Uitblijven menstruatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Uitblijven menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:39

Ik heb normaal gesproken een keurige menstruatiecyclus van 25 dagen, nooit echt afwijkingen tenzij ik de pleisterpil eerder eraf haal of doorplak.
Normaal gesproken werd ik precies 4-5 dagen na het afhalen van mijn laatste weekpleister ongesteld.
In 3 jaar nooit een afwijking/moeilijkheid gehad eigenlijk.

Nu ben ik al dik 2 maanden gestopt met de pil, en ben ook niet meer ongesteld geweest (dus ook niet de 4-5 dagen na het afhalen).
Zwangerschap zou mogelijk kunnen zijn maar heb 3 testen gedaan van 2 verschillende merken (kruidvat en clearblue) en alle 3 gaven aan dat ik niet zwanger ben.

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is iets aan gewichtsverlies, waardoor ik net geen bmi van 18 haal, maar dat is niet shokerend laag lijkt me... in iedergeval niet dat mijn menstruatie hierdoor zou stoppen toch?

Armaris

Re: Uitblijven menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:41

Als je ondergewicht hebt of te snel afvalt kan je menstruatie zeker uitblijven :j Zou hiermee dus opletten!

Ook vertel je dat je gestopt bent met de pil, de eerste maand(en) kan je cyclus flink in de war zijn ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:42

ik zou over n weekje, anderhalve week nog eens testen... Miss heb je nog niet genoeg zwangerschaps hormoon.

Of moet je lichaam nog wennen aan t niet gebruiken van de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:45

Ik zou even langs de huisarts gaan. Al 2 maanden niet ong. worden is niet gezond.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:52

Dat is toch wel normaal vlak nadat je gestopt bent met de pil?
Je hele cyclus moet weer op gang komen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:56

Rytm schreef:

Maar ook het normale stoppen (stopweek) gebeurde niet meer... waar ik nog nooit eerder mee te kampen heb gehad.
Zit wat te googelen op secundaire amenorroe, kan hier en daar wat vinden over een te laag gewicht, maar dan meer onder het noemertje anorexia, en das toch wel flink wat extremer dan mijn eetpatroon.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

TS, je hoeft geen anorexia te hebben als reden voor het uitblijven van je menstruatie. Je BMI is net geen 18,dat is wel heel weinig!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:03

Anoniem schreef:
Ik zou even langs de huisarts gaan. Al 2 maanden niet ong. worden is niet gezond.

En één heel jaar dan? :+ Happened to me. Maar dat is een ander verhaal. :Y)

Maar idd, als je zo mager bent dan slaan je hormonen ook op tilt..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:02

Het kan inderdaad even duren na stoppen met hormonen, tot je cyclus weer op gang komt. Er zijn vrouwen waar het een half jaar tot een jaar duurt voordat het weer op gang is.

Een BMI van net geen 18, is volgens de website bmi-berekenen, ernstig ondergewicht. Daar zou het dus ook aan kunnen liggen.
Ben je in korte tijd heel veel afgevallen of had je al ondergewicht toen je cyclus nog wel goed was?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:50

Het kan best komen door je onder gewicht. Ik heb zelf anorexia ( bmi van 14,7 ) en mijn menstruatie is ook helemaal gestopt en ook behoorlijk vroeg. Het is bij ieder persoon wel anders, de ene heeft al bij een bmi van 18 dat de menstruatie stopt en de ander heeft met een bmi van 16 nog gewoon menstruatie.

Maar wanneer je de pil hebt geslikt heb je hem altijd ''kunstmatig'' op gang gehouden. Dan kan het best dat je al veel langer niet ''echt'' meer ongesteld bent.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:55

hier een overgewichter...

ikzelf ben ook al ruim twee maanden gestopt met de pil en nog
steeds niet ongesteld. meerdere testjes gedaan, ook andere
merken en niet zwanger.
wel is dit bij mij de tweede keer want de vorige keer ben ik
langs mijn huisarts gegaan en die vertelde mij dat het stress was,
en floeps ..... gelijk die dag was ik ongesteld.

dus misschien is het bij jou ook stress, vervelende situatie's gehad laatste tijd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:34

Nathalie schreef:
Een BMI van net geen 18, is volgens de website bmi-berekenen, ernstig ondergewicht. Daar zou het dus ook aan kunnen liggen.

Ik vind dat je wel moet oppassen om aan de hand daarvan te zeggen dat iemand ernstig ondergewicht heeft. Als ik 1 kilo zou afvallen zou ik ook opeens ernstig last hebben van ondergewicht omdat ik dan net op een bmi van 17.9 kom. Ik eet gewoon normaal, snoep meestal teveel en sport tegenwoordig niet meer. Als ik nu zou besluiten gezond te gaan leven, dus minder te snoepen of gezond snoepen en weer te gaan sporten, dan val ik waarschijnlijk een kilo af.. zou ik opeens ondergewicht hebben. Dat gaat er bij mij dus niet in ;)

@TS: heb je geen last van stress? En ben je in korte tijd heel veel afgevallen of valt dat wel mee? Anders even de huisarts bellen, die kan je misschien zeggen wat het is. Als je nu gaat lopen stressen erover helpt dat natuurlijk helemaal niet!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:42

Sorry, maar ik vind de BMI ook onzin....

