Véél te lang slapen, net nacht en dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Véél te lang slapen, net nacht en dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:46

Hoi bokkers,

Ten eerste: Alles is getest: Bloed e.d. en daar is niks uitgekomen.
Nu is het zo dat als ik mijn wekker niet zet, ik de hele nacht plus de daaropvolgende dag kan slapen.
Net ook weer, om 11 u savonds naar bed gegaan, zet mijn wekker niet, ben net wakker geworden en moet er wel uitkomen voor mijn medicijnen. Wanneer ik zo weer in bed ga liggen kan ik zo weer heel de nacht erachteraan slapen. Wanneer ik wakker wordt ben ik altijd moe, nooit voel ik me uitgerust.
Wat kan dit zijn, aan de huisarts heb ik ook niet veel, misschien hebben jullie iets homeopatisch ofzo?

Alvast bedankt

Cookies

Re: Véél te lang slapen, net nacht en dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:48

Ik had dat toen ik aan de pil was. Sliep meer dan 16 uur op een nacht. Maar dat is al jaren geleden. Heb nou het tegenovergestelde: slapeloosheid.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:49

Ehhh, dit lijkt me wel een hele extreme situatie := !
Toch maar eens naar de huisarts gaan en vragen of je een verwijsbrief voor een slaaplaboratorium kan krijgen.
Daar kunnen ze precies onderzoeken wat er met jou aan de hand is.
Sterkte, lijkt me niet fijn om daar mee te leven :\ .

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:50

Ik ken het ook, het klinkt belachelijk maar je moet minder slapen!
Ik kan ook uren in mijn bed liggen, maar sinds ik minder slaap kan ik mij beter consentreren en ben ik véél actiever.

Wat ook hielp was druivensuiker door mijn ontbijt. :j

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:50

ja ik zou het toch even verder laten onderzoeken

misschien ME/CVS is nl. niet aantoonbaar in je bloed

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:52

Je kunt hier 1 ding aan doen, en dat is je wekker zetten en er op een normale tijd uitkomen. Veel te veel slapen is echt niet gezond en je wordt er niet fitter van maar alleen maar nóg vermoeider.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:53

Of B12 tekort. Alhoewel jij wel extreem veel slaapt, maar zou kunnen. Dat word nml ook niet direct getest in je bloed, alleen als er specifiek om gevraagd word

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:54

Ik heb dit ook een tijd gehad, bij mij was de diagnose ME/CVS. niet aantoonbaar in bloed. Misschien moet je eens googlen, er is een site voor.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:54

Dat denk ik dus ook minder slapen. Probeer een ritme te krijgen. Optijd op bed en je wekker zetten. Als ik jou was zou ik eerst kijken of dat hielp zo niet zo ik naar de huisarts gaan voor een verwijskaart naar een slaapkliniek.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:55

Inderdaad wat ozzyhorse ook zegt: jezelf dwingen uit bed te komen, en een vaste regelmaat aan gaan houden.
Als je lang slaapt word je ook heel vermoeid, en dan kom je in een soort spiraal terecht, en als ik dit zo hoor lijkt het me alsof jij daar nu in zit. Inderdaad jezelf bij elkaar rapen en uit bed komen, hoe lastig dat ook is.
En als dat niet werkt inderdaad verder zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

Zo al veel reacties in zo'n korte tijd ;)
Het is zo dat ik de laatste weken best druk ben en inderdaad gewoon om 10 u 's ochtends opsta en 11 u savonds naar bed ga. Dus ik had zoiets van: Ik mag van mezelf wel weer een keer uitslapen :+ Dan gebeurd er dus dit en dat is altijd zo wanneer ik mezelf toe sta om uit te slapen. Normaal heb ik een vol programma dus dan voel ik me inderdaad ook wat fitter wanneer ik bezig ben, maar wel altijd dat als ik in bed ga liggen ik zo in kan slapen. Voel me altijd moe maar op zulke momenten kan ik me er niet aan toegeven, wanneer ik dit wel doe gebeurd er dus dit..

