Bobbel onder op je kont.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annie88

Bobbel onder op je kont.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 09:44

haai
Nou wat ik nou weer heb, een bobbel (soort onderhuidse steenpuist) onder op mn kont, in mn lies. Eerst een klein knobbeltje, en een paar dagen later was het een stuk groter geworden. Het trok helemaal door in mn rechterbeen en kon ook zowat niet meer opstaan.
Lopen ging ook lastig. Nou ik had een kuur gekregen, maar het werd alleen nog maar erger. Dus afgelopen vrijdag weer de HA gebeld en die zei kom maar langs vanmiddag om 17.00 ~~}>

Dus ik daarheen, nou lekker met mn benen wijd.. toen stak ie het mes er 1,5 cm in! Ik werd echt helmaal gek van de pijn.. ( alles zonder verdoving..) Maar al met al kwam er niet zoveel troep uit. Dus hij zei nou ik doe er een gaasje in de wond, en dan mag je zondag het gaasje eruit halen.
Nou ik kwam thuis en eerlijk is eerlijk de ergste druk was er vanaf.. Maar toch voelde het nog niet goed. 's avonds weer hoge koorts (39,6).
Nou zaterdag had ik nog wel koorts maar het opstaan ging al beter.. en nu is het verschikkelijk.. (gaasje is er inmiddels uit) Ik heb weer zo een pijn het is echt niet leuk meer. Als ik zit en er dus geen druk op staat gaat het wel, maar ik moet niet opstaan o.i.d.

Nou heb ik gehoord van iemand die het ook al twee keer heb gehad, dat het door het paardrijden komt met verkeerd ondergoed aan. Dat geeft een wrijving waardoor er dus een onderliggende bult creeerd.

Graag hoor ik ervaringen, tips enz.
hoe dan ook, ik ga ECHT niet meer terug naar die dokter... :(

EvaLuna

Re: Bobbel onder op je kont.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:51

De koorts wijst op een ontsteking/infectie, reden om juist weer even naar de dokter te gaan, hoe vervelend ook! Succes ermee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:53

Ik zou toch maar teruggaan naar de dokter inderdaad, hoe vervelend je het ook vind :=

Wat je gehoord hebt over het paardrijden kan heel goed kloppen hoor! Ik rijd zelf altijd met een boxershort zonder naden en ik heb nergens last van!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:55

ik zou ook even naar de dokter gaan, of bel ff de huisartsenpost, die kunnen ook beoordelen of het noodzakelijk is om een dokter te zien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:59

Meid ik kan je gerust stellen met je ene bult. Ik heb dit weekelijks al jaren!! En dan niet 1 maar wel 5/6 tegelijk. Op mijn dijbenen, liezen en rug. Dat trekt vanzelf bij, moet gewoon even genezen!
Ik heb een huidziekte die dit veroorzaakt. Geerft van mijn moeder die het ook heeft.
Ik zit dus ook helemaal onder de littekens. |(

Zelf doe ik er een pleister met betadine op. Dat helpt goed.
Elke avond schoonspoelen onder de douche.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:16

Naar HAP gaan!! Zo'n hoge koorts is niet goed, kan idd wijzen op een ontsteking.

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 10:22

Even voor de duidelijkheid, ik heb NU geen koorts meer.
Wel aardig dat jullie zo snel reageren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:25

Dan kun je prima af met schoonhouden en ontsmetten. Ik ben (helaas) een expert wat die bulten betreft. Gaat vanzelf weg, het duurt alleen wel heel lang.....

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 16:25

oke bedankt!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:40

Zit het nu op je kont (waar je op zit) of je lies( aan de voorkant,overgang naar je bovenbeen)? Dat is niet zo duidelijk voor mij. Als het in je lies zit, kan het ook een liesbreukje zijn.