Ik ben 1.65 en 53 a 54 kilo en zou ook ondergewicht hebben volgens de BMI, terwijl dat absoluut niet het geval is. (heb genoeg spek om m'n bovenbenen en heupen hoor... :D )

Ik heb het ook een keer gehad dat het uitbleef. Gewoon even langs de dokter gaan... Bij mij zeiden ze dat het normaal was en waarschijnlijk een te dun baarmoedervlies wat zichzelf wel hersteld.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:43

Hoe oud ben je?

@ Het licht eraan hoe oud je bent. Ik ben 1.75 en 55 kilo, mijn BMI is 17,95. Ik ben 13 dus mijn BMI is goed.

Look;
Site voedingscentrum
Laatst bijgewerkt door Carmen op 22-06-09 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:45

Een collega van mij is toen ze gestopt is met de pil te gebruiken een jaar lang niet ongesteld geweest!
Na een paar heftige hormoonpillen in het ziekenhuis is het langzaam weer op gang gekomen. Voor haar dus nooit meer pilgebruik.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:49

Mijn huisarts zei dat hij pas actief ging onderzoeken bij een menstruatie die 9 maanden uitbleef.
Vlgs mn huisarts heb ik een onregelmatige ovulatie en inmiddels heb ik weer zo'n 5 maanden niet gemenstrueerd. Ik heb ook overgewicht dus dat helpt ook niet echt mee.

Doe wat je gevoel je ingeeft, vraag advies na bij je huisarts. Iedereen heeft een andere cyclus en misschien moet de pil uit je systeem of anders is het idd je gewicht.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:02

Bij mij was het een combinatie van stoppen met de pil en afvallen.. Ben anderhalf jaar niet ongesteld geweest.

Twee maanden terug was ik echter aangekomen, waardoor ik ineens weer ongesteld werd.

Maar dat zou dus betekenen dat ik 65 kilo moet wegen officieel. := En dat vind ik helemaal niks.. Ben nou weer aan het afvallen naar 60 kilo (streefgewicht) maar ben nu alweer niet ongesteld.. Lekker dubbel allemaal. :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:08

Marloez, dat vind ik persoonlijk gezien dus echt dom. Jouw lichaam zegt dus eigenlij dat je 65 kilo moet wegen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:12

Ja, heb je ook helemaal gelijk in.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:31

Het kan ook aan het gewichtsverlies op zich liggen. Toen ik overgewicht had en wat afviel naar een gewoon gewicht, werd ik ook niet ongesteld. Ik viel echt niet tientallen kilo's af of zo (ik had net overgewicht), maar mijn cyclus raakte wel van slag. Het zou dus goed kunnen zijn dat dat bij jou ook het geval is. Toch zou ik in jouw geval even een deskundige raadplegen (al is het maar de assistente van de huisarts)...

Die zegt waarschijnlijk dat het door het stoppen met de pil komt. ;) En dat kan ook goed het geval zijn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:32

idinn schreef:
Nathalie schreef:

Ik vind dat je wel moet oppassen om aan de hand daarvan te zeggen dat iemand ernstig ondergewicht heeft. Als ik 1 kilo zou afvallen zou ik ook opeens ernstig last hebben van ondergewicht omdat ik dan net op een bmi van 17.9 kom. Ik eet gewoon normaal, snoep meestal teveel en sport tegenwoordig niet meer. Als ik nu zou besluiten gezond te gaan leven, dus minder te snoepen of gezond snoepen en weer te gaan sporten, dan val ik waarschijnlijk een kilo af.. zou ik opeens ondergewicht hebben. Dat gaat er bij mij dus niet in ;)

@TS: heb je geen last van stress? En ben je in korte tijd heel veel afgevallen of valt dat wel mee? Anders even de huisarts bellen, die kan je misschien zeggen wat het is. Als je nu gaat lopen stressen erover helpt dat natuurlijk helemaal niet!

Ik zeg niet voor niks dat het ernstig ondergewicht is volgens de website bmi-berekenen. ;) Ik vind het nl ook niet, maar ik dacht, al zij het zeggen zal het wel zo zijn. :+

Meiden met overgewicht die niet ongesteld worden na zo'n lange periode stoppen, misschien een keertje een bezoekje brengen aan een gyn?
Misschien iets als PCO.. Dit gaat vaak gepaard met overgewicht en met PCO heb je geen eisprong dus ook erg lange cyclussen en erg onregelmatig.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:28

Rytm schreef:

Dat is niet bij iedereen zo hoor.. Elk lichaam werkt anders..
Ik ben gestopt met de pil, 1x ongesteld geworden (4 dagen na het stoppen) en daarna meteen zwanger..
Niks cyclus op gang komen, alles was prima in orde.. En dat na 10 jaar pilgebruik.
Overigens testte ik ook pas 6 weken erna positief, omdat er gewoon nog niet genoeg HCG (waar de testen op reageren) aangemaakt was.

Een laag gewicht/ondergewicht is al snel een reden voor het uitblijven van menstruatie.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:33

hoelang kan het duren dan voor je hormomen weer normaal doen.

Ik ben in februari gestopt en sinsdien nog maar 1 meer ongesteld geweest. De eerste keer was gewoon naar vier weken, dus in maart en ben sindsdien niet meer ongesteld geweest.

ps. Kan echt niet zwanger zijn!

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:35

Dat ligt aan heel veel dingen..
Ik weet niet of je ondergewicht hebt of andere problemen?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:37

nee, geen ondergewicht, ben ook niet erg afgevallen, en verder ben ik harstikke gezond.

Wil volgende week toch even naar mijn Huisarts, is toch niet normaal voor een jonge meid