Activia verslavend? (buikkrampen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Activia verslavend? (buikkrampen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 16:43

Hallo

Ongeveer een week geleden ging ik naar mijn huisarts met bukikrampen die ik al zekker 3 weken had.
Nu zei mijn huisarts: Ja het is waarschijnlijk een ontsteking in je maag/darm gebied :? (ik weet het ik moet nodig een andere huisarts)
Dus hij raade mij activia aan en zij dan is het met een week wel over. :?
Dus oke ik begonnen en de klachten zijn niet echt veranderd wel een beetje maar niet om over naar huis te schrijven.
Nu ben ik dus gister vergeten om een bakje te eeten en heb nu verschrikelijken buikkrampen veel erger dan waarvoor ik kwam.
Nu is mijn vraag kan dit komen doordat ik een keer de activia ben vergeten?
Kan het verslavend werken?
Of wordt ik gewoon "zieker"?

ris

Re: Activia verslavend? (buikkrampen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:03

Niemand ervaring met buikkrampen bij het stoppen of vergeten van activia?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:08

Hoe lang gebruik je het al?
Want als je arts zei dat het met een week over is en je hebt nog last dan zou ik toch even contact met hem opnemen.

Overigens heb ik nooit activia gebruikt, wel yakult :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:16

Ik gebruik het nu een week.
Yakult werkt het zelfde?
Heb je daar ooit afkickverschijnselen van gehad?
Ik neem morgen ook even contactg op als het dan nog steeds even erg is.
De krampen zijn net zo erg als toen ik een nierbekken ontsteking had best wel hevig dus.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:43

Dan zou ik zelf toch meteen bellen en niet tot morgen wachten. :o Dat activia zou kunnen helpen kan ik me al niet voorstellen, maar dat je nu afkickverschijnselen hebt vind ik nóg onwaarschijnlijker. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:27

Ik kan me niet voorstellen dat je maag/darmstelsel niet meer zonder een dagelijkse portie toegevoegde bacterien kan eerlijk gezegd... Ik denk eerder dat je eigenlijke probleem een beetje onderdrukt wordt door dat spul, of dat het gewoon helemaal niet werkt en dus toeval is dat je net vandaag meer last krijgt.

Maar idd de dokter bellen, en als het écht veel pijn doet nu even de hap bellen, iig voor advies!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:32

Inderdaad even de huisarts raadplegen. Misschien is er wel een hele verkeerde diagnose gesteld en is het dus helemaal geen ontsteking in je maag/darm gebied. Lijkt me erg sterk dat je afkickverschijnselen kunt krijgen van Acitivia en zeker na een week gebruik al.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:34

Ja ik vindt het ookal raar zeker aangezien hij zei dat het waarschijnlijk een ontstekking zou zijn.
Ik ben dan wel harstikke alergies voor antibiotica maar dan vindt ik activia alsnog een heel raar alternatief.
De keer dat ik een nierbekkenontsteking had kreeg ik een of andere alternatiefe ontstekingsremmer van mijn oude huisarts.

Maar de kans dat het gewoon afkickverschijnsellen zijn achten jullie dus vrij klein?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:40

momenteel is er een virus wat zorgt voor ernstige maag/darm klachten en ontstekingen. door veel artsen worden pro-biotica aangeraden en het schijnt idd dat dit werkt.
wel moet het langer dan 3 weken gebruikt worden naar het schijnt.
vermoedelijk komen je klachten gewoon voort uit het feit dat het virus nog niet over is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:45

Toevallig las ik gister nog een artikel over een experiment waarbij mensen met alvleesklierontsteking probiotica (daar vallen die drankjes ook onder) kregen toegediend. Tot ieders schrik en verbazing stierven er van de mensen die probiotica kregen veel meer mensen dan van de mensen die een placebo kregen. Dus dat je huisarts denkt aan een ontsteking en je dan activia gaat voorschrijven... Weet je zeker dat hij geen hekel aan je heeft? :') Even serieus, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, de mensen die aan dit experiment meededen waren ernstig verzwakt. Evengoed zou ik toch weer even contact met je huisarts opnemen als ik jou was. :o

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:49

Hmm of mijn huisarts mij mag is een goede vraag ik heb me namelijk pas ingeschreven toen ik klachten had en de assistenen gesmeekt om het kennismakingsgesprek te laaten zitten en me een afspraak te geven.

