Slaapwandelen in extreme mate

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slaapwandelen in extreme mate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:11

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of er mensen zijn die na het lezen van mijn verhaal een dergelijke situatie herkennen en wat er toen aan gedaan is, gezien het inmiddels wat uit de hand begint te lopen hier.

Het zit zo namelijk.

Dat ik slaapwandel, was thuis en bij andere slaapplaatsen algemeen bekend, naar mijn weten heeft niemand hier ooit hinder van gehad. En weer naar mijn weten gebeurde dit maar zo af en toe, dus ik heb mij er nooit zorgen om gemaakt.

Maar de afgelopen maanden begon het erger te worden, dit in de zin van dat ik steeds vaker liep te slaapwandelen en van alles aan het uitvreten was. Zoals voorwerpen verplaatsen (alle glazen in de vriezer gezet) en nachtelijke wandelingen door het huis. Maar ook dat ik doe wat ik op het moment aan het dromen ben, met alle gevolgen van dien. Zoals gister, ik droomde dat ik mee deed aan een boks wedstrijd met het gevolg dat ik wakker ben geschud door mijn ouders omdat ik als een gek op de muren aan het slaan was en daar mijn handen mee heb open gehaald en een verstuikte pols heb (overigens ook niet de eerste keer).

En ga zo maar door. Ik heb ook de gekste dingen gevraagd (zoals waar mijn paard was want ik kon hem niet vinden).

En eigenlijk begin ik mij een klein beetje zorgen te maken, want door deze acitiviteiten ben ik wel vaak gesloopt de volgende ochtend en zit ik regelmatig onder de blauwe plekken en hou ik mijn ouders wakker :=

Ik heb een beetje rond zitten zoeken op internet maar ben daar niet veel wijzer uit geworden, in de zin van dat ik iets kan vinden wat dit gedrag verklaard. Want extreem gestrest oid ben ik niet, wel geweest een tijd terug maar inmiddels is alles weer fijn ontspannen en rustig.

Zou ik met zoiets naar een huisarts oid moeten gaan? Wat zouden jullie doen?

Jodym

Re: Slaapwandelen in extreme mate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:15

ik zou als ik jou was wel even naar de huisarts gaan.
misschien heeft hij er wat voor :)

(t is niet fijn als je elke keer blauwe plekken heb)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:18

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou even naar de huisarts gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:21

Ik zat er al aan te denken, ik ga morgen dus meteen maar bellen voor een afspraak :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:25

Een vriendin van mijn zus stond eens, toen ze hier logeerde, plotseling op mijn ouders hun bed, en mijn moeder kon haar nog net op tijd vast pakken bij haar enkel, anders was ze uit het raam gestapt (en was ze op onze auto geland...)
Ze wilde, althans dat zei ze toen tijdens het slaapwandelen, 'naar mischa (mijn zus) toe want die zat aan de andere kant gevangen'

Tsja :\

Wat ik bedoel te zeggen is, het kan gewoon héél gevaarlijk worden, dus ga zgm naar de huisarts, die kan je misschien helpen, of doorverwijzen naar een expert in dit soort zaken...

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:25

Goed dat je gaat bellen! Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:27

Daar ben ik ook zeker benieuwd naar. Ik wist niet eens dat zoiets uit de hand kon lopen :=

Mijn vader wil trouwens eens gaan kijken of een natte dweil naast het bed ook gaat helpen, het schijnt dat je dan meteen wakker word. Maar ik ben eerder bang dat ik zo uit glij (nouwja ben ik wel wakker tenminste).

[edit] Uiteraard krijg je de huisarts nu niet meer te pakken, nouwja dan ga ik morgenochtend meteen maar bellen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:31

Ik zou ook zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, zeker als het zo extreem wordt. Er bestaan ook speciale slaapdokters.
En niet om je bang te maken maar het staat regelmatig in de krant dat iemand uit het raam is gestapt tijdens het slapen (een jaar geleden ofzo nog een jongetje die van 5 hoog was gevallen tijdens het slaapwandelen, hij heeft het wel overleefd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:33

Zulke berichten kwam ik tegen toen ik aan het zoeken was voor informatie ja. Hopelijk kan morgen meteen terecht, zal wel fijn zijn.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:23

Ik heb ook in zware vorm dit.
Nooit wat aan gedaan eigenlijk.
Heb me vader ook wel is in elkaar geslagen, omdat ik dacht dat het een moordenaar was. :\
Heb ook regelmatig blauwe plekken.
Gil alles wel is bij elkaar, ga tegen de muur (of meubels aan slaan)
Verplaats ook dingen en ja het is vreselijk om te slaapwandelen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:28

Echt naar de huisarts gaan...