Ik zou iig nog even naar de HAP gaan. Normaal is het zeker niet!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:51

Ik heb ook wel eens van die bultjes op mijn kont, zegmaar net onder mijn bikinibroekje. Echt héél pijnlijk en vervelend, maar heb het nooit zo erg als jij gehad :=

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:58

verootjoo schreef:
Zit het nu op je kont (waar je op zit) of je lies( aan de voorkant,overgang naar je bovenbeen)? Dat is niet zo duidelijk voor mij. Als het in je lies zit, kan het ook een liesbreukje zijn.

en liesbreuk snijden ze niet open om de druk van de ontsteking er af te halen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:07

ja klopt... niet goed gelezen :P Maar er zitten daar wel meer structuren die ontstoken kunnen raken ;)
Waar het me om ging is dat er nogal een verschil zit tussen een bult op je kont, of een bult in je lies :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:13

hoeft niet. Want dat soort ontstekingen komen op beide plaatsen voor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:27

in je kont zitten geen lymfeklieren of slijmbeursen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:31

Dit is gewoon een ontsteking, want anders zou die hem niet los snijden die kunnen op beide plekken voor komen. Dat zijn ontstekingen die naar binnen slaan. Die zitten een huid laag lager waardoor ze de uitweg naar buiten niet vinden zeg maar zoals bij een normale puist, worden erg groot en erg pijnlijk. Vaak zitten ze alleen vol met bloed gemengt met een beetje pus. Maar herstel daarvan duurt heel lang. Ik heb er behoorlijk grote littekens aan over gehouden.

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 22:06

verootjoo schreef:

het zit zegmaar aan de onderkant, uhmm rechts van de opening van de vagina en dan iets naar achter op de rant van een string oid. Dus wel in die plooi zegmaar. Snappie het? :P

Dus elke beweging die je met je rechter been maakt dat voel je...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:20

Ik heb daar ook regelmatig last van. Hoe goor het ook is ;-)
Bij mij komt het door het veelvuldig dragen van rijbroeken en het vele rijden. Is een gevolg van wrijving waardoor de huid beschadigd en je ontstekingen krijgt. Soms in de vorm van kleine puistjes maar soms ook echt grote bulten waardoor je niet eens meer normaal kan gaan zitten. Meestal ook in de huidplooien, bij je liezen en bips. Als mijn huid erg geirrireerd is, gebruik ik special patches die ik in mijn liezen plak. Zo is er geen direct contact met de rijbroek maar zit er een 'beschermlaagje' tussen. Verder is er weinig aan te doen.

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:56

overdag ging het best goed, vanmorgen en nu gaat het weer minder. Ik heb even naar een natuurdrogist gebeld en die vertelde dat ik er groene leem op moet smeren. Dus dat heb ik gedaan, daar ga ik gewoon mee verder totdat het over gaat. Ik heb geen koorts meer gehad gelukkig.

Wie heeft er tips voor het soort ondergoed wat ik aan kan zonder dat ik het voel zitten??

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:04

Ik heb dit ook bij mij is het alleen als ik ongesteld moet worden. Man wat een pijn kunnen die dingen geven. Wat ik doe ik draag nu alleen nog maar goede boxers en mocht er eens een bult zitten smeer ik er trekzalf op het is smerig en het stinkt maar die bult is dan ook zo weg.

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:09

Becky_Claire schreef:
Ik heb dit ook bij mij is het alleen als ik ongesteld moet worden. Man wat een pijn kunnen die dingen geven. .

Waar heb jij die bulten dan zitten? ook onder op je kont??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:10

Als het nog open is, 2 x per dag in een badje gaan zitten met badedas groen.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:11

ik heb het ook! in mn lies, dacht zelf aan liesbreuk, maar ben naar de HA geweest, en het schijnt te komen van het scheren.. is ontstoken zegt hij. het doet inderdaad erg pijn, en wordt soms groter, en soms is het heel klein..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:14

ik denk dat heel veel vrouwen hier last van hebben hoor..bij mij zit het ook in de familie..rond de tijd van ongesteldheid..zijn gewoon de hormonen die wij helaas bezitten..

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:16

Hoi hoi, wat een interessant onderwerp eigenlijk...ik heb het ook wel eens gehad- in mijn bilspleet heeeelemaal bovenaan. Doet echt verrekte zeer ja. Komt dus van de wrijving- da's mooi om te weten. Eerlijk is eerlijk, sinds die tijd voel ik nog wel eens iets ontstaan en trek dan als de wiedeweerga ander ondergoed aan...klopt inderdaad allemaal wel...grappig hoor :)