Pff moddervet, dieet lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Pff moddervet, dieet lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:19

Ik word hoe langer hoe dikker, ben 1.74 en weeg 77 kilo. Eerder was ik van boven altijd slank en had ik gewoon brede heupen. Nu word ik hoe langer hoe zwaarder en heb ik ook een dikke vet pens en dat voor een 16 jarige. Ik wil echt heel graag af vallen iig eerst naar de 70 kilo, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb het al wel 10 keer geprobeerd maar elke keer ga ik toch weer snaaien, omdat ik anders heel chagrijnig word. Echt ik ben helemaal ten einde raad, ook heb ik straie en cellulite, en niet een klein beetje maar mijn hele benen. Ik zie er gewoon niet uit en ik schaam me enorm. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet? Zat zelf al met een diëtiste in mijn gedachten, want in mijn eentje kom ik er niet.

Nanne

Re: Pff moddervet, dieet lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:23

Meisje..

Heb jij niet een vertekend zelfbeeld?

Je bent in principe maar 3 kilo te zwaar bij jouw lengte.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:24

Ik zou als ik dit zo hoor meer gaan sporten/bewegen, dat is goed voor de vetverbranding en je hebt geen tijd meer om te snaaien!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:26

Een dietiste is misschien een goed plan inderdaad als je er zo mee zit en er in je eentje niet uitkomt.
Al kan ik begrijpen dat een bezoek aan zon dietist wel een flinke drempel met zich mee brengt.
Hou je van de sonja bakker menu's / dat idee ?
Ik weet namelijk dat sonja bakker ook persoonlijke menu's maakt, je kan contact met haar opnemen, vertellen waar je mee zit, wat je wel en niet lust en dan probeert zij daar zo goed en zo kwaad een goed dieet bij te bedenken. Dit krijg je dan geloof ik elke week of maand toegestuurd van haar.

Verder, ik begin een beetje met t zelfde probleem te zitten.
Ben 20 jaar, 171 lang.. weeg al vanaf mn 14e of 15e 60 kg..
Maar nu sinds 1.5 jaar begin ik steeds meer aan te komen, weeg nu al 65 kg. Ik beweeg minder dan voorheen dus dat voelt ook al minder fijn.
Elke keer als ik me voorneem om nu toch echt niet meer te gaan snoepen (nja snoep is niet t probleem, chips wel!) dan komt er weer iets tussen. Zoals nu ook. heb t nu 1.5 week volgehouden om geen chips te eten (das heel wat voor mij) maar nu moet ik keihard leren voor een tentamen. Ik kan me daar altijd erg slecht op concentreren en wat altijd super helpt, is iets eten tijdens t leren.(en chips is dan perfect, het gaat namelijk niet echt om t eten, maar dat ik regelmatig even iets in mn mond kan stoppen, daardoor kan ik me op de een of andere manier beter concentreren). Dus jahoor, net maar weer een zak chips gehaald (heb nog veel te weinig geleerd, ben constant afgeleid en dit tentamen moet ik echt halen wat zo niet gaat lukken, dus hoop dat t nu beter gaat).
Dus daar gaat mn goede voornemen weer :(

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:26

Meid,

jij bet echt niet veel te zwaar hoor. Denk idd ook dat jij een iets vertekend zelfbeeld hebt. Straie en cellulites hebben niet altijd met overgewicht te maken, heb vriendinnen die superslank zijn en daar toch nog last van hebben. Maar is vervelend als je je rot voelt. Sporten schijnt vaak goed te doen, misschien een idee om een paar ker per week te fitnessen. Gewoon voor je eigen gevoel.

Lees nu trouwens dat je 16 jaar bent, maar is heel normaal dat je dan wat voller wordt.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 24-06-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:27

Ik kreeg in mijn puberteit ook striae op mn benen en ik ben niks te dik. Daar hoeft het dus niet persé aan te liggen hoor.
Probeer ook gezond te snaaien. Een appel ipv een mars ofzo. En veel bewegen natuurlijk. Succes!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:27

16 jaar...

lijd je niet een beetje aan minderwaardigheidscomplex?

