Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 23:29

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:43

Deel 3 alweer..

Ik ga een poging doen tot slapen.. Heb van die homeopatische pilletjes gekregen waarvan je beter doorslaapt. Ik hoop dat die helpen, want dat gepieker 's nachts is niks..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:59

Citaat:
Crossmonster, probeer je niet schuldig te voelen. Het is goed dat je voor jezelf hebt gekozen, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn. Als jij straks niets meer kan dan schopt je werkgever je buiten (platweg gezegd) en ben jij verder van huis, daar heeft dus niemand iets aan. Je werk draait ook door zonder jou, vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt ook al is deze niet makkelijk geweest. Lukt het je nog wel om je dagelijkse dingen thuis te doen? Bij mij ging dit helaas ook niet meer, was echt te ver gegaan. Vrachtwagen rijden, stoer en respect!!! Zou ik ook wel willen kunnen.

Pfff nee ik kom niet aan het huishouden toe en erger me aan de katten... echt niet leuk.

Normaal ben ik echt een poetsmuts, vind een schoon huis heerlijk.

Maar nu moet ik echt in korte stukjes stofzuigen, dweilen.
Meer doe ik ook niet.
Ja uiteraard elke dag even drollen scheppen.

Maar ik ben meteen moe na een stukje werken, zweten, misselijk, moe.
Ik rijd het paard nog wel, zo om de dag , want als ik die uit training haal heb ikhelemaal niets meer om naar uit te kijken.

Heeft een van jullie toevallig ook Fibromyalgie?
Die verergert zich nu ook, omdat ik teveel stil zit.
Ik probeer veel tv te kijken, en gelukkig is mijn buuf een goede vriendin, daar ga ik elke dag even koffie drinken.

Ik heb niet goed maar ook niet slecht geslapen.
Viel pas laat in slaap, en ben altijd voor 7 uur klaarwakker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:13

Even een stipje, zodat ik jullie makkelijk kan terug vinden ;)

Crossmonster ik doe ook bijna niks, alleen de hoognodige dingen. De rest lukt me ook gewoon echt niet. Hoort er helaas bij denk ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:33

Ja ik denk het..

Je lichaam zegt gewoon : stop!! Neem rust!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:03

Pff, ik hoorde net van een ander collegaatje, die overspannen thuis zit, dat ze ook zoveel problemen heeft met onze werkgever. Echt erg, maar ik ben wel blij dat het niet aan mij ligt.

Ik was vanmorgen al vroeg wakker, en toen ben ik maar op gestaan. Ik was vrij actief, en nu moet ik echt even zitten. Pascal komt om 12 uur naar huis, dus ik denk dat ik hem ga verrassen met lekkere broodjes ofzo. We gaan samen plantjes kopen voor in de tuin. Eindelijk is onze tuin dan af, dan kan ik er lekker in bezig zijn. Dat doet me altijd goed.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:37

Morgen dames. Deel 3 alweer, het gaat echt hard.

CIV, ik ben niet meer in dienst van een werkgever. Per maart is mijn contract niet verlengd.

Crossmonster, het hoort er echt gewoon bij. Er zijn zelfs periodes geweest dat ik helemaal niks deed, ook niet het hoognodige. Kwam uit bed, lag op de bak en ging weer naar bed. Als je je maar slecht genoeg voelt... Maar het gaat ook weer voorbij allemaal, al lijkt het vaak wel een gebed zonder einde.

Angela, veel plezier in je tuintje vandaag! Lekker even in de aarde wroeten, heerlijk!

PW, veel succes vandaag weer!

Ik heb wel aardig goed geslapen. Niet echt plannen voor vandaag en daar word ik dan weer een beetje kriebelig van. Voel me een beetje doelloos de laatste tijd. Maar als ik dan echt iets ga ondernemen ben ik binnen no-time weer helemaal uitgeput. Maarja, ook dat hoort erbij. Maar het kan mij natuurlijk allemaal niet snel genoeg voorbij zijn en dat is dan ook gelijk weer een valkuil...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:52

Deel 3 jeetje,.. we gaan hard..

Vandaag ook mindere dag , kan niet zoveel met mezelf beginnen .
Ga zo eten en dan op mijn gemak ff bijlezen.

Knuf

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:57

Even een egopost.

Ik voel me zwaar klote. Denk dat ik de dagbehandeling een beetje onderschat heb en mezelf nu even flink tegen kom. De ochtendgroep doet denk ik toch meer met me dan ik zelf in eerste instantie dacht.