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:58

Ik denk dat je inderdaad eens moet proberen een normaal ritme te krijgen, 10 uur opstaan vind ik niet echt gewoon, dat is bij mij uitslapen. Dus waarschijnlijk gaat het daar al mis bij je, je slaapt gewoon te veel!
Je kan ook eens naar een homeopaat gaan, kijken of je stoffen mist in je lichaam.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:01

inderdaad als jij je niet super moe voelt zou ik gewoon je wekker zetten en opstaan je biologische klok kan natuurlijk ook helemaal van de rel zijn!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:02

het lijkt mij iig verschrikkelijk!..je zou maar altijd moe zijn..volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je alles op dezelfde tijden moet doen...om 10 uur smorgens vind ik persoonlijk doordeweeks echt laat...Zou om 23.00 gaan slapen en om 08.00 eruit, dan slaap je 9 uur en dat moet genoeg zijn!...dan eten en wat dingen doen..tussendoor even kwartiertje zitten met wat te eten en te drinken, dan weer wat doen en eten om 12.30...uurtje pauze en dan zo je middag weer invullen en dat elke dag in hetzelfde ritme..en anders zal je toch nog eens goed onderzocht moeten worden maar dan dieper spitten

succes!!!

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:05

Van bewegen krijg je energie. Misschien is dat het waard om even over na te denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:07

Dank je wel voor het meedenken iedereen. Dat chronische vermoeidheidssyndroom kan maar zo zijn. Als ik eerder dan 10 uur uit mijn bed kom ben ik kapot en hou ik het niet vol op mijn werk. Heb echt veel slaap nodig anders ben ik zowat een zombie de hele dag en komt er niks uit mijn hoofd. Ik zal dit wanneer ik begin met de therapie aangeven, misschien dat de psycholoog wat weet.

Dit is heel eng voor mij, maar even ter aanvulling: Ben chronisch depressief dat geconstateerd is door huisarts en psycholoog, daar heb ik medicijnen voor dat gaat nu heel goed al zeker een halfjaar. Deze blijf ik ook gewoon heel mijn leven slikken. Heb ook dwangneurose, daar schijn je ook erg moe van te kunnen worden als je daar veel mee bezig bent..

Over paar weken krijg ik weer therapie, dit keer tweedelijns en dan zal ik alles aankaarten en dan kan zij overleggen met de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:10

ozzyhorse schreef:
Van bewegen krijg je energie. Misschien is dat het waard om even over na te denken?

Klopt dat krijg ik ook, tot een uur na het sporten en dan kak ik weer in.. Heb onregelmatige diensten op stage, meestal loop ik van 14:45 tot en met 22:45, soms dagdiensten en slaapdiensten. Tijdens de slaapdiensten slaap ik wel :o

Dan nog school en druk met verslagen, dus het is niet zo dat ik normaal gesproken niks doe, ben juist altijd wel lekker druk, moest ook wel i.v.m. de depressie. Woon ook op mezelf dus schoonmaken e.d. komt erbij plus leuke dingen doen met vrienden. Het is nu gewoon zo dat ik 3 dagen achter elkaar vrij ben en ik dacht dan mag ik van mezelf de eerste dag uitslapen, wordt ik om half 10 wakker.. 's avonds ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:11

Zou je niet zo moe worden van die medicijnen?

Ik ga altijd rond 11 uur naar bed en ben er altijd rond 8 uur weer uit. Ook in het weekend. (behalve als ik uit ga, maar als ik dan uitslaap ben ik nog meer moe dan als ik op tijd opsta)

Als ik jou was zou ik eerst eens proberen om normale nachten van 8 a 9 uur te maken.
Door te veel slapen, wordt je moe, je hebt geen ritme en geen puf.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:12

Mm wat je nu zegt verklaard al wat meer, ik zou het inderdaad aankaarten bij de psycholoog, misschien heeft zij er een idee voor. Wellicht steeds een kwartiertje eerder opstaan oid.
Het is natuurlijk wel heel vervelend want het beinvloed enorm je dagelijks leven. hopelijk gaat het snel weer beter!

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:13

Mooi, dat is al een goeie, dat je er mee bezig bent.
verder heb ik nog wel een tipje. Eet dagelijks groene groenten en ga zoveel mogelijk naar buiten. Groene groentes worden onder invloed van de zon, omgezet in vitamine D, en dat is tegelijkertijd een lichaamseigen anti depressivum.
Gooi verder alles wat geraffineerd is, uit je dieet, dus geen witte suikers, wit brood, witte rijst, enz. maar vervang alles door volle graan en volkoren.
ook met gezonde voeding kun je heel veel verbeteren aan je geestelijke wel zijn.
En sporten, of wandelen, of fietsen, maakt endorfine aan waar een mens ook ontzettend van opknapt. Van beweging wordt je juist fitter in plaats van vermoeider.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:14

janet, voordat ik aan d emedicijnen begon had ik het ook al, wel iets minder inderdaad. Daarom slik ik de medicijnen nu 's vaonds i.p.v. 's ochtends. Maar ik kan niet zonder ze dus het is geen optie ermee te stoppen. Dat met die druivensuiker klinkt wel goed, helpt 's ochtneds een glas druivensap ook daarvoor?

