Gebroken voet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Gebroken voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:31

Paar dagen geleden heeft een paard met kalkoen en al op mijn voet gestaan. Wonderlijk genoeg is het nauwelijks dik of blauw geworden maar ik voelde het wel kraken op dat moment. Kan het als het gebroken is dat je van buiten nauwelijks wat ziet? Het is alleen een klein beetje rood eigenlijk maar het voelt pijnlijker dan het eruit ziet! Helaas heeft onze huisarts het nogal eens fout gehad bij mij in het verleden dus zit er beetje tegenop om daar heen te gaan en daarbij stuurt hij je toch niet zomaar door voor een foto dan moet je echt door het dak gaan, ik heb een vrij hoge pijngrens en ga echt niet zomaar heen dus daar heb ik niet zoveel zin in dan!

Dus mijn vraag: Hoe ziet je voet eruit als het gebroken is? Dik, blauw of kan het kloppen dat je er niks aan ziet? :+

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:34

Hoe het eruit ziet weet ik niet maar zou je dan niet ontzettend veel pijn hebben?
Ik zou denk toch even naar de dokter gaan voor een foto, desnoods een andere huisarts?

Edit volgens mij word het wel dik als het gebroken, ook kun je de huis artsen post bellen (als je er veel last van heb) aangezien het nu weekend is.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:38

Even googlen...dan vind je alle symtomen :+

Maar eerst en vooral...kan je alle tenen bewegen, ongeacht of het pijn doet...gewoon bewegen ?
Zo ja, denk ik dat je veel geluk hebt gehad !

Bij twijfel gewoon naar de urgentiedienst gaan, die nemen wel een foto.

Succes !

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:39

Ja misschien moet ik morgen maar gewoon even bellen zij weten vast wel hoe t eruit zal zien als het op hun overkomt als slechts een kneuzing dan wacht ik nog wel even af! (Ik ben normaal iemand die overal te lang mee doorloopt dus ik dacht nu laat ik eens opletten :D ) Maar bedankt voor de reacties alvast!

Thats_Me

Re: Gebroken voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:41

Agja er zijn mensen die dagen met een gebroken voet rondlopen zonder het écht te merken. Zou gewoon even contact zoeken met de dokter. Beter een keertje te veel dan te weinig er naar laten kijken.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:42

ik ga hem zo lezen hoor ;)
Even stipje voordat ik hem kwijt ben

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:45

Kan ook gebroken zijn terwijl je er helemaal niets aan ziet! Ben toevallig 3 weken geleden voor mijn duim geweest, zag je ook niets aan maar deed érg pijn toen vertelde ze dat het niet altijd hoeft te zijn dat het blauwig is ofzo.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:46

Oke nou ik vrees dat ik dan toch maar even een afspraak moet maken. Hoop iig niet dat het in het gips moet met deze warmte!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:47

Toevallig dat mijn vader gister met een zere teen naar het ZH ging, om te kijken wat het kon zijn. Bleek achteraf ook gebroken te zijn ;). Dus het zou heel goed kunnen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:48

Lompe knollen zijn het soms ook ;) Zet je grote hoeven dan ook niet neer waar ik al stond! Hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:56

Om te testen of er een middenvoetsbeentje is gebroken neem je het ene uiteinde van je voet in je ene hand. En druk je met de andere hand steeds op elke teen afzonderlijk.
Er SCHIJNT dan niets gebroken te zijn.

Echter is er 5 jaar geleden een paard op mijn voet gaan staan, ben ik gaan rijden en toen ik onder de douche vandaan kwam zat er een bult op ter grote van een kippenei!
Naar dokterspost, volgens hem was het niet gebroken.
Ik vraag me nog steeds af waar die bult (die nu ongeveer 1/3 van een kippenei groot is) dan weg moet komen... :+

M'n moeder liep 2 weken rond met een gebroken middenvoetsbeentje, maar had wel veel pijn (ze had toen ook ernstig overgewicht, dus mogelijk een factor die de pijn veroorzaakte).

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:46

Je hoeft er niks aan te zien ;)

Zo is mijn kuitbeen nu blijkbaar gebroken, maar alleen bij mijn enkel was het wat dikker..
maar ook helemaal niet blauw :n
Ik ben naar de EHBO gegaan, daar hebben ze gevoeld/gekeken en die hebben me doorgestuurd om een foto ervan te laten maken ;)
Is het niet slim om dat ook te doen?