Maar ik bel hem morgen zowiesoo even aangezien de klachten in een klap erger zijn gekomen en als het geen sfkickverschijnsellen kunnen zijn wat is het dan?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:53

Ik ben geen dokter :+ maar ik denk dat benangelique wel eens gelijk zou kunnen hebben. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:06

goeroe schreef:
Toevallig las ik gister nog een artikel over een experiment waarbij mensen met alvleesklierontsteking probiotica (daar vallen die drankjes ook onder) kregen toegediend. Tot ieders schrik en verbazing stierven er van de mensen die probiotica kregen veel meer mensen dan van de mensen die een placebo kregen. Dus dat je huisarts denkt aan een ontsteking en je dan activia gaat voorschrijven... Weet je zeker dat hij geen hekel aan je heeft? :') Even serieus, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, de mensen die aan dit experiment meededen waren ernstig verzwakt. Evengoed zou ik toch weer even contact met je huisarts opnemen als ik jou was. :o

Sja die mensen hadden gaten in hun darmen (even grof gezegd), vind je het heel vreemd dat dat niet goed gaat. Je immuunsysteem schrikt zich kapot als er ineens zoveel miljoen bacterien via je darmwand je bloedvat in komen zwemmen :+
En dat waren nog eens heel andere bacteriestammen ook, dus niet te vergelijken.

Voor normale mensen is het onmogelijk om ziek te worden of dood te gaan aan de probiotica in de supermarkt, het doet hooguit gewoon niets :D

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:18

Overgens gaan mijn buikkrampen gepaart met het lamlendig en duf voelen.
Gewoon echt zo`n gevoel van ik heb het gehad ik kan effe niet meer terwijl je nog niks gedaan hebt.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:21

Dan heb je gewoon buikgriep. Dat maakt lamlendig. Activia is niet verslavend.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:41

Ik denk dat als het gewoon een buikgriepje was geweest mijn huisarts dat ook wel gezien had.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:27

Yessy schreef:
Sja die mensen hadden gaten in hun darmen (even grof gezegd), vind je het heel vreemd dat dat niet goed gaat.

Als je het zo stelt vind ik het inderdaad niet zo gek, maar die artsen hadden blijkbaar toch echt andere resultaten verwacht. ;) Verder ben ik het wel met je eens dat het niet te vergelijken is, ik moest er alleen aan denken toen ik dit topic las. :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:40

Nou ja ik neem aan dat als het zo ernstig was de huisarts het wel door had gehad.
En dan zou het vast niet zo lang duuren voordat mijn lichaam zou denken ojee er zijn indringers help!
Du laat ik daar nou maar niet van uit gaan.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:42

M'n oma zegt dat ze het ook meteen al merkt als ze het 1x niet in neemt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:33

allemaal psychisch...

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:19

Mijn dokter zegt dat het komt omdat ik het een keer ben vergeten omdat mijn lichaam er nu aan gewend is raakt het overstuur als ik stop.
Ik ga voor een second opinion want ik vindt het maar raar.
En hoop dat hij geen gelijk heeft want ik heb geen zin om er de rest van mijn leven aan vast te zitten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:52

Heeft hij aandelen ofzo? :')

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:00

Geen idee hij probeert me iniedergeval wijs te maken dat ik mijn heele leven activia moet blijven gebruiken.
50 cent per dag!
Voor zo`n klein rot bakje als het nou een hele schaal zou zijn die je als ontbijt zou eeten en zou vullen oke.
Maar dit zijn 2 happen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:03

Ik vind het maar vreemd, sorry. :o

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:05

Ik ook maar ik heb een andere dokter gebeld!
Ging toch verwisselen van huisarts dus waarom niet nu.
En daar mag ik vanmidag langs komen en die gaat mij dan vertellen of ik nu naar de afkickkliniek moet of dat ik dood ga of dat ik gewoon niet moet zeuren of wat dan ook.

Het is overgens de zelfde huisarts als die van mijn vriend en het is een heele vriendelijken en goede huisarts.