Gezond eetpatroon en sporten moeten voldoeende zijn.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:30

Ik ben wel degelijk te dik, mensen vertellen het me ook erg vaak.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:32

ik denk dat bij de ts niet haar gewicht het grootste probleem is maar dat ze zich er gewoon niet lekker bij voelt. (net als ik, ik ben echt niet TE dik, maar ik merk gewoon aan mezelf dat ik op bepaalde plekken meer vet heb zitten dan 1.5 jaar geleden).

Zolang ze niet doorslaat en anorexia krijgt kan het toch geen kwaad om wat tips voor een gezonder eetpatroon te geven, steun te geven enz.

TS: volgens mij loopt er ergens op bokt een topic met mensen die graag willen afvallen.
Bij mij helpt het altijd enorm als ik dat soort dingen 'samen' met iemand anders doe, misschien vind je steun bij dat topic ?:)

@uppojono: ik keek denk ik tegelijkertijd in haar profiel en dacht net precies hetzelfde..
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 24-06-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:32

Als ik in je profiel kijk, zie ik alleen maar een heel mooi meisje. Natuurlijk is dat alleen je gezicht, maar bij 'te dikke' mensen, is hun gezicht ook voller. En ik kan het weten, want ben zelf te dik. Weet dus ook hoe moeilijk het is om af te vallen. Ben nu in een half jaar 10 kilo afgevallen, maar sta nu stil. Wordt daar ook depressief van. Maar denk dat het bij jou echt het probleem van de puberteit is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:34

Uppojono schreef:
Als ik in je profiel kijk, zie ik alleen maar een heel mooi meisje. Natuurlijk is dat alleen je gezicht, maar bij 'te dikke' mensen, is hun gezicht ook voller.

Dat zag ik idd ook! Gewoon lekker gaan sporten, daardoor voel je je ook snel veel beter in je vel zitten :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:34

ik ben ook 1.74 en woog 75 kilo (1 januari).
Nu, dus ruim een half jaar verder, nog 67.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat je veel te zwaar bent, maar wel dat het niet over 1 nacht ijs ga.
Wat ik heb gedaan? Ben meer gaan sporten (vooral hardlopen, dat is, mits goede schoenen, echt geweldig goed voor vooral je buik).
Ook ben ik erg op mijn voeding gaan letten (dit geval Sonja) Wél, in tegenstelling tot Sonja, stond ik mezelf toe om ook van de lekkere dingen te genieten. niet een hele familiezak chips, wel een klein zakje.
Vier de eerste 3 kilo die eraf zijn met een leuke attentie (nee, geen volledig menu bij de Mac, maar een leuk hebbe-dingetje)
Voor mij waren/zijn mijn vriend en collega's ook belangrijk. Ze zagen al snel resultaat, dat motiveerd!
Nu ben ik niet meer zo sonja fanatiek, hoewel ik er voor mijn idee nog niet ben, mijn streven ligt op 64. Ookal volg ik d'r recepten niet op de voet, ik heb wel geleerd dat, ondanks ik op een zorgboerderij werk (lichamelijk best pittig) ik niet 8 boterhammen hoef te eten tijdens de pauze, met 2 kom ik ook ver. Oftewel, m'n eetpatroon is veranderd.

Maar het allerbelangrijkste: er ging een knop om in m'n hoofd: Zo kan het niet langer, ik voel me niet prettig, voel me niet sexy, IK wil er wat aan doen (en what de fluit wat de rest denkt, IK voel me niet prettig dus IK moet eraan werken) DÁT heeft me het meeste gemotiveerd.
Waar een wil is, is een weg....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:36

Je bent niet te dik. Je bent hooguit zeer licht overgewicht wat eigenlijk te verwaarlozen is aangezien het nog geen 2-3 kilo zijn.

Dat mensen jou vertellen dat het zo is betekend niet dat het écht zo is.

Zou je alleen willen aanraden om gewoon gezond te blijven eten. Dus 5-6x per dag waarvan 3 goede maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) en 2 of 3 gezonde tussendoortjes.

Verder 30 minuten bewegen per dag. Een stukje wandelen of fietsen naar school is vaak al voldoende om de juiste hoeveelheid beweging te krijgen.