Vanmiddag zijn m'n moeder en mijn zusje geweest en ik heb me flinker voor gedaan dan ik me voelde. Daarna was ik meteen weer extra somber. Ook omdat ik me realiseer dat dat mijn grote valkuil is, ook in de ochtendgroep. Dan trek ik het wel om me beter voor te doen, tot ik weer thuis ben. Maar daar schiet ik in de dagbehandeling natuurlijk niks mee op.

Het gaat gewoon even zwaar klote hier...
Hoop dat het met jullie wat beter gaat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:03

PW :(:) Dikke knuf vanuit hier .

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:16

jeetje, dit gaat snel. Een weekje niet gekeken, gelijk een nieuw topic -wow-
en pollewop, het komt echt wel goed. Ik zeg de hele dag tegen mezelf - positief blijven denken - en ik moet zeggen, het hielp best wel :Y)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:41

PW: ik weet niet hoe ik je hiermee kan helpen maar iig sterkte van deze kant uit. En het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan i know...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:04

PW: Van mij ook heel veel sterkte gewenst.. Geef dit soort dingen ook aan bij je therapeut, en misschien als je durft zelfs in je groep, ze kunnen je helpen! Zet em op meid!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:06

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ga het maandag maar eens in de groep gooien. (Als ik durf, want dat is ook nog zo'n punt, voel mezelf zo gauw een zeur)

Hoe gaat het met jullie?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:10

Ga morgen trouwens met mijn vriend naar de Efteling. Hij heeft kaarten via z'n werk, een speciale actie, alleen morgen geldig. Ik zie er zo tegenop........

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:14

pollepoppy, zie de zonnige kant er vanin, waarom zou je ertegen op kijken? iedereen kijkt er naar uit, waarom jij dan niet? :D ik weet dat het moeilijk is, maar denk aan de leuke dingen ervan :) als je altijd negatief blijft denken over dingen, wordt het ook nooit anders. (denk ik)
ik hoop dat je een hele leuke dag krijgt !! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:16

Oliebeer, soms kan je beter je mond houden. Dit helpt me niet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:26

Oliebeer schreef:
pollepoppy, zie de zonnige kant er vanin, waarom zou je ertegen op kijken? iedereen kijkt er naar uit, waarom jij dan niet? :D ik weet dat het moeilijk is, maar denk aan de leuke dingen ervan :) als je altijd negatief blijft denken over dingen, wordt het ook nooit anders. (denk ik)
ik hoop dat je een hele leuke dag krijgt !! :)

Ai.. Dit schiet mij even in het verkeerde keelgat.. Ik denk niet dat jij je voor kan stellen hoe het is om je alleen maar rot te voelen, niet meer kunnen genieten van leuke dingen. Het is ook heel moeilijk voor te stellen, maar goed. Het is heel makkelijk gezegd om dan maar positief te gaan denken. Als het zo makkelijk ging liepen we niet bij psychiaters met een ernstige depressie.
Ik spreek nu even voor mezelf, maar ik kan niet meer genieten van 'leuke' dingen. Ik probeer ze uit alle macht te doen, maar leuk vind ik het niet.

PW: Wat zegt je vriend erop dat je er zo tegenop ziet? Kun je niet afspreken dat als het je te veel word dat jullie dan gaan?
En dan ook de efteling of all places!! Blijer en vrolijker kan haast niet, kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:29

Bedankt Angela. Ben ik niet de enige. Bij mij schoot het ook even verkeerd. Zou zo graag weer willen kunnen genieten van dingen. Dus ook van morgen.

We hebben ook wel afgesproken dat als het niet gaat we dan weer gaan, maar ik wil hem niet teleurstellen. Hij heeft het al zo zwaar met me en dan hebben we eens een uitje, ben ik nog niet gezellig. Ik kan het ook gewoon niet opbrengen om gezellig te doen, al zou ik echt 1000x anders willen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:32

Nou daar hebben we dan deel 3, vrees dat deel 4 ook niet lang op zich zal laten wachten.

PW, sterkte meid :(:) Snap dat je je groot wilt houden maar dat masker zal ook daar af vallen, dit hou je niet vol maar gelukkig zie je dat zelf ook. Misschien als je ze wat beter kent dat je het voorzichtig af zal zetten. Doe rustig aan van het weekend.

Fairytail, bedankt nog voor je berichtje in deel 2, ik doe het graag maar het is fijn om te horen. Hoe is het vandaag met je?

Angela, hielpen de pilletjes? Zelf had ik er niet veel baat bij, ik heb dan nu ook slaappillen via de dokter, deze werken wel. Hoe was je dag verder?

