En daar zit je dan......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

En daar zit je dan......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:27

met pijnstillers, allergie pilletjes en spierverslappers
Ik had sinds een paar dagen last van mijn rechterzij. Toen ben ik naar de dokter geweest en die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis (dat was vorige week vrijdag). Bloedonderzoek en foto's laten doen en maken om te kijken of ik geen longontsteking had. Nee, alles goed. Had wel een verhoogde waarde van iets, en dat was er alleen maar als je een virus had of pfeiffer. Naja aan pfeiffer doe je toch niks dus daar kijken we niet naar, ik heb wel dat ik de laatste tijd al wat moe was enzo, maar dat zou daar wel aan liggen :P

Afgelopen dinsdag was het bijna over, moest ik keihard niezen en knap daar voelde ik iets knappen in me zij. Ik dacht da's niet goed. En jahoor toen ik weer rechtop stond verging ik van de pijn. Voorzichtig doorgelopen en maar gewoon school afgemaakt (was het 5e uur dus daarna moest ik nog maar 1 uurtje). De volgende dag was het alleen maar erger. Gewoon naar school gegaan en de nodige pijnaanvallen gehad. Naja gisteren was het nog erger en vandaag kwam ik amper me bed uit. Tegen me moeder gezegt dat ik vanmiddag niet eens ging paardrijden. Nou dan weet ze het wel als ik dat zeg, of ik ben dan echt doodziek of ik verga van de pijn. Direct gebeld en 11.10 konden we terecht. Ondertussen had ik ook al een paar klasgenootjes op de hoogte gebracht want die vroegen ook het vaakst hoe het ging enzo. Mijn wiskundedocent (tevens ook mijn gymdocent en mentor <-- hele goede mentor) op de hoogte gebracht <-- moest onder wiskunde weg. Naja die zij; je verteld het maandag wel of anders krijg je klapp'n :+ met zo'n big smile van hier tot tokio (hij wil altijd weten hoe het met je is enzo <-- hele aardige man) Maargoed, onder wiskunde zat ik te kronkelen van de pijn. Vroeg ook zo'n klasgenootje; gaat het wel? Ik met tranen in me ogen: nee.

Bij de dokter nog ff een potje zitten janken en maar spierverslappers, ibuprofen en allergie pilletjes voorgeschreven gekregen (allergie omdat ik het zo benauwd had). Ik adem ook heel oppervlakkig omdat ik niet diep adem kan halen. Dus zonet ibu gekregen en het gaat alweer een beetje.

Vanmiddag misschien heel even naar me paardje lekker borstelen en vanavond is er skopje voor 12 t/m 16 jaar maar daar kan ik dus niet naar toe |( naja nog een half jaartje en dan kan ik elk weekend en skopje voor ons is elk kwartaal ofzow weet ik veel of elk half jaar :+

Maargoed, hopen dat het snel over is zodat ik nog flink kan trainen voor 27 juni, want dan heb ik een heel belangrijk concour. En dan is 28 juni finale waar ik natuurlijk naar toe wil. Liever een week geen paardrijden dan dat concour niet kunnen rijden

Sorry voor dat lange verhaal, maar ik moest het ook ff kwijt

EDIT: Ik heb ook het gevoel dat bij elke pijnlijke beweging iemand een mes in me zij steekt ......... %) := :?
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 12-06-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: En daar zit je dan......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:32

Dus als ik het goed begrijp weten jullie nu nog niet wat je hebt?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:32

Nee, waarschijnlijk een gescheurd spiertje, maar het is echt een mysterie

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:39

Maar hebben ze geen echo o.i.d. gemaakt van het gebied waar je het "voelde knappen"?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:40

nee, maar ik wacht af en als het over een maand nog niet over is ga ik gewoon weer heen (alhoewel ik dan wel op texel zit :+)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:40

Kan het niet zijn dat je met het niezen een rib gebroken hebt? :)*

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:40

Dat kan toch niet met niezen... ;)
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 12-06-09 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:41

Tsja, kan ook, maar de dokter zei direct dat het mijn spieren waren, zoals ik al zij als het niet snel overgaat ga ik gewoon weer heen ;)
Maar zo hard heb ik volgens mij ook niet geniest :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:42

Dat kan zeker wel met niezen, zou je geen klaplong hebben oid? Want dat oppervlakkige ademen is toch echt niet goed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:43

Dat kan heel goed met niezen :j
Als je last van je zij blijft houden, zou ik in ieder geval even een foto laten maken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:44

Dat oppervlakkige ademen komt waarschijnlijk doordat ik het zo benauwd heb door me allergie van boom en graspollen. Klaplong heb ik heel lang geleden gehad (2 jaar geleden ofzo) doordat ik van een paard afgeklapt ben (jaja KLAPlong haha :P) nee, maar de dokter zij dat ik daar waarschijnlijk geen last van had

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:46

Nou, iniedergeval veel beterschap. Ik ben geen arts en kan je verder niet helpen maar hoop dat je er gauw weer bovenop bent...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:47

Ja, hoop ik ook en anders heel voorzichtig me proef rijden haha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:47

Ik heb ook het gevoel dat er iemand een mes in me zij steekt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:47

Ik zou geen 4 weken wachten hoor meid.
Als je er morgen of over een paard dagen nog last van hebt, gewoon teruggaan. Het heeft nl totaal geen zin om pijnstillers te slikken, spierverslappers ed als je niet eens weet wat er aan de hand is.

Wie weet moet je wel een bepaalde tijd rust houden ivm een gescheurde spier. Hoe langer je dan nu doorgaan, hoe groter de kans dat je blijvende schade oploopt.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:53

Appendix?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:54

Appendix?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:55

DAt is je blindedarm.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:55

Die kan ook serieus springen, dan zak je in elkaar van de pijn. Daar dacht ik direct aan toen ik je verhaal las, door de druk kan deze misschien gesprongen zijn. (door voorafgaande ontsteking)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:56

Ik zou het nu heeeeeel rustig aan doen, sowieso met spierverslappers is je reactievermogen een stuk minder.

Mocht je na het weekend nog last hebben, ga gerust weer naar de dokter toe.

Beterschap!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:57

Nou het zit hoog, zeg maar bij mijn bh band

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:59

Aan je achterkant of voorkant van je romp? (wel raar dat je daar een spieraandoening krijgt..)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:59

Zijkant

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:00

Kun je niet voor de zekerheid nu nog even naar de dokter?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:02

Nou, raar dat ze niets concreet vinden. Dat 'knakken' zit me dwars. Een spier knakt toch niet? En dan je kortademigheid.. of was dat van de stress/ angst.?

Reactie op bovenstaande: Of andere dokter? 2nd opinion