Daarnaast mag je best eens wat lekkers hoor. Gewoon gezond eten en zo nu en dan wat lekkers is écht niet verkeerd en je houd het dan ook langer vol. Het is een kwestie van gewenning en als je eenamal gewend bent aan het patroon is het ook makkelijker vol te houden.

Maar nog maals!! je bent niet té dik en moddervet := dan mag je zeker het dubbele aankomen wil je dat bereiken. Dus gewoon goed eten en regelmatig bewegen dan komt het helemaal goed.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:37

Ik zou zeker geen Sonja Bakker doen. je krijgt veel te weinig voedingstoffen binnen. Je valt wel af, maar het jojo efffect is des te groter.
Ik heb heel heel veel dieeten gedaan. Viel altijd af, maar o zo moeilijk om stabiel te blijven.
het enige dat mij geholpen heeft met afvallen en op gewicht blijven is de weight watcher. Voldoende gezond eten, maar verantwoord eten en geen honger hebben. Er is bij de WW ook ruimte voor iets lekker. Beweeg je meer, mag je ook meer. Het is geen dieet, maar een gezond eetpatroon en ik ben er gewoon slank bij. Ben 1.70m en weeg nu 65 kilo.
Je kan altijd eens naar een bijeenkomst gaan, als het je niets lijkt ga je er niet mee verder.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:38

Ik denk dat je moet proberen gezond te eten, 3 maaltijden per dag met gezond beleg. Gezonde tussendoortjes en lekker sporten.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:38

MoonChloe schreef:
16 jaar...

lijd je niet een beetje aan minderwaardigheidscomplex?

Gezond eetpatroon en sporten moeten voldoeende zijn.

Als ZIJ niet lekker in d'r vel zit, is dat een vervelend gevoel.
Tegen mij zeiden mensen ook niet dat ik té dik ben/was, maar ik zat niet lekker in m'n vel en dat voelde slecht.
En tja, als je je beter voelt met 7 kilo eraf, je BMI gezond blijft en je eetpatroon gezond blijft, zie ik geen probleem dat een 16 jarige 7 kilo lichter wordt.(als ze 40 kilo had gewogen had ik echt wat anders gezegd)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:40

tjady schreef:
Ik zou zeker geen Sonja Bakker doen. je krijgt veel te weinig voedingstoffen binnen. Je valt wel af, maar het jojo efffect is des te groter.

Dat hoor ik ook regelmatig, maar heb daar zelf met Sonja tot nu toe geen last van. Wat ik zeg: tis niet alleen voor even, maar tis je hele eetpatroon omgooien. Maar dat heb je met andere diëten ook.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:41

Hoe herkenbaar..
ik ben 21, zo'n 1.69 en 66 kilo. Niet veel te zwaar, maar ik heb echt enorme heupen/kont en ook een buikje.
Voel me ook echt niet fijn bij dit gewicht maar ik weet echt niet hoe ik het eraf moet krijgen. Weet precies wat goed en slecht is, maar ik verval constant in eetbuien :(
TS, jij bent ook absoluut niet te zwaar, maar ik weet hoe het voelt als je niet lekker in je vel (en in je spijkerbroek ;) ) zit.. maar hier is het echt vanwege stress en emoties (emo-eter) dat het me echt niet lukt :n

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:43

Ik ben 172 en 18 jaar.
woog een half jaar geleden 73,5 kilo, vond/vind mezelf ook te dik.
Ik ben ook gaan afvallen en dit gaat redelijk.
Ik heb ook mijn ups en downs.
Vorige ik week heb ik voor het laatst gewogen en was het 68,5
Ik wil zelf graag terug naar de 60.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:48

Ik schrik echt van de meiden die zichzelf te dik vinden en imo een mooi gewicht hebben. :n

Ik woog in Februari dit jaar 94.0 kg schoon aan de haak bij een lengte van 1.71, veel te zwaar dus. Ik weeg nu 77 kg en wil nog die laatste 7 kg eraf hebben, dan ben ik goed.

Ik zou een moord doen voor het gewicht dat jullie hebben.