Misschien nog meer tips m.b.t. eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:16

Dank je ozzyhorse. Ik eet elke dag al groenten inderdaad. Wat ik wel doe is veel snoepen (ben niet dik gelukkig) boterkoek, heel veel chocola, snoep, koek etc. Hoorde van iemand dat teveel suikers ook moe kan maken. Weet niet of jij daar wat meer over weet? Dan zal ik daar ook eens mee moeten stoppen en reguleren. Eet wel gewoon brood en yoghurt enzo hoor, dus het is niet zo dat ik alleen maar snoep eet heel de dag.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:29

Ik heb dit ook gehad, ze hebben van alles onderzocht. Bloed geprikt, nekfoto's gemaakt, fysio.. Want er kwam bij mij ook hoofdpijn bij, hele erge. Als ik dan savonds rond 9 uur naar bed ging dan kwam ik er pas rond 6 uur savonds de volgende dag weer uit. Ik moest me er maar overheen zetten omdat ze niets konden vinden. Heel typisch ben ik ook al 2 jaren achter elkaar rond oktober tot ong december echt heel ziek. Doe ik niets meer dan slapen. Of iets leuks doen gaat dan nog, maar echt paard rijdne is dan gewoon te zwaar.

Ik moest de cirkel doorbreken en ben gewoon van de een op andere dag weer aan het werk gegaan na drie maanden thuis zitten. Ik werkte op een stal toendertijd dus dat was best pittig. Doordat slapen ben ik nu heen, terwijl als ik zal uit slapen nog flink lang zal kunnen blijven slapen. Maargoed, de hoofdpijn is er nog steeds iedere dag, soms iets minder, vaak verneem ik het duidelijk, soms is het heel erg. Heb ook regelmatig migraine.
Dus ben 2 weken terug naar de husarts geweest, en ik stond er nu gewoon op dat het onderzocht werd. En ja hoor, werd door gestuurd naar het ziekenhuis. Hier hebben ze alles gecheckt. Nu heb ik een afsprkaa op 1 juli voor een MRI scan. Mocht hier niets uitkomen ga ik iig vaste medicijnen krijgen. Zowel voor de hoofdpijn als op de migraine. Ik heb er overigens meer last van als ik stessig/druk ben.

Aangezien je huisarts net als die van mij er niet echt wat aan doet, er toch een keer heen gaan en er gewoon op gaan staan dat ze alles gaan proberen. Maargoed, ivm je depressie kun je het er ook met een psygoloog erover hebben misschien heeft die wel raad voor je.

Sterkte ermee iig :(:)

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:34

Je kunt van te veel suikers inderdaad erg moe worden.
Het kan ook nog zijn dat je een of andere schimmelinfectie hebt, candida en dat maakt ook moe. Ook weer hier geldt, zo weinig mogelijk of helemaal geen suiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:38

Nou ik heb geen schimmelinfectie, maar dat van die suiker die ga ik de deur uit doen. Zodra ik alles opheb komt er geen nieuwe meer in. Kan ik beter vervangen door wortels of komkommer ofzo. :) Wilde ik toch al doen, maar als dat ook helpt tegen vermoeidheid is dat weer een extra stimulans om dat te gaan doen.

Jordy wat vervelend zeg, jij zal ook wel 3 maanden door een dal zijn gegaan. Wat goed dat je die stap hebt gezet! Ik heb dat ook gehad inderdaad, op mijn ergst lag ik ook alleen maar in bed, maar langzamerhand ben ik erbovenop gekomen. Halfjaar studievertraging wat ik daardoor had opgelopen binnen een halfjaar weer ingehaald. Nu ben ik mijn studie aan het versnellen en in december klaar omdat ik me anders verveel. Het is dus zeker al anderhalfjaar zo dat ik gewoon elke dag wat te doen heb en er weer zin in heb. Maar ik blijf gewoon moe, ik hoop dat dat met die suikers wat helpt.