Mijn moeder is zelfs twee keer de straat opgegaan in haar onderbroekie ... Je schrikt je dood,ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd als ze een engerd tegen was gekomen.
Bij mijn moeder is het echt bij vlagen , en het heeft vooral te maken met haar bloedsuikerspiegel (ze is diabeet)

Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, soms is slaapwandelen heel complex,en vreemde reactie van je brein.
Er bestaan zelfs slaaptvechten en slaapseks , mensen die slaap-eten of huilen.
Toevallig eens op NGC een docu gezien over mensen die 's nachts de meest gevaarlijke dingen uithaalden zonder het te weten.Ik geloof dat er ook een mogelijkheid is tot slaaponderzoek,maar dat zou je bij je arts moeten navragen.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:31

er was ook een keer ooit (wel lang geleden) een man, hij had tijdens dat hij slaapwandelde zijn schoonouders doodgestoken!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:32

Hi, Ik herken je verhaal wel want ik heb ook slaapwandelen en praten in zware vorm. Ik ga mijn bed uit, lopend of rennend, op het bed staan, dingen verplaatsen, kussen onder mijn vriends hoofd vandaan trekken etc. De laatste tijd was het weer echt vreselijk en was s'ochtends echt dood en doodop.

Ben naar de huisarts gegaan en ik heb nu 3 mg melatonine tabletten. Wat zwaarder dan dat je normaal in de apotheek kan krijgen. En dit werkt als een tierelier!!! Echt geweldig, slaap nu weer heerlijk normaal en goed uitgerust, echt zalig!
Ik zou het absoluut aanraden om gewoon s naar de huisarts te gaan, hij kan je wel iets voorschrijven. Bovendien is melatonine geen 'ouderwets' slaapmiddel wat verslavend is. Gelukkig, want daar houd ik niet zo van :-)

Succes iig!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:36

Silfanoo schreef:
er was ook een keer ooit (wel lang geleden) een man, hij had tijdens dat hij slaapwandelde zijn schoonouders doodgestoken!

Dat heb ik gezien op tv zoiets..
Die had het ook zodanig dat hij in de auto is gestapt, 15 km heeft gereden naar zijn schoonouders en ze heeft doodgestoken. :oo
En dat terwijl hij hartstikke gek was met die mensen, geen redenen om ze om te brengen. :(:)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:42

Als ik stress of honger heb, heb ik hier dus ook last van.
Ik loop door mn huis, 'red' mijn katten door ze stevig vast te houden (weten gelukkig niet beter, de schatjes), roep, vloek en tier (doe ik overdag uiterst zelden) en ik eet alles op wat ik maar voor handen krijg aan eten. Achteraf weet ik er niks meer van of n vage herinnering aan n droom. Sochtends ben ik dan erg moe.
Ik heb weleens navraag gedaan maar dan moest je in het ziekenhuis slapen, door de scan, etc. Omdat ik geen gevaarlijke dingen doe heb ik het er bij gelaten en mee leren leven.
In jou geval zou ik naar de dokter gaan. Laat je ons weten?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:45

Ik slaapwandel ook. Vroeger was het al zo dat ik rond 23.00u weleens een keertje uit bed kwam om te plassen of om een slokje water te drinken. Bij mij neemt het geen extreme vormen aan, behalve plassen (wel op het toilet :+ ) en wat te drinken pakken doe ik niks raars.

Ik zou in jou geval wel de dokter even raadplegen. Je hebt van de die speciale dokters die alles weten over slaapwandelen, misschien kunnen die je helpen.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:57

hahah dat heb ik ook...
ben vaak genoeg snachts naar beneden gegaan en dan weer naar boven gerend dat me broer om 4 uur de hond was uitlaten, dus vader boos van wat doet gek nou en rende dan nog half slapend naar beneden om dan te ontdekken dat hondjelief gewoon op de rug lag te snurken.. en bij het boven komen ook nog eens ontdekt dat ik inmiddels alweer allang in me bed lig of nog erger in zijn bed :+ heb ook vaak genoeg snachts aan de deur staan trekken omdat ik dan naar buiten moest(gelukkig alijtd de deur opslot) vaak sta ik gewapend met een washandje bij de deur te schreeuwe dat 'ze' eraan komen...
vorige week stond ik ineens helemaal in paniek in me ouders slaapkamer zachtjes te gillen en was naast me vader gaan liggen net als vroeger en na twee minuten weer op gestaan en weg gehuppeld....
ik moet er altijd wel om lachen als me vader dan weer vertelt wat ik snachts nou weer heb gedaan.. maar ik heb nog nooit wat engs gedaan ofzo dusja...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:05

Stiekem moet ik wel een beetje lachen om dat verhaal van je paard die je niet kon vinden :o

Maar ik zou ook langs de dokter gaan!