Zo zonde dat jullie jezelf te dik vinden zeg..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:57

loeckie schreef:
tjady schreef:

Dat hoor ik ook regelmatig, maar heb daar zelf met Sonja tot nu toe geen last van. Wat ik zeg: tis niet alleen voor even, maar tis je hele eetpatroon omgooien. Maar dat heb je met andere diëten ook.

Dat kan natuurlijk. Waarschijnlijk heb je grote zelfdisipline en hou je het daardoor goed vol. Idd moet je eetpratroon veranderen. Zorg daarbij dat je nooit honger hebt, want dan ben je te laat. Als je honger hebt, ben je ook sneller geneigd om de verkeerde dingen te gaan eten.
Toen ik Sonja Bakker deed, kon ik echt niet leven op 1 boterham en een appel tot 12.00 uur.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:01

Wow Nanne hoe ben je zoveel afgevallen?
Ikzelf ben 1,73 in m'n puberteit woog ik altijd rond de 60, en 2 jaar geleden woog ik 65, was ik best tevreden mee.
Nu weeg ik 78 en ik zie dat het steeds meer wordt en ik voel me ook lomper en stijver worden. En in mijn gezicht zie je het héél erg.

Ik wil dus zeker terug naar de 70, ben aan het sporten maar vind het erg saai. Bij mij ligt het ook aan het eten en niet bewegen, ik vind álles lekker en als ik me verveel dan eet ik. Niet 1 snoepje maar lekker de hele zak. Of 2x avondeten :o En ik rij nauwelijks meer paard enzo.
Ik heb echt totaal geen zelfdiscipline wat eten en sporten betreft |(

TS ik vind je ook echt een heel mooi meisje als ik in je profiel kijk, als je je niet lekker voelt moet je misschien net als ik beter opletten op je snoep-gedrag? Of ook saai gaan fitnessen :(:)
Ik moet zeggen hoe saai ik het sporten ook vind, erna voel ik me altijd beter.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:06

Kippesoep,

Ik ben inderdaad zoveel afgevallen. In totaal moet er 24 kg af. :)
Maar ik heb er ook heel wat voor over moeten hebben de eerste weken. Nu ben ik gewend aan mijn eetpatroon, maar in het begin was het moeilijk hoor.

Ik herken jouw gedrag wel. Ik at ook als ik me verveelde oid. En ook niet maar een dingetje.. Het liefst een zak idd.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:08

Kippesoep schreef:
TS ik vind je ook echt een heel mooi meisje als ik in je profiel kijk, als je je niet lekker voelt moet je misschien net als ik beter opletten op je snoep-gedrag? Of ook saai gaan fitnessen :(:)
Ik moet zeggen hoe saai ik het sporten ook vind, erna voel ik me altijd beter.

Er bestaat ook meer sporten hoor. ;) Tegenwoordig kom je steeds vaker Zumba lessen tegen en dat lijkt me erg leuk.

Als je graag wat strakkere lijf wilt hebben, dan zul je toch moeten gaan puffen en zweten. :D :+ Maar je boft wel dat je in moderne tijd leeft, want er zijn zoveel sporten om te doen. Houd je van dansen, ga dan streetdance,zumba of salsa doen. Ben je toch een teamplayer, kies dan voor basketbal, hockey, voetbal, karate, jiu jitsu enz.. Wil je toch in je eentje beoefenen, dan kun je gaan denken aan hardlopen, zwemmen, fietsen (eventueel hometrainer) of zoals zij hierboven al zegt, saai fitnessen. :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:44

Je bent helemaal niet overdreven te zwaar.
Iemand van 1,74 mag een gewicht hebben van min. 60 kg en max. 75 kg. (BMI tussen de 20 en 25).

Belangrijk is om veel volkorenproducten te eten.
Elke dag 200 gram groente en 2 stuks fruit.
Daar zitten veel vezels in die je een verzadigd gevoel geven.

Water drinken is ook goed.
Sausjes en snacks en snoep proberen achterwege te laten.

Overigens verbrand je niet met alle sporten vet.
Vooral de lage intensiteit sporten (wandelen, zwemmen, fietsen) zorgen voor vetverbranding.