Maar met dit warme weer iets in het gips gun ik niemand :n
Zit er nu zelf in vanaf donderdag maar wordt nu al gek, vooral omdat ik ook niet mag zwemmen en ik kan niks, zit in een rolstoel omdat ik het niet de hele dag op krukken vol houdt..
ben afhankelijk van andere enzo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:50

Ik heb ook een keer een middenvoetsbeentje gebroken gehad toen ik met paard onderuit ging.
Was echt binnen 2 minuten 2 x zo dik!! en bont en blauw.
Deed zo zeer, foto's laten maken.
Bleek er een klein breukje in een of ander midden voetsbeentje te zitten.
Ze hebben het niet eens gegipst.
Moest er de eerste paar dagen rekverband om hebben en voetje in de lucht.
Toen de dikte eraf was moest ik naar de HA om de voet te laten tapen.

Ik zou er voor de zekerheid wel langs gaan, het is niet altijd zo dat het dik word.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:52

Een arts vertelde mijn man, dat gebroken middenvoetsbeentjes nogal eens over het hoofd worden gezien (door artsen!), en dat hij daarom bij twijfel beslist een foto maakt.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 23:25

Fammiie_x schreef:
Je hoeft er niks aan te zien ;)

Zo is mijn kuitbeen nu blijkbaar gebroken, maar alleen bij mijn enkel was het wat dikker..
maar ook helemaal niet blauw :n
Ik ben naar de EHBO gegaan, daar hebben ze gevoeld/gekeken en die hebben me doorgestuurd om een foto ervan te laten maken ;)
Is het niet slim om dat ook te doen?

Maar met dit warme weer iets in het gips gun ik niemand :n
Zit er nu zelf in vanaf donderdag maar wordt nu al gek, vooral omdat ik ook niet mag zwemmen en ik kan niks, zit in een rolstoel omdat ik het niet de hele dag op krukken vol houdt..
ben afhankelijk van andere enzo

Aw wat naar ja :(:) (Er bestaan van die zakken die je eromheen kunt doen om te douchen, hebben ze bij de apotheek dat had mijn broer iig toen hij een gebroken enkel had)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:33

me moeder werkt in het ziekenhuis. Dus weet met veel dingen wel hoe E ermee moet omgaan :) we gebruiken nu simpel vuilniszakken die we met goed stevig vastplakken

Als ik jou was laat je er wel naar kijken ;)
Sterkte

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 23:41

Jij ook sterkte!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:41

Ik heb ooit een keer een week met een gebroken hand gelopen na een aanvaring met een een vervelend mannetje op het schoolplein... Werd bij mij ook niet echt dik. Wel een beetje blauw, maar nou niet dat je zegt "Oh dat is erg!".
Het deed wel ontzettend veel pijn...
Als ik jou was zou ik gewoon even voor de zekerheid naar de huisartsenpost gaan.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:06

Ja heb een afspraak gemaakt! Vertel nog wel hoe het is afgelopen. Helaas kon ik woensdag pas terecht. De vrouw aan de telefoon vermoedde wel dat het gebroken kon zijn en of ik niet eerder wilde ik heel stom gezegd neeee hoor gaat prima haha maar op m'n birckenstocks drukt er niks tegen aan en dan kan ik er prima op lopen. Nou ben benieuwd... Hoop dat het woensdag gewoon spontaan weggetrokken is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:38

Een breuk trekt niet spontaan weg hoor :P
Wel verstandig dat je een afspraak hebt gemaakt!

Zoolgangster: Dat verklaart die bobbel op mijn voet, gok ik... :P

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:55

LZP -> MW

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:58

Ik heb een week doorgelopen met een gebroken voet.
Had een misstap gemaakt en dacht hij zal wel gekneusd zijn, ik heb een vrij hoge pijngrens.
Maar na een week vroeg ik mezelf toch af of er niets iets gruwelijk mis was, en idd op 2 plekken een scheurtje...
Ze vroegen zich echt af hoe ik daar nog op had kunnen lopen.
Beter het zekere voor het onzekere helemaal omdat je het hoorde kraken.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:03

Toen er is een fjord op mijn voet stond werd het wel meteen helemaal blauw, dik en kreeg ik mijn laars bijna niet meer uit.. :P
toen bleek het zwaar gekneusd te zijn.. Maar je hoort wel is dat breken minder pijn doet dan kneuzen he.. en miss zie je het dus ook wel minder goed ofzo?!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:13

Het voelt nu alsof ik kilometers gelopen heb (alleen die voet) terwijl ik nauwelijks mijn huis uit ben geweest. Ook niet goed natuurlijk. Ben benieuwd woensdag, hoop dat het meevalt!
Weer een paarden ongeluk in mijn dossier die arts zal wel denken haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:42

Roziee: Dat heb ik dus ook gehad, heb jij nog een dikke bult op je voet, want volgens de dokter was het dus gekneusd... 8)7

nixx: Ik ben echt heel benieuwd of het ook gebroken is, is het blauw? Misschien is het wel heel mooi gebroken, dat je er daarom wel op kun lopen? Heb je het zelf ook niet in een drukverbandje gedaan?