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:09

mn vriendje doet ook vaak heel rare dingen als hij slaapt
vorige keer begon hij tegen me te praten en zei hij ineens " ik ga me ff douche" ik dacht oke, hij zwijgt nu wel zeker ik slaap verder. Opeens steekt hij zn hand vooruit, was hij zogezegt de douchekraan aan het opendraaien begon hij zogezegt zeep te nemen begon hij zich ff te wasse zogezegt in bed HAHA en toen ineens " ALISSAAA IK BEN VERGETEN EEN HANDDOEK VOOR DE DOUCHE TE LEGGEN" ik zo mee aan het spelen, ja hier is 'm begon hij zich af te drogen met de deken _O-
ik heb 't zelfs gefilmt :Y)
zo van die dingen..

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:23

heb het zelf nog nooit gedaan, maar mensen om mij heen wel:P..

- Een keer stond mijn zus om 4 uur snachts op straat, aangekleed en wel, rugzak om met de fiets in haar hand heilig overtuigd dat ze naar school moest! (zaterdagnacht)..

- Een vriend van een vriendin van mij was een keer snachts in zijn onderbroek over de Spoorlaan (in Tilburg) gelopen. Werd ook echt midden op straat wakker en toen snel terug gerend, maar kon niet binnen want had de deur achter zijn kont dichtgedaan hihi.

- en mijn zus sliep een keer bij mij op de kamer naast mij op een matras en ik gewoon in mijn eigen bed zo'n 40 cm hoger. En ik draaide snachts om zat ze op der knieën mijn kant op en keek me recht aan. Dus ik echt heel mn broek vol ; "wat doe je???!".. Kreeg geen antwoord... (niet echt slaapwandelen, maar was wel héél eng!) Heb me toen omgedraaid, want durfde niet meer te kijken haha.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:25

Ik heb hier laatst een heel intressant stuk over gelezen :) en er is zeker wel hulp voor te krijgen..

Een vriendin van mij, haar zus heeft haar een keer geprobeerd te stikken in dr slaap. Die is na dat incident meteen hulp gaan zoeken. Als je wilt, kan ik haar wel vragen wat dr zus heeft gedaan?

Maar je huisarts kan je hier ook goed mee helpen

edit: in het stuk stond, dat veel mensen die slaapwandelen stress hebben en druk zijn en dat overdag niet kwijt kunnen. Dus al die stress en drukheid komt er dan 's nachts uit.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:32

Ik had ook een topic over wat mijn vriend deed als hij sliep. Ik zal hem eens opzoeken. MIjn vriend had in tijden van stress veel dromen nu heeft hij er nauwelijks last van muv praten. Maar dat is niet erg dan praat ik lekker terug. Laatst waren we op de veluwe en ik zat op mijn pony (shet) en we reden samen. Volgens hem dan he :+

Edit gevonden: [LZP] De wilde dromen van mijn vriend

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:56

Nog een leuk slaap verhaal: een vriendin van mij heeft me eens bijna gestikt in haar slaap. Met de woorden: 'MAaaammamaaaa, help diepe kuil, diepe kuil' ze klampte zich echt compleet aan me vast, best wel eng.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:50

Ik heb er ook last van, ik schijn nog wel eens te gillen, liep als kind ook de deur uit naar school, viel uit mijn hoogslaper (zonder wakker te worden), spring nog steeds schreeuwend uit bed omdat ik droom dat er vissen of beestjes in bed zitten, of ben druk bezig met de arm en het t-shirt van mijn vriend; bleek dat ik droomde dat ik een luier aan het verschonen was (werk in de kinderopvang.

Triest hé. Het wordt bij mij een stuk erger als ik het warm heb, bijv. in de zomer. We hebben daarom de verwarming op de slaapkamer uit, en het raam open.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:23

ja ik slaap altijd met raam open, en zonder verwarming, als ik het idd warm heb is het erger, als me moeder een keer me raam heeft dicht gedaan en ik merk het niet, ga ik helemaal slaapwandelen..

me moeder heeft er soms ook wel eens last van, de laatste keer zat ze rechtop in bed om met een kussen me vader te vermoorden alleen in plaats van het kussen op zijn hoofd te drukken zat ze op zijn buik (gelukkig) :+