Crossmonster, ik hou ook van een schoon huis maar het lukte me op een gegeven moment ook niet meer. Werd ook boos om mn katten maar voelde me dan hierna schuldig over, zij kunnen er ook niets aan doen. Luister naar je lichaam en neem je rust, is ook gezellig voor de katten.;) Kort slapen is iets waar ik ook last van heb, vind dit erg vervelend. Hoop dat ik morgen wel een beetje uit kan slapen.

Sifra, dat wist ik ja, was het vergeten. Hoe was je dag? Accepteer dat het even niet gaat, het is niet anders en je helpt jezelf niet om er tegenin te gaan of ernaar te kijken wat je niet kan. sterkte vrouwke.

Heb even mn uren opgeteld en kom deze week 45 uur en dat is toch nogal veel. Vind het wel veel en dat moet dus ook mindere, heb nog nooit zoveel gewerkt maar van de andere kant vind ik het wel knap adt het me lukt en ik daarnaast thuis ook nog alles bij kan houden. Zie dat ik toch weer een stuk sterker ben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:35

Super CIV dat je zo ziet dat je sterker geworden bent. Maar pas op jezelf. 45 uur + een huishouden is niet niks!! Zeker omdat je eigenlijk voor minder uren bent aangenomen. Heb je het nog op je werk over je uren gehad? Hoe voel je je verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:43

Wow, 45 uur! Dat is echt veel!

Ik hoor net dat mijn directe collega met zware hyperventilatie thuis zit.. Mijn baas is goed bezig.. Een andere collega zit zwaar overspannen thuis, en die moet wel ieder dag bellen, zowel naar personeelszaken, als naar de eigenaar van het bedrijf. En omdat ze in Belgie woont, en niet onder Arbo valt, moet ze iedere week naar de HA en die moet een briefje maken dat ze volledig arbeidsongeschikt is en die moet ze faxen. Iedere dag zeggen ze haar dat ze het toch moet proberen om te werken. Niet te geloven he?

Ik heb een aangetekende brief gekregen van mijn werk. Ik weet niet wat erin staat omdat ik hem nog moet afhalen.. Ik maak me er nu al druk om.

Wie weet er hier hoe een plan van aanpak werkt die je baas maakt om je weer aan het werk te krijgen? Moet je daarmee accoord gaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:46

Gaat lekker op het bedrijf bij jullie Angela.
Jammer dat de ogen van je werkgever alleen niet open schijnen te gaan...

Spannend wat er in de brief staat. Wanneer kun je hem ophalen? Morgen?

Ik heb 1x een plan van aanpak samen met mijn werkgever opgesteld. Maar weet eigenlijk niet precies hoe het daarmee zit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:05

Ik heb het er even bij gepakt. Bij mij was het een plan van aanpak dat we achteraf (na een jaar) hebben ingevuld over wat er al gedaan was om mij weer in mijn eigen functie aan het werk te krijgen. Het ging om een plan van aanpak WIA. Die hebben wij dus pas achteraf ingevuld, maar had al eerder gemoeten.
Wij hebben hem tegelijk ingevuld met de eerstejaars evaluatie plan van aanpak WIA.
Als je googled op plan van aanpak WIA kun je volgens mij wel veel info vinden. Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Edit: Ik ga naar bed. Ben echt kapot.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:21

Slaap lekker PW, we hebben het nog over mn uren gehad. Mag zelf een beetje kijken maar het lukt me niet echt om mn grenzen aan te geven. Er komt steeds iemand binnen en ik zit ook niet alleen. Ze probeerde me zoveel mogelijk te leren in korte tijd en dan is het zo vervelend om onder de uitleg af te breken. Nu wordt het volgens mij wel rustiger, gelukkig.

Angela, jij hebt echt een K*t baas, zou hij dat zelf niet zien nu er zoveel mensen met psychische klachten thuis zitten? Het is een plan wat ze je toesturen met de nadruk op PLAN. Je weet dat een plan niet altijd uitgevoerd kan worden. Ik heb ook een plan van aanpak gekregen via de Arbo maar dit kon ik ook niet aan en dus viel het plan in het water. Heb onderstaand voor je van het internet gehaald. Wanneer kan je de brief afhalen?

In de Wet Verbetering Poortwachter (ingang 1 april 2002) staan nadere regels rond ziekteverzuim. Als het verzuim langdurig dreigt te worden, geeft de arbodienst binnen zes weken na de ziekmelding een advies over mogelijkheden voor werkhervatting. Binnen acht weken moet u samen met de werkgever een plan van aanpak opstellen. In het plan van aanpak staan welke activiteiten gericht op werkhervatting uitgevoerd zullen worden. Gezamenlijk wordt ook afgesproken wie voor de uitvoering van het plan zorgt en wie het eerste aanspreekpunt is. Deze persoon wordt ook wel de 'case-manager' genoemd.