeren?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:03

Ik denk het, nee, geen zweterige arm. Ik heb een beetje rondgevraagd en iedereen zegt dat het door de warmte komt... ?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:05

Ik krijg als ik in het gras heb gezeten ook rode bultjes. Kan dat het misschien zijn? Kan misschien ook door warmte komen inderdaad.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:07

ik krijg dezelfde uitslag ten gevolge van mijn allergie. Die komen en gaan en enkel als je eraan komt jeuken ze. Eerst zijn ze lichtroze, dan knalrood en dan vervagen ze terug.

Best eens bloed laten trekken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:20

Nou, nu weet ik echt niet meer wat het is, het is alleen maar meer geworden en ook nog begonnen met jeuken. Ook op mijn knie/nek heb ik heel wat bultjes zitten... vooral op mijn handpalmen is het erg, allemaal rode plekken onderhuids. Gisterochtend had ik het nog niet, maar het is langzaam opgekomen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:24

Bokt is natuurlijk geen arts en ik snap persoonlijk eigenlijk niet waarom je niet even je HA belt.
Helemaal omdat je bent begonnen met nieuwe medicijnen....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:54

minkie schreef:
Bokt is natuurlijk geen arts en ik snap persoonlijk eigenlijk niet waarom je niet even je HA belt.
Helemaal omdat je bent begonnen met nieuwe medicijnen....

Ben er niet mee begonnen met medicijnen, ben er juist mee gestopt! Huisarts gebeld maar was niet thuis.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:42

Ik heb zoiets ook gehad van m'n medicijnen , alleen nog veel erger.
Juist toen aan het eind was van mijn kuur kreeg ik pas een allergische reactie.
Ben toen weer naar dokter gegaan en heb pillen gekregen en met paar dagen was het bijna minder :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:20

Nóg erger?? Anyway: ben vandaag naar de HA geweest (voor het eerst gezien!) en die zei dat het een onderhuidse allergische reactie was van... tja? Ik zou het niet weten... ze hebben mij mentholpoeder voorgeschreven voor een week. Trouwens, op mijn rechterknie zit ook een grote rooie plek!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:27

Ja ik was overal over heel mijn lichaam roodgevlekt en dan ook echt knalrood :7

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:19

En, helpt de mentholpoeder?

Ik heb precies hetzelfde denk ik. Heb het jaarlijks als reactie op het warme weer.

Allemaal klaine blaasjes/ bultjes onderhuids. Heb met warm weer ook altijd klamme & gloeiende handen. Straks komt voor mij weer periode van nog meer jeuk en vervellen eraan. Dat begint nu al op mijn vingertoppen. Voelt het soms alsof er tientallen kleine naalden in je handen prikken als het ware?

Voor mij is het een seizoens iets en trekt weer weg. Mentholpoeder werkt voor mij niet in ieder geval. Ik begin altijd met zoveel mogelijk met calendulan insmeren. Als het té erg wordt ga ik naar de dokter voor een recept voor hydrocortison creme. Ook rotspul en erg uitdrogend, maar die bijwerkingen zijn op die momenten minder vervelend dan de jeuk..

Succes!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:36

Ik heb dit ook, vooral in de holtes van mijn armen. Is echt een flinke uitslag die zich erg uitbreidt. Maar bij mij is het denk ik van de warmte...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:19

Nou volgens mij wel Bienotje, de plekken zijn zo goed als verdwenen, ik heb mentholpoeder in pilvorm die ik in de ochtend/avond moet innemen voor een hele week (zit nu halverwege) Alleen voelen mijn vingertoppen zijdezachtig aan, net alsof er amper gevoel in zit? Het zit bij mij onderhuids dus zalf zelf zal niet werken zei de HA!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:40

Mooi dat het helpt dan :) Alleen geen gevoel meer in je vingertoppen hebben lijkt me toch wel een kwalijke bijwerking, zal ik maar even in de gaten houden als ik jouw was ;)

Mijn huisarts heeft ook verschillende diagnoses gesteld in het begin. Begon met zalf speciaal voor schimmels ofzo en 2 weken later een nieuw zalfje dat je beslist niet met schimmels mocht gebruiken.

Heb nu dus zalf die als het te heftig wordt wel aardig werkt en daar doen we het maar mee (met in de bijsluiter handen goed wassen na gebruik, maar dat zal wel :D )

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:07

Handen wassen na gebruik in de gebruiksaanwijzing? maar dan spoel je de zalf toch weer van je hand af??? :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:19

Klopt, daarom doen we dat ook maar niet. Algemene zalf voor huidirritaties en dus ook een algemene bijsluiter. ;)